Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   PayPal bestraft inactieve gebruikers (https://forum.politics.be/showthread.php?t=255540)

elsina 10 oktober 2020 19:00

PayPal bestraft inactieve gebruikers

Citaat:

Vanaf 16 december zal betaalplatform PayPal € 12 in rekening brengen als je minstens 12 opeenvolgende maanden niet hebt ingelogd op je account of PayPal in die periode niet hebt gebruikt om geld te verzenden, te ontvangen of over te maken.

Deze wijziging in de gebruiksvoorwaarden is onopgemerkt gebleven, zelfs voor veel mensen die een PayPal-account hebben.
Account afsluiten

Als je een inactieve account hebt, sluit je die beter af vóór 16 december. Dat is wat PayPal zelf voorstelt als je de wijziging in de gebruiksvoorwaarden niet accepteert.

Hoe gaat je te werk? Het is heel eenvoudig, maar je moet wel toegang tot je account hebben. Aangezien je die lange tijd niet hebt gebruikt, bestaat de kans dat je je mailadres hebt gewijzigd of bent vergeten, of dat je je wachtwoord niet meer weet. Om het juiste mailadres te recupereren, kun je er meerdere tegelijk invoeren en zien of PayPal er één herkent. Het wachtwoord vind je terug door een persoonlijke vraag te beantwoorden of via een telefonische boodschap van PayPal.

Wanneer je toegang tot je account hebt, klik je op het tandwielicoontje voor je instellingen. Onder “Rekening” kun je klikken op “Je rekening sluiten”.
Povere communicatie

Nog afgezien van de inhoud van deze beslissing, lijkt de communicatie erover bijzonder pover. De beslissing werd op 29 september "aangekondigd", maar heeft nog geen enkele persaandacht gekregen. Ze staat op de website van PayPal, maar alleen doorzetters zullen haar terugvinden.

De rekeninghouders lijken niet op de hoogte te zijn gebracht van deze wijziging van de gebruiksvoorwaarden. Daarover mogen ze hun verontwaardiging laten blijken, net als wij.
Meer info?

Heb je vragen over de nieuwe gebruiksvoorwaarden van PayPal of het sluiten van je account, bel dan naar onze hulplijn 02 542 32 32.
Bron, Testaankoop

Vraag mij alleen af, hoe je je account kan sluiten. Bij mij onderaan staat er helemaal geen optie.
Blijkbaar ook veel mensen die het nog niet eens weten ivm de kosten.

Rudy 10 oktober 2020 19:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door elsina (Bericht 9475927)
Bron, Testaankoop

Vraag mij alleen af, hoe je je account kan sluiten. Bij mij onderaan staat er helemaal geen optie.

De meest logische oplossing is een aangetekend schrijven.

droge humor kassa404 10 oktober 2020 20:03

Mijn rekening is afgesloten.
Ik gebruikte dat toch niet.

maddox 10 oktober 2020 20:09

Citaat:

Bron, Testaankoop

Hoe gaan ze me een rekening sturen? Het gekoppelde visa nummer is al lang niet meer geldig.

Rudy 10 oktober 2020 20:15

Het is zoals een domiciliëring: sluit de rekening af en het is afgelopen.

maddox 10 oktober 2020 22:09

Citaat:

Bron, Testaankoop

Ik heb mijn HEEL oud account terug gevonden. Maar ik kan geen wachtwoord retrival gebruiken, alle informatie van toen is niet meer bruikbaar.

Dus, ik ben benieuwd hoe Paypal die €12 gaat factureren.

En hoe ze dat gaan bestendigen als er niet "automatisch" betaald wordt.
Gaan ze een deurwaarder sturen voor €12?

Xenophon 10 oktober 2020 22:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 9476081)
Ik heb mijn HEEL oud account terug gevonden. Maar ik kan geen wachtwoord retrival gebruiken, alle informatie van toen is niet meer bruikbaar.

Dus, ik ben benieuwd hoe Paypal die €12 gaat factureren.

En hoe ze dat gaan bestendigen als er niet "automatisch" betaald wordt.
Gaan ze een deurwaarder sturen voor €12?

Waarom niet, de kosten daarvan zijn ten uwen laste.

Eduard Khil 10 oktober 2020 22:46

je kan gewoon uw account afsluiten hoor

Eduard Khil 10 oktober 2020 22:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 9476134)

dat klopt. En als je blijft weigeren te betalen kan men alle extra kosten op elkaar stapelen en u aanrekenen

maddox 10 oktober 2020 22:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 9476134)

Waarom wel? Er zijn geen diensten verleend...

Eduard Khil 10 oktober 2020 23:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 9476149)
Waarom wel? Er zijn geen diensten verleend...

gebruikersvoorwaarden.

Net hetzelfde gezever als mensen die aan het huilen zijn ivm hun rechten en privacy bij facebook of iets dergelijks. Je bent lid, dus zij bepalen de regels. Wil je niet volgen? Dan moet je maar uw account opzeggen.

Als paypal heeft vastgelegd dat je die kosten moet betalen, zal je ze betalen.

maddox 10 oktober 2020 23:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil (Bericht 9476142)

Nope. Ik heb nu verdorie een dik uur geprobeerd een 1X jaar oud account af te sluiten.

Het @pandora.be account is opgegaan in een telenet account.

De gekoppelde visa kaart is al 10 jaar of meer vervallen.

De "persoonlijke bevestingsvragen" worden niet aanvaard.

Elke andere piste via de PayPal site eindigt in "log in in uw account" of "maak een nieuw account".

Enige zoektocht naar een fysiek adres om een aangetekend schrijven naar toe te sturen draaide uit in "nopolos, niks, nada, riente"
Een luxemburgs postbus adres op zijn best. En dat werkt ook al niet.

Ik zou het bijna willen proberen, een deurwaarder te begroeten die door PayPal is gestuurd in verband niet verleende of zelfs gewenste diensten.

Langs de andere kant, gewoon miserie voorkomen is beter dan ze te genezen. Dus ga ik even doorgraven. Misschien gewoon mij bank vragen.

maddox 10 oktober 2020 23:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil (Bericht 9476153)
gebruikersvoorwaarden.

Net hetzelfde gezever als mensen die aan het huilen zijn ivm hun rechten en privacy bij facebook of iets dergelijks. Je bent lid, dus zij bepalen de regels. Wil je niet volgen? Dan moet je maar uw account opzeggen.

Oh, dan stuur ik wel een gedichtje terug, met een even hoog kostenplaatje als hun "gebruikersvoorwaarden".

Als ik als Vlaming verplicht ben om de Vlaamse zorgkas te betalen, is paypal verplicht mij als hofdichter te aanvaarden.

Rudy 10 oktober 2020 23:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil (Bericht 9476153)

Vanaf 16 december.
Ik dacht dat de vraag vooral is hoe je van paypal afgeraakt.

maddox 10 oktober 2020 23:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy (Bericht 9476158)
Vanaf 16 december.
Ik dacht dat de vraag vooral is hoe je van paypal afgeraakt.

Ik kom er niet door. Ik zie nu 2 opties.
  • Mijn bank vragen het op te lossen.
  • Naar de politie gaan om aanklacht in te dienen voor afpersing/phishing.

Rudy 10 oktober 2020 23:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 9476159)
Ik kom er niet door. Ik zie nu 2 opties.
  • Mijn bank vragen het op te lossen.
  • Naar de politie gaan om aanklacht in te dienen voor afpersing/phishing.

Het gaat om inactieve accounts.
Als je die account niet gebruikt, sluit die af.
Zoals eerder gezegd: stuur een aangetekende brief en het is amen en uit.

"De bepaling over een inactiviteitstoeslag bij een jaar lang geen gebruik maken van het account, staat op pagina 59 van de nieuwe gebruikersvoorwaarden, zo ontdekte het Belgische Testaankoop. Volgens PayPal betekent inactiviteit "dat u niet heeft ingelogd op uw PayPal-rekening of op een andere manier uw PayPal-rekening heeft gebruikt om geld over te maken, te ontvangen of op te nemen".

Bij dergelijke, inactieve accounts kunnen gebruikers dus een jaarlijkse rekening krijgen gepresenteerd. Het bedrag verschilt per land, maar lijkt voor Europeanen op 12 euro per jaar te liggen. Als het saldo op de rekening lager is, dan wordt slechts het resterende bedrag in rekening gebracht; gebruikers lijken zo niet in het rood te komen staan.

PayPal lijkt zijn klanten niet over de nieuwe inactiviteitstoeslag te hebben geïnformeerd. De nieuwe gebruikersvoorwaarden treden op 4 januari in werking."

https://tweakers.net/nieuws/173212/p...r-betalen.html

maddox 10 oktober 2020 23:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy (Bericht 9476164)
Het gaat om inactieve accounts.
Als je die account niet gebruikt, sluit die af.
Zoals eerder gezegd: stuur een aangetekende brief en het is amen en uit.

"De bepaling over een inactiviteitstoeslag bij een jaar lang geen gebruik maken van het account, staat op pagina 59 van de nieuwe gebruikersvoorwaarden, zo ontdekte het Belgische Testaankoop. Volgens PayPal betekent inactiviteit "dat u niet heeft ingelogd op uw PayPal-rekening of op een andere manier uw PayPal-rekening heeft gebruikt om geld over te maken, te ontvangen of op te nemen".

Bij dergelijke, inactieve accounts kunnen gebruikers dus een jaarlijkse rekening krijgen gepresenteerd. Het bedrag verschilt per land, maar lijkt voor Europeanen op 12 euro per jaar te liggen. Als het saldo op de rekening lager is, dan wordt slechts het resterende bedrag in rekening gebracht; gebruikers lijken zo niet in het rood te komen staan.

PayPal lijkt zijn klanten niet over de nieuwe inactiviteitstoeslag te hebben geïnformeerd. De nieuwe gebruikersvoorwaarden treden op 4 januari in werking."

https://tweakers.net/nieuws/173212/p...r-betalen.html

Als ik nu ergens zou vinden waar ik een brief naartoe kan sturen, met de misschien correcte informatie van een account dat 1X jaar geleden is aangemaakt en 2 keer is gebruikt toen, dan ben ik best akkoord.

Maar ook dat is blijkbaar wat veel gevraagd.

elsina 10 oktober 2020 23:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 9476170)
Als ik nu ergens zou vinden waar ik een brief naartoe kan sturen, .

Inderdaad dat moet je wel eerst een adres hebben, en dat is op de site van paypal helemaal onvindbaar.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil (Bericht 9476142)

Kan je me dan eens zeggen hoe.

Want volgens de info zou je moeten gaan naar instellingen vervolgens zoek ik links onderaan.

Maar De optie ''rekening sluiten'', staat erbij mij niet in

https://www.nuverwijderen.nl/financi...l-verwijderen/

Nogal veel klachten als ik de comments lees van de site.

Rudy 11 oktober 2020 00:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 9476170)
Als ik nu ergens zou vinden waar ik een brief naartoe kan sturen, met de misschien correcte informatie van een account dat 1X jaar geleden is aangemaakt en 2 keer is gebruikt toen, dan ben ik best akkoord.

Maar ook dat is blijkbaar wat veel gevraagd.

Ik heb zojuist geprobeerd via de site contact op te nemen met PayPal.

Resultaat: in het roze omkaderd, het bericht dat er momenteel technische problemen zijn.

Morgen probeer ik toch nog eens opnieuw. Maar dan is het zondag zeker.

koe de poing 11 oktober 2020 00:33

Citaat:

Bron, Testaankoop

geen idee of het waar is, maar indien wel thanks, net account opgeheven.

Eduard Khil 11 oktober 2020 04:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door elsina (Bericht 9476174)
Inderdaad dat moet je wel eerst een adres hebben, en dat is op de site van paypal helemaal onvindbaar.

Kan je me dan eens zeggen hoe.

Want volgens de info zou je moeten gaan naar instellingen vervolgens zoek ik links onderaan.

Maar De optie ''rekening sluiten'', staat erbij mij niet in

https://www.nuverwijderen.nl/financi...l-verwijderen/

Nogal veel klachten als ik de comments lees van de site.

Bij accountinstellingen kon ik gewoon klikken op ‘account sluiten’

BigF 11 oktober 2020 08:12

Log in bij Paypal (website)
Klik op het tandwieltje bovenaan rechts (accountinstellingen)
Klik links onderaan op "rekening sluiten"

Kortom; wat Eduard zei maar met wat extra uitleg voor degenen die dat (2x klikken na inloggen) niet konden vinden...

ViveLaBelgique 11 oktober 2020 09:02

Volgens de algemene voorwaarden van Paypal van volgend jaar ( Januari 2021) zijn inactieve accounts degene waar gedurende 12 maanden geen betaling op is gebeurd én er geen inlogsessie is geweest.

De kosten van van inactieve accounts bedragen 12,- € of, indien er minder dan 12,- € saldo op de rekening staat, het saldo van de rekening.

De kosten worden dus ten vroegste Februari 2022 aangerekend en Paypal rekeningen waar geen geld opstaat blijven kosteloos. Als men 5 jaar niet inlogt of geen verrichting doet wordt de rekening - als er geld op staat - overgedragen naar de overheidskas "slapende rekeningen".

De maatschappelijke zetel van Paypal is:

Paypal (Europe) SARL et Cie SCA
Boulevard Royal 22-24
2449 Luxembourg

https://www.nbb.be/nl/financieel-toe...ngen/lijsten-1

Universalia 11 oktober 2020 09:14

Geen idee van of het waar is.

Ik gebruik die rommel allemaal niet.

Wegwerken PayPal zit bij de categorie HARD (lastig dus)

Weg ermee?

accountkiller

:cheer:

Derk de Tweede 11 oktober 2020 09:17

Dit kan juridiscg niet!

Universalia 11 oktober 2020 09:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede (Bericht 9476387)
Dit kan juridiscg niet!

Iusmentis - Internetrecht - PayPal archives

:oops:

Dadeemelee 11 oktober 2020 09:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique (Bericht 9476369)
Volgens de algemene voorwaarden van Paypal van volgend jaar ( Januari 2021) zijn inactieve accounts degene waar gedurende 12 maanden geen betaling op is gebeurd én er geen inlogsessie is geweest.

De kosten van van inactieve accounts bedragen 12,- € of, indien er minder dan 12,- € saldo op de rekening staat, het saldo van de rekening.

De kosten worden dus ten vroegste Februari 2022 aangerekend en Paypal rekeningen waar geen geld opstaat blijven kosteloos. Als men 5 jaar niet inlogt of geen verrichting doet wordt de rekening - als er geld op staat - overgedragen naar de overheidskas "slapende rekeningen".

De maatschappelijke zetel van Paypal is:

Paypal (Europe) SARL et Cie SCA
Boulevard Royal 22-24
2449 Luxembourg

https://www.nbb.be/nl/financieel-toe...ngen/lijsten-1

Het saldo van de rekening? Welk saldo?

ViveLaBelgique 11 oktober 2020 10:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 9476404)
Het saldo van de rekening? Welk saldo?

PayPal-saldo
Het operationele gedeelte van uw rekening bevat uw PayPal-saldo. Dit is het geld dat beschikbaar is voor betalingen of opnames.Wanneer u onze betaalservice gebruikt om een andere gebruiker te betalen, geeft u ons opdracht het geld over te schrijven van uw PayPal-saldo naar de rekening van de ontvanger.U moet voldoende vrijgegeven geld op uw PayPal-saldo hebben voor het bedrag van de betaling ende transactiekosten die u ons verschuldigd bent op het moment van de betaling. Er zijn ook andere vereisten van toepassing –zieEen betaling verrichten hieronder. Als u onvoldoende PayPal-saldo heeft of een voorkeursbetaalmethode heeft geselecteerd, verzoekt u ons ook om namens u geld te verkrijgen van uw toepasselijke betaalmethode en elektronisch geld over te maken naar uw PayPal-saldo zodat uw betaling kan worden verricht.Wanneer u geld opneemt, moet uw PayPal-saldo toereikend zijn voor de waarde van de opname op het moment van de opname.
...
Als uw PayPal-rekening ten minste 12 opeenvolgende maanden inactief is, kunnen we een jaarlijksetoeslag voor inactiviteitin rekening brengen. Inactief betekent dat u niet heeft ingelogd op uw PayPal-rekening of op een andere manier uw PayPal-rekening heeft gebruikt om geld over te maken, te ontvangen of op te nemen
...
De inactiviteitskosten zijn de hieronder vermelde kosten of het resterende saldo op uw rekening, indien dat lager is.

https://www.paypalobjects.com/market.../ua-010421.pdf

Dadeemelee 11 oktober 2020 10:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique (Bericht 9476460)
PayPal-saldo
Het operationele gedeelte van uw rekening bevat uw PayPal-saldo. Dit is het geld dat beschikbaar is voor betalingen of opnames.Wanneer u onze betaalservice gebruikt om een andere gebruiker te betalen, geeft u ons opdracht het geld over te schrijven van uw PayPal-saldo naar de rekening van de ontvanger.U moet voldoende vrijgegeven geld op uw PayPal-saldo hebben voor het bedrag van de betaling ende transactiekosten die u ons verschuldigd bent op het moment van de betaling. Er zijn ook andere vereisten van toepassing –zieEen betaling verrichten hieronder. Als u onvoldoende PayPal-saldo heeft of een voorkeursbetaalmethode heeft geselecteerd, verzoekt u ons ook om namens u geld te verkrijgen van uw toepasselijke betaalmethode en elektronisch geld over te maken naar uw PayPal-saldo zodat uw betaling kan worden verricht.Wanneer u geld opneemt, moet uw PayPal-saldo toereikend zijn voor de waarde van de opname op het moment van de opname.
...
Als uw PayPal-rekening ten minste 12 opeenvolgende maanden inactief is, kunnen we een jaarlijksetoeslag voor inactiviteitin rekening brengen. Inactief betekent dat u niet heeft ingelogd op uw PayPal-rekening of op een andere manier uw PayPal-rekening heeft gebruikt om geld over te maken, te ontvangen of op te nemen
...
De inactiviteitskosten zijn de hieronder vermelde kosten of het resterende saldo op uw rekening, indien dat lager is.

https://www.paypalobjects.com/market.../ua-010421.pdf

En als er geen geld beschikbaar is - Visakaart verlopen?

patrickve 11 oktober 2020 11:43

Ik gebruik paypal geregeld om betalingen te doen als ik niet 100% zeker ben van de site in kwestie, werkt altijd goed. Werkt zelfs vaak beter op sommige sites dan mijn bankkaart die soms geweigerd wordt om obscure redenen.

Ik denk dat paypal wil genieten van dode corona klanten :-)

ViveLaBelgique 11 oktober 2020 12:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 9476464)
En als er geen geld beschikbaar is - Visakaart verlopen?

Naar aanleiding van deze forumpost heb ik mijn Paypal afgesloten. Ik kon nog inloggen. Ik kan er nu dus niet meer in. Paypal kan, naar mijn lezing van hun voorwaarden voor 2021, geen inactiviteitskosten afrekenen van een gekoppelde kredietkaart of bankrekening.

Enkele maanden terug had ik in mijn Paypal account ook eens alle instellingen en toestemmingen overlopen. Ik had onder meer Ebay geschrapt zodat deze niet meer aan mijn Paypal kon voor kosten af te rekenen. Ook mijn kredietkaarten had ik toen reeds geschrapt uit mijn Paypal account.

ViveLaBelgique 11 oktober 2020 12:48

Net in mijn mailbox:

"Dit bericht is een bevestiging dat uw PayPal-rekening is opgeheven.

Als u uw PayPal-rekening niet heeft opgeheven, vragen wij u deze e-mail bij ons te melden. Ga naar onze website en klik op een willekeurige pagina op"Contact met ons opnemen".

Met vriendelijke groet,

PayPal

Copyright © 1999-2020 PayPal. Alle rechten voorbehouden.

PayPal (Europe) S.?* r.l. et Cie, S.C.A. Société en Commandite par Actions gevestigd te: 22–24 Boulevard Royal, L-2449 Luxemburg RCS Luxemburg B 118 349"

Ander en beter.

Dadeemelee 11 oktober 2020 13:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique (Bericht 9476558)
Naar aanleiding van deze forumpost heb ik mijn Paypal afgesloten. Ik kon nog inloggen. Ik kan er nu dus niet meer in. Paypal kan, naar mijn lezing van hun voorwaarden voor 2021, geen inactiviteitskosten afrekenen van een gekoppelde kredietkaart of bankrekening.

Enkele maanden terug had ik in mijn Paypal account ook eens alle instellingen en toestemmingen overlopen. Ik had onder meer Ebay geschrapt zodat deze niet meer aan mijn Paypal kon voor kosten af te rekenen. Ook mijn kredietkaarten had ik toen reeds geschrapt uit mijn Paypal account.

Tenzij je geld op je Paypal rekening gezet hebt is er geen probleem denk ik. Ze halen enkel geld van dat 'saldo' en als het geen 12 euro is dan nemen ze genoegen met de rest.

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20201009_95423309

Citaat:

et betaalplatform zal 12 euro - of het resterende saldo op je rekening, indien dat lager is - aanrekenen als je “minstens 12 opeenvolgende maanden niet hebt ingelogd op je account” of “PayPal in die periode niet hebt gebruikt om geld te verzamelen, te ontvangen of over te schrijven”.

Universalia 11 oktober 2020 16:02

Zoals ik al eerder schreef gebruik ik dat soort van diensten niet om reden van dat ik nog nooit wat online gekocht heb daar ik er totaal geen vertrouwen in heb.

Ik zie dat soort van 'diensten' als: @-mail en andere gegevens sprokkelaars.

Ter info:

Is PayPal Safe? Tips for Buying, Selling, and Sending Online

p.s.

Zelfs hier vraagt men uw mail adres.

Coronacompas

De eerlijkheid gebiedt mij te schrijven dat dit in mijn geval verschrikkelijk moeilijk is want op deze pc staat niet eens een mailprogramma op. :rofl:

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:19.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be