![]() |
Lelijke Belgische huizen hit op internet.
Het is waar, De Begische architectuur Lijkt helemaal nergens op. Schots en scheef, afzichtelijke kleuren, etc.
https://www.nu.nl/283764/video/lelij...op-belgie.html ![]() |
![]() ![]() ![]() |
Citaat:
|
Citaat:
|
Het is waarschijnlijk allemaal waar.
Maar wie er zelf "in geboren" is,merkt dergelijke misbaksels niet meer op... Wij zijn ook de regio waar de zeldzame mooie (ver)gezichten gegarandeerd zullen onderbroken worden met een reclamepaneel. De plaatser van dat reclamepaneel denkt (echt waar!) dat dit een heel goede lokatie is voor zijn/haar misbaksel,en denkt NOOIT aan wat er eigenlijk "vernietigd" wordt hierdoor.... ....en weet je wat,niemand klaagt,dus zal het wel goed zijn.....8-) |
Citaat:
![]() |
Citaat:
https://www.youtube.com/watch?v=NSRljFNrNDA Heerlijk gewoon. |
Citaat:
|
Afschuwelijk, lijkt wel een hoerentent.
![]() |
Citaat:
Jaja, maar ik ken ook nog wel andere prentjes van de rijtjeshuizen in Nederland: ![]() of ![]() |
[QUOTEJaja, maar ik ken ook nog wel andere prentjes van de rijtjeshuizen in Nederland:
![]() Prachtig! |
Sint-Lenaarts
![]() |
Citaat:
|
![]() |
Citaat:
Indertijd,toen men op de werf nog geen tekeningen op van die platte computers kon meebrengen heeft men eens een gescheurde tekening met plakband aan elkaar gehangen ,de architect was op vakantie en de metsersbaas heeft "zijn plan" getrokken.....8-) |
Citaat:
En achter de haag bespeuren we reeds de volgende monstrositeit.....Tenzij het hier gaat om een volgradar en bijhorend gebouw.... Ja,ook in mijn regio zijn gelijkaardige "schaamverkavelingen" te vinden..:oops: |
Die website bestaat al heel lang eigenlijk. Ik denk dat ik daar bijna 10 jaar geleden al eens op gebotst ben. Heerlijk wat je daar soms aantreft. Ik zie die website eigenlijk meer als ode aan de Belgische architectuur. Zo lelijk dat het weer schoon wordt.
|
Citaat:
Maar goed, wat er in NL soms staat is ook maar triestig. Hier is het tenminste geen eenheidsworst. En voor elke draak van een huis, vind je hier ook een pareltje terug. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
![]() |
Die kon de andere helft niet betalen , dus .... het probleem is opgelost !! :rofl:
|
Citaat:
Ik vind de 'Ollandse huizen veel te klein. Ik had een 'Ollandse collega en die had een huis met 3 slaapkamers. De 2 kleinste waren 6 vierkante meter 'groot' en de grootste was 10 vierkante meter..... Ze vertelde ook dat in de meeste huizen de wasmachine en de droger op zolder staan. Uh? Rare huizen daar in NL! Ze moest telkens al die trappen op en af om haar was te doen. Ik ben blij dat ik in een Belgisch huis woon :-D |
Citaat:
Ik vind de 'Ollandse huizen veel te klein. Ik had een 'Ollandse collega en die had een huis met 3 slaapkamers. De 2 kleinste waren 6 vierkante meter 'groot' en de grootste was 10 vierkante meter..... Ze vertelde ook dat in de meeste huizen de wasmachine en de droger op zolder staan. Uh? Rare huizen daar in NL! Ze moest telkens al die trappen op en af om haar was te doen. Ik ben blij dat ik in een Belgisch huis woon :-D |
Citaat:
De optrekjes van de Hollanders in Brasschaat zijn wel iets groter. |
Geestdodende vinexwijken, is dat ons ideaal?
|
Citaat:
|
Citaat:
De vraag zal zijn aan wie je dit ooit verkocht krijgt. |
Citaat:
Citaat:
Ik vind de algemene bouwstijl hier best wel leuk !! :-) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Velen opteren tegenwoordig voor een inloopdouche. De was gaan doen op zolder. Ik mag er niet aan denken. Dan nog. Een beetje vooruitzien. Een mens wordt niet jonger. |
Citaat:
Wij wonen op de eerste verdieping (woonkamer, keuken, badkamer, wc) en de wasmachines (2) + droger staan op het gelijkvloers in de berging. |
Citaat:
|
Ik ben dus echt blij dat ik niet in een Nederlands huis woon waar de was op zolder wordt gedaan.
Ook blij dat de slaapkamers ruimer zijn dan van mijn Nederlandse ex-collega. Zij vond 2 kinderkamers van 6 vierkante meter normaal.De slaapkamer van haar + echtgenoot (10 vierkante meter) noemde ze de grote slaapkamer. Groot? Hier 2 kleine slaapkamers van 10 vierkante meter en 2 van 18 vierkante meter. Ongeveer he. Het kan iets schelen. |
![]() |
Die rare huizen, dat typeert wel ons Vlaams karakter.
Maar waar destijds in ons huis de wasmachine stond, dat weet ik niet. Ik zal 't eens vragen aan mijn heksie perfeksie. |
Citaat:
Een monument ....te beschermen! noot;ik vermoed dat de originele eigenaars Vandekasteele-Depoorter heetten |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:23. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be