![]() |
Morele superioriteit van politici
https://www.standaard.be/cnt/dmf20201026_94803120
De ene is een arogante blaaskaak met geen enkele voeling met de maatschappij of de gewone mens De andere is een rechtse. Beter hadden we van deze klein-politiekertjes niet kunnen verwachten. |
Bon, je hebt weer eens kunnen schelden.
Aanzet tot discussie? |
K&k
|
Citaat:
|
Citaat:
Dat was vorige week al te lezen op Sceptr. :lol::lol: |
Weer 2 politici die rode willem niet lust.
Wat een vat frustraties. |
Citaat:
|
Citaat:
Ik hoop dat de boete iets hoger is dan 250 euro per persoon. |
Citaat:
De aanzet tot discussie is er wel niet, het wil niet zeggen dat we er niet over kunnen discussiëren. Politiekers hebben een voorbeeldfunctie, zeker als je de pen, waarmee de tekst geschreven werd, vasthield. Minstens 1000 euro boete per persoon. En de hotelier, de hotelier die deze overtreding mogelijk maakte, gaat vrij uit. Hij kon niet anders dan de "meesters" van dit land op hun wenken bedienen. |
Citaat:
|
Citaat:
En dat is dan de partij die zich aangemeld heeft om België ter redden. Ze zijn goed bezig hun geloofwaardigheid nog verder naar beneden te helpen. Ik ben verbaasd dat er mensen zijn die dit al weken geleden zouden hebben opgemerkt, maar die deze politieke arrogantie zodanig normaal vonden dat er geen woord hoefde over gezegd te worden. Er zijn zelfs mensen op dit forum die dit politiek arrogant elitair gedrag goedkeuren en maar wat op de boodschapper gaan schieten. |
Citaat:
Ik zal het onverdedigbare nooit vededigen. |
Citaat:
Een dag later is hij al van gedacht veranderd (niet dat ik daar voor iets tussenzit, natuurlijk). Maar wat ik flauw vind is wat de rooie doet, hij doet alleen aan wat schelden, de argumenten moeten eerst van anderen komen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ze volgen het devies van Bart De Wever die niet begrijpt dat restaurants gesloten zijn.
|
Citaat:
Want, restaurants zijn gesloten, onafhankelijk van wat BDW wel of niet begrijpt. |
Citaat:
|
Citaat:
![]() |
Citaat:
En dit is het resultaat, zoals we het ondertussen kennen; negatief steeds bij de kampioenen. |
Citaat:
In Europa lijkt men een balans te zoeken tussen het maatschappelijke leven te laten doorgaan en de belasting van de klinieken zo veel mogelijk in te perken. MAAR : Als een regering maatregelen neemt, dan verwacht ik ten minste van de voorzitter van een regeringspartij als van een kopstuk van diezelfde partij dat ze die maatregelen ernstig nemen ! Maar deze twee hypocrieten gaven niet alleen de bevolking een kaakslag, maar holden ook alle maatregelen uit die zowel de Vlaamse als de Belgische regering hadden genomen. Wat wil je dat de bevolking de maatregelen ernstig neemt als twee spilfiguren van een regeringspartij kompleet het verkeerde voorbeeld geven. En dat resulteert natuurlijk in het feit dat de verspreiding van het virus niet wordt afgeremd....met onze koppositie tot gevolg. Misschien moeten we deze koppositie eens flink vieren met een groot coronafeest in een feestzaal van een hotel. Als we Coens en Crem uitnodigen moeten we achteraf niets meer dan ons te excuseren en de zaak is rond. |
Citaat:
Mijn kritiek was vooral over de vorm: schelden, wat al een fanatiek vooringenomenheid illustreert. Blijkbaar onverbrekelijk verbonden bij onze linksen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Maar het VB, dat zijn de slechteriken... |
Citaat:
|
Citaat:
Gewoon een hoop zakkenvullers die "denken" boven de bevolking te staan. Met als duidelijk resultaat, we "blijven" koplopers in alles wat negatief is. |
Citaat:
Ah ja? Ik moet al héél diep in m'n geheugen (die vergeetput die z'n werk niet naar behoren doet) gaan graven om er éne op te kunnen diepen die ik zowel voor mezelf als voor een ander als 'voorbeeld' tentoon zou willen stellen. Het probleem is namelijk het volgende: de 'goeie' - voor zover ze niet voortijdig 'geneutraliseerd' worden - vergooien hun leven aan een steeds hopelozer en steeds troostelozer zaak. Er zijn in de loop der tijden echter wel enkele figuren opgedoken die ik héél graag hun 'politiek project' tot een goed einde had willen zien brengen: de oudste mij bekende is Spartacus, de man die het zo door en door kotsbeu werd niet veel anders met z'n leven te mogen doen dan andere mannen kapot maken voor het plezier van 'beschaafde burgers' dat hij op een mooie dag besloot de rollen om te keren en die 'beschaafde burgers' kapot te maken, voor zijn eigen plezier en voor het plezier van z'n medestanders. Prachtmateriaal voor een 'alternatieve geschiedenis': zou "Christendom" ooit wortel hebben kunnen schieten in een Rome dat door Spartacus en de zijnen was 'opgeruimd'? En zou zonder "Christendom" het achterlijke kind "Islam" ooit het daglicht hebben kunnen zien? :? |
Citaat:
Als hij de helft van zijn leger niet weggeven had aan, Crixus of hoe hete hij ook weer, dan had Rome misschien opgekuist geweest. Maar toen was er Crassus... Persoonlijk twijfel ik er aan, want zelfs Hannibal kreeg na 15 jaar oorlog voeren in 'Italie' het deksel op de neus. |
Citaat:
|
Citaat:
Ja, arme Spartacus, ik weet het. Telkens ik aan hem denk, krijg ik er tranen in de ogen van dat hij zo jammerlijk mislukt is. Stel je voor dat het toenmalige Imperium zo bijna van de ene op de andere zonder slaven was gevallen, zeg. Hoe ver zouden ze het op eigen kracht nog geschopt hebben, die Romeinen? :? |
Citaat:
|
Citaat:
Maar goed, zelfs in het middeleeuwse Europa besefte men dat religie enkel een middel kan zijn en geen doel op zich. |
De Romeinse politiek had een heel hoge graad van clientelisme. Een beetje zoals de Waalse sossen, maar nog veel erger. Het plebs werd dus uitgezogen en was daar niet content over, maar wou aan de andere kant hun "weldoeners" niet te erg schofferen als het verkiezingstijd was. Als er geen oorlog was, was het dus voortdurend interne klassestrijd. Spartacus was niet de eerste slavenopstand. En ook in Rome ging het er intern soms hevig aan toe. Lees het verhaal van de Gracchi broeders maar.
Dat systeem bleek dus vrij robuust, tot het in een dictatuur veranderde. Spartacus en heel zijn opstand zou niet in staat geweest zijn om een nieuwe orde te creëren. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Vb Caesar tegen Antonius ? Democraten tegen republikeinen ? :roll: |
Citaat:
Leven is chaos. Mensen kunnen hun 'orde', hun 'systeem', hun 'collectieve waanzin' alleen op destructieve wijze tot stand brengen. Lees er de geschiedenis maar op na en/of kijk eens goed om u heen. |
Citaat:
|
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:32. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be