![]() |
Mochten jullie met speelgoedwapens spelen?
Ik had een speelgoedarsenaal bestaande uit een AR15, een colt .45, een Luger Parabellum en twee .38 Police Special. Nu heb ik spijt dat dat geen echte waren (ook al waren het heel goeie replica's) :mrgreen:
EDIT: dit was de Luger. Lag goed in de hand. ![]() EDIT: ik was nog twee revolvers vergeten. |
Destijds: Cowboy & indiaantje spelen , pang pang :lol:
en zelfgemaakte pijl & boog , en die ging echt ver !! :-o https://www.pinterest.com/pin/683210205959531359 Of zoiets als: https://media.s-bol.com/JGr1JMVjxE9/1200x527.jpg |
Citaat:
|
Oh ja, ik was een grote cowboy-liefhebber :mrgreen:
Heb heel veel revolvers versleten :-D |
Nen beretta bbgun.
Zucht, die goeie ouwe tijd. Nog veel gazettewinkels mee overvallen. |
Citaat:
![]() |
Het bloedmooie buurmeisje kwam vroeger (ver verleden) véél op bezoek daar wij samen studeerden, dus ik had al afleiding genoeg.
|
Wij speelden vroeger met luchtdruk wapens.
Geweertjes en pistooltjes. Ook met vogelpik pijltjes en bijlen die we naar elkander smeten. En nog wat leuke dingen. |
Citaat:
Zotte streken mee uitgehaald. |
Ja dat mocht. Maar ik weet niet of mijn ouders zulke replica's zouden hebben toegelaten.
|
Cowboygeweertje waar een beetje rook uitkwam als je schoot. Ik heb het uiteindelijk moeten wegdoen na klachten van de buren, geloof ik.
|
Iets dergelijks had ik ook.
![]() |
Pistolen met "poerkes". Zo een lintje met wat kruit(?) dat lawaai maakte. Of van die plastieken ringetjes met kruit. Bestaat dat nog?
|
Citaat:
|
2 Bijlage(n)
Citaat:
Bijlage 113284 Bijlage 113285 |
Citaat:
Dat was dan spelen met vuurwapens... Ook best spannend. :lol: |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ons moeder was daar echt tegen.
Onze pa dan weer had er geen problemen mee. Uiteindelijk had ons moeder het laatste woord. |
De plezantste dingen waren de piratten en fluitfusees. Pirat onder blikje en het schoot half zo hoog als de kerktoren !
Je kon ze enkel krijgen als je een 16+ kende die ze wou kopen in de dagbladhandel. Verder wat pogingen om films na te apen met zelfgemaakte katapulten, pijl en boog, proppen schieten met buisafval en zelfgemaakte degens. We mochten vuurke stook spelen buiten. Daar was een stok met plastiek rond een "lekker". Met de brandende druppels plastiek kon je de rest van het afval in brand steken. Ik merk op dat de nieuwere generaties enorm onhandig zijn met vuur als bv. verjaardagskaarsen aansteken. |
Op een jaar of 12 zo'n Diana luchtkarabijntje gekregen van mijn schoonbroer. 'k Heb het nog steeds.
|
Mijn ouders waren radicaal en volledig tegen speelgoedwapens. Maar niet getreurd, klakkebuizen waren betaalbaar, en Unigro boekjes waren perfect om pijltjes te rollen.
Maar ik kon geen klakkebuis mee naar huis nemen, die werd resoluut herleid tot een zeer creatief vormpje, maar ongeveer even bruikbaar als een sneeuwbal in de hel. |
Citaat:
En indien de longen niet voldoende kracht hadden ... de luchtdarm van de compressor was een optie. |
Citaat:
Hij bracht voor zijn meute kleinkinderen kapot 'speelgoed' mee van zijn klanten. "Hier Vic, daar kunnen de klein mannen zich mee amuseren" Af en toe zat daar een kapot maar echt jachtgeweer tussen. En wij maar op straat en in het bos spelen - pang pang. Stel dit even voor .... vandaag .... |
Citaat:
Daar werden Nazi's gescalpeerd, nogal hard die film. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Persoonlijk hou ik meer van de FN .38 of de Colt 44 Magnum. Daarmee maak je meer indruk hé. |
Citaat:
|
Vandaag nog met het hele gezin een soort lasershoot gehouden, gewonnen door de mama. Mijn kinderen hebben, net als ikzelf 2000 jaar geleden, behalve 'vuurwapens' ook zwaarden, pijl en boog en wanneer dat niet volstaat, worden er hier regelmatig flink wat (nep)boksen uitgedeeld.
Toch zijn het geen vechters. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik zat met mijn moeder in de kerk, zwaar gelovig.
Daar werden de psalmen tergend langzaam gezongen. Ik zat met de nagel te prutsen met een paar rolletjes klappertjes voor mijn klapperpistool. Ineens gingen de klappertjes af en mijn broek stond bijne in de fik, wel een enorme rook wolk. "Jij mag nooit meer mee" zei mijn moeder. ![]() ![]() |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:31. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be