![]() |
Het einde van België?
'Het lijkt erop dat we afstevenen op het einde van België'
Er moet toch iets van waar zijn, dat er mensen zijn, die het vreselijk zwartgallig zien en het einde van België met rasse schreden zien naderen? Zou het de reden zijn dat 'ons' Koningspaar zich de laatste tijden meer- en meer in het mediabeeld verschijnt? Koning - chatten met ... Koningin - verhaaltjes voorlezen ... Leesgenot? In het boek legt men de lijn op het jaar 2031 ... ![]() p.s. Naast het 'einde van België' zou mern zich ook de vraag kunnen stellen: Waarom moeten wij de hoofdstad van de EU blijven zijn of hebben? |
Dat boek van professor Sottiaux is fictie hé.
Het gaat over een 16-jarig meisje dat van haar overleden grootvader een brief ontvangt waaruit blijkt dat de men in 1831 zou bepaald hebben dat België na 200 jaar zou eindigen te bestaan. |
Citaat:
Citaat:
En waarom wij de hoofdstad van de EU moeten hebben. Om dezelfde reden als Nederland gas heeft. Omdat het verdraaid goed opbrengt. |
Citaat:
Dus Nederland heeft gas OMDAT het goed opbrengt? U bent echt wel zeer sterk in logisch redeneren. :lol: Als het goed opbrengt, waarom heeft België dan geen gas? :lol::lol: |
Citaat:
K&K |
Citaat:
Die hoogheidswaanzin van le petite Belge, zoals de Fransen ons noemen, is ongelofelijk. |
Citaat:
Net zoals Bern dat is in Zwitserland. De EU instanties zitten hoofdzakelijk in Brussel. De constante verhuis van het Europees Parlement naar Straatsburg doet daar geen afbreuk aan. |
Men merkt dat ook aan de media in andere landen.
Als het gaat over EU-beslissingen, leest men vaak dingen als 'Brussel beslist dat...' (waarbij Brussel wordt gebruikt als pars pro toto voor de EU) |
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Hier is geen België voor nodig. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Voortgaande op de zin zelf, zou het wel eens kunnen dat 'einde' van België. Ligt het aan mijn negativisme of aan mijn nihilisme, in niets geloven volgens Nietzsche, dat ik dit draadje het levenslicht gaf? :| |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Nu Brussel de Vlaamse én Waalse pendelaars wil belasten op het feit dat ze naar Brussel komen werken, veroorzaakt dat vijandig nabuurschap. Dat drijft de 3 gewesten nog verder uiteen dan nu al het geval is. De Brusselaars hopen de pendelaars 500.000.000 € afhandig te maken... |
Citaat:
Brussel is flink op weg een lege schelp te worden. |
Citaat:
Dat hangt van de levensverwachting af, als ge sterft eindigt heel uw wereld, inclusief België. |
Citaat:
|
Citaat:
. |
Het “grappigste” in het Knack-artikel van K. Peeters vind ik zijn paniekerige verwijzing naar de “Belgische” sociale zekerheid die bij het einde van deze staat natuurlijk ook zou opgedoekt worden. Is dat een ramp? Voor Vlaanderen in geen geval, wij kunnen rustig een eigen Vlaamse S.Z. opstarten. Gezever in de aard van “Vlaanderen is daarvoor te klein” houdt geen steek, er zijn meerdere Europese kleine staten met een geringer aantal inwoners dan Vlaanderen die een goed functionerende sociale zekerheid hebben. Voor Wallonië en Brussel is dat natuurlijk een ander paar mouwen. De transfers vanuit Vlaanderen komen voor een flink deel vanuit de SZ. Wallonië zal dan met een harde realiteit geconfronteerd worden.
|
Citaat:
Het is al lang geweten, België zal nooit vergaan En al die mensen met hun hierboven zo gewaagde voorspellingen Horen thuis in een groot boek met heel wat sprookjesvertellingen.” Een zinnig gedichtje. |
/
|
Citaat:
- Vlaams parlement, ministeries, kabinetten - Vlaamse openbare instellingen (VDAB, Kind&Gezin, Toerisme Vlaanderen, Agentschap Wegen & Verkeer, SportVlaanderen, enz...) - VRT - KBC - ... Dit hoort toch allemaal niet thuis in Bruxelles, maar in Vlaanderen! |
Citaat:
|
Een Waalse MR politieker stelt voor om met Kerstdag de corona-maatregelen ferm te versoepelen.
De virologen zijn razend. Eens te meer: belgie is een gespleten land. |
Citaat:
Citaat:
Brussel voert uit hetgeen NV-A al lang heeft willen doen. Hen beschuldigen van kortzichtigheid is NV-A beschuldigen van kortzichtigheid. Mijn commentaar voor Brussel is gelijk aan mijn commentaar op NV-A: willen ze terug naar de middeleeuwen? Waar zit dat verschil nu tussen Brussel en het Vlaanderen van de NVA dat het einde van België zou betekenen? Alleen mensen met oogkleppen zien de gelijkenis niet: wij (Brussel/Vlaanderen) het voordeel, en de anderen moeten maar betalen. |
Citaat:
Hoe vlugger die sluitsteen verbrokkelt ,hoe vlugger Vlaanderen onafhankelijk zal zijn. Laat de Brusselaars hun stad maar kapot belasten .Hoe meer hoe liever. Brussel gaat dezelfde weg op als de voetbalploeg Anderlecht; vroeger veel chi-chi maar nu niets meer waard. |
Citaat:
Wallo-Brux zal dan maar moeten aankloppen bij Europa om hun dificiet bij te passen. |
Citaat:
|
Citaat:
Wie de lusten wil ,moet daarna ook de lasten verdragen. |
Citaat:
Ik ken verschillende jonge Nederlandstaligen die er voor kozen om in Brussel een woning te kopen. Dat is wat anders dan die Vlaamse vendelzwaaiers die het in hun broek doen als ze door Brussel wandelen. maar hier op het forum grote praat hebben. |
Citaat:
|
Citaat:
Een illegale crimineel krijgt er meer respect dan een doodbrave Vlaming. |
Citaat:
Het is een vrij recent fenomeen (pakweg sinds een jaar of vijf), maar het valt écht wel op. Wat ik er persoonlijk zo plezant aan vind, is het feit dat dat Nederlands blijkbaar steeds vaker wordt gebruikt als omgangstaal tussen mensen van de meest uiteenlopende origines, en dat zijn doorgaans vrij jonge mensen (ik schat de meesten niet ouder dan 30 jaar). Anderzijds, en spijtig genoeg, hoor ik hier ook nog steeds véél te véél "Vlamingen" hun allerbelabberdste Frans bovenhalen om in winkels en op de markt en zo hun bestellingen te doen bij handelaars die wel degelijk Nederlands spreken (of het door oefening maar wat graag op een hoger peil willen krijgen). Als het van die onderdanige schaapachtige 'alternatievelingen' zijn, erger ik me daar niet meer in. Die mensen zijn toch FUBAR. Van 'flaminganten' kan ik dat echter niet aanvaarden. Als er nu één groep "Vlamingen" zou moeten zijn die wat dat betreft én koppig én zelfbewust op z'n strepen dient te staan, is het toch wel die, niet? |
Einde van België.Begin van wat?
|
Citaat:
Het Nederlands dat ik hier steeds vaker hoor gebruiken, hoor ik ondermeer in gemeenten als Ganshoren, Jette, Koekelberg, Sint-Agatha-Berchem, Sint-Jans-Molenbeek, Sint-Joost-ten-Node (mijn 'biotoop', zeg maar). En het wordt steeds vaker gebruikt door mensen waarvan men op het eerste zicht zou verwachten dat die zich van het Frans zouden bedienen ('asielzoekers', 'bruinen', 'immigranten', 'vrumde', ...). Bij openbare diensten is het spijtig genoeg inderdaad nog steeds huilen met de pet op. Dat is echter zo goed als altijd het gevolg van beslissingen door de lokale francofone politieke meerderheid, en die wordt maar al te vaak gedomineerd door 'Vlamingenhaters' uit de stallen van P$, CdH, Ecolo, MR, DéFi, ... |
Citaat:
|
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:18. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be