Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Coronacrisis (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=225)
-   -   Het kan NOG idioter (https://forum.politics.be/showthread.php?t=256370)

gunter5148 4 december 2020 22:08

Het kan NOG idioter

Burgemeester Garcetti van LA (!!!) verbiedt ALLES, zelfs alleen wandelen.

Happy lockdown, you f-ing idiots

fcal 5 december 2020 13:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 (Bericht 9536565)
Burgemeester Garcetti van LA (!!!) verbiedt ALLES, zelfs alleen wandelen.

Happy lockdown, you f-ing idiots

Hij heeft die maatregel niet zelf getroffen. Deze werd uitgevaardigd door de verantwoordelijke voor de Gezondheid van het district Los Angeles. Garcetti heeft die gewoon herhaald.

marie daenen 5 december 2020 13:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fcal (Bericht 9536836)
Hij heeft die maatregel niet zelf getroffen. Deze werd uitgevaardigd door de verantwoordelijke voor de Gezondheid van het district Los Angeles. Garcetti heeft die gewoon herhaald.

Tuurlijk, niemand is verantwoordelijk...

Mambo 5 december 2020 14:07

Als het echt Lockdown moet dan vind ik dat beter dan die halve Lockdown hier.

Maar laat het uitzonderlijk in echte noodzaak blijven. Niet in opgefokte drama's.

gertc 5 december 2020 14:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mambo (Bericht 9536848)
Als het echt Lockdown moet dan vind ik dat beter dan die halve Lockdown hier.

Maar laat het uitzonderlijk in echte noodzaak blijven. Niet in opgefokte drama's.

Ja, stel dat er een virus zou opduiken met de besmettelijkheid van griep en de dodelijkheid van ebola zou ik ook voor een echte lockdown pleiten. Niet in dit opgefokte drama.

alpina 5 december 2020 14:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door gertc (Bericht 9536859)
Ja, stel dat er een virus zou opduiken met de besmettelijkheid van griep en de dodelijkheid van ebola zou ik ook voor een echte lockdown pleiten. Niet in dit opgefokte drama.

Exact! Ik zal het zelfs anders zeggen: niemand zou mij moeten overtuigen om in mijn kot te blijven. Ge zou zot moeten zijn om nog buiten te komen.

En nu vallen we dus ergens tussen in. Een redelijk besmettelijk en een iets of wat dodelijk virus waarvoor men halfslachtige lockdowns oplegt waarvan het nut hoogst twijfelachtig is (kijkend naar de cijfers).

CUFI 5 december 2020 16:08

Ook LA. Horeca zaak neemt allerlei maatregelen om het coronafascisme te behagen, maar moet sluiten. Haar personeel en zijzelf verliezen inkomen zonder bijstand en dreigen in armoede te belanden.
10m verder mag wel een filmevent doorgaan waar dezelfde maatregelen, maar voor meer mensen, mag doorgaan.

https://twitter.com/ClayTravis/statu...053475843?s=20

antiCofa !!!

schietboog 5 december 2020 16:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door CUFI (Bericht 9536959)
Ook LA. Horeca zaak neemt allerlei maatregelen om het coronafascisme te behagen, maar moet sluiten. Haar personeel en zijzelf verliezen inkomen zonder bijstand en dreigen in armoede te belanden.
10m verder mag wel een filmevent doorgaan waar dezelfde maatregelen, maar voor meer mensen, mag doorgaan.

https://twitter.com/ClayTravis/statu...053475843?s=20

antiCofa !!!

Animal Farm is nog nooit zo echt geweest.
Sommige dieren zijn echt wel gelijker dan anderen.

gunter5148 5 december 2020 17:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door gertc (Bericht 9536859)

Dat is de kern van het hele verhaal.

De staat heeft zich het recht toegeëigend ons manu militare te beschermen voor "een" ziekte.

De staat HEEFT dat recht niet. Zelfs al zou het huidige virus zo dodelijk zijn dan ebola, dan nog beslis ik en ik alleen wat er met mij gebeurt, en welk risico IK wil lopen met MIJN leven.

Dar recht heeft ieder mens. Net zoals het recht zichzelf te beschermen als hij dat wenst. Als ik het zinvol acht mij af te sluiten van de maatschappij, omwille van een besmettelijke ziekte, dan kan niemand mij verplichten me "onder de mensen" te begeven. De nadelen daarvan, daar kies ik dan zelf voor.

Nu heeft men de rollen gewoon omgedraaid, in perfecte collectivistische manier van denken.

Het is nu mijn plicht geworden andere mensen te beschermen. Of die andere mensen dat nu willen of niet.

Ik heb er NIET om gevraagd beschermd te worden, en toch doet men het tegen mijn wens.

En wat is de perfecte term om zo'n situatie te omschrijven?

Fascisme....

quercus 5 december 2020 17:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 (Bericht 9536999)
Dat is de kern van het hele verhaal.

De staat heeft zich het recht toegeëigend ons manu militare te beschermen voor "een" ziekte.

De staat HEEFT dat recht niet. Zelfs al zou het huidige virus zo dodelijk zijn dan ebola, dan nog beslis ik en ik alleen wat er met mij gebeurt, en welk risico IK wil lopen met MIJN leven.

Dar recht heeft ieder mens. Net zoals het recht zichzelf te beschermen als hij dat wenst. Als ik het zinvol acht mij af te sluiten van de maatschappij, omwille van een besmettelijke ziekte, dan kan niemand mij verplichten me "onder de mensen" te begeven. De nadelen daarvan, daar kies ik dan zelf voor.

Nu heeft men de rollen gewoon omgedraaid, in perfecte collectivistische manier van denken.

Het is nu mijn plicht geworden andere mensen te beschermen. Of die andere mensen dat nu willen of niet.

Ik heb er NIET om gevraagd beschermd te worden, en toch doet men het tegen mijn wens.

En wat is de perfecte term om zo'n situatie te omschrijven?

Fascisme....

Als zou blijken dat jij een “virus-superverspreider” bent dan zou de meest aangewezen maatregel zijn dat ze jou de gevangenis indraaien. Vermits jij mordicus blijft zweren bij jouw persoonlijke vrijheid die je duidelijk boven alles stelt is voor jou dan de gevangenis dan het meest aangewezen verblijf. We moeten toch iets doen om de volksgezondheid te beschermen.

alpina 5 december 2020 18:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door quercus (Bericht 9537008)
Als zou blijken dat jij een “virus-superverspreider” bent dan zou de meest aangewezen maatregel zijn dat ze jou de gevangenis indraaien. Vermits jij mordicus blijft zweren bij jouw persoonlijke vrijheid die je duidelijk boven alles stelt is voor jou dan de gevangenis dan het meest aangewezen verblijf. We moeten toch iets doen om de volksgezondheid te beschermen.

Uw redenering is krom. Als alle angstwezels die fan zijn van een 0-risico maatschappij zichzelf in lockdown zouden zetten dan kan hij enkel gelijkgezinden besmetten en die hun credo is net dat ze het risico wel willen nemen.

Een overheid moet zich zo weinig mogelijk mengen in persoonlijke keuzes, ook wanneer het om een individu zijn gezondheid gaat. Het enige argument dat ze hebben om in te grijpen is een gezondheidszorg die in zijn geheel zou omver vallen.

gunter5148 5 december 2020 18:14

Citaat:

Je hebt er echt niets van begrepen.

fox 5 december 2020 18:19

Citaat:

Niemand wordt verplicht om in contact te komen met de superverspreider

gunter5148 5 december 2020 18:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fox (Bericht 9537033)

maar iedereen wordt wél verplicht er NIET mee in contact te komen. Au fond wordt menselijk contact verboden.

Het kan ECHT niet fascistischer worden....

CUFI 5 december 2020 18:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 (Bericht 9537035)
maar iedereen wordt wél verplicht er NIET mee in contact te komen. Au fond wordt menselijk contact verboden.

Het kan ECHT niet fascistischer worden....

De enige moedwillige superverspreiders zijn die politici die hun falen op de burger willen schuiven.

Hoofdstraat 5 december 2020 18:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fcal (Bericht 9536836)

Dus iemand die niet verkozen is kan van de ene dag op de andere iedereen verbieden op straat te komen? Prachtig. 8O

orfeus5412 5 december 2020 19:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door alpina (Bericht 9537030)
Uw redenering is krom. Als alle angstwezels die fan zijn van een 0-risico maatschappij zichzelf in lockdown zouden zetten dan kan hij enkel gelijkgezinden besmetten en die hun credo is net dat ze het risico wel willen nemen.

Een overheid moet zich zo weinig mogelijk mengen in persoonlijke keuzes, ook wanneer het om een individu zijn gezondheid gaat. Het enige argument dat ze hebben om in te grijpen is een gezondheidszorg die in zijn geheel zou omver vallen.

Kan men ook de ziekteverzekering, werklozensteun, pensioenstelsel, kindertoeslag... en dies meer ook afschaffen. Dat iedereen zijn plan trekt.
Prachtig : binnen afzienbare tijd ga je zien hoe dat gaat uitpakken in de USA; daar hebben ze ong. zoiets. Ik zou zeggen ga ginder wonen.

orfeus5412 5 december 2020 19:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fox (Bericht 9537033)

Juist, alleen weet een superverspreider niet eens dat hij een superverspreider is.

kojak 5 december 2020 19:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 (Bericht 9537031)
Je hebt er echt niets van begrepen.

Idd. Je snapt zelfs onze wetgeving niet .... :lol: :thumbsup:

gunter5148 5 december 2020 19:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door orfeus5412 (Bericht 9537056)
Kan men ook de ziekteverzekering, werklozensteun, pensioenstelsel, kindertoeslag... en dies meer ook afschaffen. Dat iedereen zijn plan trekt.
Prachtig : binnen afzienbare tijd ga je zien hoe dat gaat uitpakken in de USA; daar hebben ze ong. zoiets. Ik zou zeggen ga ginder wonen.

Oei, uwe plan trekken.

Oei, verantwoordelijkheid nemen.

Oei, daden hebben consequenties.

orfeus5412 5 december 2020 19:16

Citaat:

Dito. — Het enige dat men tegen een pandemie, veroorzaakt door een ongekend virus, kan doen, is een "veertig-daagse" afzondering, zoals men deed bij pest epidemies.

orfeus5412 5 december 2020 19:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 (Bericht 9537065)
Oei, uwe plan trekken.

Oei, verantwoordelijkheid nemen.

Oei, daden hebben consequenties.

Ik herhaal maar eens : "Prachtig : binnen afzienbare tijd ga je zien hoe dat gaat uitpakken in de USA; daar hebben ze ong. zoiets. Ik zou zeggen ga ginder wonen."

gunter5148 5 december 2020 19:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kojak (Bericht 9537060)
Idd. Je snapt zelfs onze wetgeving niet .... :lol: :thumbsup:

jep, leven is verboden. Ik snap het.

gunter5148 5 december 2020 19:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door orfeus5412 (Bericht 9537070)
Ik herhaal maar eens : "Prachtig : binnen afzienbare tijd ga je zien hoe dat gaat uitpakken in de USA; daar hebben ze ong. zoiets. Ik zou zeggen ga ginder wonen."

Ik herhaal evengoed. Ik heb er geen probleem mee om verantwoordelijkheid te nemen.

U gaat dat blijkbaar moeilijker af.

orfeus5412 5 december 2020 19:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 (Bericht 9537072)
Ik herhaal evengoed. Ik heb er geen probleem mee om verantwoordelijkheid te nemen.

En, hoe weet jij dat ?? Ik zit al ong. 60 jaar in een soort van lockdown beste. Om gezondheidsredenen : geen restaurant, cafe, reizen en 4 tot 5 injecties/dag en evenveel bloed testen. — En weet je wat : je wordt daaraan gewoon.

Voor mij maakt die lockdown/avondklok geen barst uit maar ik beklaag de "kinderen" waarvan een klein beetje zelfdiscipline gevraagd wordt en het daar zeer moeilijk mee hebben.
Moet er nog zand zijn ??

gunter5148 5 december 2020 19:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door orfeus5412 (Bericht 9537067)
Dito. — Het enige dat men tegen een pandemie, veroorzaakt door een ongekend virus, kan doen, is een "veertig-daagse" afzondering, zoals men deed bij pest epidemies.

Wie is “men?”

gunter5148 5 december 2020 19:36

Citaat:

Leg mij eens uit, want ik ben een dommekloot; wat is een “superverspreider?” Is dat iemand die op een feestje iedereen in de bek speekt?

Of gedraagt het virus zich zoals een politieker? Namelijk aangepast aan de persoon die het parasiteert?

CUFI 5 december 2020 20:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 (Bericht 9537082)
Aah, nu wordt het duidelijk. Uw gezondheid is, hoe zeggen we het... fragiel. Dus uw antwoord daarop is dat de wereld zich dient aan te passen aan uw gezondheid. (Uiteraard geholpen door een klaarstaande fascistoide staat)

Ik wens u niets slechts toe, maar sta mij toe u een gezonde en welgemeende f-off toe te zenden.

We kunnen van onze kinderen veel vragen, maar coronamaatregelen naleven als zelf discipline afdoen, zoals Orfeus het stelt, is onmenselijk. Ze zijn al bijna een jaar hun sociaal leven kwijt, leven regels na en worden zelfs gemuilkorfd op school.
En waarom? Omdat onze coronafascisten hun massa angst aan anderen opdwingen.

#antiCofa !!!

gunter5148 5 december 2020 20:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door CUFI (Bericht 9537097)
We kunnen van onze kinderen veel vragen, maar coronamaatregelen naleven als zelf discipline afdoen, zoals Orfeus het stelt, is onmenselijk. Ze zijn al bijna een jaar hun sociaal leven kwijt, leven regels na en worden zelfs gemuilkorfd op school.
En waarom? Omdat onze coronafascisten hun massa angst aan anderen opdwingen.

#antiCofa !!!

Probeer het te internaliseren; elk mens heeft het recht zichzelf te beschermen, maar geen enkel mens heeft het recht bescherming te eisen.

CUFI 5 december 2020 20:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 (Bericht 9537105)
Probeer het te internaliseren; elk mens heeft het recht zichzelf te beschermen, maar gaan enkel mens heeft het recht bescherming te eisen.

Als je met eisen maatregelen opdwingen bedoelt, volg ik je helemaal. Die mensen die dat wel doen zijn irrationeel bang en te lomp zichzelf te beschermen door zelf maatregelen op zichzelf toe te passen.

Daarnet in de winkel. Ik zie een man buiten aan zijn neus komen, we gaan samen binnen maar hij ontsmet zijn handen niet. Er staat een zelfspuiter van alcoholgel met sensor nochtans. Die man raakt allerlei aan en legt veel terug.
Ik kon daar iets van zeggen maar koos zelfloochening.

Als ik dan de lijst zou typen wat corona fascisten op mijn geliefden en mij afdwongen ben ik morgenvroeg nog bezig. Het is absurd en niet te rijmen met enige wetenschappelijke consensus. Het is puur emobeleid waar ze weigeren de echte schuldigen aan te wijzen omdat ze dan wel eens zouden moeten nadenken.

gunter5148 5 december 2020 21:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door CUFI (Bericht 9537110)
Als je met eisen maatregelen opdwingen bedoelt, volg ik je helemaal. Die mensen die dat wel doen zijn irrationeel bang en te lomp zichzelf te beschermen door zelf maatregelen op zichzelf toe te passen.

Daarnet in de winkel. Ik zie een man buiten aan zijn neus komen, we gaan samen binnen maar hij ontsmet zijn handen niet. Er staat een zelfspuiter van alcoholgel met sensor nochtans. Die man raakt allerlei aan en legt veel terug.
Ik kon daar iets van zeggen maar koos zelfloochening.

Als ik dan de lijst zou typen wat corona fascisten op mijn geliefden en mij afdwongen ben ik morgenvroeg nog bezig. Het is absurd en niet te rijmen met enige wetenschappelijke consensus. Het is puur emobeleid waar ze weigeren de echte schuldigen aan te wijzen omdat ze dan wel eens zouden moeten nadenken.

Er zijn heel veel mensen die alleen maar eisen.

Wij eisen gezondheid
Wij eisen veiligheid
Wij eisen inkomen
Wij eisen zekerheid
Wij eisen gelijkheid
Wij eisen alles.....

schietboog 5 december 2020 21:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 (Bericht 9537123)

Wij eisen gezondheid
Wij eisen veiligheid
Wij eisen inkomen
Wij eisen zekerheid
Wij eisen gelijkheid
Wij eisen alles.....

Verantwoordelijkheid opnemen is inderdaad iets dat bij veel mensen niet opkomt.

gunter5148 5 december 2020 21:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door schietboog (Bericht 9537126)
Verantwoordelijkheid opnemen is inderdaad iets dat bij veel mensen niet opkomt.

Niet opkomt? U bent te goed.

CUFI 5 december 2020 21:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 (Bericht 9537123)

Wij eisen gezondheid
Wij eisen veiligheid
Wij eisen inkomen
Wij eisen zekerheid
Wij eisen gelijkheid
Wij eisen alles.....

Stalin was te vroeg geboren. Hij had hier veel stemmen gehaald.
Wij eisen zero-verstandski

gunter5148 5 december 2020 21:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door CUFI (Bericht 9537133)
Stalin was te vroeg geboren. Hij had hier veel stemmen gehaald.
Wij eisen zero-verstandski

Zalig....

CUFI 5 december 2020 21:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 (Bericht 9537134)
Zalig....

Onder het huidige bewind zijn die vorige dictators koorknaapjes als we op dit traject blijven. Hoe zou je zelf zijn als je aan de knoppen kwam van een samenleving die u 1. niet verkoos en 2. uitspuwt?
Wij zijn misschien redelijke mensen, maar deze “leiders” zijn alles behalve democratisch. Een privékok en butler voor zichzelf en het faillissement en massa zelfmoorden voor de ander. En ze klonken santé.

quercus 5 december 2020 21:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 (Bericht 9537072)

Maar wij hebben wel een probleem met hetgeen jij verstaat onder “verantwoordelijkheid nemen”. Jij bent daartoe slechts bereid op voorwaarde dat niets of niemand uw sacrosancte hoogst individuele “vrijheid” in de weg staat. Er is een naam voor dergelijk soort personen.

gunter5148 5 december 2020 21:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door quercus (Bericht 9537143)
Maar wij hebben wel een probleem met hetgeen jij verstaat onder “verantwoordelijkheid nemen”. Jij bent daartoe slechts bereid op voorwaarde dat niets of niemand uw sacrosancte hoogst individuele “vrijheid” in de weg staat. Er is een naam voor dergelijk soort personen.

Noem dan man en paard.

quercus 5 december 2020 21:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 (Bericht 9537147)
Noem dan man en paard.

Doe zelf eens inspanning en denk na.

gunter5148 5 december 2020 21:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door quercus (Bericht 9537154)
Doe zelf eens inspanning en denk na.

jij bent begonnen, makker.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:14.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be