![]() |
hebben de regels zin als we ze niet volgen
https://www.tijd.be/dossiers/coronav...ent=&utm_term=
Toch een wetenschapper die min of meer oplijnt met hoe ik over de situatie denk. Andere disciplines moeten meer in het overlegcomité en er moet meer een balans zijn die alle problemen die bvb een lockdown veroorzaakt op zijn minst bespreekbaar maakt. Trouwens als ik buiten kijk, heb ik niet de indruk dat de regels heel rigoureus opgevolgd worden. Het is bijzonder druk buiten in tegenstelling tot de eerste lockdown. En toch zakken de cijfers. Zou het kunnen dat die zakken en dat dit niet door de regels komt ? |
We gaan het even omdraaien: regels afschaffen omdat er enkele zijn die ze toch niet opvolgen.
Schitterend idee! |
Citaat:
Ik denk dat er regels moeten zijn, maar de huidige regels zijn niet in balans. Hoeveel moet ik dat nog herhalen zeg. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Zo lang politici en de (Vlaamse) media hun botten aan de regels vegen terwijl zij een overduidelijke voorbeeldfunctie hebben moet men niet verwachten dat de bevolking dit allemaal tot op de letter zullen opvolgen.
|
Citaat:
boenk erop! |
Citaat:
Trouwens weet u hoe groot die minderheid is en of het wel een minderheid is. |
Citaat:
Blijkbaar beginnen we er weer veel te laks mee om te springen met alle gevolgen van dien. https://www.demorgen.be/nieuws/slech...odig~bf3565cd/ |
Citaat:
|
Citaat:
Soros die via het drinkwater een nieuwe lading vaccin verspreid waarschijnlijk. |
Citaat:
Vanaf die maatregelen zijn ingevoerd werden ze al massaal met de voeten getreden en toch zakten de cijfers. Dat ze nu stagneren zal wel andere redenen hebben of door bepaalde gemeenschappen die zwaar over de schreef gaan, en die weer voor de zoveelste keer niet bij naam genoemd mogen worden. Het probleem is dat die gemeenschappen leeftijden beginnen te mengen in slecht verluchte ruimten. |
Citaat:
|
Citaat:
Gelukkig is dat slechts een kleine minderheid. |
Citaat:
Ongetwijfeld zijn er daar problemen, maar dat is niet de enige 'bron' van problemen. Denk maar aan studenten en lockdownfeestjes. En dat zijn geen moslims of joden maar 'raszuivere' Vlamingen en Belgen. https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20201206_96736997 Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Als de cijfers nu fel zouden blijven dalen, dan is het hek helemaal van de dam met de feestdagen. Want daar heeft men een 'heilige' (sic) schrik van. Nu zal ( en is) men weer beginnen met de oren van onze kop te zagen dat we niet goed bezig zijn. De bangmakerij strategie dus. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Omdat enkele politici en een viroloog bang is dat hun moeder of vader besmet wordt, gijzelen ze het hele land.
Wanneer niet verkozenen met alles kunnen wegkomen, wat krijg je dan? |
Citaat:
Als u iemand anders (van dakloze tot koning) de wet aan zijn laars ziet lappen, voelt u vervolgens de drang om uw gehoorzaamheid ook op te geven? Dit zegt veel over u! Citaat:
Is dit zo? Dit kan u niet bewijzen. Het tal der verkoudheden, griepgevallen en andere besmettelijke ziekten stijgt én daalt ook jaarlijks of binnen bepaalde tijdstippen zonder belachelijke en schadelijke muilbanden, (op)sluitingen, avondklokjes, enz. Citaat:
Belangrijk: besmet zijn = /= besmettelijk of ziek zijn. Er wordt een hoog tal aan besmettingen gemeten omdat de onderzoeken hiernaar niet goed uitgevoerd worden of onbetrouwbaar zijn. Tijdens zo'n onderzoek wordt het opgenomen neusslijm vermenigvuldigd om zo de mogelijke aanwezigheid van Kroonsmetstoffen te kunnen natrekken, gegrond op drie eigenschappen. 1. Iemand die ooit met de Kroonziekte besmet geweest is, zal na de genezing nog steeds sporen van dode kroonsmetstoffen dragen. Het onderzoek kan echter geen onderscheid maken tussen levende en dode kroonsmetstoffen. 2. De vermenigvuldigingen worden te hoog opgedreven 3. Er wordt maar naar één eigenschap nagegaan. Dit is dus moedwillig uitgevoerd bedrog en misleiding. Hierdoor worden zoveel besmettingen (zonder ziekteverschijnselen) geteld. Men kan met dit hoog besmettingsgetal de bange geest hooghouden om zo hun vele kwade doelstellingen te kunnen bewerkstelligen. U bent erin getrapt. Citaat:
Met kroonzieke groeten |
Citaat:
Zelfs in de kleuterkasjes is dit nu duidelijk. |
Citaat:
Waarom liggen ze hier meer als 15dagen gemiddeld in het ziekenhuis als dat in het buitenland maar gemiddeld 7 dagen zijn? Er wordt hier gewoon bedrog op grote schaal gepleegd. |
Citaat:
|
Citaat:
En de meerderheid houdt zich er aan, kom niet af met dat dat niet zo is. |
Citaat:
Maar geen journalist die ooit die vraag stelt. |
Citaat:
En dat allemaal voor een virus dat 0,855% van de wereldbevolking trof tot hiertoe. |
Citaat:
Waarom overtreden zulke zelfs hun eigen opgelegde wetten ?? |
Citaat:
Veel mensen kijken tv en stellen zich de vraag waarom ze niet naar de kapper mogen terwijl de tv presentatoren en politici er fris geknipt uitzien (bijvoorbeeld). Dat zou niet mogen. Het schaadt het rechtvaardigheidsgevoel. |
Citaat:
Je mag maar één persoon ontvangen. Mijn vrouw en ik delen lief, leed, tafel en bed. De logica is, dat als ik besmet ben, mijn vrouw dat hoogstwaarschijnlijk ook is, en als ik niet besmet ben, zal mijn vrouw dat hoogstwaarschijnlijk ook niet zijn. Mijn dochter en hare vriend delen lief, leed, tafel en bed. De logica is, dat als zij besmet is, hare vriend dat hoogstwaarschijnlijk ook is, en als zij niet besmet is, zal hare vriend dat hoogstwaarschijnlijk ook niet zijn. Toch mogen beiden niet samen naar ons komen. Waar zit die logica? Gevolg! Niemand houdt zich daar aan. |
Citaat:
Het gaat niet zozeer over "de wet aan hun laars lappen". Maar over de geloofwaardigheid van die 'wet'. Persoon A mag de regelgeving overtreden, Persoon B niet. Hoewel de gezondheidsmaatregelen voor beide personen exact dezelfde zijn |
Citaat:
En dan zijn ze verbaasd dat er geen draagvlak Aan de ene kant zeggen ze ons dat we best niet naar het buitenland gaan en aan de andere kant loopt Van Ranst daar de mediastudio's plat Of gaat De Croo, netjes gekapt, op bezoek bij Macron |
Citaat:
|
1 Bijlage(n)
Onlangs nog in rode neuzen dag, regeltjes zijn niet voor de elite
|
Citaat:
Dat is nog heel braaf geformuleerd. Het gaat veel verder dan het gevoel. Veel van die kappers zijn hun inkomsten kwijt. Terwijl de mediabazen zeggen: jammer wij kunnen onze kappers corona-proof laten werken. En de regering keurde dat goed. Dat is de mensen uitlachen met hun regelgeving. |
Citaat:
Dademel toch. |
Citaat:
Niemand ontsnapt nog aan een boete! Het moge duidelijk zijn: wie de strenge coronamaatregelen overtreedt, zal het voelen. Aldus de minister van Justitie en van binnenlandse zaken. Ja hallo... Buiten de personen die op het scherm van de TV komen. Hypocrieten! |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:15. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be