![]() |
Bart De Wever over mogelijke coalitie met Vlaams Belang: ‘Dan stop ik direct’
Bart De Wever over mogelijke coalitie met Vlaams Belang: ‘Dan stop ik direct’
N-VA-voorzitter Bart De Wever. In een interview met Humo is N-VA-voorzitter Bart De Wever ongezien hard voor het Vlaams Belang. Als het van hem afhangt is een coalitie met Tom Van Grieken op dit moment uitgesloten. ‘Zijn stal is vuiler dan ooit.’ De Forza Flandria is dood en begraven. https://www.demorgen.be/politiek/bar...rect~bce3cbb8/ |
Citaat:
Hij is er zeer belangrijk maar veronderstel dat hij plots om een of andere reden "wegvalt"... Dan kan er veel veranderen. |
Citaat:
Heel veel: de implosie van de NV-A. En moest dit gebeuren en er mensen zouden zijn die denken dat dan alle stemmen van de NVA naar het VB zouden gaan, die mensen vergissen zich deerlijk. |
Citaat:
|
Citaat:
![]() |
Citaat:
Zijt daar maar heel zeker van. Het is dus nougaballen met die Idiotica Flandria ! |
Citaat:
|
Citaat:
Was hij niet de man die de staatschuld ging afbouwen ? De belastingen verlagen ? Werken belonen ? Enz enz.... Naast hogere belastingen en een stijgende staatschuld is werken beloond met twee jaar langer werken. Een zeer ongeloofwaardig individu dus die Wever. En volgens de laatste peiling is Vlaanderen dat volop aan het inzien. Hij maakt nu bijna 20% van de Vlamingen monddood en zegt dat hun stem voor hem niets waard is. Mooi zo ! |
Ik hoop dat enkele van de diehard Forza Flandria adepten zoals knuppel of RobertT of witte kaproen hier ook hun commentaar gaan willen op geven.
Nadat ze zijn bekomen van de schok uiteraard. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Er is met andere woorden een nieuwe voorzitter van de NVA nodig.
Bart Dewever staat de Vlaamse onafhankelijkheid in de weg. |
Tom Van Grieken mag nog zoveel doen wat hij wil, nooit zal het genoeg zijn voor de regimepartijen.
Ik roep Tom Van Grieken dan ook op om de moeite te besparen en de partij opnieuw wat naar rechts te laten opschuiven. |
Ik geloof dat er op forum dezes teksten te vinden zijn waar men het samengaan van de N-VA & VB als een mogelijkheid zagen.
Het is al van in het prille begin héél duidelijk dat BDW dit nooit zal doen een 'samensmelting' met VB op touw zetten. Het topic van deze draad onderstreept dat nog maar eens duidelijk. "Dan stop ik direct?" Wel een wreed povere opmerking. :roll: Misschien zijn er wel bepaalde mensen blij dat hij 'zou stoppen?' |
De vraag is wat heeft Bart Dewever ooit verwezenlijkt voor Vlaanderen ?
Talent zat, misschien wel het grootste Vlaamse politieke talent sinds de tweede wereldoorlog, maar hij heeft er weinig of niets mee gedaan. Hij is slechts burgemeester geworden en slaagt er daar zelfs niet in om de orde in zijn stad te bewaren (granaataanslagen, oorlog tussen drugsbendes, enz...). |
Citaat:
Men zal een andere 'oplossing' moeten vinden, als die er is tenminste? |
Citaat:
De Wever ziet zijn partij leeglopen richting Vlaams Belang. En prikt nu nog een gat meer in het lekkende schip. N-VA op naar de kiesdrempel. |
Citaat:
|
en zo duwt De Wever zelf meer dan de helft van de N-VA-kiezers richting het VB ... want deze kiezers stemden op N-VA in de hoop op een N-VA/VB-coalitie.
ook zullen de meer Vlaams-Nationalistische mandatarissen de N-VA dus verlaten voor het VB. een zéér zwarte zondag voor BE in het verschiet. |
Citaat:
|
Ik geloof Wever niet !
Mocht Rutten, in een vlaag van totale verstandverbijstering, "ja" gezegd hebben tegen Wever en VB, Er was nu een NVA / VB / VLD Vlaemsche regering. Ik ben er zeker van dat Wever op dat moment geen bezwaren zou gehad hebben. Als hij ecnt de bezwaren heeft die hij vandaag naar buiten brengt, kon hij dat allang weten voor de gesprekken. Alleen al op dit forum zitten mensen die reeds een tiental jaar weten dat het VB een vergaarbak voor "vuilen" is. Moest Wever menen wat hij vandaag zegt, hij was uberhaupt nooit met het VB gaan praten ! |
Citaat:
En de fans van Francken in de praktijk die zitten bij Groen, PVDA en andere open poorten partijen. |
Citaat:
|
Want een wonderkind van vijftig
Voldoet niet aan z'n plicht Hij had niet ouder mogen worden Hij heeft de wereld opgelicht Ach een wonderkind van vijftig Dat is immers geen gezicht Dus om consequent te blijven Deed 'ie zelf het boek maar dicht (B. De Groot) |
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Het Blok zit nergens, omdat men hen als onaanraakbaren bekijkt. Welke mandataris van N-VA gaat zijn eigen carriere torpederen door naar het Blok over te stappen, met 100% zekerheid van in een schutkring te belanden ? |
Citaat:
Ik ben er zeker van dat met Filip Dewinter in het Antwerpse stadsbestuur de zaken helemaal anders hadden geweest. |
Niks nieuw onder de zon.
Ik heb al herhaaldelijk gezegd dat er geen forza flandria met het VB en N-VA tot stand zal komen. En als De Wever geen voorzitter meer zou zijn, ook dan niet. |
Citaat:
|
Citaat:
Als men zichzelf een extreem-rechtse fantoomwereld voorliegt waarin men zichzelf uitroept tot politiek en psychologisch meerdere, ziet men allicht al de NVA mandatarissen massaal politieke zelfmoord plegen door naar het Blok te lopen. |
Citaat:
![]() |
Moest NVA en Vlaams Belang in het Vlaams parlement in 2024 een meerderheid halen, dan nog zou NVA in een coalitie stappen met CD&V, SP.a en godbetert hun bevriende partij Open VLD 8O.
|
Het Vlaams Belang in het bestuur zou de partij nochtans matigen.
|
|
Wat me in deze , en in nog anderen draden ook, opvalt is het groot aantal mensen die hier in het Vlaams posten en die blijkbaar nog grotere tegenstanders van Vlaanderen zijn dan het FDF/DéFI .
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:16. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be