![]() |
Voorstel: einde aan de private huurmarkt
Ik heb dit idee al eens eerder verwoord maar een beetje verdoken in andere topics.
Maar ik zie een groot potentieel in het beëindigen van de private verhuur van woningen. Daarvoor zijn er twee scenario's denkbaar: - huurwoningen worden genationaliseerd. Huurders betalen hun huur verder aan de staat en worden na 20 of 30 jaar eigenaar op voorwaarde dat ze goed voor het onderhoud van de woning zorgen. - er komen allerlei bepalingen (een voor de huurder erg gunstige maximum huurprijs, een echte belasting op huur, hogere taks op onroerend goed dat niet het eigen huis is etc.) die de private verhuur ontmoedigen zodat het verhuren gaandeweg onaantrekkelijker wordt en de prijzen voor woningen dalen. Het voordeel voor de gewone mensen zal zijn dat een goedkope woning veel bereikbaarder wordt en de woningen komen zo terecht bij de mensen die ze beter kunnen gebruiken (nl. om er te wonen, niet om slapend rijk te worden). Ondertussen zijn er extra inkomsten voor de staat. PS: Ik ben zelf geen huurder, vooraleer men 'eigenbelang' zou vermoeden. |
Citaat:
Veel succes "kameraad"! :lol: |
Citaat:
Citaat:
Maar laten we de discussie niet te ideologisch voeren. Bij de afschaffing van de private huurmarkt zijn de voordelen overduidelijk. |
Citaat:
|
Mooi maar wie gaat dit kado betalen ?
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Je wil die honderdduizenden Euro die we in in huizen en appartementen geïnvesteerd hebben gewoon confisqueren?
Lag het Rode Boekje op uw nachttafel? |
Citaat:
PVDA par excellence. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Een geluk dat het niet alle dagen 1 april is |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
OK, hier stopt het voor mij, ik ga verder mijn aquarium poetsen. Toch nog iets toevoegen: Ik steek mijn eigendommen nog liever in de fik dan het aan de dieven van de wetstraat af te geven |
Citaat:
En zoals ik hierboven schreef: dit is allemaal het eerste scenario he. Als dat praktisch te moeilijk zou liggen, is er nog altijd scenario 2: het verhuren zodanig onaantrekkelijk maken dat het de moeite niet meer is zodat de prijzen van de verkoop drastisch dalen. |
Citaat:
Ondergetekende heeft ook 20 jaar een ontlener moeten terugbetalen voor het verwerven van een eigen woonst .(lijkt mee heel erg logisch en een NUTTIGE lening) en inderdaad,onderdak is nogal belangrijk en moet beslist "een derde van het loon" waard zijn indien gekozen wordt te huren...Ik zou het toch niet als "wegggooien" karakteriseren hoor.... Maar wat ik eigenlijk wilde aantonen,voordat ik die zelfvernietigende zinnen las,is dat er al een tijdje beweging is op de immo-markt...met spelers (en niet alleen meer overheid,o ramp) die zich gaan RICHTEN op dat marksegment,maar ook met RECENTE woningen.Hier twee stuks,willekeurig uit een groeiend aanbod: https://realisten.be/nl/te-koop/vast...-en-belegging/ https://inclusio.be/?lang=nl Laat dergelijke spelers maar HUN ding doen....het zal misschien uiteindelijk beter werken dan "de staat". |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
En waarom moet de prijs van woningen verlagen? Er zijn nu al te veel potentiële kopers voor het aanbod aan huizen? |
Foert, ik kan het niet laten.
'k Zal u een andere tip geven: Stuur die 2 tot 3 miljoen immigranten in dit land terug naar waar ze vandaan komen. Er zijn hier meteen enkele honderdduizenden huizen en appartementen te veel. De koop- en huurprijzen stuiken in elkaar. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
En wat ga je doen met het erfrecht? En al je dak lekt ga je dat dan verplicht laten herstellen door de "als ik ooit eens 5 minuten tijd heb" ambtenaren? Het enige werkende systeem is tot nader orde het kapitalisme, rijken investeren zodat de minderbegoeden werk hebben en een inkomen kunnen vergaren, zelf de grootste lamzakken krijgen geld om niets te doen, en jij wil dat veranderen of hoe dom kan iemand zijn. Sociale woningen voor de allerarmste of zwakkeren in de maatschappij, 240 euro huur voor een huis met 3tot 5 slaapkamers, dat vergeet je makkelijkheidshalve ook maar even. Kan nog een tijdje doorgaan hoor, maar ik hoop dat je het plaatje snapt. |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:04. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be