![]() |
Het echt dodendraadje van 2021
De hoogste tijd.
|
Als je er zelf maar geen onderwerp wordt.
|
Willen we wel weten wie de eerste zal zijn ?
|
Citaat:
|
Het echt dodendraadje van 2021
Moest er vannacht na de jaarwisseling, een bekend iemand sterven, dan is hier alvast den draad om het te posten.
Soms zijn er natuurlijk ook mensen die minder bekend zijn, maar om de één of andere reden toch heel belangrijk voor een mede-forummer, dan mag ie dat hier ook posten. Maar dan wel met een heel klein beetje uitleg erbij. Laat ons hopen dat dit dodendraadje, een dood draadje blijft. Dat dit draadje niet teveel leeft, want dan zijn er veel doden. Groetjes Reservespeler! |
Ik hoop van harte dat geen enkel lid van The Rolling Stones in dit draadje gaat voorkomen. Na het overlijden van Brian Jones hebben ze zich jaren kranig gehouden ondanks hun levensstijl.
|
Derk was u voor: https://forum.politics.be/showthread.php?t=256781
|
Citaat:
Ik open dit draadje al jaren aan een stuk. Wilde Derk mij misschien de loef afsteken? Ik zal het melden aan de moderatie. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Jean Jaures? :lol: |
Muspandi, 45, Indonesian politician, MP of East Kalimantan (since 2014) and Paser (2009–2014), COVID-19.[2]
|
2020. Rust in vrede.
|
Citaat:
|
![]() |
Citaat:
|
Citaat:
Ik dacht altijd dat het "Rust Int Putteke" was. |
1 januari,ik voel mij braindead,maar dat telt niet zeker?
|
Citaat:
Ik schrok er wel even van dat er een groot aantal bij waren waarvan ik hun overlijden nog niet eens wist. Doelman Pieters Graafland en Wim Suurbier oa. |
Citaat:
|
Beeldend kunstenaar Kees Verkade (79) is overleden, heeft zijn familie bekendgemaakt in overlijdensadvertenties in kranten. Enkele van zijn bekendste werken zijn het bronzen beeld van Johny Jordaan, aan de Elandsgracht in Amsterdam en dat van koningin Juliana en prins Bernhard in de tuin van paleis Soestdijk.
Zijn laatste werk is een beeld ter nagedachtenis aan de slachtoffers van de coronapandemie, dat ook bedoeld is als dankbetuiging aan medewerkers in de zorg. De Stichting Dank Helden van de Zorg zette er een crowdfundingsactie voor op. De stichting roemt Verkade voor "zijn onnavolgbare inzet" en voor de passie waarmee hij zijn laatste project afrondde. Waar het beeld komt te staan, is nog niet bekend. ![]() |
Nini ,vrouw van Rik Van Looy.
|
Citaat:
|
Paul Westphal, voormalig baketbalspeler en coach, die Phoenix naar de finale coachte.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
‘You'll Never Walk Alone’-zanger Gerry Marsden (78) overleden
Ook bekend van Gerry & the Pacemakers ooit concurenten in Liverpool van de Beatles met ook Epstein als manager. https://www.hln.be/muziek/you-ll-nev...eden~a4f90c4e/ Citaat:
https://www.youtube.com/watch?v=OV5_LQArLa0 Wie wil begrijpen wat dit liedje in Liverpool nog altijd betekent, moet even op het einde ( min 6 ) van volgend liedje luisteren. https://www.youtube.com/watch?v=TeyHPAdxuy0 |
Tanya Roberts, vooral bekend als Stacey Sutton in "A View to a Kill".
|
De Britse VN-diplomaat Brian Urquhart is op 101-jarige leeftijd overleden. Hij speelde een cruciale rol in de ontwikkeling van de internationale organisatie: hij was in 1945 de tweede persoon die in dienst trad van de net opgerichte Verenigde Naties, en de drijvende kracht achter de blauwhelmen, de VN-vredesmacht.
Urquhart had in de Tweede Wereldoorlog in het Britse leger gediend. Als inlichtingenofficier had hij zijn meerderen tevergeefs gewaarschuwd dat Operatie Market Garden te ambitieus was; de geallieerden slaagden er inderdaad niet in om in een stoutmoedige operatie over de Rijn bij Arnhem te trekken. Vanwege zijn militaire ervaring was hij in 1956 betrokken bij de oprichting van een VN-vredesmacht die precaire vrede na de Suezcrisis moest handhaven. De 6000 VN-militairen moesten de strijdende partijen Egypte en Israël uit elkaar houden. “ Een leger zonder vijand. Urquhart over 'zijn' blauwhelmen "Je moest soldaten dingen laten doen waaraan ze niet gewend waren", zei Urquhart eens in een interview met de Volkskrant. "Wapens dragen, maar geen geweld gebruiken. Bevelen aannemen van een internationale organisatie, niet van je eigen land, De VN-vlag voeren." De VN-vredesmacht vervulde volgens hem een rol tussen soldaat en diplomaat in. "Een leger zonder vijand." Om de unieke positie van de VN-macht te benadrukken, besloot Urquhart hun een uniek onderscheidingsteken te geven: een blauwe helm. Het was aanvankelijk de bedoeling geweest blauwe baretten te gebruiken, maar die hadden een levertijd van zes weken. Omdat de vredesmacht in zeven dagen uit de grond werd gestampt, besloot Urquhart helmen over te spuiten. "Het had iets amateuristisch, maar mensen wilden het graag proberen." ![]() |
Alexi Laiho, zanger/gitarist van de Finse Metalband Children of Bodom. Kampte al een tijdje met gezondheidsproblemen. 41 jaar.
|
Citaat:
|
Citaat:
![]() ![]() |
Is ze nu wel al dood, ofni?
|
Citaat:
Bondgirl Tanya Roberts ten onrechte doodverklaard door eigen manager. Schande mocht ze niet overleden zijn. |
Citaat:
|
Citaat:
Ik geloof dat er in het verleden nog van die gevallen waren en waar men iemand dood verklaarde. Was dat niet eens met Paul Young ook niet ver voor hij overleed aan een hartaanval? |
Het echte dodendraadje 2021
Ik weet niet of er al 1 is, virnd het niet, dus maak ik het even aan.
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:29. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be