![]() |
Eikes
Hoe heeft u ze het liefst? Roereieren? Omelet? Spiegelei? Of iets anders?
|
Citaat:
|
Citaat:
In schijfjes gesneden tomaat toevoegen. Een minuut of vijf later er twee eitjes doorroeren. Beetje kruiden met peper en zout. Heerlijk. |
Weinig variantes die ik niet lust.
Rauw of rot laat ik wel aan me voorbij gaan, daar niet van. En natuurlijk, ik spreek over kippeneieren, alhoewel kwartel, eenden of ganzenei ook nog kunnen. Struisvogelei wil ik nog wel eens proberen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Au bain Marie, al dan niet van de koster.
|
Spiegelei, met een reepje spek der bij
En... een snuifje curry op de dooier. Op een zacht vuurtje en op het einde eventjes een deksel op de pan, dan is de dooier ook warm van binnen (maar hij moet wel 'lopend' blijven als je er nadien met een boterham in sopt) Wreed lekker ! |
Citaat:
op de wijze van een F-16 die zijn afterburner doet gloeien om een mig 29 in de pan te bakken. :-P :-P |
|
Voor gevorderden: virgin boy eggs. :twisted:
|
Vogelnestje, met lopende dooier.
Gehakt mengen met ei en paneermeel, zodat het goed plakt. Eitje bevriezen in de diepvriezer. Als het goed bevroren is, uit de vriezer halen en de eierschaal verwijderen. Het bevroren ei omwikkelen met gehakt. Baken in de frietketel. Het eiwit stolt door de temperatuur, terwijl de dooier nog heerlijk lopend is. |
Citaat:
Waarmee meteen genoeg argumenten zijn gegeven om de Dietsche gedachte te verwerpen. |
Citaat:
Smaakgewijs een afknapper. :-( |
Citaat:
|
Roerei:
boter niet te bruin laten worden. Eitjes in de pan doen. Kruiden met peper en zout. Eitjes even laten bakken. Eitjes kapot kloppen. Zo krijg je heerlijke stukjes wit en geel. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Pannenkoeken
1kg bloem 12 eitjes 2 liter melk Goed onder elkaar zetten en dan maar smullen. PS: geen suiker toevoegen! |
Citaat:
Tja , eikes in zeik koken 8O , koTSelijk lekker :lol: Spiegeleitjes met zwarte peper & zout met kaas & hesp of ham of spek belegd op een broodje , al dan niet met groenten :thumbsup: Gekookt eitje , koud of warm met kippenkruiden :-D Vogelnestjes in licht pikante tomaten- of paprikasaus :-) |
#ikhebhetliefst->spiegelei! :BIG: #metspek!peper&zout! SO yummy :-):-)
|
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Twee kippen tegen elkaar.
Eerste kip: "Mijn zoon is advocaat geworden." Tweede kip: "Mijn zoon zit in de puree." |
Juffrouw in de klas: "Ik leg hier vier eitjes, jij legt er twee eitjes bij, hoeveel eitjes hebben we dan?"
Jefke: "Juffrouw, ik kan geen eitjes leggen." |
Citaat:
Of gaat u voor spekblokjes? |
Twee eitjes in de kookpot.
Eerste eitje: "Potverdorie, het is hier warm." Tweede eitje: "Daar word je hard van." |
Een Belg staat 's morgens op en gaat eieren rapen in zijn tuin. Hij
raapt ze op en ziet dan dat er een ei bij de buurman is terechtgekomen (De buurman is een Nederlander), de Belg doet aanstalten om het ei uit de tuin van de Nederlander te halen, maar deze ziet dat en is daar helemaal niet tevreden over, want alles wat op zijn grondgebied ligt is zijn eigendom (Dat denkt hij althans). Zegt de Belg: "We zullen er een wedstrijd om doen". De Nederlander gaat ermee akkoord, in de wedstrijd draait het erom elkaar om de beurt in het kruis te trappen en de eerste die het uitschreeuwt van de pijn heeft verloren. "'t is goed", zegt de Belg, "ik zal beginnen te trappen". De Belg trapt heel hard in het kruis van de Nederlander, de Nederlander maakt alle danspassen van de wereld maar doet zijn mond niet open. Na een kwartier bijkomen zegt de Nederlander "Nu is het mijn beurt". Zegt de Belg: "'t is al goed, je mag het ei houden!!". |
eiersalade met bieslook (lekker op toastjes)
3 eieren 1 stengel bosui 2 el bieslook 200 g cottage cheese (die van de Aldi) 2 el mayonaise Kook de eitjes gedurende 8 minuten en pel ze. Hak de eitjes, de bieslook en de ui fijn. Meng alles met de cottage cheese en de mayonaise. Afkruiden met peper en zout. |
Citaat:
Het spek gaat uit de pan. In het gloeiend heet spekvet, bak ik de eitjes. Je kan, met een soeplepel, wat heet vet bovenop het eitje gooien (zonder de dooier te raken. Ik voeg geen peper of zout toe. Het eiwit stolt heel snel, de dooier blijft vloeiend. |
Ei met brood
Doe boter in de pan. Neem twee sneetjes brood en maat er een gat in ongeveer 4 x 6 cm. Leg de sneetjes in de pan. Doe in ieder gat één eike. Even laten bakken en dan omdraaien. Leg op het bord met wat frisse sla en tomaat (met een beetje mayonaise). Opgelet, niet teveel boter in de pan doen. Met een Tefal pan gaat het ook zonder boter, maar is niet zo lekker. |
Boter smelten, drie spiegeleitjes bakken, zout en zwarte peper van de molen erop, dan flink wat gehalveerde kersttomaatjes erop leggen en twee minuutjes extra garen. Met een bruine boterham met goed veel boter erop.
|
Scrambled! Liefst als onderdeel van een Engels ontbijt :-)
|
|
Door een mooie deerne bepoteld en zachtjes in geknepen.
|
Om Marie met slecht Engels te kloten :
Aai laaik a tikkenaaiken in de moorning. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:01. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be