![]() |
Korte trip naar het buitenland.
Korte maar verre trip naar het buitenland.
Hoe bewijs je dat je minder dan 48 uur van huis bent? |
Ah, ik zie dat we de bewijslast gaan beginnen omkeren.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Selfie maken aan uw voordeur met de gazet van den dag dat ge vertrekt in de hand.
|
Citaat:
Bij Ford Genk (toen dat nog bestond) hadden ze chauffeurs die de hele dag / nacht (3 shiften) moesten rondrijden en een bepaald aantal kilometers rijden op 8 uur. Na fraude (auto op rollen geplaatst), moesten die chauffeurs 4 keer / shift gaan tanken aan bepaalde tankstations. Zo kon er gecontroleerd worden of het juiste traject afgelegd werd en dat er niet te snel gereden werd. Als je dus, net voor je de grens overgaat, gaat tanken heb je een bewijs. Op de plaats van bestemming ga je nogmaals tanken. |
De vraag blijft waarom je dat überhaupt zou moeten bewijzen.
|
Citaat:
|
Citaat:
In dat geval zit iedereen safe die binnen die tijd heen en terug rijdt, toch? |
Citaat:
|
Citaat:
Zijn onze agenten daarvan op de hoogte? |
Citaat:
|
Citaat:
Ga ik de eerst volgende tankbeurt eens bekijken. Goeie tip ! |
Citaat:
|
Citaat:
|
U heeft geen bewijslast.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Je zegt wat je wilt, ook al was je maanden in het buitenland. |
Onvoorzichtige mama na skivakantie, 5.000 mensen in quarantaine in Edegem en Kontich
https://www.hbvl.be/cnt/dmf20210118_95413689 HBVL 18-01-2021 Dat de leerlingen en het personeel van basisschool OLFA Elsdonk in Edegem en de middelbare school Sint-Jozef in Kontich én hun gezin in quarantaine moeten, is het gevolg van een besmetting door een moeder uit Edegem. De vrouw was op skivakantie gegaan en zo verspreidde het virus zich via haar dochter ook op een ander meisje van de school. De twee scholen zijn gesloten. |
Voor reizen ver en fijn, moet je bij de Fred zijn. ;-)
|
Citaat:
Merk je ook het verschil op. Normaal zouden ze contact tracen, en in scholen sloot men 1 klas ofzo. Nu sluit men de hele school en stuurt men iedereen naar de testbank. Ik zei in een andere draad al dat ze wel dingen gingen verzinnen om het aantal testen hoog te kunnen houden. |
Citaat:
Vreemd verhaal trouwens, bij mij weten kun je als belg enkel in zweden gaan skiën. |
Citaat:
Dat is klare taal. Benieuwd wat onze politiekers zullen vertellen. |
Citaat:
|
Citaat:
Heb ik ergens laten vallen dat het om een plezierreisje zou gaan? |
Citaat:
Plezierreizen is een lucratieve bezigheid. |
Citaat:
|
Citaat:
Ik heb nog nooit zo veel gespaard als tijdens het laatste jaar :-) Alles wat ik eet of drink komt uit de winkel. Het is momenteel niet beter in het buitenland dan hier. Ik begrijp mensen die om essentiële redenen in het buitenland moeten zijn. De rest aan buitenlandse trips zou moeten worden verboden. Controle bij vertrek, niet bij terugkeer wegens hopeloos gepalaver, zeg maar vijgen na Pasen. |
Citaat:
|
Ik maak wekelijks een korte trip naar België, voor mij het buitenland, iets minder dan 48 uur. Nog nooit een controle gezien.
|
Citaat:
|
Citaat:
De boodschap is dat ieder zo veel mogelijk thuisblijft. Jammer, maar helaas. Daar ga je niet dood van. Er is geen verbod. En dus anderzijds wordt verwacht dat je bij terugkeer in quarantaine gaat. Dit is een lachertje om de eenvoudige reden dat de controlemaatregelen ondermaats zijn. En zoals eerder gezegd, ieder vertelt wat hij/zij wilt. Het mag gezegd. Deze situatie toont aan hoe gebrekkig de coherentie binnen Europa is. Daar zal nog veel over worden gezegd en geschreven. Ik zou ook graag de vlieger naar Spanje nemen. Daar ben ik minstens even veilig als hier. Maar, ik hou niet van die zever achteraf bij terugkomst. |
Citaat:
|
Citaat:
Die twee weken skivakantie heeft me toch goed gedaan anders :-) |
Citaat:
Het is altijd geweest, van in quarantaine gaan en 5de dag laten testen en indien negatief kon je terug gaan werken. Nu hebben ze daar 10 focking dagen van gemaakt en moet je 2 testen ondergaan. Wat de logica daarvan is weet ik niet. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:54. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be