![]() |
Enquete: november 2021
Hoe ziet U november 2021 ?
Alles achter de rug, gewoon een nare herinnering, nog wat licht gemaatregel want men weet nooit, het Nieuwe Normaal of "nog een laatste lockdown" ? |
Ik gok op exact dezelfde situatie als vandaag.
"oei, nu blijkt dat vaccin toch niet te werken tegen die varianten zeker, wie had dat nu gedacht" ==> en alles weer dicht, en weer hetzelfde riedeltje: "nog even volhouden" |
Lichte beperkingen denk ik.
Belachelijk natuurlijk. |
Het hangt af van wat voor varianten er nog opduiken, en de efficiëntie van de vaccins.
Ik zie bepaalde maatregelen wel blijvend, zoals verplicht mondmasker in winkels. Ik geloof niet dat reizen naar het buitenland verboden blijft. |
Citaat:
Reizen binnen de EU denk ik dat mogelijk zal zijn, maar verschillende bestemmingen zullen nog verboden blijven. |
Citaat:
|
Citaat:
Dus volgens jou is dit nu het nieuwe normaal voorgoed. Je bent het er dus eigenlijk mee eens dat we van maatschappij radikaal veranderd zijn. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik denk dat er in de zomer tijdelijk iets meer zal kunnen, maar dat de winter van volgend jaar zeer gelijkaardig zal zijn aan deze, wellicht met nog een pak extra maatregelen, zoals een strengere avondklok, perimeters en mondmaskers op de werkvloer (dat zal in de zomer ook al moeten, staat nog op hun to do lijstje). Ik denk dat het ook de laatste 'vrije' zomer wordt, want die virologen gaan blijven kabaal maken en volgend jaar zal de politiek niet meer tegen deze virologen durven ingaan. Ondertussen juicht de massa, want in tegenstelling tot de meesten hier, denk ik dat de maatregelen wel massaal worden gedragen door de bevolking (massahsyterie).
BTW men zal pas na de zomer er achter komen dat de vaccins niet werken, dat is nogal evident ... |
Citaat:
|
Citaat:
Het zou me niet verbazen dat bepaalde posters zoals 'kga-je-niet-noemen', zouden slikken, als Marie 't opdraagt. :lol: |
Citaat:
|
Citaat:
Ik vind dat men minder naar besmettingen moet kijken en meer naar ziekenhuisopnames en de druk op de zorg en het daar ook bij laten. |
|
Citaat:
|
Optimism is a duty.
|
Citaat:
Het virus is allang overgedragen voor de patient dood gaat. En hoe beter een virus cellen kan besmetten, hoe virulenter het ook kan optreden in het lichaam he. Het is enkel wanneer een virus een heel vroegtijdige dood veroorzaakt voor de patient anderen kan besmetten, dat er een evolutionaire druk is om minder rap de patient dood te maken. Maar hier is dat het geval niet: de periode van sterven komt ver na de periode van besmettelijkheid. |
Citaat:
We hebben de illustratie daarvan met het D614G virus dat in januari ontstaan is, en het gros van de Europese pieken veroorzaakt heeft in maart-april. Tegen dat men die variant zou geisoleerd hebben, daar een vaccin voor gemaakt zou hebben, dat geproduceerd hebben op grote schaal, en dat toegediend, zou de epidemie al achter de rug zijn he. De varianten die in november 2021 zullen rondwaren in een epidemische piek, bestaan nu nog niet he, die zullen in juli of augustus hun kop pas opsteken. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Bijvoorbeeld is voor mij optimisme: aannemen dat het vliegtuig niet gaat neerstorten. Niet uit rationele redenen - het kan wel degelijk neerstorten - maar gewoon omdat men die negatievere aspecten niet wil beschouwen. Het concrete resultaat van dat optimisme is dat men geen parachutes meeneemt: immers, we hebben afgesproken dat het vliegtuig niet zou neerstorten. Een optimist zou iemand die parachutes wil meenemen in geval van, verwijten een pessimist te zijn. Geen parachutes meenemen is zinvol in de optimistische aanpak, omdat de omstandigheden waarin die nuttig zouden zijn, verboden werden van beschouwd te worden. Optimisme is de voedingsbodem van paniek. |
Citaat:
|
Citaat:
Er is tot nu toe niks veranderd tegenover een jaar geleden dus is er geen enkele reden om te geloven dat dit binnen 2 jaar wel zo zal zijn. Een aangemaakt virus is nu eenmaal van een andere orde als een natuurlijk. Het EK voetbal zal zonder publiek zijn als het al doorgaat net als de olympische spelen Als het doorgaat zal ook het WK 22 er een zijn zonder publiek of misschien een klein select publiek. Festivals en feesten zullen er de volgende jaren niet plaatsvinden. Herman Schueremans zal moeten gaan stempelen net als een boel sjotters:cry: |
Citaat:
Men dient aan te nemen dat de waarschijnlijke paden gerealiseerd zullen worden, en voor elke denkbare handeling nu, de kosten, en de baten voor elk van die paden schatten, en de verwachtingswaarde van die verhouding aan de hand van hun kansen uitrekenen. De verkiesbare handeling nu is die, die de hoogste verwachtingwaarde oplevert. Welke zijn de paden van hoogste kans ? 1) het is zo goed als zeker dat er vaccin-resistente varianten zullen opdagen eens een redelijk groot deel van de bevolking gevaccineerd zal zijn. Daar is bijna geen discussie over. 2) waar wel discussie over is, is hoe gevaccineerden op die varianten zullen reageren. Ik denk dat men 1/3 ; 1/3 / 1/3 kan zeggen bij "veel erger" ; "onverschillig" ; "veel milder". 3) ik denk dat het zo goed als zeker is dat we in november een even grote of veel grotere besmettingsgolf hebben met die varianten, dan we vorige november gehad hebben. Naargelang 2) gaat dat dus "veel meer" "evenveel" of "veel minder" doden en ziekenhuis opnames geven. Dat is dan ook een schema dat zich zal herhalen, 1 of 2 keer per jaar. De vraag is welke handelingen wij dienen aan te nemen om voor de maatschappij, binnen 5 of 10 jaar, het beste resultaat te hebben, in zijn geheel. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Een Geit is in een oneven jaar geboren en is daardoor yin. Komt aardig overeen met ons westers sterrenbeeld Kreeft. De windrichting is zuid. Een Geit kan goede vriendschappen onderhouden met een Konijn, de Slang en het Paard. Het kan beter geen vrienden worden met een Draak, Rat, Os en Haan. In de liefde is er een goede match met een Paard en Konijn. Passende beroepen (onder andere): bloemist, kapper, acteur, docent, muzikant. Er zijn diverse karaktertrekken van toepassing op een Geit. Hieronder vallen: creatief, oprecht, emotioneel, vriendelijk, eerlijk. Een en ander zet een mens aan het denken vooral nu in deze barre covid-tijden. |
Citaat:
|
Citaat:
En dat 2027 - 2020 = 7, jawel , de 7 vd bijbel , van de 7 goede jaren , na de 7 slechte jaren. Voila. |
Citaat:
De wereld is hier alert op geworden . |
Citaat:
|
Citaat:
https://www.hln.be/binnenland/belgie...rijk~a24f0c77/ |
Citaat:
Ik herhaal: D614G variant: ontstaan ergens in januari. Midden maart: epidemische piek in Europa, grotendeels door die variant. Leg nu eens uit hoe ze tussen het waarnemen en isoleren van een immuunontwijkende variant en de epidemische piek die hij veroorzaakt: 1) een vaccin gaan aanpassen 2) een paar miljard dosissen van produceren 3) daar iedereen mee inspuiten 4) wachten tot het werkt op 3 maanden tijd. |
Citaat:
|
Citaat:
2) alert zijn betekend niet wachten tot er miljard van nodig zijn. 3) idem 2) 4) niet wachten, het werkt. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Men heeft namelijk eerst een bacteriele groeifase nodig om die matrix te maken. Die wordt dan naar de verschillende productiecentra gebracht waar het eigenlijke vaccin kan gemaakt worden op basis van die matrix. Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:41. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be