![]() |
tweede dosis zinloos als ge al corona hebt gehad
Een aantal studies geeft het aan: als ge al corona gehad hebt is 1 vaccin voldoende, en is de tweede vaccin gewoon verspilling van schaarse middelen:
Poor antigen-specific responses to the second BNT162b2 mRNA vaccine dose in SARS-CoV-2-experienced individuals Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Is dit niet tijdrovend ? |
Citaat:
De vraag is of een bloedonderzoek op antilichamen opweegt tegen een "nutteloze" vaccinatie, maar de vraag is gewoon wat het meest kost-effectieve is. |
alleen de natuurlijke selectie is zinvol
|
Citaat:
Volgens mij weegt dat niet op tegen een nutteloze vaccinatie. Daarbij, ik lees ook het volgende op de site van de VUB: "Het blijft nuttig om je toch te laten vaccineren, ook als je COVID-19 al gehad hebt. Het is niet zeker hoe lang de bescherming na een natuurlijke infectie behouden blijft. Daarom is het nuttig om je na infectie ook te laten vaccineren. Dit is de enige manier om zeker te zijn over de bescherming." Bron: https://huis.vub.ac.be/corona/kennisbank.php/307 Aangezien er geen onderscheid gemaakt wordt tussen één of twee prikken neem ik ook aan dat je er dan desnoods ook twee krijgt. Geen bloedonderzoek, en ooit positief getest geweest zijn is van ondergeschikt belang. |
Citaat:
Er zijn 728334 positieve testen opgetekend. Dat zou dus willen zeggen dat deze mensen voorlopig geen tweede vaccin nodig hebben, en misschien zelfs gewoon achteraan in de rij gezet kunnen worden voor hun eerste vaccin |
Citaat:
Natuurlijk is het punt juist in de aanwezigheid van een overvloed van vaccins: in geval van de minste twijfel, doe maar. Niet als er schaarste is. Vergeet niet: voor elk nutteloos gevaccineerde persoon wordt een andere NIET gevaccineerd. Beeldt U even in: twee personen konden potentieel gevaccineerd worden, maar er is er maar 1. We gaan dat geven aan die die al natuurlijke bescherming heeft, want we zijn niet heel zeker. Van de andere zijn we wel zeker dat hij geen natuurlijke bescherming heeft. Tant pis, he. Dit is niks anders dan slecht beheer van een schaarse resource, zoals normaal is voor elk staatsbeheer trouwens. |
Citaat:
Dat zoiets op de website van een universiteit staat geeft te denken. Het verhaal rond de vaccins wordt op zo'n manier gebracht (als een wondermiddel bijna) dat het mij bijzonder achterdochtig begint te maken. Kan daar niet gewoon een open en eerlijk debat over gevoerd worden? Dat het bv heel goed mogelijk is dat die vaccins niet effectief zijn tegen de varianten die nog in opkomst zijn? Toch geen detail zou ik denken. |
Ook de eerste prik is nutteloos als je al corona hebt gehad. Die paar % effectievere immuniteit is het niet waard. Tenzij je van jezelf weet dat je medisch bent. Dan is elk extra % mooi meegenomen, natuurlijk.
|
Citaat:
Een vaccin geeft ook geen blijvende bescherming maar een booster is dan wel toch nutteloos omdat je al besmet bent geweest, echt logisch klinkt dat ook weer niet. Jongens toch. :roll: Het lijkt er op dat ze iedereen een vaccin willen geven of het nuttig is of niet, als teken van onderwerping. |
Citaat:
Hoeveel mensen hebben in ons landje al Covid gehad én hoe ge je dat testen als je weet dat de antistoffen maar een beperkte tijd in je bloed blijven ? |
1 Bijlage(n)
Citaat:
Wel raar dat de mensen die het kwetsbaarst zijn voor het virus, zoveel keer meer besmet zijn dan de andere groepen. |
Citaat:
Eerder normaal te noemen. Mensen die het meeste kans maken om besmet te worden ... En nu het tweede deel van de vraag.... Hoe ga je die mensen die het al hebben gehad er uit halen ? Let wel, en zijn er ook een pak van wie we het nog eens niet weten. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
|
Citaat:
Als het niet schaadt dan kan het enkel baten. Dat is met het huidige griepvaccin ook zo. Zolang er schaarste is zitten we uiteraard met een probleem, moet er worden bijgestuurd, en wordt het strategisch plan steeds belangrijker. |
Citaat:
|
Citaat:
Tshingtshing, rinkelrinkel: Ziekteverzekering spekt private labo’s, corona of niet https://www.apache.be/2020/10/26/zie...e1f-2036238817 |
Citaat:
https://www.medrxiv.org/content/10.1....02.20224824v1 Men test op antilichamen op capsiden van het virus, maar die zijn niet heel "nuttig". Als men test op S-proteine RBD antilichamen, wat men lang niet deed (raar, want daar heeft men nochtans de vaccins op vastgepind): https://www.medrxiv.org/content/10.1....01.21250493v1 dan wel. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
De Fransen overwegen ondertussen om de tweede dosis achterwege te laten bij ex-covidpatiënten.
Meerdere onderzoeken wijzen erop dat genezen covid-19-patiënten genoeg hebben aan één dosis van het Pfizer- of Moderna-vaccin. De Haute Autorité de santé in Frankrijk adviseert daarom om de vaccinatiestrategie aan te passen. In eigen land buigt de Hoge Gezondheidsraad zich volgende week over de kwestie. Bron: https://www.standaard.be/cnt/dmf20210212_95736663 |
De Fransen hebben groot gelijk. En het is goed nieuws ook ergens. Men heeft gewoon meerdere immunisaties nodig, maar niet té veel. We geraken hier wel uit.
|
Waarom moet je een vaccin nemen als je al besmet bent?
Het antwoord is nogal vreemd, als je ziek geweest bent en ze vinden antistoffen dan heb je geen vaccin nodig. Als ze echter geen antistoffen vinden omdat het er zo weinig zijn dan heb je een vaccin nodig. Als een boom valt maar niemand ziet of hoort het, is die dan gevallen? De vraag is, als ze geen antistoffen vinden, hoe weten ze dan dat die persoon besmet is geweest? Als ze geen antistoffen vinden is er geen besmetting, dus mensen met een covid infectie moeten niet gevaccineerd worden. Ze draaien de redenering echter helemaal om. https://www.advisory.com/daily-brief.../01/06/vaccine In an email to Resnick, Akiko Iwasaki, a professor of immunology at Yale University School of Medicine, explained that some people who've had Covid-19 "develop very high levels of neutralizing antibodies and are likely in no need of vaccines, while others develop undetectable levels of neutralizing antibodies" and therefore may need a vaccine to protect against the coronavirus and Covid-19. |
Citaat:
Het komt er eigenlijk op neer: als je antilichamen hebt, moet je geen vaccin hebben, heb je er geen, dan wel. Natuurlijk kan je ook zeggen: ik heb destijds een positieve test gehad, maar men heeft geen antilichamen meer. In DAT geval volstaat waarschijnlijk 1 spuit. Je kan eigenlijk zeggen: nooit covid gehad, en geen antilichamen: 2 spuiten covid gehad (positieve test gehad, of diagnose door symptomen, bvb smaak kwijt): ten hoogste 1 spuit. Als men antilichamen zou meten, zelfs geen nodig, maar 1 kan geen kwaad (booster). |
Frankrijk en Nederland passen eindelijk hun strategie aan, en slechts 2 maanden nadat dit wetenschappelijk vastgesteld werd (zie OP)
Citaat:
En nog naar goede gewoonte las u het eerst hier op dit forum! |
Citaat:
|
Citaat:
Wat verandert dit uiteindelijk. Wie geen tweede prik wilt kan ook gewoon z'n kat sturen. Daarom hoef je dit niet noodzakelijk te melden. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Wat ik niet begrijp is waarom antistoffen door een vaccin superieur zouden zijn dan antistoffen door het virus zelf. Volgens Van Damme moet men wanneer men de ziekte heeft, 14 dagen wachten en dan toch een vaccinatie gaan halen. Welke gedachtegang zit hierachter? |
Citaat:
Anders moet men last minute nog mensen oproepen. |
Citaat:
|
Wel minstens zou men de tweede spuit voor die mensen kunnen uitstellen tot wanneer ongeveer iedereen zijn kans heeft gehad op zijn eerste, of zelfs ook tweede spuit.
In voorkomend geval zou ik wel degelijk vragende partij zijn om die tweede spuit te krijgen. Om dezelfde reden als waarom ik mijn griepspuit al decennia ga halen: ik ben niet graag ziek. Ik kan daar niet goed tegen. Ik vraag me zelfs al of het medisch zin heeft om na de twee spuitjes van vb. pfizer, na enkele maanden daar nog een moderna of een j&j bovenop te zetten. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:31. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be