Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Immigratie en integratie (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=16)
-   -   Ouders Mawda krijgen permanente verblijfsvergunning = Win for life! (https://forum.politics.be/showthread.php?t=257628)

reservespeler 12 februari 2021 12:30

Ouders Mawda krijgen permanente verblijfsvergunning = Win for life!

Ouders van Mawda krijgen permanente verblijfsvergunning in ons land

https://www.hbvl.be/cnt/dmf20210212_92573384
In alle stilte heeft de regeringk dit beslist in december.
Blijkbaar mocht het niet uitkomen.

De veroorzakers, die hun kind bewust aan het gevaar blootstelden (lees opgeofferd hebben), worden beloond.

Het echte slachtoffer, de politieagent krijgt meer dan waarschijnlijk 1 jaar voorwaardelijk aan z'n broek. Zijn politiecarrière kan ie wel vergeten.
Een totaal verkeerd signaal van de wereldvreemde rechters in ons land.
Binnenkort vinden we geen agenten meer om orde op zaken te houden / te stellen.

En dan stelt men zich de vraag: "Hoe zou het komen dat jongeren geen agent meer willen worden?"

In wat voor een kloteland leven wij eigenlijk?

Vette Pois(s)on 12 februari 2021 12:46

emo beslissing

Skobelev 12 februari 2021 16:09

Volgens Mehdi is het niet mogelijk ze terug te sturen gezien hun kind hier begraven ligt.
Maar....
Ze konden het toch opgraven, meenemen en ginder terug begraven?

wagner.666 12 februari 2021 17:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev (Bericht 9603415)
Volgens Mehdi is het niet mogelijk ze terug te sturen gezien hun kind hier begraven ligt.
Maar....

opstoken, kan in een heel klein plastieken zakje, trouwens moslims moeten toch niet begraven worden in onreine grond.

Pandareus 12 februari 2021 17:48

Citaat:

Maar....

:-o

Elke keer dat ik denk dat ik het absolute dieptepunt ondertussen toch al wel ergens gelezen heb in reactie vis a vis allochtonen, blijkt toch dat er nog verdere records kunnen neergezet worden...

Op naar de volgende mijlpaal ?

Pandareus 12 februari 2021 17:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door wagner.666 (Bericht 9603492)
opstoken, kan in een heel klein plastieken zakje, trouwens moslims moeten toch niet begraven worden in onreine grond.

Meestal komen Blokkers in dergelijke discussies af met 'opstoken, dan passen ze in den asbak van hun auto, hehehehe'

Jouw variant kende ik nog niet.

Vette Pois(s)on 12 februari 2021 17:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus (Bericht 9603494)

Elke keer dat ik denk dat ik het absolute dieptepunt ondertussen toch al wel ergens gelezen heb in reactie vis a vis allochtonen, blijkt toch dat er nog verdere records kunnen neergezet worden...

wat is hier nu dieptepunt?

dat graf verplaatsen is toch niet zo erg?

Universalia 12 februari 2021 19:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 9603211)
Ouders van Mawda krijgen permanente verblijfsvergunning in ons land

https://www.hbvl.be/cnt/dmf20210212_92573384
In alle stilte heeft de regeringk dit beslist in december.
Blijkbaar mocht het niet uitkomen.

De veroorzakers, die hun kind bewust aan het gevaar blootstelden (lees opgeofferd hebben), worden beloond.

Het echte slachtoffer, de politieagent krijgt meer dan waarschijnlijk 1 jaar voorwaardelijk aan z'n broek. Zijn politiecarrière kan ie wel vergeten.
Een totaal verkeerd signaal van de wereldvreemde rechters in ons land.
Binnenkort vinden we geen agenten meer om orde op zaken te houden / te stellen.

En dan stelt men zich de vraag: "Hoe zou het komen dat jongeren geen agent meer willen worden?"

Het is inderdaad begrijpe wie begrijpe kan.

De topicregel is dan ook op zijn plaats in de zin van dat ze op het hoofdje van hun kindje een "Win for life" gekregen hebben. (had er iemand wat anders verwacht???)

Normal hadden die terug huiswaarts moeten 'vliegen' want zou dit geen verkeerd signaal kunnen zijn naar anderen uit die landen toe om ook zo een actie uit te proberen?

Ik denk niet dat u de enige bent, die zich dat afvraagt. :|

Universalia 12 februari 2021 19:10

Citaat:

Sommige reacties zullen niet door iedereen gesmaakt kunnen worden maar het is weer één van de vele gevallen waar de allochtonen zelf de schuld aan hebben.

Is de bestuurder van de vluchtende bestelwagen gestraft, hij/zij die men verschillende malen aanmaande tot stoppen en de bestuurder in kwestie er géén gevolg aan gaf?

Nu gooit men het op een regel dat je best niet op een rijdende wagen gaat schieten. (een ongelukkige samenloop van omstandigheden dat schot)

Misschien is dat tot op bepaalde hoogte wel waar het bovenstaande of er moest een enorm gevaar bestaan als de bewuste wagen aan een dorpskern of plaats voorbijkomt waar véél mensen/kinderen (school) voorbijlopen.

U heeft waarschijnlijk de politiewagens in de VS al wel eens gezien in één of ander filmpje, zwaar verstrekte voorbumper en ik geloof niet zeker van) dat die in bepaalde situaties een vluchtende wagen uit de baan mogen duwen.

ViveLaBelgique 12 februari 2021 19:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door wagner.666 (Bericht 9603492)

Gaat het over moslims ? Ik begreep dat het Koerden waren uit Turkije.

wagner.666 12 februari 2021 20:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique (Bericht 9603592)

zelfde kant zelfde profiteurs dan, 3x buitengezet uit merkelland zegt genoeg

De meeste Koerden zijn religieus. Circa 90% is moslim en ook zijn veel Koerden jezidi's.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Koerde...20in%20Europa.

quercus 12 februari 2021 20:35

Citaat:

Hoezo? Nog nooit gehoord dat een stoffelijk overschot terug wordt opgegraven en op een andere plaats wordt bijgezet? Ben jij werkelijk zo wereldvreemd? Die procedure heeft met houding t.a.v. allochtonen geen jota te maken.

Den Ardennees 12 februari 2021 20:56

Citaat:

Maar....

Klinkt hard, maar is de waarheid.

Kort samengevat: onverantwoorde ouders brengen kind in gevaar, kind sterft, wordt hier begraven (waarom eigenlijk) => we kunnen ouders niet meer uitwijzen.

Wat een redeneringen voert men toch in dit land.

Vlad 12 februari 2021 21:04

Dat weten we dan ook weer. Als je geen zin meer hebt in je leefomstandigheden neem je je kleine bij de hand en ga je een bank overvallen ...

denkimi 12 februari 2021 21:44

Ze worden dus nog beloond voor hun crimineel gedrag.

Hadden ze nu nog meegewerkt aan het onderzoek dan was er nog iets voor te zeggen geweest. Dan hadden ze voor onschuldige slachtoffers kunnen doorgaan.
Maar door de mensensmokkelaars in bescherming te nemen worden ze gewoon mededader. Dan was het uit de gevangenis houden van een bende criminelen belangrijker dan de dood van hun kind.

Den Ardennees 12 februari 2021 22:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door denkimi (Bericht 9603697)
Ze worden dus nog beloond voor hun crimineel gedrag.

Hadden ze nu nog meegewerkt aan het onderzoek dan was er nog iets voor te zeggen geweest. Dan hadden ze voor onschuldige slachtoffers kunnen doorgaan.
Maar door de mensensmokkelaars in bescherming te nemen worden ze gewoon mededader. Dan was het uit de gevangenis houden van een bende criminelen belangrijker dan de dood van hun kind.

Als er éénmaal kinderen bij betrokken zijn, is het bitter moeilijk om het gezond verstand of de logica nog te laten primeren.

N-VA 12 februari 2021 22:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique (Bericht 9603592)

Er zijn ook islamitische Koerden, de religie van de ouders van Mawda ken ik niet maar het zou dus goed kunnen dat het effectief moslims zijn.

N-VA 12 februari 2021 22:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees (Bericht 9603652)

Kort samengevat: onverantwoorde ouders brengen kind in gevaar, kind sterft, wordt hier begraven (waarom eigenlijk) => we kunnen ouders niet meer uitwijzen.

In die bewoordingen klinkt het misschien hard maar zo kan het ook worden verwoord: "Een herbegraving had ook gekund".

N-VA 12 februari 2021 22:55

Uiteraard had het kind in het land van herkomst begraven kunnen worden maar daar zal Mehdi niet aan gedacht hebben toen hij gretig de verblijfsvergunning goedkeurde.

Wel erg voor de agent die een jaar celstraf kreeg, terwijl de mensenhandelaar werd vrijgesproken wegens gebrek aan bewijs. De wereld op zijn kop dus.

Skobelev 12 februari 2021 22:58

Citaat:

Hard of niet. Ik zou in elk geval niet in het land willen blijven waar de flikken mijn kind hebben doodgeschoten als ik op start al niet van dat land afkomstig ben.

Lukkas 13 februari 2021 00:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev (Bericht 9603749)
Hard of niet. Ik zou in elk geval niet in het land willen blijven waar de flikken mijn kind hebben doodgeschoten als ik op start al niet van dat land afkomstig ben.

Inderdaad. Wijst er meer op dat zij de dood van hun kind uitbuiten om er zelf beter van te worden.

reservespeler 13 februari 2021 07:24

Citaat:

Inderdaad, weeral een dieptepunt in onze rechtstaat.
De ordehandhaver, die zich bedreigd voelde, wordt gestraft.
Degenen die hun kind opofferden krijgen win for life.

Een zeer groot dieptepunt.

Arm België, met zo'n politiekers en met zo'n wereldvreemde rechters.

Den Ardennees 13 februari 2021 08:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Lukkas (Bericht 9603781)
Inderdaad. Wijst er meer op dat zij de dood van hun kind uitbuiten om er zelf beter van te worden.

Ik denk dat ze vooral een instrument zijn geworden in de handen van advocaten. Ze eisen nu een parlementaire onderzoekscommissie. Die mensen kennen dit land van haar nog pluimen, maar eisen een parlementaire onderzoekscommissie???

Zij worden dus duidelijk gestuurd door advocaten, en het lijkt er sterk op dat die advocaten een politieke agenda hebben.

Universalia 13 februari 2021 09:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees (Bericht 9603846)
Ik denk dat ze vooral een instrument zijn geworden in de handen van advocaten. Ze eisen nu een parlementaire onderzoekscommissie. Die mensen kennen dit land van haar nog pluimen, maar eisen een parlementaire onderzoekscommissie???

Zij worden dus duidelijk gestuurd door advocaten, en het lijkt er sterk op dat die advocaten een politieke agenda hebben.

Het kan natuurlijk best zijn dat er advocaten bij zijn die er een centje met weten bij te verdienen maar asielzoekers en illegalen weten nogal weten nogal vrij snel waar ze overal moeten zijn in 'ons' land om hun gelijk proberen te halen. (krijgen die géén handleiding mee waar ze overal moeten zijn???)

Ik zou het dus niet op alle advocaten durven steken (<- persoonlijke mening) doch er zullen er best bij zijn die er gebruik van maken van dat soort van situaties/zaken snel weten om te zetten naar (eigen) kassa/kassa.

Den Ardennees 13 februari 2021 09:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Universalia (Bericht 9603854)
Het kan natuurlijk best zijn dat er advocaten bij zijn die er een centje met weten bij te verdienen maar asielzoekers en illegalen weten nogal weten nogal vrij snel waar ze overal moeten zijn in 'ons' land om hun gelijk proberen te halen. (krijgen die géén handleiding mee waar ze overal moeten zijn???)

Ik zou het dus niet op alle advocaten durven steken (<- persoonlijke mening) doch er zullen er best bij zijn die er gebruik van maken van dat soort van situaties/zaken snel weten om te zetten naar (eigen) kassa/kassa.

Hoe komt het dat ze dat zo snel weten? Omdat er mensen zijn - vaak de advocaten zélf - die hen gaan benaderen. Ik herinner me een geval: illegaal wordt slachtoffer van een misdrijf in Brussel, doet aangifte, maar ging uiteindelijk ook zelf uitgewezen worden, aangezien hij hier illegaal was. Een advocaat leest dat in de krant, en gaat die gast verdedigen.

Als jij slachtoffer wordt van een vermeend misdrijf, komen de advocaten dan spontaan naar u?

patrickve 13 februari 2021 09:55

Citaat:

Ja, dat is toch de evidente reactie als het *argument* gebruikt wordt dat ouders moeten kunnen leven waar hun investering begraven ligt ? Wel, in een globale wereld moeten zulke dingen mobiel worden he :-)

Het argument nodigt dat toch uit als reactie ?

reservespeler 13 februari 2021 10:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Universalia (Bericht 9603854)

Steek het gerust op advocaten.
Advocaten die leven van de asielindustrie.

En het ergst van alles, wij betalen die advocaten (meestal via OCMW's).

Den Ardennees 13 februari 2021 11:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 9603910)
Steek het gerust op advocaten.
Advocaten die leven van de asielindustrie.

En het ergst van alles, wij betalen die advocaten (meestal via OCMW's).

Jup, alles pro deo

In sommige landen is het pro deo-systeem enkel mogelijk voor zaken die niét gericht zijn tegen de staat. Lijkt me niet meer dan logisch dat er geen belastinggeld gaat naar mensen die zaken inspannen tegen de overheid die de belangen van diezelfde belastingbetaler verdedigt, maar we zijn in België...

Eyjafjallajökull 13 februari 2021 13:03

Wat een mededogen toch weer in deze draad.

Als je denkt dat het dieptepunt bereikt is...

Skobelev 13 februari 2021 14:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull (Bericht 9604039)

Waarom zouden we met criminelen mededogen moeten hebben?

Den Ardennees 13 februari 2021 14:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull (Bericht 9604039)

Het zou inderdaad hard moeten zijn, om te leven met de gedachte dat je je kind de dood hebt ingejaagd, door je onverantwoorde gedrag.

Lukkas 13 februari 2021 17:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees (Bericht 9603846)

U heeft gelijk. Dit koppel laat zich gebruiken, omdat hen allerlei zaken beloofd zijn (zoals permanent verblijfsrecht en een win for life). Dat dit intriest geval politiek wordt gerecupereerd, is het laagste van het laagste.

wagner.666 13 februari 2021 19:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus (Bericht 9603495)
Meestal komen Blokkers in dergelijke discussies af met 'opstoken, dan passen ze in den asbak van hun auto, hehehehe'

Jouw variant kende ik nog niet.

Makkelijk, kan het overal mee genomen worden in elke auto, van trabantje tot een grote koelwagen, en dat tot ze het beloofde land vinden want hier zijn we toch allemaal racisten, tot ze centjes krijgen en een win for live.

bf62 14 februari 2021 14:05

Kom illegaal naar België, zorg ervoor dat je in gevaarlijke situaties komt, ze knallen je kind af, je krijgt een voorlopige verblijfsvergunning, een rechtszaak, iedereen is schuldig behalve de illegaal, en op het einde word je officieel Belg. België een apenland? Meer een criminele organisatie ...

N-VA 14 februari 2021 19:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bf62 (Bericht 9604798)
Kom illegaal naar België, zorg ervoor dat je in gevaarlijke situaties komt, ze knallen je kind af, je krijgt een voorlopige verblijfsvergunning, een rechtszaak, iedereen is schuldig behalve de illegaal, en op het einde word je officieel Belg. België een apenland? Meer een criminele organisatie ...

Een Belgisch paspoort (en die van andere westerse landen) is een vodje papier, wie het vraagt krijgt er een.

Op het dark web was er ooit iemand die valse Duitse paspoorten verkocht. Ik reageerde toen dat die niets waard waren, gewoon alle papieren van het thuisland verscheuren en zeggen dat je Syriër bent is ruim voldoende om er gratis eentje te krijgen. :-)

N-VA 14 februari 2021 20:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door N-VA (Bericht 9605005)
Een Belgisch paspoort (en die van andere westerse landen) is een vodje papier, wie het vraagt krijgt er een.

Op het dark web was er ooit iemand die valse Duitse paspoorten verkocht. Ik reageerde toen dat die niets waard waren, gewoon alle papieren van het thuisland verscheuren en zeggen dat je Syriër bent is ruim voldoende om er gratis eentje te krijgen. :-)

Als het er op aan komt is zelfs dat niet nodig, gewoon aanvragen is voldoende. De ouders van Mawda hoefden hun kind echt niet op te offeren voor een Belgische pas maar in eerste instantie wilden ze niet in België blijven maar doorreizen naar VK, dat was de reden dat ze in dat busje zaten.

Eyjafjallajökull 15 februari 2021 20:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door N-VA (Bericht 9605005)

Christelijke Syriër ?

N-VA 15 februari 2021 21:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull (Bericht 9605791)
Christelijke Syriër ?

Die niet, zij moeten duizenden euro's geven aan Kucam. ;-)

Universalia 16 februari 2021 10:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev (Bericht 9604085)
Waarom zouden we met criminelen mededogen moeten hebben?

Op het net kwam ik ergens ten velde een artikel tegen waar men in van mening was dat 'criminelen ook een hart hebben' (link even kwijt, sorry)

Yeah right, dacht ik en ik viel van mijn stoel omdat ik dacht, menen ze dat echt zelf???? :roll:

daiwa 16 februari 2021 12:15

Citaat:

En welke straf kregen die ouders wegens het illegaal in het land verblijven?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:11.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be