![]() |
Nieuw Zeeland terug naar af
Nieuw-Zeeland had het corona virus verslaan, gejuich allerhande en herverkiezing van de premier. Volle terrassen, feestjes en wat nog meer waren geen probleem meer.
https://www.nu.nl/coronavirus/604820...onacrisis.html De kostprijs was wel de grootste recessie ooit gemeten, miljoenen toeristen mochten ook het land niet binnen en de grenzen zijn nog steeds grotendeels gesloten. https://www.nu.nl/economie/6078004/e...t-gemeten.html Maar dan gebeurt het, 1 besmetting en alles ligt opnieuw in lockdown, Auckland in level 3 (enkel essentiële winkels) en de rest van het land in level 2. https://www.nbcnews.com/news/world/n...ter-1-n1259037 En ze gingen net de grenzen van het land iets meer open doen, jammer maar geen sigaar. Als de lockdown werkt kun je er niet meer uit of de besmettingen starten terug. |
Citaat:
Hier is het al een jaar mossel noch vis. Geen toeristen dan weer liever geen dan weer wat minder dan terras dan weer rechtstaan ....dan de winkels open dan weer half open. Het zijn keuzes die men maakt. Ieder heeft zijn mening daarover. Ik weet waar ik momenteel en de laatste 12 maanden het liefst zou hebben geleefd |
Citaat:
|
Het is jammer voor ons dat dat model hier niet gewerkt zou hebben. daar missen we toch net een paar duizend kilometer oceaan rond elk klein landje voor. Maar zij zaten wel in een positie waarin het kon, en wat mij betreft lijken ze daar goed gebruikt van gemaakt te hebben.
|
Citaat:
Israël was ook geen voorbeeld nochtans is dat ook omzeggens een eiland tussen al hun moslim buurlanden. Je kan er zomaar niet binnen of buiten. Maar t'ja ik denk dat die joden daar ook niet echt bekend staan om hun discipline. |
1 besmetting en alles ligt opnieuw in lockdown?
Dus gaan ze weer de gezonde mensen opsluiten om verspreiding te vermijden? Die ene besmette in quarantaine steken om verspreiding te voorkomen is te moeilijk? Is die besmette eigenlijk wel ZIEK of is ie maar besmet zonder symptomen(en is die dus gezond?) en waarmee is die dan besmet? Is de test waarmee de besmetting werd vastgesteld wel betrouwbaar of is het weer een vals positieve test? Dat maakt allemaal ook een heel verschil...:twisted: Je ziet: smoezen en misleidingen genoeg om telkens opnieuw een onnodige lockdown te kunnen blijven opdringen. De krankzinnige corona carrousel. Welk zinnig mens gelooft die aartsleugenaars toch nog altijd maar?! |
Citaat:
Dus economie kapot, grenzen gesloten, toerisme kapot en terugkerende lockdowns tot in het eeuwige der dagen. En dat allemaal voor 10% meer doden dan een normaal jaar, ben ik blij dat dit geen eiland is. En daarnaast, hoe langer een eiland zich afsluit van de buitenwereld hoe minder goed de immuniteit is tegen de hier gangbare ziektes. |
Ze zullen toch voor eeuwig en altijd de grenzen moeten gesloten houden. En voor eeuwig en altijd klaar moeten zijn om op elk moment in lockdown te kunnen gaan.
Maar als dat de prijs is die zij willen betalen voor een paar hoogbejaarden dan mogen zij dat, het is hun land en hun keuze. |
Citaat:
Hier betaal je ook een prijs welswaar een iets betere maar je krijgt er niks voor in retour dat is het verschil. |
Citaat:
|
Hun kooi zal niet lang van goud zijn als ze zichzelf eeuwig moeten afsluiten van de wereld.
Maar misschien is dat wel de beste oplossing. Misschien moeten we allemaal eerst zakken tot het niveau van de 3e wereld voor we terug beseffen hoeveel mensenlevens economische voorspoed wel waard is. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Die van november dit jaar ? |
Citaat:
|
? Politici?
Luchtvervuiling... -lol- Dat was gewoon een experiment, al die boso's nemen dat bloedserieus.... Het virus mag gaan slapen. Terug naar de orde van de dag, zeg. |
Kwam 1 of andere magiër. En de politici praatte hem allemaal na. Oeh, magic Powers.
Allemaal onzin. |
Citaat:
Dus gaan ze nooit uit die lockdown kunnen want 1 verkeerd vaccin en het was allemaal voor niets. 8O |
Citaat:
|
Men doet alsof Covid de pest is of ebola. Moest het niet zo triestig zijn, ge zou eens goed lachen.
|
Citaat:
Dat ze niet zouden werken tegen mutaties zijn speculaties. |
Citaat:
|
Citaat:
Dus nog even wachten met maatregelen lossen tot die booster is gegeven tegen midden-eind volgend jaar. Nog eventjes wachten maar, beloofd, tot er een nieuwe variant is natuurlijk. :roll: https://www.euronews.com/2021/02/08/...es-to-variants https://www.axios.com/coronavirus-va...6b99a5eea.html |
Citaat:
Je denkt toch niet dat het virus een paar mutaties heeft uitgevonden die 10 keer meer antilichamen nodig hebben om geneutraliseerd te worden, en NU GAAT STOPPEN MET ZICH AANPASSEN zekers ? Wat merkwaardig is, is de convergentie die men overal vindt, het zijn dezelfde mutaties die telkens "herontdekt" worden daar waar groepsimmuniteit benaderd wordt. Je moet niet gaan denken dat het daarbij gaat blijven he. Dit is nog maar het begin van gans een wapenwedloop. Alleen heeft het virus 3 - 4 maanden nodig om nieuwe mutaties tot epidemieen op te pompen, en vaccins hebben 6 - 8 maanden nodig om gegeven te worden, vanaf het ontdekken van een nieuwe variant. De Z-A variant zal tegen november al de voorvader zijn van de varianten die dan de ronde doen he. Het zal nog even moeten dagen, maar GANS het Grote Virologen Plan was gebaseerd op "het virus evolueert zo goed als niet". Mensen opsluiten, vaccins maken, mensen vaccineren, standbeeld krijgen. De paar successen in de komende maanden tegen de staartjes van de oude epidemie, en de eerste versies van de nieuwe, die we nu VOLOP GAAN LEREN HOE HET VACCIN TE ONTWIJKEN zijn niet te nemen als de ultieme overwinning he, maar als de zwanezang van het Grote Plan en de ondergang van onze maatschappij dat daar deel van uit maakte. |
Citaat:
|
Citaat:
We gaan dat eerst merken in Israel vermoed ik want daar heeft 50% al minstens een eerste prik gekregen. De eerste virus variant die resistent wordt tegen de vaccins kan dus wel eens een shape-shifting Jew mutant zijn. :-D ![]() |
De herfst komt eraan in dat land. Dat belooft voor de besmettingen daar als ze zelfs niet één gevalleke tolereren. Hun resistentie is waarschijnlijk ook lachwekkend op de koop toe. Ik verwacht dan ook veel mentale revoluties in NZ nu.
|
Citaat:
De euforie rond die vaccins lijkt toch serieus te temperen. Alleen dat van Pfizer staat nog wat overeind maar de rest verdwijnt stilaan naar de vergeethoek. Het wordt volgens mij een sisser van formaat. Dat voel je toch zo al. Trouwens het is onmogelijk om een vaccin te maken voor een virus waar men nauwelijks iets van afweet. |
Citaat:
Zoals die D614G mutatie, vorig jaar in januari of zo ontstaan en in maart-april hadden we al een epidemie ermee. Of de Britse variant, die ergens in oktober of zo ontstaan is, en in de UK al in januari voor een enorme piek kon zorgen. Maw, als we allemaal gevaccineerd rondlopen, en er ontstaat ergens een variant die zich dat vaccin niet aantrekt, dan kan die enkele maanden later reeds een epidemische piek veroorzaken. Op die korte tijd kan men nooit een nieuw vaccin maken, op grote schaal produceren, en aan iedereen geven, en wachten tot de bescherming intreedt. Dat gaat op zijn best, zoals met het griep vaccin, als je de nieuwe mutanten zou kennen, maar die nog 6 maanden wachten alvorens zelfs maar te beginnen op zich te verspreiden, en dan nog. |
Citaat:
De economie is voor een groot stuk terug open en ze zijn 1000x beter af als wij. Ik verkies hun pijn, met mij 99% cd cafébazen en dat ge dan af en toe een weekje dicht moet zullen ze er graag bijnemen als ze Europa zien. |
Citaat:
Mij niet gelaten ze doen maar. Ik bekijk het vanop afstand;-) |
Citaat:
Natuurlijk kunnen zij wel wedden op een werkend vaccin. Of die weddenschap iets gaat geven is een andere vraag natuurlijk. Pas op, ik beweer niet dat het vaccin niet werkt. Het werkt wel. Maar tegen de strains van gisteren en nog sommige van vandaag. Of die nog gaan werken tegen die van binnen 6 maanden is hoogst twijfelachtig he. |
Citaat:
Bij griep is het zo dat ze elders kijken naar de varianten die al aanwezig zijn en dan doen ze een gok op welke variant die naar hier zou komen om het vaccin te maken. Soms zit dat erop, soms niet. Al wat je daarmee doet is wat uitstellen naar een jaar dat ze verkeerd zitten en dat veroorzaakt dan een overvloed aan ziekenhuisopnames. Nu dat corona een grote kuis heeft gehouden zou dit het ideale moment zijn om de griep prik te stoppen zodat je minder pieken krijgt in de jaarlijkse griep seizoenen. |
Citaat:
|
Citaat:
De enige manier om dit tegen te gaan is het virus zelf te krijgen en dan regelmatig in contact komen met varianten zodat je immuniteit zich kan aanpassen aan de mutaties. Dat is zo het geval met de huidige corona verkoudheden, die zijn even dodelijk maar we hebben er een groepsimmuniteit tegen en worden regelmatig herbesmet Vorig jaar waren er evenwel beduidend minder verkoudheden dus dat kan onze weerbaarheid hiertegen aangetast hebben, als we terug open gaan kunnen we een epidemie van zware verkoudheden tegemoet gaan omdat we ons immuunsysteem hebben laten afzwakken. |
Citaat:
|
Citaat:
Onder normale omstandigheden is dat dus een voordeel voor ons vastelandbewoners: wij kunnen eens een weekje naar de Oostenrijkse Alpen, een weekendje Parijs doen of simpelweg in de lokale supermarkt goedkoop echte Duitse braadworsten inslaan. Maar qua coronaaanpak heeft Nieuw Zeeland wel degelijk een voordeel en ik denk dat ze daar over het geheel genomen vrij best goed gebruik van gemaakt hebben. Corona is nog steeds kut, maar daar wel wat minder kut dan hier. |
Citaat:
|
Citaat:
/sarc om duidelijk te zijn :roll: |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:08. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be