Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Buitenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=65)
-   -   Wat gaat het oordeel zijn in de Floyd/Chauvin rechtszaak? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=258650)

Dadeemelee 19 april 2021 18:35

Wat gaat het oordeel zijn in de Floyd/Chauvin rechtszaak?

De US houdt de adem in. Wat is uw voorspelling?

https://www.newsweek.com/derek-chauv...-floyd-1579771

patrickve 19 april 2021 18:38

Die gaat zwaar veroordeeld worden. Negers zijn de enige mensen van enige tel in de USA. Al de rest zijn nu Untermenschen. Het zelfs maar schenden van 1 haar van een neger, door een blanke, is direct de zwaarste straffen. De USA is een bijzonder racistische maatschappij geworden.

Dadeemelee 19 april 2021 18:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door patrickve (Bericht 9659595)
Die gaat zwaar veroordeeld worden. Negers zijn de enige mensen van enige tel in de USA. Al de rest zijn nu Untermenschen. Het zelfs maar schenden van 1 haar van een neger, door een blanke, is direct de zwaarste straffen. De USA is een bijzonder racistische maatschappij geworden.

Ik weet het niet. Er zijn dacht ik meer ‘witten’ dan ‘zwarten’ in de jury en ik heb ook gelezen dat er unanimiteit moet zijn.

patrickve 19 april 2021 18:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 9659599)
Ik weet het niet. Er zijn dacht ik meer ‘witten’ dan ‘zwarten’ in de jury en ik heb ook gelezen dat er unanimiteit moet zijn.

De witten die mogen spreken, zijn nog stukken racistischer anti blank dan de zwarten. Dit is bijzonder zwaar anti-blank racisme, grotendeels georganiseerd door blanken zelf. Een soort 'trans-gender' effect op raciaal vlak.

Zipper 19 april 2021 19:04

Citaat:

2

Die agent zal geofferd worden om grote rellen te voorkomen.

denkimi 19 april 2021 19:13

Doodslag veronderstel ik.

N-VA 19 april 2021 20:57

Is een eerlijk proces nog mogelijk of is Chauvin zijn proces al gemaakt in de media na de heiligverklaring van Floyd? Chauvin zou wel eens als voorbeeld gebruikt kunnen worden om aan te tonen dat de rechter politiemensen die iets durven doen tegen zwarte criminelen zwaar durven veroordelen. De vraag is of de politie dan nog gaat durven optreden tegen afro's.

In Chauvin zijn plaats zou ik toch niet gerust zijn.

Vlad 20 april 2021 11:17

Vrijspraak. Kan niet anders gezien de feiten.

Libro 20 april 2021 11:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zipper (Bericht 9659620)
2

Die agent zal geofferd worden om grote rellen te voorkomen.

Of om een statement te maken. Ik hoop eigenlijk op vrijspraak.

Libro 20 april 2021 11:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vlad (Bericht 9659978)

Sinds wanneer zijn feiten van belang...

De schoofzak 20 april 2021 11:58

Die twaalf mensen in de jury hebben heel de zaak gevolgd, terwijl wij amper, en uit tweede hand weten wat de dames en heren journalisten is opgevallen.

Zipper 20 april 2021 13:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Libro (Bericht 9659996)
Of om een statement te maken. Ik hoop eigenlijk op vrijspraak.

ik ook, maar ik vrees er voor.

N-VA 20 april 2021 15:06

De politieman zal geslachtofferd worden op het altaar van de politieke correctheid.

TheFourHorsemen 20 april 2021 15:15

2nd degree denk ik.

speurneus 20 april 2021 16:51

Citaat:

Wat een racistische praat - shame on you

Vette Pois(s)on 20 april 2021 16:58

geef die man een medaille

Libro 20 april 2021 16:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 9659599)

Het kan dus een hung jury worden.

Boduo 20 april 2021 17:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vlad (Bericht 9659978)

Welke feiten bedoel je ?

Dadeemelee 20 april 2021 18:47

Ik zie dat ik de verkeerde gestemd heb. Ik had het even fout begrepen:

Second degree is erger dan Third degree.
Third degree is eigenlijk ‘dood door onvoorzichtigheid, onverschilligheid’.

Ik hou het op Third degree.

Edit: het is wel ingewikkeld. Je hebt Depraved Heart Murder, Negligent homocide, Manslaughter, Involuntary manslaughter,...

Libro 20 april 2021 19:05

https://www.telegraaf.nl/nieuws/2039...-overweldigend Pfffff, een flatus van de POTUS.

patrickve 20 april 2021 19:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door speurneus (Bericht 9660211)
Wat een racistische praat - shame on you

In de USA is tegenwoordig toch enkel het leven van een neger alles waard, nee ? Lang geleden was dat exact omgekeerd, maar vandaag is dat toch zo ? Wie vandaag als witte ook maar in de verste verte een vermoeden zou kunnen over zijn kop krijgen van eventueel iets in de weg gelegd te hebben van een neger wordt toch direct gelynched dacht ik ? Of is al die BLM dinges fake ?

Libro 20 april 2021 21:00

BREAKING: de jury heeft een oordeel. Wachten op de uitspraak.

Jan Janssen 20 april 2021 21:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Libro (Bericht 9660423)
BREAKING: de jury heeft een oordeel. Wachten op de uitspraak.

Wie vindt er dat ze hier moeten beginnen rellen als de uitspraak niet naar hun goesting is?

Dadeemelee 20 april 2021 21:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan Janssen (Bericht 9660434)
Wie vindt er dat ze hier moeten beginnen rellen als de uitspraak niet naar hun goesting is?

Vind jij dat de cops moet rellen als Chauvin veroordeeld wordt?

Jan Janssen 20 april 2021 21:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 9660436)

In tegenstelling dat ik vind dat je feestende jongeren met rust moet laten, mag je rellende menigte gerust met paardjes omver lopen. Zeker als je tegen iets gaat rellen wat aan de andere kant van de wereld gebeurt.

Jan Janssen 20 april 2021 21:36

Ik zal het anders formuleren. Wie denkt dat er hier rellen gaan komen als de uitspraak hen niet aanstaat? En hoe denk je dat de politie hier dan gaat reageren? Met evenveel bravoure als tegen de feestende jongeren?

Libro 20 april 2021 21:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 9660436)

Een staatsgreep door misnoegde flikken, strak plan.

Dadeemelee 20 april 2021 21:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Libro (Bericht 9660444)
Een staatsgreep door misnoegde flikken, strak plan.

Ze zijn momenteel quasi untouchable. Ze zijn judge en jury via hun vakbond (heb ik al vroeger uitgelegd).

Dus ja, ik denk dat er bij een strenge veroordeling van Chauvin problemen komen.

Libro 20 april 2021 22:07

Waarom moeten wij hier in Europa maar aanvaarden, dat er hier rellen komen omwille van een stukske junkie dat bij zijn zoveelste arrestatie doodvalt?

Jan Janssen 20 april 2021 22:12

Guilty on all charges

Ferre 20 april 2021 22:13

Gerechtigheid.

Libro 20 april 2021 22:17

Zeer jammer. Een travestie van rechtspraak.

Dadeemelee 20 april 2021 22:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ferre (Bericht 9660483)
Gerechtigheid.

2

Zipper 20 april 2021 22:26

Het tuig heeft gewonnen

Libro 20 april 2021 22:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zipper (Bericht 9660500)
Het tuig heeft gewonnen

Flikken zijn nu vogelvrij. De politie zou nu natiewijd in staking moeten gaan.

denkimi 20 april 2021 22:31

Een beetje strenger dan verwacht, maar volledig terecht natuurlijk. De politie in de vs is al te vaak weggekomen met hun moorden.

Jan Janssen 20 april 2021 22:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door denkimi (Bericht 9660505)
Een beetje strenger dan verwacht, maar volledig terecht natuurlijk. De politie in de vs is al te vaak weggekomen met hun moorden.

Ik moet u hierin gelijk geven, maar mij stoort het vooral dat de mensen langs de ene kant tegen politiegeweld zijn, maar behalve als het om Corona maatregelen gaat. Dan is het van, ze moeten nog wat harder slaan of ze hadden daar maar niet moeten zijn. Alsof ergens in een park zijn tegenwoordig een misdrijf is.

Nr.10 20 april 2021 23:07

Er moet een voorbeeld gesteld worden. De strengste mogelijke straf is nog te licht.

denkimi 20 april 2021 23:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan Janssen (Bericht 9660516)
Ik moet u hierin gelijk geven, maar mij stoort het vooral dat de mensen langs de ene kant tegen politiegeweld zijn, maar behalve als het om Corona maatregelen gaat. Dan is het van, ze moeten nog wat harder slaan of ze hadden daar maar niet moeten zijn. Alsof ergens in een park zijn tegenwoordig een misdrijf is.

ik ben tegen elke vorm van politiegeweld. Floyd was een crimineel en het kan mij geen zak schelen dat hij dood, is maar als je agenten zomaar mensen laat vermoorden dan kan het ik of jij zijn de volgende keer.

bij de coronamaatregelen is het ook zo. als je politie en overheid zomaar ongestraft hun zin laat doen dan kan het jij zijn de volgende keer.

Tamam 21 april 2021 00:06

nu nog hopen op een degelijke strafmaat voor deze moord, wordt pas binnen 8 weken beslist

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:47.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be