![]() |
Vlaamse Leeuw achter raam, baksteen door raam
De verdraagzaamheid van de Belgicisten bereikt een nieuwdieptepunt
https://www.hln.be/vilvoorde/derde-b...ngen~accd367e/ Vilvoorde "Derde baksteen op rij door raam met Vlaamse Leeuw: “Vlag blijft hangen” "De Vlaamse Leeuw die achter het raam van Frédéric hangt kreeg de afgelopen week al twee bakstenen te slikken, waarop hij klacht indiende bij de politie. Maandagavond werd er rond 21 uur nog een baksteen door het raam gegooid. " [IMG] En ik die dacht dat onze voorvaders in WOI en WOII gevochten hebben opdat wij in een vrij land zouden kunnen leven.? Vive La Balgique,waar zelfs geen vlag van Uw keuze achter Uw raam mag hangen. |
Citaat:
|
Alleen reeds het feit dat Vilvoorde een sterk verfranste Vlaamse gemeente is werkt sommige extremistische Franstaligen blijkbaar erg op de heupen. Ze willen blijkbaar hun droom van “une plus grande Bruxelles” kracht bijzetten. Zelfs op ons eigenste forum.politics.be vind je kwallen die daarvoor “begrip” willen opbrengen.
|
Citaat:
Misschien kan Frédéric uit Vilvoorde beter de Vlaamse Leeuwevlag uithangen ipv dat vod ? |
(linkse modus aan)
Provoceren.... (linkse modus uit) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
We hebben gezien wat corona bij de nationalisten veroorzaakte. Panische angsten zeg ik u. |
Citaat:
lol |
Citaat:
Lastig hee, die vervelende freedom of speech ? Als iemand mag provoceren door te beweren dat die NSV relikwie 'de vlaamse leeuw' is dan mag een anti-fascist met evenveel recht wijzen de absurditeit van TS zijn bewering. |
Citaat:
nu ook al een"verbod "tegen de Vlaamse Leeuw in de Vlaamse Rand. De onverdraagzaamheid tegen de Vlaamse zaak kent blijkbaar geen grenzen in dit land. |
Citaat:
achter Uw raam hangt ,of de vlag van Anderlecht en ik ga daar niet mee akkoord mag ik volgens U een baksteen door Uw raam komen smijten.:roll: |
Citaat:
De wanhoop is hen blijkbaar nabij. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Toen hing Vilvoorde vol mat Spaanse ,Italiaanse , Turkse en Jupiler -vlaggen achter ontelbare ramen. De verkoop van bakstenen zal boomen en de glazenmakers zullen gouden tijden beleven . Want in Vilvoorde "mag je niet provoceren " en als een vlag achter een raam U niet aanstaat mag je ongestraft een baksteen door dat raam smijten. |
Citaat:
Maar "freedom of flag" dat is dan weer een brug te ver voor U zeker? |
Lees tussen de regels van de belgicistische grondvod:
wil je gebruik maken van je vrije meningsuiting zonder op je bakkes te krijgen, zwijg dan. |
Citaat:
|
Citaat:
Ik heb in #12 toegelicht wat mijn probleem is met het openingstopic, met de desinformatie die daarin staat. Nergens zeg ik dat betrokkene hierbij geweld mocht gebruiken. |
Citaat:
Al de rest is "provocatie" en mag ongestraft vernietigd worden . Vive la Belgique. Dat hebben we gezien toen de IJzertoren in 1946 ongestraft mocht gedynamiteerd worden en dat zien we nu in 2021 in Vilvoorde waar men ongestraft herhaaldelijk bakstenen door een raam mag smijten omdat er een Vlaamse Leeuw achter dat raam hangt. De dader zal natuurlijk nooit gevonden worden . |
Citaat:
Dus wie zwijgt stemt toe. |
Citaat:
Had de draadtitel geweest : 'Collaborateursvlag achter raam, baksteen door raam' dan had ik zeker gezwegen. Nu heb ik mijn mening wel gegeven. |
Citaat:
Eigenaardig dat jij de Belgische tricolore van het Waals legioen nooit een "collaborateursvlag " noemt . Selectieve verontwaardiging? Ook de Spaanse vlag en de Franse vlag werden door Spaanse en Franse Oostfronters gedragen op hun uniform. Ook deze vlaggen zijn dus volgens Uw criteria "collaborateurs "vlaggen. Zeg dat maar nooit luidop in Spanje of Frankrijk. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Voor zover ik weet is het la ville. Dus neem ik aan dat in het Frans “Bruxelles” vrouwelijk is. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
1 Bijlage(n)
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
"La Bandera de Belgica est innocenta e immaculata " volgens de Franco adepten.:-) |
Citaat:
|
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:19. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be