![]() |
Ze zullen hem niet temmen
Mooie en leuke feestdag iedereen ![]() |
Citaat:
|
Ik heb hier trouwens al meer Vlaamse Leeuwen gezien dan driekleuren toen de Rode Duivels nog aan het EK meededen.
|
Prettige feestdag Vlaanderen
Maar ik kijk met lede ogen naar de teloorgang van ons landje waar het zo goed leven was. |
weg met de zelfhaat
leve vlaanderen |
1 Bijlage(n)
|
Nog enkele dagen en het is Tax Freedom Day :-)
Den belziek is een peperduur land om te onderhouden :-( |
Citaat:
Geniet er maar van, "Tax Freedom Day" zal elk jaar vroeger komen ...... |
Citaat:
|
First things first, dat Italië mag winnen vanavond.
|
Geachte Vlamingen
De meeste Vlamingen lijken al getemd te zijn...een zwak, ruggengraatloos, waardeloos volk! De dappere Vlaamse krijgers van de Guldensporenslag draaien zich om in hun graf! |
Citaat:
Bij dezen wordt u nogmaals een klein aandenken aangeboden. Dit is geen Waals overlegoord dus het bovenstaand rood gebrabbel is hier niet welkom. Moge Edingen Brabants worden! Wat de Laars betreft: Moge het Essendal (Eschental, Val d’Ossola) en Veltlin (Valtellina) Zwitsers worden! Moge Zuid-Tirool (Südtirol, Alto Adige) en het Vaartdal (Kanaltal, Val Canale) Oostenrijks worden! Moge het oosten van Friaul (Furlanija, Friuli) Winds ofte Sloveens worden! Met Edingse groeten |
Citaat:
* Citaat:
|
Citaat:
De Maaslanders waren dus toen ook Vlamingen. Het Dietse taalgebruik der Maaslanders wordt door de Luikerwalen al eeuwen "Vlaams" (flamand) genoemd. Ridder Willem van Gulik de jongere sneuvelde later tijdens de Slag bij Pevelenberg (1304). Met ware Vlaamse groeten |
Citaat:
|
Citaat:
|
Mooie feestdag voor alle Vlamingen.
Deze vlag verbindt ons. ![]() |
Citaat:
Die andere vlaggen van leeuwen zonder rode klauwen verbinden ook heel veel Vlamingen. Van de vlaggen die ik in de omgeving heb zien uithangen heb ik er nog geen gezien met rode klauwen. |
Die leeuw met een uier, dat is de enige leeuw die nog voor Vlaanderen van toepassing is.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Eigenlijk weinig vlaggen gezien vandaag. Jammer genoeg meestal collaboratievlaggen, ook 1 vlaams blok vlag.
|
Citaat:
Neen, ik heb geen Belgische driekleur gezien. Je doelt toch op de collaboratievlag van Leopold III, en Degrelle, vermoed ik? |
Citaat:
![]() |
Citaat:
|
Welke feestdag...?
Deze ochtend gefietst door pfos-land. Welgeteld twee vodden (dixit Bracke https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20131022_00803273) zien hangen. Wat gaan drinken in een cafee in K. Amaai wat ben ik nog braaf op dit forum. De klanten hadden geen goed woord over voor de Vlaamse politiek. Gaande van hadden we maar een De Croo of een VDB in de Vlaamse politiek tot allemaal afschaffen die zakkenvullers... Dus twee vodden, zelfs geen vod aan de prive woning van een N-VA burgemeester. Wat een feestdag....:rofl: |
Citaat:
Maar dat was voor algemeen geweten was dat Bruno De Wever naar eigen zeggen negationist is. Dus ja, gaat Panda zijn uitleg nog aanvaardbaar vinden? |
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Aan het stadhuis wapperde in elk geval de juiste :-D, en geen VNV relikwie. |
Citaat:
Neen, die gaan we de pret niet laten bederven. Ik heb geen enkele vlag gezien van een leeuw met rode klauwen, geen enkele. Wel relatief veel leeuwenvlaggen, een pak meer dan Belgische vlaggen op het toppunt van het voetbalkampioenschap, waarvan de meeste dan nog alcoholismevlaggen waren (gratis gekregen bij Jupiler, dus). |
Citaat:
Citaat:
En dat was wel degelijk met de officiële Vlaamse leeuw en niet met een VNV relikwie. Hier zie je hoe onze vlag mooi wappert boven de stad, https://www.ronse.be/nl/vlaanderen-feest |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Als de enige locatie waar je je leeuw met rode klauwtjes vindt aan het stadhuis is, dan zegt dat toch wel genoeg, zeker? Citaat:
Citaat:
Maar jij leeft in je eigen wereldje... Bij Leopold III en Degrelle anders geen twijfel, hoor, dat was de enige echte Belgische collaboratievlag, daar heb je weinig varianten op, behalve die dan die ook willen tonen dat ze alcoholieker zijn, die hangen die dan van het biermerk buiten. |
Citaat:
Leve de vermogensbelasting :onfire::multi::clapping: |
Sympathiek, zo een dag waarop een deelgebied zijn gastronomie, cultuur en folklore onder de aandacht kan brengen.
|
Ronse heb ik nog bezocht vorig jaar. De Vlaamse Ardennen is een mooie streek wel.
|
https://www.youtube.com/watch?v=XAlbi_W2WqM
Vlaanderen De Leeuw ! Graag meer van dat in de Vlaamse Canon. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:27. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be