Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Coronacrisis (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=225)
-   -   Fanatieke antivaxers: twee soorten (https://forum.politics.be/showthread.php?t=261092)

De schoofzak 29 september 2021 16:25

Fanatieke antivaxers: twee soorten

Vraagje aan de antivaxers: welke soort ben jij? Een voortrekker of een volger?

Uit DS:

Citaat:

Antivaxers

Tom Naegels maakt een interessante ana?*lyse in zijn column: fanatieke antivaxers houden wellicht van de afwijzing. Ze hebben nood aan tegenstelling. Het bevestigt hun status van mensen die dapper weerstand bieden tegen het opgedrongen gedachte?*goed van de mainstreammedia.

Naegels vergeet het onderscheid te maken tussen de voortrekkers en de volgers. De voortrekkers hebben veel geïnvesteerd in hun strijd en kunnen en willen niet terug. Ze hebben inderdaad de afwijzing nodig?*. Zo verlaten ze bijvoorbeeld om de zoveel tijd met veel bombarie het vermaledijde, censurerende Facebook om te verkassen naar MeWe of Telegram, om dan twee dagen later terug te keren naar Facebook, want op MeWe of Telegram is er niemand?* om tegen te strijden (ik noem bewust?* geen namen om hun niet nog eens een podium te geven).

Die voortrekkers negeren we het best, maar naar de volgers mogen we wel luisteren. Zij zijn vaak angstig en ongerust. Hen kunnen we wel bereiken. De scherpe uitspraken van premier Alexander De Croo (Open VLD) over niet-gevaccineerden waren contraproductief. Zelf zal ik wel luisteren naar de volgers. Ik geef hun graag info. Ze doen ermee wat ze willen. Ik geef hun tijd en veroordeel hen niet. Misschien veran?*deren ze zo wel van mening.

patrickve 29 september 2021 16:27

Dat commentaar is evengoed van toepassing op vaxxers he (ttz, mensen die fanatiek willen dat anderen geneesmiddelen pakken).

Mambo 29 september 2021 17:17

Geen idee wie deze clochard nu weer is.

betabyte 29 september 2021 17:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 9783280)

Uit DS:

Om u direct te antwoorden: ik ben gewoon soort :p

Ge highlight de verkeerde dingen in het citaat :)

Highlight beter
- het opgedrongen gedachtengoed van de mainstreammedia.
Ze steken het zelfs nimeer weg ;-)

Mijn interpretatie van dit citaat:
Degene die we niet kunnen overtuigen om te plooien, gaan we geen stem geven want ze hebben teveel logische argumenten. Degene die angstig zijn kunnen we nog indoctrineren. Ik mag ook geen namen noemen want DS zou kunnen worden voor de rechtbank getrokken voor eerroof.

There you go.

Rudy 29 september 2021 18:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 9783280)

Uit DS:

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DS
Die voortrekkers negeren we het best, maar naar de volgers mogen we wel luisteren. Zij zijn vaak angstig en ongerust. Hen kunnen we wel bereiken. De scherpe uitspraken van premier Alexander De Croo (Open VLD) over niet-gevaccineerden waren contraproductief. Zelf zal ik wel luisteren naar de volgers. Ik geef hun graag info. Ze doen ermee wat ze willen. Ik geef hun tijd en veroordeel hen niet. Misschien veran?*deren ze zo wel van mening.

Voortrekkers negeren vind ik een te gemakzuchtige oplossing. Een mens moet in staat zijn te kunnen praten met iedereen, ook antivaxers. Geen struisvogelgedrag en doen alsof het probleem vanzelf oplost.
Er mag uiteindelijk nog gediscussieerd worden.

Rudy 29 september 2021 18:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door patrickve (Bericht 9783285)
Dat commentaar is evengoed van toepassing op vaxxers he (ttz, mensen die fanatiek willen dat anderen geneesmiddelen pakken).

Vaxxers hebben het voordeel dat ze niet worden gediscrimineerd.

HOUZEE ! 29 september 2021 18:23

Waartoe reken je de strekking 'ik vind het coronavirus te banaal en te ongevaarlijk om er enige aandacht aan te besteden, dus ik voel geen behoefte om mij er tegen laten in te enten, of het vaccin nu goed of slecht is' ?

Het is ook niet omdat u een fantastische stofzuiger aan mijn deur staat op te dringen, dat ik mij verplicht moet voelen om hem te kopen.

Ik heb wel iets tegen opdringerige types ...

gunter5148 29 september 2021 21:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy (Bericht 9783342)
Vaxxers hebben het voordeel dat ze niet worden gediscrimineerd.

Ach, als mozes niet naar de berg mag, dan komt de berg wel naar mozes.

De schoofzak 30 september 2021 16:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy (Bericht 9783339)
Voortrekkers negeren vind ik een te gemakzuchtige oplossing. Een mens moet in staat zijn te kunnen praten met iedereen, ook antivaxers. Geen struisvogelgedrag en doen alsof het probleem vanzelf oplost.
Er mag uiteindelijk nog gediscussieerd worden.

Ik ben niet zo voor tijdverlies.

gunter5148 30 september 2021 16:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 9783954)
Ik ben niet zo voor tijdverlies.

waarschijnlijk nog maar even te leven na uw injectie met chemische middelen?

Skobelev 30 september 2021 16:53

Voortrekker of volger, voor mijn part doet iedereen wat hij wil. En ik wens die keuze voor mezelf ook te hebben. Wil je u laten vaccineren? Ga uw gang, al was het alle dagen. Maar laat me gerust als ik het niet wil.

Zipper 30 september 2021 17:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev (Bericht 9783973)
Voortrekker of volger, voor mijn part doet iedereen wat hij wil. En ik wens die keuze voor mezelf ook te hebben. Wil je u laten vaccineren? Ga uw gang, al was het alle dagen. Maar laat me gerust als ik het niet wil.

We krijgen weer een typisch Belgische oplossing : "Iedereen is vrij zich al dan niet te laten vaccineren, maar als niet iedereen het doet, gaan we het verplichten"

Typisch "Belgische vrijheid", dus.

Zipper 30 september 2021 17:03

Citaat:

We krijgen weer een typisch Belgische oplossing : "Iedereen is vrij zich al dan niet te laten vaccineren, maar als niet iedereen het doet, gaan we het verplichten"

Dadeemelee 30 september 2021 17:36

Citaat:

En laat gij maar een pcr test doen als ge uw Covidpas wil.

gunter5148 30 september 2021 19:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 9783989)

een soort van "schild-en-vriend" test.

alles voor de segregatie.

Dadeemelee 30 september 2021 19:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 (Bericht 9784056)
een soort van "schild-en-vriend" test.

alles voor de segregatie.

Om bij de club te horen moet ge de clubregels volgen.

Met uw pasje in de hand komt ge door gans het land. 8-)

quercus 30 september 2021 19:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mambo (Bericht 9783317)
Geen idee wie deze clochard nu weer is.

Over wie heb je het nu?

Skobelev 30 september 2021 22:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 9783989)

Weet je wat je kan doen met uw Covidpas?

gunter5148 30 september 2021 22:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 9784058)

Met uw pasje in de hand komt ge door gans het land. 8-)

Ik vraag me af wie nu eigenlijk de jodenster draagt; jij of ik?

Ik heb inderdaad geen pasje.

Jij wel?

Dadeemelee 30 september 2021 22:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 (Bericht 9784112)
Ik vraag me af wie nu eigenlijk de jodenster draagt; jij of ik?

Ik heb inderdaad geen pasje.

Jij wel?

Dan heb je het net zoals ik niet nodig. Hebben we toch iets gemeen. ;-)

gunter5148 30 september 2021 22:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 9784116)
Dan heb je het net zoals ik niet nodig. Hebben we toch iets gemeen. ;-)

Neenee, als ik ga kakken, stinkt het ook. Dat hebben we ook gemeen.

Maar dat moet het dan inderdaad zo wat zijn.

Wel raar, als je zelf de ster niet draagt, dat je wil dat anderen hem wel dragen.

Dadeemelee 30 september 2021 22:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 (Bericht 9784118)
Neenee, als ik ga kakken, stinkt het ook. Dat hebben we ook gemeen.

Maar dat moet het dan inderdaad zo wat zijn.

Wel raar, als je zelf de ster niet draagt, dat je wil dat anderen hem wel dragen.

Ik heb het niet nodig, dus ik heb het niet. Zodra ik het nodig heb vraag ik het op.
Ik heb ook geen abonnement op de Ladeuze parking. :lol:

patrickve 1 oktober 2021 04:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 9784058)

Welke club ?

Stel dat ik een restaurant open doe als niet-clublid, die andere niet-club leden ontvangt. En dat ik een feest geef als niet-club lid, voor andere niet-clubleden. Waarom komt uw clubje ons dan lastigvallen ? Omdat het geen club is maar een maffia he.

De schoofzak 1 oktober 2021 09:32

Citaat:

Het is duidelijk dat jij geen aanhanger kan zijn van een gemeenschapspartij.

Jouw argument klopt immers niet als er een openbaar gezondheidsprobleem bij komt kijken.

Je kan zo ook zeggen: laat mij maar wat sneller rijden in een schoolomgeving, want ik heb nog nooit een kleine overhoop gereden. Niet dus. Het verkeersreglement is er ook voor hen die het niet willen en die gerust gelaten willen worden tijdens het rijden.

De schoofzak 1 oktober 2021 09:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zipper (Bericht 9783976)

Je haalt terecht een definitie aan van lafheid.
De overheid in deze is gewoonweg laf.

De schoofzak 1 oktober 2021 09:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev (Bericht 9784109)
Weet je wat je kan doen met uw Covidpas?

Rustig gaan eten in Frankrijk en Nederland tijdens leuke uitstapjes?

patrickve 1 oktober 2021 09:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 9784262)

Dat leest een beetje als "het is duidelijk dat jij geen totalitarisme wil".

Citaat:

Je kan zo ook zeggen: laat mij maar wat sneller rijden in een schoolomgeving, want ik heb nog nooit een kleine overhoop gereden. Niet dus. Het verkeersreglement is er ook voor hen die het niet willen en die gerust gelaten willen worden tijdens het rijden.
Nee, we hebben dat al 100 keer herhaald waarom dat niet vergelijkbaar is.
"snel rijden" is geen fundamenteel burgerrecht zoals "samen feesten" er een is.

Bovendien is "snel rijden" wel DEGELIJK verbonden met "kinderen dood rijden", terwijl "gevaccineerd zijn" niks te maken heeft met "op restaurant gaan".

CUFI 1 oktober 2021 09:35

Er was toch maar een vaccinatiegraad van 75% nodig onder de vorige cijfers?
Ergo die vaccins zijn niet zo effeciënt en die leugenaars kunnen mij dus geen veiligheid waarborgen. Ze liegen om de fabrikanten te beschermen, niet de burger.

TheFourHorsemen 1 oktober 2021 09:37

Ik ben een derde soort antivaxer:

Degene die het nut van het vaccin inziet, zelf ook gevaccineerd is, maar tegenstander is van een verplichting.

En vooral tegenstander is van de net-geen-verplichting die men in landen zoals Frankrijk heeft.

'Je mag moslim zijn in ons land, maar je mag niet op café, niet op restaurant, geen openbaar vervoer nemen,... kortom niets doen waarmee je in aanraking zou kunnen komen met niet-moslims'

Boduo 1 oktober 2021 09:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen (Bericht 9784276)

Degene die het nut van het vaccin inziet, zelf ook gevaccineerd is, maar tegenstander is van een verplichting.

En vooral tegenstander is van de net-geen-verplichting die men in landen zoals Frankrijk heeft.

'Je mag moslim zijn in ons land, maar je mag niet op café, niet op restaurant, geen openbaar vervoer nemen,... kortom niets doen waarmee je in aanraking zou kunnen komen met niet-moslims'

Is het niet verantwoord dat zorgpersoneel verplicht wordt zich te laten vaccineren ?
Er zijn daar weinig antivaxers...

Rudy 1 oktober 2021 09:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Boduo (Bericht 9784290)
Is het niet verantwoord dat zorgpersoneel verplicht wordt zich te laten vaccineren ?

Ik vind, op basis van wat ik nu weet, dat verplichte vaccinatie tegen covid zinloos is, zelfs zonder rekening te houden met het aspect persoonlijke vrijheid. Geen haar op m'n hoofd die eraan denkt aan de verpleegster te vragen of ze gevaccineerd is.

Skobelev 1 oktober 2021 09:55

Citaat:

Jouw argument klopt immers niet als er een openbaar gezondheidsprobleem bij komt kijken.

Wat een scheefgetrokken vergelijking is me dat alweer. :roll:

Volgens uw vriendjes virologen en politiekers werkt het vaccin dus ben ik geen gevaar voor anderen indien ik niet gevaccineerd ben, behalve voor mezelf.

En neen, ik voel me niet genoodzaakt om deel uit te maken van een gemeenschapspartij (wat dat ook mag zijn) Als rechtse anarchist zou dat raar zijn.

TheFourHorsemen 1 oktober 2021 09:56

Citaat:

Als er weinig antivaxers zijn, waarom dan de verplichting?

Skobelev 1 oktober 2021 09:57

Citaat:

Neen, hun patiënten kiezen al dan niet voor vaccinatie en zijn bijgevolg, als je virologen en politiekers mag geloven, beschermd.
Wil die persoon in de zorg het risico lopen door zich niet te laten vaccineren covid op te lopen, dan is dat zijn of haar keuze.

stab 1 oktober 2021 10:26

Citaat:

(...)

Zou Bart De Wever dan voorzitter zijn van een gemeenschapspartij ?:roll:

Citaat:

"Je kunt niet een jaar lang zeggen: als we een bepaalde vaccinatiegraad bereiken, laten we de beperkingen los. En als je dan dat punt bereikt, zeggen dat het toch nog niet kan. De bevolking heeft gedaan wat ze moet doen, nu moeten we ophouden die bevolking te gijzelen."
"Bepaalde vaccinatiegraad", he, geen 100% of "zo goed als" 100%.

Citaat:

Volgens De Wever is het stilaan tijd om corona als een normaal virus te behandelen.
Zou uw voorzitter dan wel voorstander zijn van een vaccinatiepas voor een 'normaal virus'?

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2021/09...g-wordt-gegij/

patrickve 1 oktober 2021 10:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen (Bericht 9784276)

Amen. Tel mij daar ook maar bij.

CUFI 1 oktober 2021 10:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door stab (Bericht 9784344)

In februari was dat 70%. https://www.tijd.be/nieuwsbrieven/de.../10287625.html

Hoeveel mag een overheid liegen voor ze geloofwaardigheid verliest? En wat als de leugens moedwillig zijn om mensen zover te krijgen, om de volgende stap te bereiken waar ze opnieuw liegen om naar het volgende agendapunt te gaan. Om dan opnieuw via leugens...

Skobelev 1 oktober 2021 10:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door CUFI (Bericht 9784349)
In februari was dat 70%. https://www.tijd.be/nieuwsbrieven/de.../10287625.html

Hoeveel mag een overheid liegen voor ze geloofwaardigheid verliest? En wat als de leugens moedwillig zijn om mensen zover te krijgen, om de volgende stap te bereiken waar ze opnieuw liegen om naar het volgende agendapunt te gaan. Om dan opnieuw via leugens...

Ze hebben deze ganse corona-soap nog niets anders gedaan dan gelogen en hun standpunten veranderd. Never ever trust a government.

TheFourHorsemen 1 oktober 2021 11:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door patrickve (Bericht 9784346)
Amen. Tel mij daar ook maar bij.

Welkom, mede-antivaxer!

De schoofzak 2 oktober 2021 12:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door stab (Bericht 9784344)
Zou Bart De Wever dan voorzitter zijn van een gemeenschapspartij ?:roll:

Zou uw voorzitter dan wel voorstander zijn van een vaccinatiepas voor een 'normaal virus'?

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2021/09...g-wordt-gegij/

Het is al lang geweten: ik ben niet met alles van Bart of van de nva akkoord.
En straffer: er zijn er nog zo in de nva. Dat mag. Binnen zekere limieten en naargelang bla en bla-bla natuurlijk.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:40.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be