![]() |
Iedere Belg krijgt straks digitale portefeuille
Iedere Belg krijgt straks digitale portefeuille: hoe gaat dat precies in zijn werk?
En wat met wie geen smartphone heeft, daar moet je voor 'ingeschreven' zijn op de site om dat te lezen. Ik ben zelf niet in het bezit van wat men een 'smartphone' noemt en ik ben echt niet van plan om mij dat te gaan aanschaffen. :twisted: De verkoop van de smartphones aanwakkeren *kassa*kassa*, misschien zie ik dat weer maar eens verkeerd???? |
Die app komt er niet op, wees gerust. :?
|
Hoeveel ambtenaren gaan we daar extra voor nodig hebben?
|
Het is zoals de elektrictieit en gas opslagen.
Mensen hebben dat niet echt nodig. Denk eens goed na hoeveel euro het zou kosten als ge energie opslaagt en opwekt door te fietsen bv. Stoken en koken doe je op hout. Mijn telefoon abbo wordt opgezegd en mijn internet zal via de gratis wifi van Antwerpen zijn. Voze fascisten. |
Waarom nog maar weer eens een bijkomende "identificatie-app"?
Met Itsme kan ik me toch ook overal bij de staat (en elders) aanmelden? Kan die app dan niet gewoon gebruikt worden om jezelf te identificeren? Op het internet kan je jezelf er met identificeren maar in het dagelijkse (niet-online) leven zou dat niet kunnen. Waarschijnlijk is er weer ergens een softwarebedrijfje met wat kennissen binnen de politiek. |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Die digitale portefeuille zal ook gewoon via website beschikbaar zijn, op de PC dus.
Nu, nergens spreekt men van enige verplichting om dat te gebruiken dus ik zie het probleem echt niet... De vijf a 10% van de bevolking die nog geen smartphone heeft, en tegelijk ook geen PC heeft zit waarschijnlijk in een RVT. |
Citaat:
We hebben elektrictieit wel nodig. Maar hebben wij daarvoor een overheid nodig? Kunnen we dat niet zelf opwekken mits wat investeren en knutselen? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik meld me aan met de kaartlezer maar 9 op de 10 keer lukt dat niet. Het ene staat nog niet op punt en ze komen alweer aandraven met andere zever en dan staan ze versteld dat meer en meer mensen de pedalen aan het verliezen zijn. Money money money.....leuk nummertje van ABBA vond ik;-) |
Citaat:
|
Citaat:
Mathieu Michel wil daarin iets verder gaan. Zie VRT NWS - Digitale portefeuille |
We hebben nog niet genoeg shit gehad met die familie Michel.
|
Citaat:
Alles wat moet gebeuren gebeurt maar je bent verlost van hun gezeik en pesterijen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
7 Signs That Big Brother Is Watching You ![]() |
Dat is allemaal begonnen, eind de jaren 1960, toen ze de gewone mensen bankrekeningen verkochten, om met cheques te kunnen betalen.
Even later kwamen er de bankkaarten zoals bancontact, en atm-machines. Die laatsten kunnen we nu zelfs in boerendorpen al niet meer missen. Dan kredietkaarten, een medisch dossier, my pension en sis-kaarten en die laatste ... bestaat al niet meer. Nu itsme en straks nog iets nieuws. Al die vooruitgang zeg ... zoals die zanger: "je wordt ouder papa ..." |
Citaat:
De weegschaal is niet eerlijk verdeeld. |
Citaat:
Na een paar jaar voorarrest zult ge smeken om een gsm te mogen kopen in de gevangenis, die maar iets duurder is dan in de winkel. |
Citaat:
Wij zijn het trouwens dubbel, knecht van Wallonie en knecht van Belgie. |
Citaat:
Al wat daarvan afwijkt, is erger dan dat. Het is beter dat de overheid ons controleert volgens gestemde wetten, dan dat wij mekaar gaan controleren "in het wilde weg". |
Citaat:
Extra energie opwekken is dan alleen mogelijk door harder te trappen. En als je op die manier extra (bruikbare) energie wil opwekken ga je echt wel veel harder moeten trappen. Dat merk je al als je bij een gewone fiets de dynamo aanzet. Het trapt direct een pak zwaarder en dan fiets je net genoeg extra energie bij elkaar om ocharme 2 lampjes te laten branden. Dus wil je op je fietstochtje genoeg energie opwekken om -ik zeg maar wat- een wasmachine kookwas te doen zou ik toch maar een tentje meenemen want je gaat voor't eerst niet terug zijn. |
Citaat:
Volgens deze site warmt een 200L elektrische boiler van 4,5kW het water op (tot 85 graden) in iets meer dan 3 uur en verbruikt dan nagenoeg 14kW. Onze gewone fietser gaat dus (14000/150) 93,33u moeten fietsen om zijn boiler op te warmen. Vier dagen continu fietsen dus. Nog dergelijke realistische voorstellen? |
Citaat:
Google: bike generator car alternator. Welkom in 2021; het kan echt, die grootmachten zullen wel willen da wij hun gas kopen en +200 per maand betalen + eindfactuur, maar het kan anders. |
Citaat:
Maar dan zult ge wel meer moeten installeren dan deze simpele constructie. https://www.pinterest.com/pin/643451865501080715/ |
Wat begrijpt u niet aan 150w per uur voor een gewone fietser?
|
Citaat:
150w dat ge kunt opslagen he. Ge kunt een dag fietsen later doorgeleiden naar de boiler he. Je kunt energie opsparen door te sporten. Gratis en goed voor de gezondheid. |
Citaat:
Maar, hebt u al zo'n hometrainer-generator in gebruik? En zo neen, waarom niet? |
Citaat:
Maar sporten in een huishouden omzetten naar energie, is een goede norm vind ik. 150 watt maal 5 op een jaar is een serieuze chunk uit uw factuur hoor. Het is ook de bedoeling daarbij anders te leven he, slowcoocken enzo. |
Citaat:
Citaat:
Maar sporten in een huishouden omzetten naar energie, is een goede norm vind ik. Citaat:
Citaat:
Mare, geen identiteitsapp voor u dus? |
Citaat:
Ik ben materiaal aan het weggooien en verkopen, dus ik ga niets bijkopen dat materieel is. Neen geen app, mijn mobiel netwerk wordt ook afgesloten voor 2022. ID2020 werd wel in het verleden als complotdenken weg gezet. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Na dat onbesuisd trachten energie te winnen met fietsen, is er nog iemand die een probleem heeft dat men zijn identiteit kan aantonen, niet alleen met zijn kaartje met foto, zijn boekje met foto, maar naar keuze ook met zijn smartphone?
Is er al eens iemand teruggekeerd van een reis, en op Zaventem gecontroleerd door de unit computer, gleuf voor identiteitskaart en camera? |
Citaat:
Dus is het gewoon mensen weer wat op te dringen? (*kassa*kassa?*) |
Citaat:
Oh, je kan er ook mee bellen en smssen, maar internet heb ik er niet op. Dus helaas, geen digitale pas voor mij. |
Citaat:
Maar ook om het nieuws wat te volgen. Meestal via "net binnen" van HLN. En voor het lokale nieuws van de gemeente waar wij resideren. Allez, gewoon wonen hé. |
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:19. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be