Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Coronacrisis (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=225)
-   -   Vlaams Belang drijvende kracht achter Vlaamse antivaxxers/covid minimalisten. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=261503)

Dadeemelee 29 oktober 2021 21:07

Vlaams Belang drijvende kracht achter Vlaamse antivaxxers/covid minimalisten.

Ik denk het wel.
Het merendeel antivaxxers op sociale media zijn VB’ers. Dit forum is er het beste bewijs van. Die volgen partijorders.

En nu heeft ook het VB de maskers laten vallen: Chris Janssens (woordvoerder VB) preekt burgerlijke ongehoorzaamheid tegen Coronamaatregelen.

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2021/10...ca-op-tot-ong/

Mambo 29 oktober 2021 21:37

Ik denk eerder dat het VB op de trein van de antivaxx-kerk springt alvorens hij uit het station is.

Gedurende al die maanden heeft niemand van de politiek zijn smoel open gedaan en zaten ze er bij gelijk weekluizen.

TV-verslaafde 29 oktober 2021 21:44

Ontevreden kiezers worden opgejaagd en belanden in de vergeet put, VB?

Wil je dat zeggen?

Uitgesloten van machtsdeelname.

Of worden ze "getolereerd". Je mag wel veel gebaren maken maar eigenlijk worden ze subtiel genegeerd.

Er zijn al vervolgingsprocessen geweest. Welk middel heeft een staatsmodel nog meer?

Het "Belgische" staatsmodel zegt hetzelfde als het VB hun favoriete uitspraak. "Aanpassen of opkrassen."

Dan is er geen "middenveld" e om tegemoet te komen. Houdt het op precies...

Nieuwe strategie uitdenken of een nieuwe tactische lijn met weet ik veel wie.

BDW peilt veel e. Is niet achterlijk. Watertjes testen.

Die anderen weet niet waar ze heen willen. CD V enzo. Het midden houden hé en erin blijven.

dalibor 29 oktober 2021 21:58

Ze hebben er lang over gedaan, maar na anderhalf jaar zwabberen springen ze op de gemakkelijke bandwagon.

TV-verslaafde 29 oktober 2021 22:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dalibor (Bericht 9803033)
Ze hebben er lang over gedaan, maar na anderhalf jaar zwabberen springen ze op de gemakkelijke bandwagon.

Ze worden precies bewaakt zoals een pitbull zijn jonkies bewaakt.

Veeg ook eens voor je eigen kot voor de verandering.

Schoothondjes van het systeem hebben inderdaad geen bewaking nodig. Sommige van die figuren hebben constante bewaking nodig. Gezellig zeg voor strakkere lijnen te willen uitstippelen.

Dadeemelee 29 oktober 2021 22:22

Citaat:

Inderdaad, dat is de Core business van het VB.
Malcontenten.

dalibor 29 oktober 2021 22:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door TV-verslaafde (Bericht 9803038)
Ze worden precies bewaakt zoals een pitbull zijn jonkies bewaakt.

Veeg ook eens voor je eigen kot voor de verandering.

Schoothondjes van het systeem hebben inderdaad geen bewaking nodig. Sommige van die figuren hebben constante bewaking nodig. Gezellig zeg voor strakkere lijnen te willen uitstippelen.

Alsof het VB niet deel is van een systeem. Naieveling

TV-verslaafde 29 oktober 2021 22:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 9803039)
Malcontenten.

De "onderbuik" zoals ze dat zo mooi zeggen. Is dat de Alpha van intuïtie ( het gevoel van onbehagen of welbehagen) 1 optie of is het degene die altijd 1.001 opties ziet.

TV-verslaafde 29 oktober 2021 22:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dalibor (Bericht 9803041)

Aah. Nu zijn we er. Die zit, hoofd inquisiteur.

dalibor 29 oktober 2021 22:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door TV-verslaafde (Bericht 9803043)
Aah. Nu zijn we er. Die zit, hoofd inquisiteur.

Welnee. Denk je dat die antivaxbeweging niet door uiterst rechts wordt aangestuurd? Je moet een tikje realiteitszin hebben.

Dadeemelee 29 oktober 2021 22:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dalibor (Bericht 9803041)

Wil je nu zeggen dat ze hun subsidies niet weigeren? :lol: ;-)

dalibor 29 oktober 2021 22:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 9803045)
Wil je nu zeggen dat ze hun subsidies niet weigeren? :lol: ;-)

Om nog maar te zwijgen van de gulle sponsoring van nonkel Vladimir.

Dadeemelee 29 oktober 2021 22:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dalibor (Bericht 9803046)

Ja, law and order is enkel voor andersdenkenden.

Als het over andersdenkenden gaat dan pleit Chris Janssens (woordvoerder VB) voor burgerlijke ongehoorzaamheid tegen Coronamaatregelen.

HOUZEE ! 29 oktober 2021 23:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 9803017)
Ik denk het wel.
Het merendeel antivaxxers op sociale media zijn VB’ers. Dit forum is er het beste bewijs van. Die volgen partijorders.

En nu heeft ook het VB de maskers laten vallen: Chris Janssens (woordvoerder VB) preekt burgerlijke ongehoorzaamheid tegen Coronamaatregelen.

Of jij denkt dat het VB-ers zijn op dit forum? Ik alvast niet want ik ga niet stemmen.

TV-verslaafde 29 oktober 2021 23:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dalibor (Bericht 9803044)
Welnee. Denk je dat die antivaxbeweging niet door uiterst rechts wordt aangestuurd? Je moet een tikje realiteitszin hebben.

Die zitten in de verdediging hé. Oppositie voeren enzo.

De sos krijgt altijd wat voorzetten en dan binnen pissen.

Altijd wel een febbenkak van de media bij de S.PA.

Hehe.

De antivax door rechts aangestuurd? Wie pleit er dan eigenlijk voor vrijheid?

Beschuldigde, Sta Op! -lol-

TV-verslaafde 29 oktober 2021 23:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dalibor (Bericht 9803046)

De Russen? Tweestrijd zaaien?

Mambo 29 oktober 2021 23:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dalibor (Bericht 9803044)

Welk voordeel zouden ze daarbij hebben?

Eduard Khil 29 oktober 2021 23:23

Citaat:

Malcontenten.

malcontenten die meestal nog gatachterlijk zijn ook.

dalibor 29 oktober 2021 23:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door TV-verslaafde (Bericht 9803049)
Die zitten in de verdediging hé. Oppositie voeren enzo.

De sos krijgt altijd wat voorzetten en dan binnen pissen.

Altijd wel een febbenkak van de media bij de S.PA.

Hehe.

De antivax door rechts aangestuurd? Wie pleit er dan eigenlijk voor vrijheid?

Beschuldigde, Sta Op! -lol-

Als je tegendraads gaat doen over iets gezondverstandelijk als een vaccin nemen ben je gewoon destructief, ook voor degenen voor wie je zogezegd opkomt.

alpina 29 oktober 2021 23:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dalibor (Bericht 9803054)
Als je tegendraads gaat doen over iets gezondverstandelijk als een vaccin nemen ben je gewoon destructief, ook voor degenen voor wie je zogezegd opkomt.

De discussie verengen tot wel of niet een vaccin nemen: dat is gatachterlijk.

patrickve 30 oktober 2021 02:32

Citaat:

Ik denk het wel.

Allez, na veel zwalpen is er tenminste toch 1 partij die burger vrijheden verdedigt. Ik had het hen al meer dan een jaar geleden gezegd dat dit een enorme opportuniteit was, maar nee, toen deden die onnozelaars mee met alle andere dictatoriale zotten.

Het probleem zal dus een beetje zijn om geloofwaardig te zijn, want er zit geen lijn in.

patrickve 30 oktober 2021 02:34

Citaat:

Ja dat is ook een beetje mijn idee. Het is eigenaardig dat het de zogezegd "ondemocratischen" zijn die een heel klein beetje de burgervrijheden verdedigen tegen al die "democratische" totalitairen, maar ze zijn toch zwaar bevuild door hun meeheulen toen de dictatuur zich nog maar pas aan het installeren was.

patrickve 30 oktober 2021 02:35

Citaat:

Malcontenten.

Dat was met de Joden ook zo. Malcontenten :-)

Nu is er wel degelijk een enorme reden om malcontent te zijn na het opblazen van onze wat vrijere westerse maatschappijen op Chinese leugenleest, en na anderhalf jaar gedwongen kwakzalverij he.

patrickve 30 oktober 2021 02:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil (Bericht 9803053)

Wie na anderhalf jaar met die kwakzalverij meegeheuld te hebben nog niet door heeft dat hij de bevelen volgt van gatachterlijken, die is het zelf nog een stuk erger he.

Het probleem is wel van de aandacht op vaccinatie willen te vestigen. Vaccinatie an sich is het enige dat een beetje werkt. Maar wel "een beetje".

Het enige spul dat gebruikt wordt dat werkt, wordt verkeerd aangewend en verkeerd verkocht. Ge moet het maar doen he. Al de rest dat men gedaan heeft, was *zuivere* kwakzalverij met enkel maar nadelen en geen echte resultaten. Vaccinatie HEEFT resultaten, maar dat zijn NIET de resultaten die men aansmeert: men is er zelfs in geslaagd om van een werkend middel een kwakzalver remedie te maken.

GANS het probleem in GANS dit gedoe is de dwingelandij, van het zotte gemaatregel tot gedwongen nutteloze vaccinatie en gedwongen zot pasjes gedoe. NIKS van die dwang dient waarvoor hij zogezegd aangekondigd is, GEEN ENKEL resultaat komt overeen met wat als motief gold.

Men zou denken dat men na anderhalf jaar zulke lulkoek, al die dwingelanden al hoog en droog aan een lantaarnpaal hangen te bengelen, maar de ENIGEN die een heel klein beetje in die richting gaan, zijn zogezegd de fascisten. Ironischer kan bijna niet.

patrickve 30 oktober 2021 03:11

Ik vind de term in de titel "covid minimalist" een beetje eigenaardig, want uiteindelijk valt er aan covid niet veel te minimaliseren: het is een zo goed als verwaarloosbaar verschijnsel op zich: minder doden dan het normale jaarlijkse aantal doden. Je hebt meer kans om te sterven van gene covid, dan van covid. Dus veel moet daar niet aan geminimaliseerd worden.

Daarentegen, de dictatuur minimalisten, daar horen we veel minder over. Nochtans treft die dictatuur 100% van de bevolking, en niet dat luttele minder dan 1 procentje volk dat we toch liever kwijt zijn.

Dadeemelee 30 oktober 2021 08:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door patrickve (Bericht 9803062)
Ja dat is ook een beetje mijn idee. Het is eigenaardig dat het de zogezegd "ondemocratischen" zijn die een heel klein beetje de burgervrijheden verdedigen tegen al die "democratische" totalitairen, maar ze zijn toch zwaar bevuild door hun meeheulen toen de dictatuur zich nog maar pas aan het installeren was.

Het is een goede zaak dat het VB nu ook openlijk hun positie in het Coronadebat onthult.

fox 30 oktober 2021 08:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 9803115)
Het is een goede zaak dat het VB nu ook openlijk hun positie in het Coronadebat onthult.

Inderdaad. Verbazingwekkend dat het de enige niet fascisten in het parlement zijn. Nogal grappig dat mensen zoals Panda hen daar al jaren van beschuldigen terwijl hij nu zelf meeheult met Decroo en co.

quercus 30 oktober 2021 08:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil (Bericht 9803053)

Ik ben niet iemand die, zoals Panda, begint te schuimbekken zodra de term “Vlaams Belang” te horen valt. Op bepaalde punten ben ik het met hen grondig oneens op andere weer niet. Maar wat hun plots knuffelen van de antivaxxers betreft ligt het er vingerdik op dat ze hier een staaltje vertonen van plat opportunisme.

Zipper 30 oktober 2021 09:09

Citaat:

Ik denk het wel.

De zoveelste leugenachtige en tendentieuze topic-titel van Dada

alpina 30 oktober 2021 09:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door quercus (Bericht 9803127)
Ik ben niet iemand die, zoals Panda, begint te schuimbekken zodra de term “Vlaams Belang” te horen valt. Op bepaalde punten ben ik het met hen grondig oneens op andere weer niet. Maar wat hun plots knuffelen van de antivaxxers betreft ligt het er vingerdik op dat ze hier een staaltje vertonen van plat opportunisme.

Uw betoog raakt kant noch wal. In Vlaanderen is 93% van de 18-plussers gevaccineerd. Als we er van uitgaan dat die andere 7% de antivaxxers zijn dan is het nogal vreemd om zo'n kleine groep te gaan behagen uit opportunisme. Dat groepje is veel te klein, die strategie slaat nergens op.

De realiteit is dat ook een groot deel van de gevaccineerden het gehad heeft met het beleid en dat de discussie niet vernauwt mag worden tot een pro- of contra-vaccinatie discours.

Verder begrijp ik helemaal niet dat de zogenaamd meest autoritaire partij nu oproept tot burgerlijke ongehoorzaamheid. En dat de zogenaamd meest liberale partij de premier levert die de ene na de andere vrijheidsberovende maatregel invoert.

Dadeemelee 30 oktober 2021 09:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door alpina (Bericht 9803134)

Verder begrijp ik helemaal niet dat de zogenaamd meest autoritaire partij nu oproept tot burgerlijke ongehoorzaamheid. En dat de zogenaamd meest liberale partij de premier levert die de ene na de andere vrijheidsberovende maatregel invoert.

Ze roepen op tot burgerlijke ongehoorzaamheid tegen een regime waar ze zelf niet aan de macht zijn. Dat is de crux uiteraard.

TV-verslaafde 30 oktober 2021 09:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door patrickve (Bericht 9803064)
Wie na anderhalf jaar met die kwakzalverij meegeheuld te hebben nog niet door heeft dat hij de bevelen volgt van gatachterlijken, die is het zelf nog een stuk erger he.

Het probleem is wel van de aandacht op vaccinatie willen te vestigen. Vaccinatie an sich is het enige dat een beetje werkt. Maar wel "een beetje".

Het enige spul dat gebruikt wordt dat werkt, wordt verkeerd aangewend en verkeerd verkocht. Ge moet het maar doen he. Al de rest dat men gedaan heeft, was *zuivere* kwakzalverij met enkel maar nadelen en geen echte resultaten. Vaccinatie HEEFT resultaten, maar dat zijn NIET de resultaten die men aansmeert: men is er zelfs in geslaagd om van een werkend middel een kwakzalver remedie te maken.

GANS het probleem in GANS dit gedoe is de dwingelandij, van het zotte gemaatregel tot gedwongen nutteloze vaccinatie en gedwongen zot pasjes gedoe. NIKS van die dwang dient waarvoor hij zogezegd aangekondigd is, GEEN ENKEL resultaat komt overeen met wat als motief gold.

Men zou denken dat men na anderhalf jaar zulke lulkoek, al die dwingelanden al hoog en droog aan een lantaarnpaal hangen te bengelen, maar de ENIGEN die een heel klein beetje in die richting gaan, zijn zogezegd de fascisten. Ironischer kan bijna niet.

Een vlammenwerper op een klein gevaar dus.

Het zijn geen chirurgen in ieder geval.

Nog een preek om over eens iets anders te zeveren dan het virus.

Bloemen zijn rood en iedereen gaat of vroeg of laat dood.

Boehoe. Big Fucking Deal!

dalibor 30 oktober 2021 09:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zipper (Bericht 9803132)
De zoveelste leugenachtige en tendentieuze topic-titel van Dada

Hoe sta jij tegenover vaccinaties, beperkingen met covid safety ticket en dergelijke?

Zipper 30 oktober 2021 09:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dalibor (Bericht 9803145)
Hoe sta jij tegenover vaccinaties, beperkingen met covid safety ticket en dergelijke?

is dat een kruisverhoor, en zo ja, waarom ??

TV-verslaafde 30 oktober 2021 09:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door quercus (Bericht 9803127)

De antivax?

Who cares?

Net zoals de rapefugees.

Pak ze in huis en ga er eens stevig met bommelen. Kunnen niet eens Nederlands en mogen geen alcohol.

Wat met gaan eten? Weer een heel speciaal menu zeker.

Op een gegeven moment houdt het speciaal doen op e.

Boterham met kaas en hou je kop....

De schoofzak 30 oktober 2021 09:26

Vinden jullie dat nu zo verwonderlijk dat een politieke partij munt tracht te slaan uit een kwestie die maatschappelijk wat verdeeldheid zaait?
Dat het vb zich ook richt tot malcontenten ivm corona-beleid en -maatregelen?

Maar ik durf wedden: elk actief lid van voorpost is volledig ingeënt.
Of elke mandataris van het vb volledig ingeënt is, daar ben ik niet zeker van.

CUFI 30 oktober 2021 09:26

zielig vlaanderen :roll:
Het is door derde rijker fascisten zoals MVR op te draven dat ik anti vax ben geworden. De enige die het virus minimaliseerden waar ingrijpen het meest vitaal was, is hij en deblock (toen minister volksgezondheid),
Deze fascist VDB wekt niet bepaald terug vertrouwen op.

CUFI 30 oktober 2021 09:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mambo (Bericht 9803026)
Ik denk eerder dat het VB op de trein van de antivaxx-kerk springt alvorens hij uit het station is.

Gedurende al die maanden heeft niemand van de politiek zijn smoel open gedaan en zaten ze er bij gelijk weekluizen.

Te laat, ze bekende kleur en zijn globalist.
Maar dit land moet wel een zeer kort termijn geheugen hebben als ze denken dat mensen door VB vaccinatie weigeren.

Jan Janssen 30 oktober 2021 09:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 9803157)
Vinden jullie dat nu zo verwonderlijk dat een politieke partij munt tracht te slaan uit een kwestie die maatschappelijk wat verdeeldheid zaait?
Dat het vb zich ook richt tot malcontenten ivm corona-beleid en -maatregelen?

Maar ik durf wedden: elk actief lid van voorpost is volledig ingeënt.
Of elke mandataris van het vb volledig ingeënt is, daar ben ik niet zeker van.

Gij ziet echt het verschil niet tussen zelf voor de vaccinatie te kiezen of andere ook te dwingen door ongrondwettelijke maatregelen.

dalibor 30 oktober 2021 09:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zipper (Bericht 9803151)
is dat een kruisverhoor, en zo ja, waarom ??

Ik wilde het gewoon weten.

Laat maar zitten anders. Al dat paranoïde gedoe.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be