![]() |
Ja hoor, opa & oma halen toch weer de kleinkinderen van school op
We zien het sinds enkele weken werkelijk overal om ons heen.
Opa en oma halen toch weer de kleinkinderen van school op Want opa en oma zijn gevacineerd en denken dat het veilig is.... Massaal weer naar de ziekenhuizen. Gelukkig hebben de gevacccineerden de schuld. |
Wie zou het anders doen?
Opa en oma zijn meestal ook nog maar 50ers en 60ers, die hoeven zich ook nog niet veel zorgen te maken. Het probleem zit hem bij de vissers, kaarters, reizigers en andere egoïsten van boven de 70. |
Citaat:
Dat is zo een beetje de geestesgesteldheid waarvan sommige antivaxxers op dit forum blijk geven. |
Citaat:
Kun je enkele voorbeeldposts geven van die sommige? |
Citaat:
|
Citaat:
Rij jij met je ogen in je zak? |
Citaat:
Ik mijd schoolomgevingen rond ‘spitsuren’. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
dat is immers de enige manier om zeker te zijn dat de gezondheidszorg niet overbelast wordt. want elke vorm van ontspanning of fysiek contact zorgt voor een onaanvaardbaar risico dat de IC vol ligt en ik misschien niet zal verzorgd worden. allemaal egoisten, die ouderen die nog durven buiten komen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Het verbaasd mij dat Eberhard mensen in rolstoelen en met rollators hun kleinkinderen zien ophalen heeft. :rofl: |
Citaat:
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20110920_014 ![]() |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Voldoet dit aan uw topic vereisten? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Mijn mening is dat die uitspraak niet gedetailleerd genoeg is, en dat risicopatiënten best geen kinderen van school gaan halen, en om de rest van de maatschappij niet te belasten, best opgesloten worden, als ze hardleers zijn. Gezien er zo fantastisch weinig echte risicopatiënten zijn (de dood tot gevolg wel te verstaan, een beetje ziek worden mag nog net, nee?), is mijn standpunt inderdaad het tegenovergestelde van wat men nu doet; een maatschappij gijzelen om een paar risicopatiënten te beschermen. Compleet idioot. Maar wel on topic 8-) |
Citaat:
Zo werk het toch? |
Citaat:
Als Von Ranzig morgen verordonneert dat deze zelfverklaarde risicopatiënten moeten opgesloten worden om de maatschappij te ontlasten, dan zijn er overmorgen geen risicopatiënten meer. :lol: |
Citaat:
Maar zijn boodschap blijft: opa’s en oma’s mogen hun kleinkinderen niet afhalen want…ja want wat eigenlijk? Vindt Eberhardt Leclerc 50-60 jarige oma’s en opa’s geriatrische gevallen? |
Citaat:
|
Citaat:
Dat u in mijn verbetering van zijn standpunt een verdediging ziet, daarmee bewijst u in 1 bijdrage 3x dat u niet leest wat er staat. |
Citaat:
Wijsgemaakt. Zoals, 2 weken “to flatten the curve.” |
Citaat:
Maar dat is niet omdat hij dat afkeurt? Moet ik dat zo interpreteren? 8-) |
Citaat:
Maar daar waar de echte gevaarlijke transmissie zit (oudjes die kleinkids ophalen en in huis nemen) laat men lopen. Terwijl diezelfde oudjes om het hardst gillen dat er stringente lockdowns moeten komen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Om te vermijden dat dictaturen worden geinstalleerd via de pandemie wet, mogen ziekenhuizen niet overbelast worden. Mochten we in een vrije maatschappij leven, dan zouden opa's en oma's hun kleinkinderen mogen afhalen natuurlijk. Maar in landen met een pandemie wet doen ze daarmee het risico lopen aan de maatschappij dat de pandemie wet wordt geactiveerd, en dat de maatschappij dus in een dictatoriaal regime vervalt. Daarom moeten die mensen in zo een landen uit solidariteit voor de vrijheid van de burgers, opgesloten worden en totaal van elk sociaal contact ontdaan, dat hen eventueel zou kunnen besmetten en dus de ziekenhuizen zou kunnen laten belasten. Dit zou van kracht moeten worden voor de komende decennia, en met een zekerheidsperiode van minstens 10 jaar nadat het laatste corona geval in het land gedetecteerd werd. |
Citaat:
Alsof iedere opa en / of oma achterliggende ziektes heeft. Ik ga ook met m'n kleinkind naar het peuterturnen, wij vangen haar één dag / week op en ik haal haar regelmatig op bij de kinderopvang. Ik ben dat trouwens blijven doen, uitgezonderd de periode waarin ik zelf besmet was. |
Citaat:
Het gaat over mensen zoals ik, die met hun kleinkinderen bezig zijn. |
Citaat:
En nu? |
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Je weet het of je weet het niet, maar veel oma's en / of opa's gaan nog iedere dag werken. Ik vind het dan ook niet kunnen dat u een bepaalde groep stigmatiseert. |
Citaat:
Ik hoor daar alvast niet toe. Ik heb, op mijn vaccinatie, moeten wachten tot mijn leeftijdsgroep aan de beurt was. Terwijl risicopatiënten, die veel jonger waren, al vaccinaties gekregen hadden. |
Citaat:
Dat kind was 23 toen ze haar eerste kindje kreeg. Zij was dus net geen 45 toen ze grootmoeder werd. Eén van m'n vroegere buurmeisjes werd zwanger op haar zestiende. Haar kind was 21 toen het voor de eerste keer zwanger werd. Mijn vroeger buurmeisje was nog geen 40 jaar toen ze oma werd. Groot risico hé. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:21. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be