Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Coronacrisis (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=225)
-   -   wie is er anti-vaxxer (https://forum.politics.be/showthread.php?t=262103)

gunter5148 2 december 2021 17:12

wie is vaccinatie-verbieder

Wie is er voorstander van om anderen te verhinderen een vaccin te nemen.

Het gaat niet over "tegen vaccinatie zijn," maar anderen trachten te verhinderen of te verbieden een vaccin te nemen.

Men heeft niet-gevaccineerden en vax-verbieders op 1 hoop gegooid, om zo het verschil tusse pro-vaxxers en vax-forceurs te verdoezelen.

Helaas moeten we daardoor weer nieuwe woorden uitvinden om standpunten te verduidelijken.

patrickve 2 december 2021 17:14

Het is eigenlijk een verleidelijke gedachte om hen die anderen willen force-vaxxen, een vaccin te ontzeggen en een besmetting te lappen he :-)

gunter5148 2 december 2021 17:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door patrickve (Bericht 9831350)
Het is eigenlijk een verleidelijke gedachte om hen die anderen willen force-vaxxen, een vaccin te ontzeggen en een besmetting te lappen he :-)

inderdaad, maar ja, daar is voor big pharma gene zak aan verdiend hé

patrickve 2 december 2021 17:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 (Bericht 9831355)
Maar ja, daar is voor big pharma gene zak aan verdiend hé

Het heel grappige is dat dat eigenlijk is wat big pharma en zotte virologen hebben aangedaan: niet-beschermende vaccins aansmeren en hen dan wijsmaken dat ze zich met hun pasje konden gaan besmetten :-)

Jan van den Berghe 2 december 2021 17:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 (Bericht 9831348)

Deze vraagstelling spoort toch niet met de poll. En wat is trouwens een "antivaxer"? Is dat iemand die principieel sowieso tegen iedere vorm van vaccinatie is, want dat is uiteindelijk de definitie uit het woordenboek?

Jan Janssen 2 december 2021 17:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door patrickve (Bericht 9831350)

Dat vaccin ontzeggen is zelfs niet nodig. Gewoon erbij lappen en zij moeten maar bidden dat bij hun het vaccin wel werkt.

gunter5148 2 december 2021 17:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 9831360)
Deze vraagstelling spoort toch niet met de poll. En wat is trouwens een "antivaxer"? Is dat iemand die principieel sowieso tegen iedere vorm van vaccinatie is, want dat is uiteindelijk de definitie uit het woordenboek?

ik heb de titel aangepast.

De vraagstelling is duidelijk. het is het principe dat telt.

het is niet "tegen vaccinatie zijn," maar anderen trachten te verhinderen of te verbieden een vaccin te nemen.

Jan van den Berghe 2 december 2021 17:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 (Bericht 9831366)

De vraagstelling is misschien duidelijk, maar niet het woord dat gebruikt wordt. Tegenwoordig wordt het woord "antivaxer" voor een heel ruime groep: voor mensen die zich niet laten inenten met een coronavaccin tot zelfs voor mensen die kritiek hebben op het coronabeleid.

Jan van den Berghe 2 december 2021 17:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 (Bericht 9831366)

De vraagstelling is misschien duidelijk, maar niet het woord dat gebruikt wordt. Tegenwoordig wordt het woord "antivaxer" voor een heel ruime groep: voor mensen die zich niet laten inenten met een coronavaccin tot zelfs voor mensen die kritiek hebben op het coronabeleid.

gunter5148 2 december 2021 17:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 9831370)

Dat is de fout van de vax-forceurs. Ze hebben niet-gevaccineerden en vax-verbieders op 1 hoop gegooid, om zo het verschil tusse pro-vaxxers en vax-forceurs te verdoezelen.

Eduard Khil 2 december 2021 17:36

Duitsland gaat als derde land in de EU de vaccinatie verplichten. Zeer goed. Anti-vaxxers (= alle idioten die weigeren zich te laten vaccineren) moeten uitgeroeid worden. Door ze te vaccineren, natuurlijk

Mambo 2 december 2021 17:51

Ik ben als anti vaxer tegen de meeste mensen pro vaxer.

Gewoon om te zien wanneer die doodgaat.

De chef van pfizer heeft zich ook nog niet gevaxt eh. En hij raad iedereen aan om het wel te doen.

Eduard Khil 2 december 2021 17:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mambo (Bericht 9831390)
Ik ben als anti vaxers tegen de meeste mensen pro vaxer.

het valt dik tegen hé met uw voorspelling dat meer dan 50% ging doodvallen na de vaccinatie aan complicaties daarvan :lol:

:rofl:
:silly:

TheFourHorsemen 2 december 2021 18:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 (Bericht 9831372)
Dat is de fout van de vax-forceurs. Ze hebben niet-gevaccineerden en vax-verbieders op 1 hoop gegooid, om zo het verschil tusse pro-vaxxers en vax-forceurs te verdoezelen.

Zelfs als gevaccineerde krijg ik soms de indruk dat ik volgens sommige forumleden tot de groep 'antivaxers' behoor.

patrickve 2 december 2021 19:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil (Bericht 9831395)
het valt dik tegen hé met uw voorspelling dat meer dan 50% ging doodvallen na de vaccinatie aan complicaties daarvan :lol:

Alle hoop is nog niet verloren met een toekomstige variant he :-) Maar ik geef toe, 50% is wel heel ambitieus.

Mambo 2 december 2021 19:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door patrickve (Bericht 9831465)
Alle hoop is nog niet verloren met een toekomstige variant he :-) Maar ik geef toe, 50% is wel heel ambitieus.

50% zal wel het minimum worden.

We zijn op weg. Tactisch uitputten.

betabyte 2 december 2021 19:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mambo (Bericht 9831390)
Ik ben als anti vaxer tegen de meeste mensen pro vaxer.

De chef van pfizer heeft zich ook nog niet gevaxt eh. En hij raad iedereen aan om het wel te doen.

Heh, een beetje zoals Mark zuckerberg zijn kinderen FaceBook verbied.
Poison for thee but not for me :roll:

HOUZEE ! 2 december 2021 19:30

Ik heb mijn moeder afgeraden om de derde spuit te nemen, omdat ik graag heb dat ze nog een beetje blijft leven. Maar wat een ander doet, pff ... kan me echt niks schelen.

alpina 2 december 2021 20:11

Ik ben gevaccineerd en ik ben hier al meermaals in het anti-vaxxer hoekje gezet. Mensen in kotjes plaatsen is meestal het laatste redmiddel als logisch weerwerk niet meer mogelijk is. Voor mij hebben die hokjes geen enkele relevantie.

Universalia 2 december 2021 20:11

Het probleem vaxxer en anti-vaxxer(s) lijkt mij vrij éénvoudig.

Probeer uiteindelijk eens aan te tonen dat de spuitjes een heilzame werking hebben want als je de mensen al bijna 4 keer moet inspuiten met wat dan ook is er volgens mij (ik ben uiteraard géén viroloog) iets serieus mis.

Om het allemaal nog even wat 'leuker' te maken zie volgende:

Duitse mortuarium medewerkster is de leugen zat – Nederlands ondertiteld

Een medewerkster met aardig wat lef maar of dat bij haar werkgever(s) in goede oren gaat klinken?????

p.s.

Naast bovenstaande toch nog even dit ...

Een Pfizer document (.pdf)

Rapture 2 december 2021 20:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil (Bericht 9831375)
Duitsland gaat als derde land in de EU de vaccinatie verplichten. Zeer goed. Anti-vaxxers (= alle idioten die weigeren zich te laten vaccineren) moeten uitgeroeid worden. Door ze te vaccineren, natuurlijk

Dus je zegt zelf dat die vaccins dodelijk zijn.

Universalia 2 december 2021 20:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door HOUZEE ! (Bericht 9831479)
Ik heb mijn moeder afgeraden om de derde spuit te nemen, omdat ik graag heb dat ze nog een beetje blijft leven. Maar wat een ander doet, pff ... kan me echt niks schelen.

Mijn beide ouders nemen al medicatie genoeg, ik heb ze het ook afgeraden.

Ik blijf nog steeds van mening dat elk mens er met doet wat hij/zij wil anders ben je zelfs géén baas meer over je eigen lichaam.

Ferre 2 december 2021 20:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Universalia (Bericht 9831496)
Duitse mortuarium medewerkster is de leugen zat – Nederlands ondertiteld

Een medewerkster met aardig wat lef maar of dat bij haar werkgever(s) in goede oren gaat klinken?????

Ontslagen.

Citaat:

LMU reagiert unmittelbar auf Video
Die LMU hat heute mit größtem Befremden von dem von einer Mitarbeiterin des Pathologischen Instituts der Medizinischen Fakultät online gestellten Video erfahren. Die LMU distanziert sich aufs Schärfste von dem Inhalt des Videos und weist ebenso darauf hin, dass das Drehen und Posten von Videomaterialien in den Räumlichkeiten der LMU für Privatzwecke und ohne Genehmigung unzulässig ist.

Gegen die betreffende Mitarbeiterin wurde bereits ein Hausverbot ausgesprochen, und sie wurde mit sofortiger Wirkung von ihren Dienstaufgaben freigestellt. Eine fristlose Kündigung wird darüber hinaus auf den Weg gebracht. In der derzeitigen Lage kommt es auf die Umsicht und Rücksicht aller an, um kranken Menschen bestmöglich zu helfen und das stark belastete Personal im Gesundheitswesen zu unterstützen. Die Verbreitung von solchen Videos trägt dazu sicherlich nicht bei.

alpina 2 december 2021 20:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ferre (Bericht 9831511)
Ontslagen.

Dat maakt het alleen nog maar belachelijker he!

Hebt ge de video bekeken? Valt weinig tegen in te brengen zou ik zeggen.

Het beleid wordt meer en meer religieus onderbouwd. Ik vind dat op zich niet raar want dat is wat er gebeurt als je als overheid geconfronteerd wordt met toestanden die niet te beheersen vallen terwijl je toch blijft doen alsof je het wel beheerst. Dan zoek je zondebokken, dan zeg je dat de bevolking stout is en het daarom niet lukt. Dan begin je valse beloftes te maken en uiteindelijk verval je in puur dogmatisch beleid dat niets verandert aan het eigenlijke probleem maar wel heel wat negatieve bijwerkingen heeft (segregatie, economische schade, andere medische schade, etc.)

Skobelev 2 december 2021 20:50

or mij doet iedereen wat hij/zij wil. Al laten ze zich alle dagen vaccineren.
En ik verwacht van anderen dat ze mijn keuze ook respecteren.

Anarchist tot in de kist.

Ferre 2 december 2021 20:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door alpina (Bericht 9831517)
Hebt ge de video bekeken? Valt weinig tegen in te brengen zou ik zeggen.

Ja, bekeken. Begrijp dat ze pissed off is. Er zullen idd maar 3 van de 20 lijken die daar lagen aan corona gestorven zijn. Maar wat betekent dat in the big picture? Dat ze het niet vindt kunnen dat haar collega's zelf voor testen moeten betalen? Goed recht om daar tegen te zijn, maar je gaat niet even sociaal guerilla filmpje streamen vanuit een mortuarium waar je werkt.

De schoofzak 2 december 2021 20:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Universalia (Bericht 9831496)
Het probleem vaxxer en anti-vaxxer(s) lijkt mij vrij éénvoudig.

Probeer uiteindelijk eens aan te tonen dat de spuitjes een heilzame werking hebben want als je de mensen al bijna 4 keer moet inspuiten met wat dan ook is er volgens mij (ik ben uiteraard géén viroloog) iets serieus mis.
....

Ik moet wel drie keer per dag eten, en vijf keer per dag drinken; maar toch vind ik dat eten en drinken heilzaam is.

Jan van den Berghe 2 december 2021 21:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 9831524)
Ik moet wel drie keer per dag eten, en vijf keer per dag drinken; maar toch vind ik dat eten en drinken heilzaam is.

Het inspuiten met een lichaamsvreemde stof gelijk stellen met voeding die geëigend voor ons lichaam, tja, 't is eens wat anders...

Jan van den Berghe 2 december 2021 21:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 9831524)

Het inspuiten met een lichaamsvreemde stof gelijk stellen met voeding die geëigend voor ons lichaam, tja, 't is eens wat anders...

De schoofzak 2 december 2021 21:01

Voor mij is een anti-vaxxer eender wie die asociaal is in zijn gemeenschap door het vaccineren niet te promoten/aan te raden/ bla bla.

Natuurlijk zijn er wel gradaties.
Vanzelfsprekend zijn er gradaties.
Er zijn immers ook gradaties in domheid.

De schoofzak 2 december 2021 21:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 9831529)

Als jij je ergens in je gemeenschap beweegt, bijvoorbeeld op een bus stapt, dan adem jij behalve lucht ook een heel aantal andere dingen in.
In dezer dagen dus ook corona-virus (en griep- en verkoudheid- ..). En dat is ook lichaamsvreemd.
Dat komt dan regelrecht terecht op je longen.

Een mens met een gram verstand, verkiest dan het verzwakte spul. Zoals al decennia voor andere zaken aangeraden en toegepast door 99 procent van biologen, waaronder de speciale groep van Toegepaste Biologie, de artsen.

alpina 2 december 2021 21:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ferre (Bericht 9831521)
Ja, bekeken. Begrijp dat ze pissed off is. Er zullen idd maar 3 van de 20 lijken die daar lagen aan corona gestorven zijn. Maar wat betekent dat in the big picture?

In de big picture is corona bijna irrelevant he. Er sterven niet plots 3X zo veel personen als de voorbije jaren. Corona is, zeker dit jaar, een vrij onschuldige ziekte waarop men totaal verkrampt reageert.

Bron

Het enige probleem stellen we vast in de ziekenhuizen waar er een gebrek is aan capaciteit. En wat doet de overheid: dat probleem nog vergroten door mensen buiten te werken die niet gevaccineerd zijn. Terwijl dat in essentie geen enkel verschil maakt in een ziekenhuis aangezien de transmissie nauwelijks geremd wordt door de vaccins. En daar gaat het uiteindelijk toch om: de gezondheid van de patient. Wel, daarbij maakt het nauwelijks iets uit of het verplegend personeel al dan neit gevaccineerd is.

Citaat:

Dat ze het niet vindt kunnen dat haar collega's zelf voor testen moeten betalen? Goed recht om daar tegen te zijn, maar je gaat niet even sociaal guerilla filmpje streamen vanuit een mortuarium waar je werkt.
Akkoord, maar ik kan me best voorstellen dat je niet meer wilt werken voor een instituut dat iedere vorm van rationaliteit te grabbel heeft gegooid. Dan kan het wel eens te veel worden.

De schoofzak 2 december 2021 21:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 9831529)

Jouw terminologie 'gelijk stellen' is erg handig om de discussie te vergiftigen.
Dat is tactiek van belgicisten. En ook van de duivel. Foei !!

Dadeemelee 2 december 2021 21:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 (Bericht 9831348)

Het gaat niet over "tegen vaccinatie zijn," maar anderen trachten te verhinderen of te verbieden een vaccin te nemen.

Men heeft niet-gevaccineerden en vax-verbieders op 1 hoop gegooid, om zo het verschil tusse pro-vaxxers en vax-forceurs te verdoezelen.

Helaas moeten we daardoor weer nieuwe woorden uitvinden om standpunten te verduidelijken.

Wat is dat voor een onnozele vraagstelling.

Wie is er antivaxxer?
- ja
- neen

Wie is de president van de US?
- ja
- neen

:silly:

Jan Janssen 2 december 2021 21:14

1 Bijlage(n)
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door alpina (Bericht 9831537)
In de big picture is corona bijna irrelevant he. Er sterven niet plots 3X zo veel personen als de voorbije jaren. Corona is, zeker dit jaar, een vrij onschuldige ziekte waarop men totaal verkrampt reageert.

Bron

Het enige probleem stellen we vast in de ziekenhuizen waar er een gebrek is aan capaciteit. En wat doet de overheid: dat probleem nog vergroten door mensen buiten te werken die niet gevaccineerd zijn. Terwijl dat in essentie geen enkel verschil maakt in een ziekenhuis aangezien de transmissie nauwelijks geremd wordt door de vaccins. En daar gaat het uiteindelijk toch om: de gezondheid van de patient. Wel, daarbij maakt het nauwelijks iets uit of het verplegend personeel al dan neit gevaccineerd is.

Akkoord, maar ik kan me best voorstellen dat je niet meer wilt werken voor een instituut dat iedere vorm van rationaliteit te grabbel heeft gegooid. Dan kan het wel eens te veel worden.

Nog voordat het eerste prikje gezet was, was er eigenlijk al geen sprake meer van oversterfte.

Op de grafiek kan je ook zien, dat er elk normaal jaar wel één of twee piekje zijn, maar van begin 2018 tot maart 2020 is er niets. Daarom dat de eerste piek zo hoog was. 2de piek van 2020 zijn zomer maatregelen doden.

Dadeemelee 2 december 2021 21:15

Tien van degenen die neen gestemd hebben zijn antivaxxers. :lol:

Jan van den Berghe 2 december 2021 21:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 9831535)
Als jij je ergens in je gemeenschap beweegt, bijvoorbeeld op een bus stapt, dan adem jij behalve lucht ook een heel aantal andere dingen in.
In dezer dagen dus ook corona-virus (en griep- en verkoudheid- ..). En dat is ook lichaamsvreemd.
Dat komt dan regelrecht terecht op je longen.

Ja, we ademen ook vuile lucht binnen. Moeten we daarover juichen? Of streven we naar gezonde lucht?

Jan van den Berghe 2 december 2021 21:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 9831531)
Voor mij is een anti-vaxxer eender wie die asociaal is in zijn gemeenschap door het vaccineren niet te promoten/aan te raden/ bla bla.

Wat is er asociaal aan, daar vaccinatie enkel de gevaccineerde aanbelangt? Je laten vaccineren omwille van iemand anders is flauwekul.

Dadeemelee 2 december 2021 21:30

Een antivaxxer is iemand die het nut van vaccins in twijfel trekt.

Skobelev 2 december 2021 21:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 9831556)
Een antivaxxer is iemand die het nut van vaccins in twijfel trekt.

Gezond verstand is niet aan u besteed? Het bewijs dat het vaccin niet werkt zoals een vaccin hoort te werken zie je alle dagen, elk uur, elke minuut in alle media.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:14.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be