Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Er Komt Een Jumbo Op De Meir!!!!!!!!!!!!!!!!!! (https://forum.politics.be/showthread.php?t=262105)

bembem 2 december 2021 20:10

Er Komt Een Jumbo Op De Meir!!!!!!!!!!!!!!!!!!

#Opening soon................. :BIG: :BIG:

You can not imagine how HAPPY I am!!!!!!!!!!

#thisisSOoooooooo Good!!!!!!!!! #SOOOOOOOOOOOOOHAPPY!!!!!!!!!!! :BIG: :BIG:

(Seriously, mss blijf ik wel een tijdje langer in Belgie) :BIG: ;-);-);-) xD! #Life's good :BIG:

bembem 2 december 2021 20:11

#jumbooooooooooooooo!

Weyland 2 december 2021 20:12

Goedkoop inslaan!

bembem 2 december 2021 20:18

#yes!!!!

bembem 2 december 2021 20:21

(alhoewel... zo goedkoop zijn ze niet, maar er is andere keus/#iseensietsanders xD) :BIG:

bembem 2 december 2021 20:22

En vooral: ik moet amper 3min stappen... en ik ben er al!!!!!!) Hehehehehe xD!

koe de poing 2 december 2021 20:35

Antwerpen krijgt primeur: Jumbo opent eerste kleine stadswinkel in ons land

Een kleine jumbo, is dat een moeilijke manier om "normale grootte" te zeggen ?

dalibor 2 december 2021 20:40

at is dat met u en al die marginale handelszaken, Bem?

Het Verzet 2 december 2021 21:42

Goed voor wie dat wil, maar ik vind het soms wel triest.
Onlangs in Nederland, gezellig stadje, maar de ene na de andere winkel die leegstaat.
Al wat erbij komt zijn dan van die veel brol voor weinig geld zaken, of nachtwinkels.

Dadeemelee 2 december 2021 21:45

Nu dacht ik toch eventjes aan Boeing. 8O

Libro 2 december 2021 21:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 9831575)
Nu dacht ik toch eventjes aan Boeing. 8O

Jij ook al?

IJsboer 2 december 2021 23:27

Wat is Jumbo? En waarom is dat goed nieuws?

Edit: Even opgezocht. Een supermarkt dus.

Ik ga liefst bij Delhaize. Ik vind dat een gezellige winkel en de groenten en fruit zijn er van hoge kwaliteit en het personeel is vriendelijk. De layout van de winkel is bovendien duidelijk en ze hebben een grote selectie aan wijnen gesorteerd per streek.

Geen idee waarom ik Jumbo tof zou moeten vinden.

TheFourHorsemen 3 december 2021 10:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door IJsboer (Bericht 9831641)

Ik ga liefst bij Delhaize. Ik vind dat een gezellige winkel en de groenten en fruit zijn er van hoge kwaliteit en het personeel is vriendelijk. De layout van de winkel is bovendien duidelijk en ze hebben een grote selectie aan wijnen gesorteerd per streek.

Goedkope brol. Ideaal voor Bembem dus.

Het type mensen die blij zijn als er een Action of een Primark in hun buurt opent.

CUFI 3 december 2021 10:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door IJsboer (Bericht 9831641)

Ik vind kwaliteit Delhaize in groenten, fruit en charcuterie aanzienlijk achteruit gegaan. Ze maken lokaal niet eens meer kip zigeuner en hun kip curry is precies van recept veranderd.
Ene in Berchem laat zelfs slecht wordend fruit liggen en ik vind dat er teveel mensen werken die vaak in de weg lopen.

Wij hebben die supermarkten meegekregen van thuis, dat is een slechte manier van consumeren en leven.

TheFourHorsemen 3 december 2021 12:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door CUFI (Bericht 9831909)
Ik vind kwaliteit Delhaize in groenten, fruit en charcuterie aanzienlijk achteruit gegaan. Ze maken lokaal niet eens meer kip zigeuner en hun kip curry is precies van recept veranderd.
Ene in Berchem laat zelfs slecht wordend fruit liggen en ik vind dat er teveel mensen werken die vaak in de weg lopen.

Wij hebben die supermarkten meegekregen van thuis, dat is een slechte manier van consumeren en leven.

Hangt af van Delhaize tot Delhaize geloof ik.

Koenaard Depuydt 3 december 2021 12:40

Geachte heren

De spelling "Meir" poogt de volksuitspraak weer te geven en is dus als gewestelijk te beschouwen. De spelling, die op het Algemeen Nederlands aansluit, luidt echter "Meer".

Hoogachtend

Den Duisteren Duikboot 3 december 2021 12:47

Die Jumbo komt trouwens helemaal niet op de Meir.

N-VA 3 december 2021 12:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bembem (Bericht 9831497)
#jumbooooooooooooooo!

Dit maakt mijn dag goed! :mrgreen:

Onzijdig 3 december 2021 13:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot (Bericht 9832058)
Die Jumbo komt trouwens helemaal niet op de Meir.

Waar komt ie dan?

Den Duisteren Duikboot 3 december 2021 13:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Onzijdig (Bericht 9832087)
Waar komt ie dan?

Teniersplaats.

Veel mensen denken ten onrechte dat daar de Meir al begint, maar voor de Meir moet je eerst nog de Leysstraat door.

kelt 3 december 2021 13:59

Wel.....aanschouw het lot van de "winkelstraten",ttz dezen die nog zullen blijven bestaan als gekende "winkelstraat".

Gedaan met de ene koffiebar naast de andere "chici-vrouwentextielwinkel"....
De ontdekking is dat er winkels nodig zijn waar ,ik zeg maar iets,mensen naar toe komen.... ;-)

wagner.666 3 december 2021 14:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen (Bericht 9832036)

Inderdaad, hier zijn er twee, de ene loopt vol van de ingevoerde jonge pakistaanse, afghaanse, en ander ingevoerd tuig en is geen beetje meer verzorgd, de andere ligt vlak tegen een residentiële wijk en daar is de luxe alom met zeer brede gangen en alles verzorgd tot in de kleinste puntjes.
ps ik wil niet beweren hier dat Bembem tuig is, eerder een zeer goed bemiddelde jonge dame die er financieel beter voorzit dan vele hier op het forum. :-D

TheFourHorsemen 3 december 2021 14:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot (Bericht 9832100)
Teniersplaats.

Veel mensen denken ten onrechte dat daar de Meir al begint, maar voor de Meir moet je eerst nog de Leysstraat door.

Inderdaad. De Meir begint bij het standbeeld van Antoon Van Dyck.

bembem 3 december 2021 15:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot (Bericht 9832100)
Teniersplaats.

ok :-):-)

bembem 3 december 2021 15:55

Dat gezegd zijnde, de Jumbo (althans die in Deurne) oogt verzorgd, modern & nieuw, met een leuk divers assortiment net zoals de Albert Heijn in feite...... Er lopen ook bijna continu medewerkers op & aan om de boel te bevoorraden..... + Ze doen vaak superinteressante/leuke acties!

Ik ga er in ieder geval liever dan zeg maar bij de Carrefour, Delhaize etc.

Weyland 3 december 2021 21:31

Veel merken en aan degelijke prijzen. No-nonsense winkelen met oog voor comfort van de consument, het is nog steeds gezellig.

CUFI 4 december 2021 08:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen (Bericht 9832036)

Geen enkele supermarkt levert nog kwaliteit, ze spuiten zelfs water in vlees voor extra gewicht.
Ik ben tijdens deze pandemie 20kg verloren en had wel even gebouwd aan die body. Gewoon vies van alles geworden, zelfs van mijn eigen omgeving.

koe de poing 4 december 2021 12:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen (Bericht 9832114)
Inderdaad. De Meir begint bij het standbeeld van Antoon Van Dyck.

Dus bembem heeft fake news verspreid 8O

Herr Flick 4 december 2021 13:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kelt (Bericht 9832104)
Wel.....aanschouw het lot van de "winkelstraten",ttz dezen die nog zullen blijven bestaan als gekende "winkelstraat".

Gedaan met de ene koffiebar naast de andere "chici-vrouwentextielwinkel"....
De ontdekking is dat er winkels nodig zijn waar ,ik zeg maar iets,mensen naar toe komen.... ;-)

Niet alleen naartoe komen, ... kopen moeten ze doen ;-)

Herr Flick 4 december 2021 13:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door CUFI (Bericht 9832641)
Geen enkele supermarkt levert nog kwaliteit, ze spuiten zelfs water in vlees voor extra gewicht.
Ik ben tijdens deze pandemie 20kg verloren en had wel even gebouwd aan die body. Gewoon vies van alles geworden, zelfs van mijn eigen omgeving.

ge moet dan ook geen bucht kopen he, ... Vlees als het echt goed moet zijn haal ik bij den boer/beenhouwer.

In de Delhaize zelf is er al een enorm verschil in brood bvb, groenten en fruit zijn meestal ok. Maar ja als ge grondwitloof kunt kopen bij de kweker dat is altijd beter.

Idem met fruit en groenten maar dan moet je wel een boer in de buurt hebben of zo een winkel die dat soort spullen verkoopt.

In den delhaize hebben ze best wel wat wijn en booz, ... maar die twee speciallekes heb ik toch ook maar gevonden bij de speciaalzaak, en eigenlijk ook niet duurder. Soms moet je wat zoeken.

Rudy 4 december 2021 13:51

Jumbo, Albert Hein en Co kunnen gewoonweg goeiekoper verkopen omdat de loonkost in Nederland lager is dan in België. Meer is dat niet.
Daarom is de kwaliteit van het product niet minder dan elders.
In België is de loonkost of loonlast gewoonweg zeer hoog.
Als ik mij niet vergis is er maar één land waar de last of kost hoger is dan hier. De naam ontsnapt mij.

Rudy 4 december 2021 13:53

Deze discussie verdient een betere locatie dan K&K.

IJsboer 4 december 2021 16:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bembem (Bericht 9832200)
Dat gezegd zijnde, de Jumbo (althans die in Deurne) oogt verzorgd, modern & nieuw, met een leuk divers assortiment net zoals de Albert Heijn in feite...... Er lopen ook bijna continu medewerkers op & aan om de boel te bevoorraden..... + Ze doen vaak superinteressante/leuke acties!

Ik ga er in ieder geval liever dan zeg maar bij de Carrefour, Delhaize etc.

Aan de andere kant is dat wel Nederlands, dus betaal je BTW aan het buitenland. Je doet er beter aan bij kleine zaken te winkelen zoals een lokale kruidenier. Daar zijn er ook veel van in Antwerpen. Je stapt binnen, zegt Salaam Aleikum en bestelt je eten er.

Weyland 4 december 2021 17:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door IJsboer (Bericht 9832939)
Aan de andere kant is dat wel Nederlands, dus betaal je BTW aan het buitenland. Je doet er beter aan bij kleine zaken te winkelen zoals een lokale kruidenier. Daar zijn er ook veel van in Antwerpen. Je stapt binnen, zegt Salaam Aleikum en bestelt je eten er.

Zou bemmeke nog steeds nei5 ho2 zeggen in de Sun Wah?

kelt 4 december 2021 21:38

De titel van dit draadje is de perfecte aanhef voor de volgende Antwaarpse carnavalhit! :lol:

CUFI 4 december 2021 21:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick (Bericht 9832813)
ge moet dan ook geen bucht kopen he, ... Vlees als het echt goed moet zijn haal ik bij den boer/beenhouwer.

In de Delhaize zelf is er al een enorm verschil in brood bvb, groenten en fruit zijn meestal ok. Maar ja als ge grondwitloof kunt kopen bij de kweker dat is altijd beter.

Idem met fruit en groenten maar dan moet je wel een boer in de buurt hebben of zo een winkel die dat soort spullen verkoopt.

In den delhaize hebben ze best wel wat wijn en booz, ... maar die twee speciallekes heb ik toch ook maar gevonden bij de speciaalzaak, en eigenlijk ook niet duurder. Soms moet je wat zoeken.

Fuck alle supermarktketens in Vlaanderen waar personeel in mijn weg loopt

Dadeemelee 4 december 2021 21:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy (Bericht 9832827)
Deze discussie verdient een betere locatie dan K&K.

De Meir? ;-)

Dadeemelee 4 december 2021 21:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick (Bericht 9832813)

Grondwitloof is er ook enkel maar in het seizoen en groenten en fruit bij de boer kopen? Sorry, maar waar ik woon zijn er nauwelijks nog boeren en die hebben daar geen tijd voor.
De Delhaizes in de buurt zijn best goed, vooral veel keuze in goeie klaargemaakte schotels.
En voor speciality booze zijn er hier speciaalzaken. :drinking:

Rudy 4 december 2021 22:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 9833287)
De Meir? ;-)

In café Den Engel op de markt.

IJsboer 5 december 2021 00:44

De Grungpleuts de maer de kaezerlae

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:45.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be