Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Mobiliteit & verkeersveiligheid (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=210)
-   -   Bloederige SUV's ... (https://forum.politics.be/showthread.php?t=263419)

Universalia 12 februari 2022 09:52

Bloederige SUV's ...
 
Honderden SUV’s besmeurd met nepbloed in Gent: “We verklaren ze vogelvrij”

Citaat:

“De opmars van de SUV komt neer op een privatisering van de veiligheid op de weg”, zegt de anonieme actiegroep in een pamflet. “Ze wanen zich veilig in hun pantserwagen terwijl de publieke veiligheid erop achteruit gaat.” De groep roept op tot een aanpassing van de fiscaliteit voor auto’s.
Kan ik de actievoerders daarbij ongelijk geven?

Ik dacht dat er in bepaalde Amerikaanse Staten zelfs al een verbod was om met een SUV deel te nemen aan het verkeer????

Het is zoals het is:de meesten zitten hoog en droog in zo een SUV maar daarbij is er een massa mensen die er gewoon niet met kan rijden met zo een grote wagen.


Ikzelf ben er niet echt fan van, van die grote bussen.

Lastig op de baan is 's avonds of 's nachts dat de meesten met volle grootlichten aanrijden en dat u uw antiverblindingsspiegel gelijk ziet 'aanspringen'

Kom zo eens ééntje tegen in een smal straatje met zo een SUV dat is pas 'gieren' dan.

Ze houden er rekening mee dat u opzij gaat zodat zij de weg vrij hebben, yeah right. :roll:

Pijnlijk detail bij de bloedsmeerders is dat het zal vallen onder: uw eigen rechten????

Onzijdig 12 februari 2022 10:43

Ik zie de chichi madammekes er graag mee parkeren. Op de parking van de shopping in Wijnegem is het een plezier om zien.

maddox 12 februari 2022 10:54

Oh, als ze bij mij dat flikken, dan is dat 1 PV later, en een telefoontje naar de verzekeringsmakelaar. Het voordeel van een full omnium verzekering.

Henri1 12 februari 2022 11:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Universalia (Bericht 9893684)
Honderden SUV’s besmeurd met nepbloed in Gent: “We verklaren ze vogelvrij”



Kan ik de actievoerders daarbij ongelijk geven?

Ik dacht dat er in bepaalde Amerikaanse Staten zelfs al een verbod was om met een SUV deel te nemen aan het verkeer????

Het is zoals het is:de meesten zitten hoog en droog in zo een SUV maar daarbij is er een massa mensen die er gewoon niet met kan rijden met zo een grote wagen.


Ikzelf ben er niet echt fan van, van die grote bussen.

Lastig op de baan is 's avonds of 's nachts dat de meesten met volle grootlichten aanrijden en dat u uw antiverblindingsspiegel gelijk ziet 'aanspringen'

Kom zo eens ééntje tegen in een smal straatje met zo een SUV dat is pas 'gieren' dan.

Ze houden er rekening mee dat u opzij gaat zodat zij de weg vrij hebben, yeah right. :roll:

Pijnlijk detail bij de bloedsmeerders is dat het zal vallen onder: uw eigen rechten????

Er rijden teveel particuliere "tanks" in het straatbeeld.
Deze worden dan ook gebruikt om het kroost naar school te brengen.
De meesten hebben nooit "modder" gezien.

Kapot belasten, weg ermee !

Micele 12 februari 2022 11:18

Onze benzines zijn 1,64 m en 1,69 m breed (spiegels niet inbegrepen).

Die 1,69 m is onze breedste wagen totnutoe, maar ook de kortste 3,92 m (roadster)

Allemaal leuk op smalle wegen als er eens zo een brede tegenligger tegenkomt, men moet dan niet in het gras. En op bergwegeltjes sowieso handiger.

Oude BMWs (E21/E30) waren ook altijd duidelijk minder dan 1,70 m breed (1,61/1,65), ook de normale 911 Carrera (G-model) was maar 1,65 m, ook de 964 had dezelfde breedte, pas de 911/993 zat met 1,73 m erboven. De 911/997 zat bij 1,81 m, vandaag zal het 1,85m zijn.

Voor ons mag het zeker niet meer zijn, want de spiegels moet je er ook nog bijtellen bij het rijden (alhoewel inklapbaar bij parkeren)

Huisgarage is 3 m. Nee zeker geen te brede wagens voor ons.

Brede wagens betekent minder parkeerplaatsen, waar ooit 5 wagens stonden, staan er nu vier. **Parkeervakken worden aangepast, waar ooit ~2,3 m minimum voldoende was zal het nu bijna 3 meter zijn...

**Na wat ggl zie ik dat het van minimum 2,3 m naar 2,75 m gegaan is (Duitse BVS). Dus waar ooit 6 wagens parkeerden mogen er vandaag maar 5 staan.
Autobreedte-norm is 1,85 m geworden, en dan komen de wat langere deuren er ook nog bij.

Rudy 12 februari 2022 11:54

Een tijd geleden las ik dat SUV's nogal populair zijn bij vrouwen omdat de kroost op de achterbank er veiliger zit.

Libro 12 februari 2022 11:54

Ik rijd met een SUV en heb daar veel plezier van. Die auto is qua lengte en breedte niet groter dan een sedan of een break. Zijn verbruik is heel redelijk (6,5 tot 7 liter/100 km.) en de enige conflicten die ik met zwakke weggebruikers heb, is als die zelf hun voeten vegen aan het verkeersreglement (breed uitwaaierende fietsers, op straat rijden terwijl er een van de weg afgescheiden fietspad is enz.). Handen af van mijn auto.

Libro 12 februari 2022 11:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 9893758)
Er rijden teveel particuliere "tanks" in het straatbeeld.
Deze worden dan ook gebruikt om het kroost naar school te brengen.
De meesten hebben nooit "modder" gezien.

Kapot belasten, weg ermee !

Da gade gij nie bepale :-P

Libro 12 februari 2022 11:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy (Bericht 9893800)
Een tijd geleden las ik dat SUV's nogal populair zijn bij vrouwen omdat de kroost op de achterbank er veiliger zit.

Kinderen zijn ook dol op de hogere zitpositie.

Onzijdig 12 februari 2022 12:03

Vanaf wanneer is een auto een SUV? Bestaat er een definitie van.

Allez ne dacia sandero stepway met een 1000 cc motor, 3 cilinder, naft en tweewielaandrijving.

Dat zit iets hoger dan een sedan, is dat nu ook ne SUV ?

Micele 12 februari 2022 12:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Onzijdig (Bericht 9893807)
Vanaf wanneer is een auto een SUV? Bestaat er een definitie van.

Allez ne dacia sandero stepway met een 1000 cc motor, 3 cilinder, naft en tweewielaandrijving.

Dat zit iets hoger dan een sedan, is dat nu ook ne SUV ?

Ik zou pi maal duim zeggen dat hoger dan 1,60 meter ne SUV is.

Dacia is alvast lager.

Bepaalde mensen willen alvast hoger zitten dan in een miljonairsbak zoals een Bentley Mulsanne. lol

https://nl.automobiledimension.com/m...ntley/mulsanne

Ik denk met 1,52 m zowat de hoogste luxe-limousine. (Mercedes S klasse is 1,5 m)



Zeer onkomfortabel. :lol:

Mambo 12 februari 2022 12:42

Ik zou liever zien dat ze de vélos aanpakken.
Dat zijn doodrijders.

Universalia 12 februari 2022 13:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Onzijdig (Bericht 9893720)
Ik zie de chichi madammekes er graag mee parkeren. Op de parking van de shopping in Wijnegem is het een plezier om zien.

Ik heb mij in de week ook zo eens bijna plat gelachen met een vrouwtje die amper boven het stuur uitkwam die probeerde te parkeren met zo een tank. (géén Sherman tank maar een SUV was het :-D )

Daarbij stel ik mij steeds de vraag: hebben die geen camera achteraan die wagens kwestie van dat die een hele hulp kunnen zijn bij het inparkeren. (mijn auto heeft zo een camera en dat is echt een goede hulp in sommige gevallen)

Mocht het bij sommige wagens een optie zijn dan is het echt géén overdreven idee om die optie aan te kopen en te laten installeren die achteruitrijcamera. (eens vragen bij gelegenheid in de garage of je die ook een geluidje kan meegeven zoals bij een achteruit bollende vrachtwagen :rofl: )

En dan zie je bepaalde reclameboodschappen waar een wagen zelf gaat parkeren.

Ok, technisch gezien kan dat allemaal maar is dat wel mogelijk als de andere autobestuurders de afstanden bij het parkeren niet respecteren? (was dat géén meter voor en een meter achter de wagen vrijlaten?)

Dan zet die wagen zich daar ook niet tussen denk ik als die bumper tegen bumper staan. :roll:

Ik kan mij vergissen maar toch ... :oops:

Libro 12 februari 2022 16:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Onzijdig (Bericht 9893807)
Vanaf wanneer is een auto een SUV? Bestaat er een definitie van.

Allez ne dacia sandero stepway met een 1000 cc motor, 3 cilinder, naft en tweewielaandrijving.

Dat zit iets hoger dan een sedan, is dat nu ook ne SUV ?

De Ford Ecosport is ook een SUV :mrgreen:

Mambo 12 februari 2022 17:11

Men verwart al eens Sport Utility Vehicle met Pick Up en Jeep Truck.

Universalia 12 februari 2022 17:15

Het blijft mooi weer, gelukkig zeg maar.

Het goede weer zorgt er ook wel weer voor dat er veel tweedeverblijvers en anderen richting kust gereden zijn.

Véél oudere mensen met grote SUV's die niets anders kunnen dan gasgeven.

In kustgemeenten die vrij dicht bij de Franse grens gelegen zijn zie je ook vééééééééél Fransen die echt niet veel notie genomen hebben van hoe het verkeersreglement er hier in 'ons' land uitziet.

Wildparkeren, tegen de rijrichting in parkeren en zich verder totaal niet storen aan de opgelegde verkeersreglementen.

Is daar controle op???

Ik zit al wel eens aan de kust en véél controle zie je daar echt niet.

Daar valt anders geld te verdienen met het uitschrijven van boetes. :twisted:

Rudy 12 februari 2022 18:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Libro (Bericht 9893805)
Kinderen zijn ook dol op de hogere zitpositie.

Best mogelijk.
Vooral wie aan het stuur zit is dan blij wegens veiliger voor de kindjes.

Nietzsche 12 februari 2022 20:02

Kleinburgerlijke losers.

Micele 12 februari 2022 21:21

De reklame voor de Duster vind ik de meest geslaagde :lol:

https://www.youtube.com/watch?v=rh-OJkh1Ozg

De schoofzak 12 februari 2022 22:05

Toen wij 11 jaar geleden aan een nieuwe auto toe waren, stapten we naar de schowroom en liet ik mijn heksie perfeksie, die wat last heeft van haar rug, zeker in kuipzetels, in alle auto's plaats nemen, en punten geven qua zitcomfort.

De vette SUV kwam er als enige uit met een 10 op 10.

Guess what: de volgende zal er ook zo een zijn.

Maar dan wel een met automatische parkeerfuncties. Ze zal dan zeker niet zagen als ik nog maar eens een paar dagen Ardennen of Moezel ga doen met een paar gasten van de motorclub.

Libro 12 februari 2022 23:09

Tijd voor een liberty convoy pro SUV.

Micele 12 februari 2022 23:33

Ooit gaat men wegenbelasting invoeren op gewicht.

In enkele landen zal het al bestaan (Nederland)

Wallonië wil het ook invoeren:

https://www.autogids.be/autonieuws/b...t-gewicht.html

Libro 12 februari 2022 23:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Micele (Bericht 9894278)
Ooit gaat men wegenbelasting invoeren op gewicht.

In enkele landen zal het al bestaan (Nederland)

Ocharme de EV's die al snel 400 kg. meer wegen dan de mijne :-D Dan is er ook geen kilometerheffing meer nodig.

Micele 12 februari 2022 23:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Libro (Bericht 9894287)
Ocharme de EV's die al snel 400 kg. meer wegen dan de mijne :-D

EVs zijn altijd vrijgesteld ocharme. :-D

Het is altijd formule CO2 * gewicht. Nul maal 2 ton blijft nul. ;-)

maddox 13 februari 2022 00:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Micele (Bericht 9894288)
EVs zijn altijd vrijgesteld ocharme. :-D

Het is altijd formule CO2 * gewicht. Nul maal 2 ton blijft nul. ;-)

Tot nu toe...

Micele 13 februari 2022 00:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 9894300)
Tot nu toe...

Uiteraard, als meer dan 50% van het wagenpark electrisch is, in 2050 ofzo gaan de EVs ook moeten betalen. Kan vroeger zijn.


Jaguar stopt met SUVs te maken. Tja heeft alvast iets met vervuiling/verbruik te maken. Het wagenpark van een merk moet tenslotte aan de Europese CO2-wetten voldoen. Die worden binnenkort weer strenger.

Heb je helemaal geen SUV modellen (ICEs of hybride) meer zijn die gemakkelijker te halen. SUV BEV is de uitzondering (I-Pace)

Citaat:

https://www.vroom.be/nl/nieuws/tabul...et-suvs-23387/

08 februari 2022

Tabula rasa bij Jaguar, weg met SUV’s!

Behalve de I-Pace verdwijnen bij Jaguar alle bestaande modellen. In het nieuwe gamma, dat op een nieuw ontwikkeld elektrisch platform zal staan, zullen geen SUV’s zitten!

Dat Jaguar evolueert naar een puur elektrisch merk, dat wisten we al. Nu kondigt het Britse merk aan dat het een nieuw platform ontwikkelt, en daarop geen enkele verderzetting van het huidige gamma zal bouwen. Het merk begint met andere woorden helemaal opnieuw, op de 100% elektrische I-Pace na, die blijft bestaan. Die I-Pace zal ook de enige SUV-achtige zijn in het toekomstige gamma van het merk, want het geeft aan geen SUV’s te zullen bouwen op het nieuwe platform. Gezien de populariteit van die koetswerkvorm, kan dat gezien worden als een bizarre beslissing. Het merk zal op die manier minder concurreren met andere merken en proberen te scoren met een gamma van auto’s met “unieke proporties”… Die unieke proporties mogen van ons gerust lijken op die van de virtuele Vision GT SV concept, die iets meer dan een jaar geleden voorgesteld werd in Gran Turismo en te zien is op de foto’s bij dit artikel.
SUV-vrije zone in steden? De jacht is al een tijdje geopend. VAB vind het geen goed idee. Er zijn idd betere middelen (zoals huidige CO2 formule * factor gewichtsklasse. Zoals Nederland toepast met zijn MRB)

Citaat:

https://www.hln.be/binnenland/mobili...llen~a23a382a/

Mobiliteitsexperte pleit voor SUV-vrije zones in stadscentra: “Meer CO2-uitstoot en meer schade bij ongevallen”

Mobiliteitsexperte Eva Van Eenoo (VUB) hekelt in Knack.be en op Radio 1 de stijgende populariteit van de SUV. "Iedereen die met verkeersveiligheid en duurzame mobiliteit bezig is, ziet de opkomst van SUV's met lede ogen aan", zegt ze in ‘Knack’. In navolging van de lage-emissiezones pleit zij daarom voor 'no-SUV-zones' in stadscentra of woonwijken. VAB vindt dat alvast geen goed idee.

Libro 13 februari 2022 00:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Micele (Bericht 9894288)
EVs zijn altijd vrijgesteld ocharme. :-D

Het is altijd formule CO2 * gewicht. Nul maal 2 ton blijft nul. ;-)

Jij denkt dat dat blijft duren? Verhoging van de bijtelling heeft in Nederland de verkopen van EV al een knauw gegeven. Trouwens, die taxatie op basis van gewicht is ideaal voor EV's, gelet op het ontbreken van een cilinderinhoud voor het bepalen van het fiscale vermogen.

Libro 13 februari 2022 00:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Micele (Bericht 9894306)
Uiteraard, als meer dan 50% van het wagenpark electrisch is, in 2050 ofzo gaan de EVs ook moeten betalen. Kan vroeger zijn.


Jaguar stopt met SUVs te maken. Tja heeft alvast iets met vervuiling/verbruik te maken. Het wagenpark van een merk moet tenslotte aan de Europese CO2-wetten voldoen. Die worden binnenkort weer strenger.

Heb je helemaal geen SUV modellen (ICEs of hybride) meer zijn die gemakkelijker te halen. SUV BEV is de uitzondering (I-Pace)



SUV-vrije zone in steden? De jacht is al een tijdje geopend. VAB vind het geen goed idee. Er zijn idd betere middelen (zoals huidige CO2 formule * factor gewichtsklasse. Zoals Nederland toepast met zijn MRB)

Jaguar stopt niet met SUV's omwille van vervuiling maar omdat het zich veel hoger in de markt wil positioneren met luxe-sedans (EV).

Mambo 13 februari 2022 01:00

Het in en uitstappen gaat wat beter in een suv.
Ik merk dat ook aan mijn bmw coupe.
Dat is al wat meer in en uit rollen.

Niet zo elegant.

Libro 13 februari 2022 01:09

Zeker lezen: https://www.autogids.be/autonieuws/e...-van-gent.html

Vooral dit stukje is interessant:

Citaat:

Maar daar heeft de actiegroep ook een oplossing voor: kijk gewoon naar de ‘Vulnerable Road User protection’-score, zoals de European Traffic Safety Council zou aanbevelen. Goed, laten we eens kijken naar de best scorende modellen. In de top 10 van de Euro NCAP (volgens de stengere 2021-classificatie) vinden we… 5 SUV’s terug. In de top 20, dan? 11 SUV’s. Sterker nog: de best scorende modellen zijn vaak erg zware auto’s als de Polestar 2, Mercedes EQS, BMW iX en Toyota Mirai. Maar we moeten ons ook niet blindstaren op het gewicht, want net deze elektrische modellen hebben geen schadelijke uitstoot.
Citaat:

Denk eens wat beter na
Groene jongens die nadenken? :rofl:

reservespeler 13 februari 2022 07:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mambo (Bericht 9893961)
Men verwart al eens Sport Utility Vehicle met Pick Up en Jeep Truck.

sssssssttttt, seffens gaan ze mij ook nog eens viseren.

Maar je moet me eens een voertuig leveren dat een aanhanger van 3,5 ton mag trekken zonder in het segment van bestelwagen, jeep of pickup terecht te komen.

Erc zijn nu eenmaal wetten, wetten die zeggen dat het trekkend voertuig een bepaalde kracht moet hebben en ... en dat het trekkend voertuig ook een bepaald gewicht moet hebben.

reservespeler 13 februari 2022 07:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mambo (Bericht 9893961)
Men verwart al eens Sport Utility Vehicle met Pick Up en Jeep Truck.

sssssssttttt, seffens gaan ze mij ook nog eens viseren.

Maar je moet me eens een voertuig leveren dat een aanhanger van 3,5 ton mag trekken zonder in het segment van bestelwagen, jeep of pickup terecht te komen.

Erc zijn nu eenmaal wetten, wetten die zeggen dat het trekkend voertuig een bepaalde kracht moet hebben en ... en dat het trekkend voertuig ook een bepaald gewicht moet hebben.

reservespeler 13 februari 2022 07:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mambo (Bericht 9893961)
Men verwart al eens Sport Utility Vehicle met Pick Up en Jeep Truck.

sssssssttttt, seffens gaan ze mij ook nog eens viseren.

Maar je moet me eens een voertuig leveren dat een aanhanger van 3,5 ton mag trekken zonder in het segment van bestelwagen, jeep of pickup terecht te komen.

Erc zijn nu eenmaal wetten, wetten die zeggen dat het trekkend voertuig een bepaalde kracht moet hebben en ... en dat het trekkend voertuig ook een bepaald gewicht moet hebben.

reservespeler 13 februari 2022 07:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Micele (Bericht 9894278)
Ooit gaat men wegenbelasting invoeren op gewicht.

In enkele landen zal het al bestaan (Nederland)

Wallonië wil het ook invoeren:

https://www.autogids.be/autonieuws/b...t-gewicht.html

De elentrike wagen zal er blij mee zijn.

reservespeler 13 februari 2022 07:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Libro (Bericht 9894287)
Ocharme de EV's die al snel 400 kg. meer wegen dan de mijne :-D Dan is er ook geen kilometerheffing meer nodig.

:lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol:

reservespeler 13 februari 2022 07:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Micele (Bericht 9894288)
EVs zijn altijd vrijgesteld ocharme. :-D

Het is altijd formule CO2 * gewicht. Nul maal 2 ton blijft nul. ;-)

Hoe lang nog?
De staatskas kan dit niet blijven trekken hoor.

reservespeler 13 februari 2022 07:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Libro (Bericht 9894315)
Jij denkt dat dat blijft duren? Verhoging van de bijtelling heeft in Nederland de verkopen van EV al een knauw gegeven. Trouwens, die taxatie op basis van gewicht is ideaal voor EV's, gelet op het ontbreken van een cilinderinhoud voor het bepalen van het fiscale vermogen.

Het fiscale vermogen van een EV is ook te berekenen hoor.
KWh

maddox 13 februari 2022 08:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 9894378)
Het fiscale vermogen van een EV is ook te berekenen hoor.
KWh

Dan gaan de EV's met kleine accu een voordeel halen.
Prachtplan, die zijn ook goedkoper in aankoop.

Den beer van b 13 februari 2022 09:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 9894371)
sssssssttttt, seffens gaan ze mij ook nog eens viseren.

Maar je moet me eens een voertuig leveren dat een aanhanger van 3,5 ton mag trekken zonder in het segment van bestelwagen, jeep of pickup terecht te komen.

Erc zijn nu eenmaal wetten, wetten die zeggen dat het trekkend voertuig een bepaalde kracht moet hebben en ... en dat het trekkend voertuig ook een bepaald gewicht moet hebben.

Grand Cherokee

Micele 13 februari 2022 10:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Libro (Bericht 9894315)
Jij denkt dat dat blijft duren? Verhoging van de bijtelling heeft in Nederland de verkopen van EV al een knauw gegeven.

Niet echt, de verwachte groei is nu wel duidelijk minder. Men dacht vlotjes de 20% te overschrijden, wat niet gebeurde.
Ergens logisch hé die net een EV kochten of ze 1-2 jaar hebben, hebben die al. De grootste groei was in 2019 met de laagste bijtelling en net dan kwamen de eerste Tesla model 3 aan. Iedereen wou voor 1 jan 2020 nog rap profiteren.

Volgens de inschrijvingscijfers is het %-marktaandeel BEV in 2021 toch nog toegenomen naar 19,2%, in 2020 was dat 18,9%

Citaat:

brandstofsoort personenauto's 2021: electriciteit 19,2%
brandstofsoort personenauto's 2020: electriciteit 18,9%
brandstofsoort personenauto's 2019: electriciteit 12,2%
brandstofsoort personenauto's 2018: electriciteit 4,8 %
brandstofsoort personenauto's 2017: electriciteit 1,7 %

Totaal wagenpark: electriciteit 2,4 %
https://www.kentekenradar.nl/brandstof/#2021 en scrollen
Trouwens, die taxatie op basis van gewicht is ideaal voor EV's, gelet op het ontbreken van een cilinderinhoud voor het bepalen van het fiscale vermogen.[/quote]
Het wagenpark van België heeft nu amper 0,9% BEV, SUVs zal dan pakweg 0,4% zijn.
Jaja, daar is veel geld te halen. :lol:

Citaat:

Trouwens, die taxatie op basis van gewicht is ideaal voor EV's, gelet op het ontbreken van een cilinderinhoud voor het bepalen van het fiscale vermogen.
Dat mag ideaal lijken maar daarmee haal je de luchtvervuiling en gezondheidsschadelijke uitstoot niet uit de steden. Het is niet alleen files het is ook vervuiling.
Daarom zijn in steden de EVs vrijgesteld van de kilometerheffing. Zoals in Londen. Vraag me nu niet hoe lang dat gaat duren. :roll:

Bovendien gaat gewicht voor EVs in 2030 helemaal geen probleem meer zijn, er zijn E-SUVs die vandaag al lichter wegen als hybride-bemzine-ICEs, en zelfs evenveel dan diesel-SUVs. Daar is veel geld te halen.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:37.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be