Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Immigratie en integratie (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=16)
-   -   100 asielzoekers op de vuist. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=264003)

Rahowa 15 maart 2022 19:13

100 asielzoekers op de vuist.

https://www.hln.be/langemark-poelkap...rtij~a945adac/

Allemaal terug naar hun zandbak.

fred vanhove 15 maart 2022 19:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rahowa (Bericht 9920377)

Nog net in het nieuws. School voor anderstalige nieuwkomers. Een jongeman uit Afghanistan wordt geïnterviewd. Hij mist zijn moeder en familie zegt hij. Op de vraag van de journaliste of hij ooit wil terugkeren naar Afghanistan antwoord hij; Neen want de Taliban zijn gevaarlijk .....Weet niet maar dan vraag ik me af of die taliban dan niet gevaarlijk zijn voor zijn moeder zussen en andere familie ?

Ik dacht dat die taliban vooral gevaarlijk waren voor vrouwen ?

De Oekraïners waren meisjes en kinderen.

Ik stel me daar toch vragen bij ?

Herr Flick 15 maart 2022 23:54

We hebben plaatsen te kort voor echte vluchtelingen

Pak die 100 gasten op, zet ze op een boot, en halverwege het kanaal flikker je ze overboord met een reddingsvest van den Aldi. Die kant op heren en success.

Universalia 16 maart 2022 00:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick (Bericht 9920570)

Pak die 100 gasten op, zet ze op een boot, en halverwege het kanaal flikker je ze overboord met een reddingsvest van den Aldi. Die kant op heren en success.

Strak plan!!! :thumbsup:

Vlad 16 maart 2022 07:12

Het moet daar nogal een gegil, gekrijs en gehuil zijn geweest met al die vrouwen en kinderen ... :roll:

reservespeler 16 maart 2022 07:32

Citaat:

Verkoopt de Aldi reddingsvesten? Wist ik niet.

reservespeler 16 maart 2022 07:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove (Bericht 9920392)
Nog net in het nieuws. School voor anderstalige nieuwkomers. Een jongeman uit Afghanistan wordt geïnterviewd. Hij mist zijn moeder en familie zegt hij. Op de vraag van de journaliste of hij ooit wil terugkeren naar Afghanistan antwoord hij; Neen want de Taliban zijn gevaarlijk .....Weet niet maar dan vraag ik me af of die taliban dan niet gevaarlijk zijn voor zijn moeder zussen en andere familie ?

U stelt zich deze vragen terecht.
Wij zien dan ook meer en meer gezinsherenigingen.

De mannen komen naar hier, tasten de grenzen af en laten de familie overkomen. Binnen het jaar is er dan ook nog eens een schreeuwlelijk bij.

reservespeler 16 maart 2022 07:36

Citaat:

We moeten veel strenger worden / zijn.
Voor economische vluchtelingen is hier echt geen plaats.

Francken probeerde het ooit met een bepaalde bevolkingsgroep.
Helaas, hij kreeg teveel tegenwind in eigen land.

reservespeler 16 maart 2022 07:37

Citaat:

Tja, als de bevolkingsgroepen, die ginds niet met elkaar konden leven, naar hier komen, dan importeren we massaal de problemen, de problemen die ze ginds niet konden oplossen.

maddox 16 maart 2022 07:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 9920659)

Zo'n fluo vestje voor in de auto, met bakstenen opgenaaid?

Rudy 16 maart 2022 09:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove (Bericht 9920392)

In Oekraïne kan je misschien nog de trein nemen richting grens.
In Afghanistan wordt dat iets lastiger.

maddox 16 maart 2022 09:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy (Bericht 9920742)

Niet misschien, maar tot de Russen de spoorwegen wegbombarderen.
Citaat:

Daarom dat de vrouwen en kinderen achtergelaten worden en de mannetjes geld gaan oogsten in verreweggistan.

Universalia 16 maart 2022 09:49

Op het Internet gevonden ... Eerste schooldag van Oekraïens jongetje in Amsterdam . . .

Dat ging over Amsterdam maar ik denk dat het hier in wat wij vroeger ons land noemden er ook zo uitziet de laatste jaren. :roll:

Herr Flick 16 maart 2022 10:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 9920659)

Tijdelijke actie, ... ;-)

Herr Flick 16 maart 2022 10:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 9920748)
Niet misschien, maar tot de Russen de spoorwegen wegbombarderen.

De reden dat ze dat nog niet gedaan hebben is omdat ze die lijnen nog nodig hebben.

Want voor elke trein richting grens gaat er eentje terug, en die zit misschien tot het dak vol gepropt met raketten, eten, enz... enz...

Skobelev 16 maart 2022 12:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Universalia (Bericht 9920764)
Op het Internet gevonden ... Eerste schooldag van Oekraïens jongetje in Amsterdam . . .

Dat ging over Amsterdam maar ik denk dat het hier in wat wij vroeger ons land noemden er ook zo uitziet de laatste jaren. :roll:

Schitterend.

SDX 16 maart 2022 12:47

Ik denk eerder dat dit 'n foto is van 'n Afrikaans schooltje, waar plots 'n "witte" in terecht komt.
Aan de hemdjes, die haast allemaal eender zijn, te zien.
Voor winterperiode zijn ze nogal luchtig gekleed trouwens, en dat met de door 't plafond vliegende energie-prijzen.

Misschien is 't eerder ludiek bedoeld?

wagner.666 16 maart 2022 12:51

Citaat:

Hou meer ze vechten in die luxe paradijzen hoe liever, en hoe meer ze het uitsmeren in de gazetten en TV hoe beter het is, hopelijk tegen de volgende verkiezingen op zen hoogte punt zodat de kiezers voor de juiste stemmen.

Jantje 16 maart 2022 14:00

Citaat:

Spreken we over asielzoekers of over gelukszoekers?

Knuts 16 maart 2022 14:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Universalia (Bericht 9920764)

Deze photo circuleert al jaren, heeft niets met Amsterdam of Oekraïne te maken.

Voorbeeld (uit 2017): https://twitter.com/footballfunnnys/...56875471785984

fred vanhove 16 maart 2022 14:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy (Bericht 9920742)

In Afghanistan is de oorlog officieel voorbij. Er is nu een nieuw regime aan de macht. Het kan dat velen daar niet blij mee zijn maar het is nu éénmaal zo en niet anders. Men oogst wat men zaait en dat geldt ook in Afghanistan.
Als we alle mensen moeten opvangen die niet blij zijn met hun leiders staan we er goed voor.

Patrick M 16 maart 2022 16:02

Het is niet de eerste keer dat zoiets gebeurd en het zal de laatste keer niet zijn.
Er wordt ook niet tegen opgetreden.
Diegene die verantwoordelijk zijn voor de vechtpartijen terug naar land van herkomst.

kelt 17 maart 2022 06:27

Fedasil,luidens de bevoegde Staatssecretaris,zou een "nultolerantie" hanteren aangaande geweld in asielcentra.
Dit impliceert dat aanstichters uit de groep gehaald worden en overgebracht naarv andere centra dan wel een gesloten centrum...

Helaas,de enig mogelijke aanpak kan maar zijn dat voor iedereen die aan het vechten was,of door de politie diende opgepakt te worden voor gelijk welk ander fysiek vergrijp, daar en dan de asielprocedure beeindigd is en de terugkeerprocedure begint.......

We hebben eenvoudigweg te weinig vluchtelingen en te veel "probeerders" binnen,en ik kijk speciaal naar jonge alleenstaande mannen...

Vlad 17 maart 2022 06:58

Blijkbaar zijn ze onder elkaar beginnen vechten uit onvrede met Mahdi's uitzonderingsregel voor Oekraïense vluchtelingen.

In Duitsland werd een Oekraïense vluchtelinge verkracht door een Irakees en daarna door een Nigeriaan die haar ging troosten omdat ze verkracht was door de Irakees.

Wat een wereld.

Ik ben al geen voorstander van het opvangen van Oekraïense vluchtelingen buiten de buurlanden. Wat mensen uit het midden oosten en Noord-Afrika hier te zoeken hebben ontgaat me al helemaal als we de miserie zien die we meeslepen na het arriveren van slechts een vijftienduizendtal Marokkaanse en ongeveer evenzoveel Turkse gastarbeiders in de jaren 1960. Nu zitten we met een half miljoen mensen van Marokkaanse afkomst waarvan 2/3 zich weigert aan te passen en problemen geeft, door 'gezinshereniging' (lees uithuwelijken), familiehereniging en regularisatie van massa's illegale Marokkanen. Als je dat vergelijkt met de oorspronkelijk honderdduizenden Italianen die zo goed als onmerkbaar in de bevolking zijn geïntegreerd ... . Wat een boeltje. En nog zijn we niet geleerd.

In Frankrijk zou 1/3 van de Oekraïense vluchtelingen helemaal niet uit Oekraïne afkomstig zijn.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:51.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be