Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Schurft rukt op in Antwerpen!! (https://forum.politics.be/showthread.php?t=264925)

bembem 19 mei 2022 19:27

Schurft rukt op in Antwerpen!!

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2022/05...delen-in-antw/

https://www.hln.be/antwerpen/schurft...jeuk~a6307d37/

Hé bah! #Vies!

Dat komt ervan hé #al die vieze niewkomelingen. In plaats van gratis frieten best gratis medische check-up! Anders #Back to UKRAINE!!

Dadeemelee 19 mei 2022 19:28

Antwerpen in quarantaine. Sofort!

bembem 19 mei 2022 19:30

Met nog de #Apenpokken erbij........ !!

#SOS!!!!!!!!!!!

bembem 19 mei 2022 19:36

(sorry typo -> 'nieuwkomelingen')

jad°relen°ir 19 mei 2022 20:23

Er is een heel goed middel tegen schurft.. helaas wordt 't volgens experten enkel bij dierengeneeskunde gebruikt.. iets met iver en mectine.. :roll:

DIBO 19 mei 2022 20:48

Even mezelf quoten
Citaat:

Ondertussen heeft Substipharm (Ivermectine in tabletvorm) een marktvergunning in België, dus die schijnvertoning van 'veterinair middel' behoort nu definitief tot het verleden.
Dus ze kunnen nog altijd blijven beweren dat ze gelijk hadden omdat Stromectrol (in België) nog altijd maar voor de veestapel is en dat er nu wel iets nieuws is van Substipharm en dat werkt wel bij de mens... En wedden dat 3/4 van de bevolking er weer intrapt...

Dadeemelee 19 mei 2022 22:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DIBO (Bericht 9962821)
Even mezelf quoten
Dus ze kunnen nog altijd blijven beweren dat ze gelijk hadden omdat Stromectrol (in België) nog altijd maar voor de veestapel is en dat er nu wel iets nieuws is van Substipharm en dat werkt wel bij de mens... En wedden dat 3/4 van de bevolking er weer intrapt...

Ik vind ook dat alle Antwerpenaren nu verplicht Ivermectine moeten nemen.
Rectaal uiteraard.

Rudy 19 mei 2022 22:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jad°relen°ir (Bericht 9962800)
Er is een heel goed middel tegen schurft.. helaas wordt 't volgens experten enkel bij dierengeneeskunde gebruikt.. iets met iver en mectine.. :roll:

Is dat niet tegen wormpjes.

jad°relen°ir 19 mei 2022 23:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy (Bericht 9962909)
Is dat niet tegen wormpjes.

https://www.rivm.nl/scabies/informat...tabletten-word

En verder (van wiki):
Ivermectine (merknamen Mectizan®, Stromectol®) is een anti-parasitair geneesmiddel dat werkzaam is tegen de meeste darmwormen (niet tegen lintwormen), parasitaire mijten en luizen. Wordt ook gebruikt in behandeling tegen rivierblindheid.
Schurft/scabiës is een infectie veroorzaakt door mijten.

Maar wees voorzichtig.. het is bijzonder vaak aangehaald op 't forum dat Ivermectine enkel geschikt is voor dieren, in het bijzonder paarden.. vraag raad aan Frank Vandenbroucke ('Ivermectine is een diergeneesmiddel'), aan Marc Van Ranst ('wanneer je geen paard of koe bent, gebruik dan dit middel niet') of aan hun trawanten op dit forum.

Vlad 20 mei 2022 05:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jad°relen°ir (Bericht 9962800)

:rofl:

Hopelijk helpt het ook tegen de apenpokken.

Ach, verrijking door de kolonisatie. Zo mooi om dat ook eens te mogen meemaken. Wij zijn geschiedenis.

Laten we op het einde dansen, op de tonen van onze volksmuziek. :lol:

reservespeler 20 mei 2022 06:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bembem (Bericht 9962739)
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2022/05...delen-in-antw/

https://www.hln.be/antwerpen/schurft...jeuk~a6307d37/

Hé bah! #Vies!

Dat komt ervan hé #al die vieze nieuwkomelingen. In plaats van gratis frieten best gratis medische check-up! Anders #Back to UKRAINE!!

Heeft de kloten van Schoof te maken met de Oekraïners

Vlad 21 mei 2022 08:39

Vintage kleren zijn in. Of overgewaaid uit Brussel.

CUFI 21 mei 2022 08:44

Ge zou de natuurlijke alternatieven al vergeten toepassen.
Zie ze blindstaren op big pharma middelen terwijl den Heer ruim voorzien heeft.

Vlad 19 maart 2023 06:49

Scholen weten wat ze moeten doen. Kinderen mogen met schurft naar school als ze in behandeling zijn. Bron.

patrickve 19 maart 2023 07:11

En welke pilletjes zouden dat zijn ? :-D

edit: ah, ik zie dat dit al besproken was. Waar zitten al die onnozelaars die het over paardenpillen hadden nu he :-)

Henri1 19 maart 2023 10:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vlad (Bericht 10133168)
Scholen weten wat ze moeten doen. Kinderen mogen met schurft naar school als ze in behandeling zijn. Bron.

Wat we zelf doen doen we beter nietwaar ?

Herr Flick 20 maart 2023 08:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door patrickve (Bericht 10133175)
En welke pilletjes zouden dat zijn ? :-D

edit: ah, ik zie dat dit al besproken was. Waar zitten al die onnozelaars die het over paardenpillen hadden nu he :-)

dosseren kan je leren zeker ?

In theorie wat voor het ene zoogdier werkt, zal voor het andere zoogdier ook wel werken. Tenzij er iets specifieks op DNA of eiwitten verschillend is, dat de werkzame stof nodig heeft of gebruikt om het medicijn af te leveren.

Universalia 20 maart 2023 22:03

Schurft wat is het...

Zou dat product dat sommigen op hun lakens spuiten tegen de 'bedbugs' ook werken om de schurftluis weg te krijgen? :?

Skobelev 21 maart 2023 07:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Universalia (Bericht 10134146)
Schurft wat is het...

Zou dat product dat sommigen op hun lakens spuiten tegen de 'bedbugs' ook werken om de schurftluis weg te krijgen? :?

Zou die juffrouw van tv met haar bedbugspuitje uw bed niet eens mogen bespuiten? In negligé bijvoorbeeld? :-P bij mij wel hoor...

patrickve 21 maart 2023 11:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev (Bericht 10134266)
Zou die juffrouw van tv met haar bedbugspuitje uw bed niet eens mogen bespuiten? In negligé bijvoorbeeld? :-P bij mij wel hoor...

Zo had ik het nog niet horen noemen :-)

Skobelev 21 maart 2023 12:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door patrickve (Bericht 10134462)
Zo had ik het nog niet horen noemen :-)

Die juffrouw van Q-Viva met haar bedbugspuitje hé.

Universalia 21 maart 2023 17:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev (Bericht 10134266)

Zou het een slimme zet zijn die juffrouw een andere spuit in haar handen te geven??? :roll:

Skobelev 21 maart 2023 20:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Universalia (Bericht 10134665)
Zou het een slimme zet zijn die juffrouw een andere spuit in haar handen te geven??? :roll:

Jij wil beestjes in uw bed sprayen ipv ze te bestrijden?

Blue Sky 22 maart 2023 09:48

Hupla, nog zo één van die voordelen van al die gelukszoekers die massaal naar ons land komen.

Wellicht dat onze linkse rukkers ook dit weer gaan toejuichen.

Wat een verrijking toch alweer.

Citaat:

Schurft, tuberculose en andere besmettelijke ziektes zijn in opmars onder asielzoekers. Dat blijkt uit cijfers die werden opgevraagd door Kamerlid Dominiek Sneppe (Vlaams Belang) bij Staatssecretaris voor Asiel en Migratie Nicole De Moor (cd&v). Schurft steekt er met kop en schouders bovenuit. In 2021 werden er onder asielzoekers bijna 3.000 gevallen van schurft vastgesteld.
https://www.vlaamsbelang.org/nieuws/...r-asielzoekers

Herr Flick 22 maart 2023 10:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky (Bericht 10134952)
Hupla, nog zo één van die voordelen van al die gelukszoekers die massaal naar ons land komen.

En dat is nog wat gevonden vondt en wat nog te bestrijden/behandelen valt.

We hebben gewoon hoeresjans dat Ebola, uw ingewanden er zowat uit doet lopen en de incubatietijd vrij kort is. Kortom het duurt minder lang dat het doorbreekt, dan dat de reis naar Europa duurt.

daiwa 22 maart 2023 23:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky (Bericht 10134952)

Somers is nog zo lovend over zijn multiculturele verrijking.

Skobelev 23 maart 2023 06:48

Schurft is overal gelijk en discrimineert niet :cheer:

Universalia 23 maart 2023 13:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev (Bericht 10134762)
Jij wil beestjes in uw bed sprayen ipv ze te bestrijden?

Ik denk dat ik mij van 'beest' vergist heb. :oops:

p.s.

Toe ik aan de kust was viel het mij op dat alle vakantiegangers een hond bij hadden (minstens 1) maar het gebruik van de zakjes voor de honden hun uitwerpselen in te deponeren dat was er bij de meesten niet meer bij ondanks dat je daar naar het schijnt een boete kan voor oplopen.

Is er controle? Neen.

De mensen die er wonen en hun voortuintjes tot 'hun' straat proberen proper te houden zien het met lede ogen aan.

Zij die dan een bord zetten dat het niet mag daar gooien de frigoboxterroristen het gewoon over de mensen die er wonen hun' haag.

Herr Flick 23 maart 2023 15:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Universalia (Bericht 10135826)
Ik denk dat ik mij van 'beest' vergist heb. :oops:

p.s.

Toe ik aan de kust was viel het mij op dat alle vakantiegangers een hond bij hadden (minstens 1) maar het gebruik van de zakjes voor de honden hun uitwerpselen in te deponeren dat was er bij de meesten niet meer bij ondanks dat je daar naar het schijnt een boete kan voor oplopen.

Is er controle? Neen.

De mensen die er wonen en hun voortuintjes tot 'hun' straat proberen proper te houden zien het met lede ogen aan.

Zij die dan een bord zetten dat het niet mag daar gooien de frigoboxterroristen het gewoon over de mensen die er wonen hun' haag.

er zou rap nen ellentriek draad zo net onder mijn haag hangen, kom maar eens snuffelen fifi, ... woehahaha

Oma 24 maart 2023 12:00

Citaat:

https://pnws.be/stijging-aantal-tbc-...e-en-migratie/

Hoera voor de angstcultuur: van leven ga je dood.

De krantenkoppen van vandaag: “Tuberculose binnenkort weer dodelijkste infectieziekte ter wereld. De toestand is precair. Inspanningen van voorbije 14 jaar teniet gedaan.”
Daar moet je even van schrikken, toch?
Schrikken doe je wellicht minder wanneer je de oorzaak van dit slechte nieuws leest.
“Door de coronacrisis, de oorlog in Oekraïne en de vluchtelingenstroom verspreidt de ziekte zich opnieuw gemakkelijker”, schrijft ‘Het laatste Nieuws’.
Ben je niet bang genoeg?
Wacht, we geven je de symptomen: “Het is een infectieziekte die zich vooral op de longen vestigt, maar ze kan evengoed andere lichaamsdelen aantasten. We zien problemen aan de botten, nieren, lymfeklieren, hersenen, enzovoort. Iedereen kan het krijgen maar vooral mensen met een laag immuunsysteem lopen risico op zware gevolgen.”

Doch, goed nieuws voor de plattelandsbewoners: ‘Liefst een derde van de tbc-gevallen in België bevindt zich in onze hoofdstad, en 20 procent daarvan is dakloos’, aldus Marie-Sophie van den Abeele, woordvoerder van Damiaanactie. Zo heeft iedere regio zijn probleem.
Op het platteland de stikstof, in de stad de tbc. Of niet?

Kwam tbc dan al lang niet meer voor in ons land?
Wel, het Agentschap Zorg en Gezondheid weet ons op wereldtuberculosedag – vandaag – te melden dat het aantal tuberculosegevallen in een jaar tijd met 5 procent is gestegen.
En het zou zelfs nog veel erger zijn.
“Die 5 procent is spijtig genoeg ook niet absoluut. We vermoeden dat de druk op onze zorg tijdens de coronapandemie ervoor zorgde dat tbc minder werd gediagnosticeerd. Het zou dus zomaar kunnen dat het werkelijke cijfer hoger dan 5 procent ligt.”
Dat is dan toch weer schrikken.

Tbc wordt wel eens de ziekte van de armen genoemd.
"Armoede is het hoogst in Brussel, als je ziet hoeveel mensen daar zonder dak boven hun hoofd leven, schrik ik niet van dat cijfer”, zegt Marie-Sophie van den Abeele, woordvoerder van Damiaanactie in ‘De Morgen’. “Internationaal merken we ook dat het aantal besmettingen stijgt in steden die hun vluchtelingen niet goed weten op te vangen, nog een reden waarom de tbc-concentratie in Brussel zo hoog is.”

Het is dus de schuld van de staatssecretaris voor Asiel en Migratie De Moor?
Want – zo vernemen we – in ons land zijn er elk jaar zo’n acht-negenhonderd gevallen. “De grootste groep zijn mensen die hier aankomen als asielzoeker, mensen zonder papieren en daklozen.”
En de politiek doet niks om onze volksgezondheid te beschermen tegen de invoer van een stroom besmettelijke asielzoekers door de migratiecrisis met al deze ziekten die hier al lang uitgeroeid waren.
De belastingbetalers moeten weer dubbel betalen voor zowel de gratis medische zorg van deze tsunami superverspreiders als voor hun eigen als ze, door de schuld van politiek verzuim, besmet worden.

Universalia 24 maart 2023 21:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick (Bericht 10135920)
er zou rap nen ellentriek draad zo net onder mijn haag hangen, kom maar eens snuffelen fifi, ... woehahaha

Zo werkt dat?

Gratis en een nieuwe haarsnit?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:54.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be