![]() |
Wat hebben ze nu beslist? Een overzicht. Van bijna nikske.
Ik geef mijn commentaar in het rood, in de tekst.
Het besluit is duidelijk: de berg heeft een muis gebaard. Titel: Overzicht | Dit heeft het Overlegcomité Energie beslist https://www.standaard.be/cnt/dmf20220831_95895956 Citaat:
|
1 Bijlage(n)
Geïllustreerd:
|
Het overlegcomite heeft al fantastische gevolgen
De Europese gasreserves zitten ongezien vroeg helemaal vol En de gasprijs is spectaculair aan het dalen Wij, Europese burgers zijn opgelicht en gechareld Langs alle gaten en openingen gepakt Er is dus geen gasprobleem…het was pure speculatie |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Maar ondertussen is wel die belachelijke regel die ons handen vol geld kost nog altijd overeind he, Als dat geen reden is om uit de EU te stappen en er netto dik aan te verdienen weet ik het ook niet meer. |
Ah en Zuhal Demir heeft weer eens gelijk gekregen.
Niet dat ik tot haar fanbase behoor ik stel alleen maar vast. Tijd dat we dat vivaldi spook met pek en veren op ne rail buiten het dorp dragen en ergens in de gobi woestijn afzetten |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Voor een single malt 18 years old moogt ge dan bij mij een pakske komen halen. :twisted: |
Citaat:
|
Citaat:
En ik maak mijn eigen Poire Williams nu, 1 years old! ;-) |
Citaat:
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20220831_97090462 Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Crooke die de Noren wat gaat afdreigen .... Als ze die wet slopen van duurste energiebron bepaald de prijs, dan stort de gasprijs direct in. want dan wil dat zeggen dat de goedkoopste energieboeren de markt gaan bepalen, ge gaat die Noren dan eens gas zien pompen. |
Citaat:
commodity handel heeft dat met een geleerd woord. Tegen dat nen boot koffie in antwerpen aankomt is m al 4 keer verkocht en gekocht. |
Citaat:
![]() |
Citaat:
|
Citaat:
|
Ze hebben in elk geval hun eigen nutteloosheid nog eens grondig in de verf gezet.
Als er iets nuttig is uit voortgekomen is het dat wel. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Wel L.XV kwam er nog mee weg, maar het heeft zijn opvolger wel zijn kop gekost. |
Citaat:
|
Citaat:
Wat bv gas betreft: wij kunnen overal LPG kopen en met tankers naar Zeebrugge brengen; dat gebeurt NU op kleine schaal. |
Goed,dat die overlegcomitees geen mooi zicht opleveren weten we al(zie Covids)
Belangrijkst is dat er ze er zijn,ze regelmatig beslissingen bevestigen of nemen.Het zal nooit 100% zijn en nooit helemaal goed...helaas. Het toont verder de bijna komplete machteloosheid van de ganse Belgische Staat en al zijn regeringen aan in een toch relevante materie....Energie....Nog maar een generatie geleden,toen de koolmijnen nog draaiden,was DAT iets wat de staat al gedeeltelijk in de hand bleef houden,zelfs toen de oliesjeiks de oliekraan dichtdraaiden was er voor de meeste mensen nog warmte en in ieder geval electriciteit!...Enkel autorijden en oliestook was wat moeilijker. Superbelangrijk ook,en te coordineren met zoveel mogelijk andere landen,is dat de "Nationale Gasreserves",hoe groot of klein ook,en ongeacht de kost,zo "plein vol" mogelijk zijn en BLIJVEN ,zeker nu het nog steeds "warme" maanden zijn.We moeten de recente "onderhoudswerkzaamheden" van de Russen aan de nog overblijvende gastoevoer zien in dat licht hoor,die willen die nationale reserves LEEG...... Dat "overlegcomite" houdt hopelijk die cijfers als een havik in de gaten... |
Citaat:
Dat zou een goed begin zijn om de recessie die begonnen is, af te remmen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Uiteindelijk is het concept "levensnoodzakelijk product" puur arbitrair. Waarom zou gas een levensnoodzakelijk product zijn bijvoorbeeld ? Ten tijde van de Romeinen had men het zelfs niet. Zelfs landbouwproducten zijn niet levensnoodzakelijk: in de prehistorie hadden we dat niet. Er moeten tenslotte toch "tekorten" komen die een deel van het volk afmaken, want zoniet is de bevolkingsaangroei onbeperkt. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Het oorspronkelijke ontwerp van de lantaarnpaal voorzag in een gaslicht. Door omstandigheden kan dit niet doorgaan. Anderzijds zijn door elekriciteitsgebrek (sluiting van de kerncentrales) ook elektrische lampen uit de boze. Het worden waarschijnlijk lantaarnpalen zonder lantaarn. Er wordt wel overwogen of men de bevolking geen nachtkijkers ter beschikking kan stellen. |
Citaat:
In plaats van prachtig gegoten gietijzeren lantaarnpalen kunnen we overstappen naar houten staken van zo'n 6cm dik, 200 cm lang. De onderste 50 cm gaan de grond in, bovenaan komt er een zacht bol en vooral niet scherp uiteinde. Ander voordeel, geen touw nodig. |
Citaat:
|
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:50. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be