Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Coronacrisis (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=225)
-   -   Wie laat de aangepaste BOOSTER zetten ? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=266245)

Henri1 3 september 2022 17:57

Wie laat de aangepaste BOOSTER zetten ?

Ik in ieder geval wel als ik de uitnodiging krijg.

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2022/09...navaccin-goed/

patrickve 3 september 2022 17:58

Mocht er een aangepaste komen zeg ik niet nee :-). Maar er zit geen enkele aangepaste in de pijplijn. En het ziet er niet naar uit dat er ooit een aangepaste zal zijn in de afzienbare toekomst.

Ik heb ondertussen waarschijnlijk omicron 5 al gehad, dus is het totaal idioot om enig spuitje te nemen tegen minder dan omicron 8 he.

En het enige dat in de pijplijn zit ... voor het einde van het jaar zelfs... is een achterlijk spuitje tegen omicron 1, dat ondertussen allang van de aardbol is verdwenen.

Tegen dat het spuitje tegen omicron 8 er zal liggen, zal ik waarschijnlijk al omicron 15 opgedaan hebben. Kortom, dit is een op voorhand verloren affaire.

Hoofdstraat 3 september 2022 18:02

Iedereen heeft nu Omicron BA.1 2 of 5 gehad, het 'aangepaste' vaccin is gebaseerd op BA.1 dus zelfs dat is geen argument.

En dan nog, zelfs mensen met een Alfa besmetting zijn nog steeds beschermd. Het is belachelijk, ik probeer zelfs m'n ouders te overtuigen om er geen te nemen. Op de tanden bijten en gaan voor besmetting.

Hoofdstraat 3 september 2022 18:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door patrickve (Bericht 10027147)
Mocht er een aangepaste komen zeg ik niet nee :-). Maar er zit geen enkele aangepaste in de pijplijn. En het ziet er niet naar uit dat er ooit een aangepaste zal zijn in de afzienbare toekomst.

Ik heb ondertussen waarschijnlijk omicron 5 al gehad, dus is het totaal idioot om enig spuitje te nemen tegen minder dan omicron 8 he.

En het enige dat in de pijplijn zit ... voor het einde van het jaar zelfs... is een achterlijk spuitje tegen omicron 1, dat ondertussen allang van de aardbol is verdwenen.

Tegen dat het spuitje tegen omicron 8 er zal liggen, zal ik waarschijnlijk al omicron 15 opgedaan hebben. Kortom, dit is een op voorhand verloren affaire.

De nieuwe booster is een dubbel-vaccin, het bevat ook nog de alfa versie die je dan voor de 4e of 5e keer zal krijgen.

Dadeemelee 3 september 2022 18:08

Ikke.

patrickve 3 september 2022 18:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 10027163)
Ikke.

Wie had dat gedacht :-)

Er liggen ook nog spuitjes klaar tegen de griep van 2015, als je wil.

StV 3 september 2022 18:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 10027146)

En diegene wel, zet er ineens jullie motivatie erbij.
Er is te weinig humor de laatste tijd en lachen is gezond. :rofl:

Pandareus 3 september 2022 18:13

Citaat:

Ik heb kort geleden (3 weken) quasi zeker omicron gehad, alle symptomen klopten. Uiteraard niet gaan laten testen aangezien ik niet thuis wou gezet worden. (op kantoor doen ze daar nogal hysterisch over) Maar dan ga ik er nu wel vanuit dat ik in de eerstkomende maanden voldoende weerstand heb.

Ik ga er dus eentje skippen. We zien wel binnen een paar maand wat er dan op ons afkomt. Had ik recent niet die infectie gehad, zou ik er waarschijnlijk wel op ingegaan zijn.

Trouwens, de symptomen zijn ZO mild, dat het echt niet veel meer is dan een gewone 'valling' die jammer genoeg de smaak ook tijdelijk aantast. Dat laatste stoorde me nog het meest.

Dadeemelee 3 september 2022 18:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door patrickve (Bericht 10027165)
Wie had dat gedacht :-)

Er liggen ook nog spuitjes klaar tegen de griep van 2015, als je wil.

De griepprik ga ik volgende week bestellen bij de apotheek.

patrickve 3 september 2022 18:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus (Bericht 10027167)
Trouwens, de symptomen zijn ZO mild, dat het echt niet veel meer is dan een gewone 'valling' die jammer genoeg de smaak ook tijdelijk aantast. Dat laatste stoorde me nog het meest.

Wel, kijk, dat is nu hoe corona al sinds het begin meegemaakt wordt door een grote meerderheid. Het is inderdaad wel juist dat tot en met delta, er ook een fractie was die zwaarder ziek was, maar dat is ALTIJD een kleine fractie geweest.

Enfin, het is niet helemaal waar: tot en met delta was het eerder een DEFTIGE GRIEP, en vanaf omicron is het inderdaad zo goed als systematisch een deftige kopvalling. Dat is omdat tot en met delta het eerder de longen waren die geinfecteerd geraakten (zoals met griep) en het sinds omicron de bovenste luchtwegen zijn (zoals een snotvalling).

Ikzelf zit nu wel onder de antibiotica, want het is bij mij, zoals vaak, in een bronchitis uitgedraaid als over-infectie. Maar ik had dat vroeger ook vaak met een stevige snotvalling. Het enige rare is om dat in de zomer mee te maken.

Eerlijk gezegd, het is niet plezant om een snotvalling te hebben, maar het is stukken minder erg dan een griep. Het is motiverender om een griep vaccin te nemen, dat bovendien beter werkt, en minder nevenwerkingen heeft, dan tegen deze dingen.

Men moet er nu echt mee ophouden, toch tenminste zolang men VER ACHTERLOOPT op de circulerende virussen.

En het oude Wuhan vaccin dat ze nu nog opsolferen, doet echt niks meer tegen omicron.

StV 3 september 2022 18:20

Citaat:

Ik heb kort geleden (3 weken) quasi zeker omicron gehad, alle symptomen klopten. Uiteraard niet gaan laten testen aangezien ik niet thuis wou gezet worden. (op kantoor doen ze daar nogal hysterisch over) Maar dan ga ik er nu wel vanuit dat ik in de eerstkomende maanden voldoende weerstand heb.

Ik ga er dus eentje skippen. We zien wel binnen een paar maand wat er dan op ons afkomt. Had ik recent niet die infectie gehad, zou ik er waarschijnlijk wel op ingegaan zijn.

Een afvallige van de cult ?
Wel, een welgemeende proficiat voor eindelijk wat logica !

Henri1 3 september 2022 19:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 10027169)
De griepprik ga ik volgende week bestellen bij de apotheek.

Daar zijn ook AntiVaxxers voor.

Hoofdstraat 3 september 2022 19:17

Citaat:

Je hebt nu een jarenlange sterke immuniteit die je automatisch kunt bijwerken met besmettingen die je nauwelijks merkt, waarom zou je dat in de war gooien met boosters?

Pandareus 3 september 2022 19:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door StV (Bericht 10027171)
Een afvallige van de cult ?
Wel, een welgemeende proficiat voor eindelijk wat logica !

Nee, als we een paar maand verder zijn en er dan een vaccin zal/zou zijn dat recenter is dan ga ik het zeker halen. Maar direct na een heel recente infectie die ik gehad heb, heeft het (voor mij specifiek) geen zin. Mijn madam bv, die heeft het niet gehad, en zij gaat haar spuit wel halen. Voor haar is het wel zinvol, zeker aangezien zij COPD heeft.

Pandareus 3 september 2022 19:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat (Bericht 10027200)
Je hebt nu een jarenlange sterke immuniteit die je automatisch kunt bijwerken met besmettingen die je nauwelijks merkt, waarom zou je dat in de war gooien met boosters?

Gelieve mij niet te verwarren met Wappie Willem Engel of Wappie veearts hee... :x:x:x

Vlad 3 september 2022 20:35

Citaat:

Volgens Marc Van Ranst op zijn Twitteraccount zal de booster een aangepaste zijn. (Aan wat stond er niet bij.)

quercus 3 september 2022 20:45

Citaat:

Wanneer ik een oproep in mijn e-mail en/of in mijn brievenbus krijg dan ga ik.
Een vaccinatie weigeren (in mijn situatie als bejaarde) is voor mij geen optie.

Dadeemelee 3 september 2022 20:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vlad (Bericht 10027228)
Volgens Marc Van Ranst op zijn Twitteraccount zal de booster een aangepaste zijn. (Aan wat stond er niet bij.)

Aangepast aan een vroege variant van Omicron. Dat zijn de enige vaccins die uitgetest zijn.
In de USA laat men ook niet geteste vaccins voor recentere varianten toe.

Gun 3 september 2022 20:58

Citaat:

:roll::roll::roll::roll::roll::roll:

Erw 3 september 2022 22:26

Een massa vaccinatie met een aangepast vaccin zorgt voor een rappere selectie van een aan het aangepast vaccin aangepast virus.
Als een hond die zijn staart achterna zit.

Hoofdstraat 3 september 2022 23:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus (Bericht 10027211)
Gelieve mij niet te verwarren met Wappie Willem Engel of Wappie veearts hee... :x:x:x

Dat is basis virologie, zelfs Van Ranst ziet een besmetting als een soort vaccinatie. Zonder bescherming na besmetting zou zo'n vaccin ook niet kunnen werken hoor, ze activeren beiden dezelfde immuniteit maar dan elk op een andere manier.

XenApp 4 september 2022 01:18

Citaat:

vintage antivaxxer

patrickve 4 september 2022 05:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus (Bericht 10027210)
Nee, als we een paar maand verder zijn en er dan een vaccin zal/zou zijn dat recenter is dan ga ik het zeker halen.

Ik ook, maar er zal nooit geen vaccin meer komen dat "recenter" is.

Dit is zoals een spuitje tegen de griep van 2015, als je ondertussen al de griep van 2018 gehad hebt. En zelfs dat laatste is minder idioot dan een spuitje tegen omicron 1 als je omicron 2+ gehad hebt.

patrickve 4 september 2022 05:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vlad (Bericht 10027228)

Tegen het einde van het jaar krijgen we normaal de vaccins die begin maart beloofd werden, tegen de eerste versie van omicron. Die zijn ondertussen dus allang verouderd, en elke besmetting die je ondertussen hebt opgedaan is meer "up to date" dan zo een spuit.

Als je ondertussen nog geen omicron hebt opgedaan kan dat eventueel een klein soelaas zijn. Als je wel omicron hebt opgedaan is het onnozel.

Zoals het onnozel was van mensen tot vaccinatie te dwingen met het Wuhan vaccin als ze ondertussen al iets recenters hadden opgedaan.

Dat is iets dat men vroeger NOOIT deed: mensen die ziek waren geweest, inenten met hetzelfde of met "ouder". Dat is gebaseerd op de absolute kwakzalverij dat vaccins het "beter" zouden doen dan een infectie, wat larie is.

HOUZEE ! 4 september 2022 05:57

Ik begrijp niet goed waarom mensen die toch al aan het sterven zijn, nog eens te vaccineren?

Of gaat het niet rap genoeg?

StV 4 september 2022 09:40

Citaat:

Nee, als we een paar maand verder zijn en er dan een vaccin zal/zou zijn dat recenter is dan ga ik het zeker halen. Maar direct na een heel recente infectie die ik gehad heb, heeft het (voor mij specifiek) geen zin. Mijn madam bv, die heeft het niet gehad, en zij gaat haar spuit wel halen. Voor haar is het wel zinvol, zeker aangezien zij COPD heeft.

Kijk, je gebruikt dezelfde logica die mensen gebruiken die covid gehad hebben en dus een betere (alle eiwitten) langdurige (ondertussen al aangetoond minsten 15 maanden) bescherming genieten.
Waarom zouden die een vaccin MOETEN halen? Omdat een autoritaire psychopaat met duidelijk andere belangen dat zegt ?

Tegen dat je immuniteit vermindert is heb je het gegarandeerd al terug in je lijf gehad wat niet meer als een snotvalling is en je bent terug up to date.

Wat je madam betreft met COPD, inderdaad, daar zit ook logica in dat je daar een kosten / baten doet EN ZELF beslist om het vaccin / booster te nemen.
Maar bedenk ook eens het volgende.
Jij hebt covid gehad, dus het oh zo besmettelijke (meest besmettelijke variant tot nog toe) virus zat in huis, maar uw madam zou er niet mee in aanraking geweest zijn.
Bollocks ! Onmogelijk. Waarschijnlijk heeft ze het ook gehad, in mindere mate en niet merkbaar.
Alleszins is ze er ZEER zeker mee in aanraking geweest.

Eurosceptic 4 september 2022 10:30

Citaat:

Mijn madam bv, die heeft het niet gehad, en zij gaat haar spuit wel halen. Voor haar is het wel zinvol, zeker aangezien zij COPD heeft.

COPD'ers zijn mensen die hun eigen longen moedwillig naar de kloten hebben geholpen via rookgedrag á la Jean Pierre Van Rossem. Geestig dat er uit die hoek geluiden komen over wat andere mensen dwangmatig met hun gezondheid moeten doen via experimentele vaccins.

"Voor haar is het zinvol".. Voor haar was het vooral zinvol geweest om die kankerstokken niet dagelijks op te roken. De mutualiteit zou geen enkele terugbetaling bij COPD gerelateerde kosten mogen voorzien. Die mensen hebben het zelf gezocht.

Infowarrior 4 september 2022 11:24

Een "aangepast" vaccin of "up-to-date" vaccin BESTAAT NIET! Ieder zogezegd anti-corona vaccin (ook dat tegen de griep) loopt altijd achter de feiten aan!

Oma 4 september 2022 11:45

Wat is de reden van vaxxers om deze booster nog te halen? 8O
Deze aangepaste booster is enkel gebaseerd op de data van testen op 8 muizen.
Waarom? Omdat bedrijven nu pas klinische studies bij mensen uitvoeren maar die resultaten zijn pas eind oktober of begin november klaar.
En dat is te laat voor een herfstbooster want anders is ook dit aangepast vaccin al verouderd voor de volgende mutatie die ze nog niet kennen omdat omikron ook razendsnel kan muteren.

Zijn jullie dan niet bezorgd om een ongetest vaccin te halen dat mogelijk geen bescherming biedt tegen de momenteel circulerende omikron variant omdat het al verouderd is maar dat jullie dan wel door deze booster risico's gaan lopen op de schadelijke bijwerkingen van dat ongeteste vaccin?

Is hun gezondheid voor vaxxers zo onbelangrijk geworden of is hun angst nog steeds zo groot voor een banaal corona-griepvirus dat reeds gemuteerd is tot minder dan een snotneus dat vaxxers bereid zijn om nog eens proefkonijn te zijn voor vaccin-bijwerkingen?
Voor ongevaccineerden primeert hun gezondheid over de angst voor een verkoudheid door besmetting van een gemuteerd griepvirus zonder een nutteloze, ongeteste booster met mogelijke vaccinatieschade tot gevolg.
Gelukkig hebben we allemaal de vrije keuze zonder indirecte dwang en worden we niet respectloos beledigd door vaxxers als antivaxxers en wappies voor ook ons recht op vrije keuze, toch? :twisted:

Dus: wat zijn de argumenten van vaxxers dan om nog eens onnodig te vaccineren - met een ongetest vaccin tegen een mutatie die nog verder zal verzwakken dan de omikron snotneus - en daardoor zich mogelijk zelf gezondheidsschade berokkent door de vaccin bijwerkingen?
Als vaxxers dat allemaal weten en begrijpen, waarom laten jullie die booster dan nog wel zetten?

Henri1 4 september 2022 16:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Oma (Bericht 10027564)
Wat is de reden van vaxxers om deze booster nog te halen? 8O
Deze aangepaste booster is enkel gebaseerd op de data van testen op 8 muizen.
Waarom? Omdat bedrijven nu pas klinische studies bij mensen uitvoeren maar die resultaten zijn pas eind oktober of begin november klaar.
En dat is te laat voor een herfstbooster want anders is ook dit aangepast vaccin al verouderd voor de volgende mutatie die ze nog niet kennen omdat omikron ook razendsnel kan muteren.

Zijn jullie dan niet bezorgd om een ongetest vaccin te halen dat mogelijk geen bescherming biedt tegen de momenteel circulerende omikron variant omdat het al verouderd is maar dat jullie dan wel door deze booster risico's gaan lopen op de schadelijke bijwerkingen van dat ongeteste vaccin?

Is hun gezondheid voor vaxxers zo onbelangrijk geworden of is hun angst nog steeds zo groot voor een banaal corona-griepvirus dat reeds gemuteerd is tot minder dan een snotneus dat vaxxers bereid zijn om nog eens proefkonijn te zijn voor vaccin-bijwerkingen?
Voor ongevaccineerden primeert hun gezondheid over de angst voor een verkoudheid door besmetting van een gemuteerd griepvirus zonder een nutteloze, ongeteste booster met mogelijke vaccinatieschade tot gevolg.
Gelukkig hebben we allemaal de vrije keuze zonder indirecte dwang en worden we niet respectloos beledigd door vaxxers als antivaxxers en wappies voor ook ons recht op vrije keuze, toch? :twisted:

Dus: wat zijn de argumenten van vaxxers dan om nog eens onnodig te vaccineren - met een ongetest vaccin tegen een mutatie die nog verder zal verzwakken dan de omikron snotneus - en daardoor zich mogelijk zelf gezondheidsschade berokkent door de vaccin bijwerkingen?
Als vaxxers dat allemaal weten en begrijpen, waarom laten jullie die booster dan nog wel zetten?

U bent zonder het te weten ontvoerd door Aliens. Die hebben het vaccin buiten uw medeweten op u getest. ;-)

Eurosceptic 4 september 2022 21:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Oma (Bericht 10027564)
Wat is de reden van vaxxers om deze booster nog te halen?

Aangeleerd gedrag. Meelopen met de kudde en mekkeren tegen iedereen die onafhankelijk denkt.

Oma 4 september 2022 22:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 10027668)
U bent zonder het te weten ontvoerd door Aliens. Die hebben het vaccin buiten uw medeweten op u getest. ;-)

"Wie laat de aangepaste booster zetten?" is jouw vraag.
Mijn vraag is "waarom".....simpel, toch? Wie de booster laat zetten, weet hopelijk toch wel waarom?
Of is er helemaal geen pro-argument meer over?
Of begrijp je, naast uitleg met feiten, ook al niet eens meer die simpele vraag?
Alvast een hint: het gaat niet over mij. :twisted:

Oma 4 september 2022 23:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic (Bericht 10027789)
Aangeleerd gedrag. Meelopen met de kudde en mekkeren tegen iedereen die onafhankelijk denkt.

Vaxxers weten blijkbaar zelf niet waarom ze nog, tegen beter weten en voortschrijdend inzicht in, zich vrijwillig laten blijven prikken. 8O
Op een uitnodiging van de staat om te springen vragen ze zelfs niet eens meer hoe hoog, laat staan waarom...:roll:
Erg zielig dat mensen hun eigen gezondheid niet belangrijk genoeg vinden om eens serieus over na te denken.

Gipsy 5 september 2022 11:07

Heb mijn uitnodiging had voor de 17de september en ik ga natuurlijk.

Rudy 5 september 2022 11:15

Vorige week een uitnodiging gekregen voor de 5de prik.
Ik twijfel.

Gipsy 5 september 2022 11:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy (Bericht 10028046)
Vorige week een uitnodiging gekregen voor de 5de prik.
Ik twijfel.

Bij mij is het nog maar mijn vierde maar wil geen immigration risico lopen als ik in October naar Azië ga. Bovendien geloof ik wel in het nut.

quercus 5 september 2022 11:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic (Bericht 10027522)
COPD'ers zijn mensen die hun eigen longen moedwillig naar de kloten hebben geholpen via rookgedrag á la Jean Pierre Van Rossem. Geestig dat er uit die hoek geluiden komen over wat andere mensen dwangmatig met hun gezondheid moeten doen via experimentele vaccins.

"Voor haar is het zinvol".. Voor haar was het vooral zinvol geweest om die kankerstokken niet dagelijks op te roken. De mutualiteit zou geen enkele terugbetaling bij COPD gerelateerde kosten mogen voorzien. Die mensen hebben het zelf gezocht.

Ik kende die afkorting COPD nog niet. Heb het even opgezocht. Bij de omschrijving staat “meestal” veroorzaakt door roken. Wat mij betreft staat “meestal” niet gelijk met “altijd”. We mogen dus niet te vlug een anti-rokers fatwa afkondigen.

fox 5 september 2022 12:03

Citaat:

Als je je niet laten testen hebt dan zal je coronapas vervallen en ben je deze winter een untermensch.

Skobelev 5 september 2022 12:04

'k Heb nog geen enkele "prik" laten zetten, en ga dat zo houden.

patrickve 5 september 2022 12:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy (Bericht 10028050)
Bij mij is het nog maar mijn vierde maar wil geen immigration risico lopen als ik in October naar Azië ga. Bovendien geloof ik wel in het nut.

Geloof is het belangrijkste in dat soort dingen :-)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:19.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be