Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Oekraïense oorlog (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=228)
-   -   Staakt het vuren. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=266315)

gunter5148 9 september 2022 21:59

Staakt het vuren.

De posities zijn ingenomen. De loopgraven lopen onder. De lijken stapelen zich op.

Ca suffit.

Dit kan zo niet verder.

Geen 2de keer 14-18.

Of we het willen of niet, er is maar 1 oplossing.

Aan de tafel.

Dadeemelee 9 september 2022 22:03

Ik stel Philip Dewinter voor als bemiddelaar.

https://www.youtube.com/watch?v=V_90iNoMkiU

gunter5148 9 september 2022 22:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 10030575)
Ik stel Philip Dewinter voor als bemiddelaar.

https://www.youtube.com/watch?v=V_90iNoMkiU

I don’t care.

Iemand, iedereen, is goed.

De angel moet er uit

Dadeemelee 9 september 2022 22:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 (Bericht 10030577)
I don’t care.

Iemand, iedereen, is goed.

De angel moet er uit

Gaat niet lukken, je hebt twee ultranationalistische broederstaten die aan het vechten zijn. Dat is een burgeroorlog.
Laat ze het uitvechten.

We moeten wel humanitaire bijstand blijven leveren.

gunter5148 9 september 2022 22:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 10030578)
Gaat niet lukken, je hebt twee ultranationalistische broederstaten die aan het vechten zijn. Dat is een burgeroorlog.
Laat ze het uitvechten.

Eerlijk antwoord.

Ik verdedig mezelf en mijn gezin.

Its war, makker.

Dadeemelee 9 september 2022 22:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 (Bericht 10030579)
Eerlijk antwoord.

Ik verdedig mezelf en mijn gezin.

Its war, makker.

Het is een burgeroorlog, het zijn allebei Roes. Alle redelijk denken is weg.

De enige reden dat Oekraïne standhoudt is de massale logistieke en technologische steun vanwege de US en het UK. Dat wordt een eindeloos conflict en slachtpartij.

Iedereen weet wat de oplossing is:
De Krim en Donbas bij Rusland.

Dat gaat nooit via onderhandelingen lukken.

XenApp 9 september 2022 22:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 (Bericht 10030574)
De posities zijn ingenomen. De loopgraven lopen onder. De lijken stapelen zich op.

Ca suffit.

Dit kan zo niet verder.

Geen 2de keer 14-18.

Aan de tafel.

Dat zal niet lukken. US heeft al te veel geïnvesteerd dmv een lend lease. Zelensky is onder druk alles aan het dereguleren om het land gereed te maken voor de US bedrijven die de kroonjuwelen zullen opkopen en tegelijkertijd enkele legerbasissen te installeren. Zo kan men verder Rusland blijven uitdagen. Dit natuurlijk onder voorbehoud van het terugdrijven van de Russen. Dit alles werpt natuurlijk een nieuw licht over de vreemde zakelijke ontmoetingen tusen hogere US politici (Brandon bv).

gunter5148 9 september 2022 22:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 10030583)

De enige reden dat Oekraïne standhoudt is de massale logistieke en technologische steun vanwege de US en het UK. Dat wordt een eindeloos conflict en slachtpartij.

De navo moet uit europa.
Rusland moet uit oekraien

Dadeemelee 9 september 2022 22:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 (Bericht 10030591)
De navo moet uit europa.

Extreemrechts en extreemNationalisme moet uit onze samenleving.

gunter5148 9 september 2022 22:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 10030592)
Extreemrechts moet uit onze samenleving.

Vooral extreemlinks

Tant pis.

gunter5148 9 september 2022 22:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 10030592)
Extreemrechts en extreemNationalisme moet uit onze samenleving.

Dreft is properder.

Svennies 9 september 2022 22:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 (Bericht 10030574)

Ca suffit.

Dit kan zo niet verder.

Geen 2de keer 14-18.

Aan de tafel.

Nee toch ,het is niet omdat het grote plan wat de zuivering van de Oekraïnse Nazi's betreft is mislukt dat men het ondanks die achterbakse inval het zou moeten houden op een gelijkspel en bijgevolg een overwinning van de agressor wat het momenteel veroverde gebied betreft....

Nou niet hé....

Vladje zal de kelk der vernedering moeten gaan slikken tot het bittere einde...:lol:

Svennies 9 september 2022 22:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 (Bericht 10030598)
Dreft is properder.

Met Dreft vangt ge veenmollen ,en naar het schijnt ook veel Russen...:lol:

Wat die veenmollen alvast voor hebben op de Russen ,dat is dat zij kunnen graven zoals mollen, ze kunnen ook zwemmen zoals otters ,ze kunnen zingen zoals krekels ,en ze kunnen ook vliegen...

Ze zijn dus superieur aan elke Rus , en ze zitten met honderden ,zoniet met duizenden in mijn tuin....

Moet er een paar hebben ,ze zijn gratis in de aanbieding hé...;-)

Dadeemelee 9 september 2022 23:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Svennies (Bericht 10030599)
Nee toch ,het is niet omdat het grote plan wat de zuivering van de Oekraïnse Nazi's betreft is mislukt dat men het ondanks die achterbakse inval het zou moeten houden op een gelijkspel en bijgevolg een overwinning van de agressor wat het momenteel veroverde gebied betreft....

Nou niet hé....

Vladje zal de kelk der vernedering moeten gaan slikken tot het bittere einde...:lol:

Ga dan naar Oekraïne vechten. Put your money…;-)

Svennies 9 september 2022 23:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 10030601)
Ga dan naar Oekraïne vechten. Put your money…;-)

Hoeveel ga je bijeen halen hé , mijn expertise is niet gratis ....

Laat eerst maar zien hoevéél je ervoor over hebt ...:roll:

Dadeemelee 9 september 2022 23:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Svennies (Bericht 10030604)
Hoeveel ga je bijeen halen hé , mijn expertise is niet gratis ....

Laat eerst maar zien hoevéél je ervoor over hebt ...:roll:

Hazo, de Oekraïners en Russen aansporen om te vechten maar zelf in de sofa blijven toekijken. Zeer woke. ;-)

Svennies 9 september 2022 23:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 10030606)
Hazo, de Oekraïners en Russen aansporen om te vechten maar zelf in de sofa blijven toekijken. Zeer woke. ;-)

En gij dan , zijde gij in dit geval ver verheven boven de sterren om eens een beetje te kunnen neerkijken op de rest van ons....:roll::roll:

Dadeemelee 9 september 2022 23:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Svennies (Bericht 10030608)
En gij dan , zijde gij in dit geval ver verheven boven de sterren om eens een beetje te kunnen neerkijken op de rest van ons....:roll::roll:

Ik stem tegen extreemrechts en nationalisme. Dat is het enige wat ik als burger kan doen om miserie zoals Oekraïne te vermijden.

Svennies 9 september 2022 23:22

Dat is dan dus hoog tijd om dat wit lijntje eens niet te gaan opsnuiven hé...

God weet waar je anders in het universum gaat eindigen...

En ben jij uiteraard verantwoordelijk voor de eerstvolgende UAP die boven belgisch grondgebied zal worden gesignaliseerd terwijl je druk doende was om terug te dalen tot de dagelijkse werkelijkheid....

Svennies 9 september 2022 23:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 10030611)
Ik stem tegen extreemrechts en nationalisme. Dat is het enige wat ik als burger kan doen om miserie zoals Oekraïne te vermijden.

Maar u bent wél voor het Belgicistisch nationalisme hé....

Specifieer dat dan eens mijn beste wat die miserie zal betreffen...

Wat gaat er hier dan gebeuren...

Vertel het eens ,en let wel ,details worden graag in overweging genomen...;-)

Dadeemelee 9 september 2022 23:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Svennies (Bericht 10030612)
Dat is dan dus hoog tijd om dat wit lijntje eens niet te gaan opsnuiven hé...

God weet waar je anders in het universum gaat eindigen...

En ben jij uiteraard verantwoordelijk voor de eerstvolgende UAP die boven belgisch grondgebied zal worden gesignaliseerd terwijl je druk doende was om terug te dalen tot de dagelijkse werkelijkheid....

Svennies, je vergist je. Ik ben van beneden Mechelen. Die witte lijntjes zijn Noordelijk van Mechelen. ;-)

Svennies 9 september 2022 23:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 10030615)
Svennies, je vergist je. Ik ben van beneden Mechelen. Die witte lijntjes zijn Noordelijk van Mechelen. ;-)

Leuven ligt niet beneden Mechelen hé...:roll:

Tja , in de studentenstad is alles kits hé.....

Blijf dat vooral maar geloven hé...:roll::roll:

cato 11 september 2022 00:59

Citaat:

Uiteindelijk zal dat de oplossing zijn , alleen de Donbas hebben de Russen nog niet in handen.

Jan van den Berghe 11 juli 2024 09:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 10030578)
Laat ze het uitvechten.

Dit is geen burgeroorlog en al evenmin is dit een oorlog tussen twee "ultranationalistische broederstaten".

https://www.youtube.com/watch?v=JaJ-e7MldLw

Wel is het een oorlog die gewild, gezocht en ook begonnen is door Poetin, omwille van imperialistische waanideeën. Hem ingefluisterd door haatprediker Doegin die immers van oordeel is dat Oekraïne als natie, als staat, als onafhankelijk land geen recht op bestaan heeft. Oekraïne - eigenlijk "Klein-Rusland", kan volgens Doegin alleen haar ware culturele en identitaire wortels vinden als het verbonden is met "Moedertje Rusland". Of anders gezegd: "Oekraïne IS Rusland".

Dat riedeltje over "broedervolkeren" is gebaseerd op een Sovjetmythe die dan later een andere inhoud heeft gekregen.

Citaat:

After the collapse of the USSR, the expression “brotherly people” persisted within public discourse, retaining its ritual character. It was even included in a new version of the Russian Federation’s national anthem (in the updated phrase, “The age-old union of fraternal peoples”), adopted under Putin and created on the basis of the former Soviet anthem. This secured continuity with the Soviet concept of a “multinational society,” which was incorporated into the new constitution of the Russian Federation.

However, in the noughties, the theme of “brotherhood” began to ebb in domestic political discourse and was gradually replaced by the “unity of the Russian people” or “Russian civilization.” At the core of both constructions was the Russian nation as a state-forming people. The regime’s ideologists became less interested in the equality between Russian and other peoples but in the integration, or even assimilation, of the latter into this core, which was now seen as needing protection against its erosion. For those who did not want to integrate, an expression drawn from the cult ‘90s film Brat [“Brother”] gained unofficial currency: Danila Bagrov had given voice to the tenor of Russian nationalism in addressing the film’s notional “Caucasian” as “not his brother” at all but “a black-assed n*****” [note: a racist slang used to derogate peoples from the Caucasus].

“Brotherly peoples” is still regularly used officially in reference to those countries with which Russia maintains or establishes particularly close, friendly relations. However, this rhetoric is used somewhat differently than in Soviet times and expression itself is used more selectively and rarely. In official texts signed by Vladimir Putin, “brotherly peoples” most often refers to Belarus and, much more rarely, to select other countries and nations. Speaking of Ukraine, Putin prefers to say “we are one people” rather than “brotherly,” yet in response to journalists’ bewilderment at the difference between these expressions, the Kremlin’s spokesman has explained that they are synonyms. Paragraph 101(20) of the National Security Strategy of the Russian Federation, signed in 2021, specifically states the need to “strengthen fraternal ties between the Russian, Belarusian and Ukrainian peoples” and Putin himself, in his article “On the Historical Unity of the Russian and Ukrainians,” again called all three Eastern Slavic peoples a “triune people.” In other words, contemporary official ideology attempts to copy the language of the late nineteenth century and uses the word “brotherly” primarily to refer specifically to Eastern Slavic “unity.” Shunning “fraternal embrace” as little more than an attempt to restore erstwhile domination, Volodymyr Zelenskyy has ironically reappropriated Putin’s statement on the kinship between Ukrainians and Russians, relegating the latter to “first cousins at one remove.”
https://posle.media/language/en/brot...sian-politics/

Jan van den Berghe 11 juli 2024 09:58

Citaat:

Onder staten houdt "redelijk denken" in dat men elkaars grenzen en elkaars politieke soevereiniteit respecteert. Poetin heeft al sedert 2004 getoond dat hij het totaal anders ziet.

Wat bedoelt u eigenlijk met "het zijn allebei Roes"? De benaming "Roes" gaat waarschijnlijk terug op de eerste heersers rond Kyiv. Dat waren Vikingen of "roeiers", "Roes" dus. In de geschiedenis zijn er daarna allerlei "Roesen" geweest, want dat verwijst naar "rijk". Het Kyivse Rijk, het Rijk van Novogorod, enzovoort.

Jan van den Berghe 11 juli 2024 10:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 (Bericht 10030591)
De navo moet uit europa.

Foute analogie. In het geval van de NAVO gaat het om staten die zich vrijwillig aansloten bij een alliantie.

De Russische orcs zijn met geweld Oekraïne binnengedrongen. Daarnaast is het ondertussen wel duidelijk dat Poetin niet uit Oekraïne zal gaan als de wapens hem daartoe niet dwingen.

https://www.youtube.com/watch?v=NJ1ZIMG6w4Y

Skobelev 11 juli 2024 12:52

Volgens de navo is toetreding van Oekraïne onomkeerbaar.
Dat is duidelijk. Rusland heeft nu geen andere optie meer dan het land te vernietigen.

Jan van den Berghe 11 juli 2024 13:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev (Bericht 10385248)
Volgens de navo is toetreding van Oekraïne onomkeerbaar.
Dat is duidelijk. Rusland heeft nu geen andere optie meer dan het land te vernietigen.

Echt? En waarop is die redenering van u gebaseerd? Is de volgende stap de vernietiging van Finland en de Baltische republieken, ook landen waarvan de toetreding onomkeerbaar was geweest.

CUFI 11 juli 2024 14:16

Told ya so. Ge staat niet alleen tegen Rusland. De ganse wereld verzamelt zich tegen deze generatie fascisten zoals tegen die fascisten met hun eugentica van weleer.

Het ganse oosten en het ganse zuiden is ons niet vergeten.
Onze laatste dagen zijn geteld. Repent! :lolabove:

(en nu trek ik me hier terug uit weg :p)

Jan van den Berghe 11 juli 2024 14:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door CUFI (Bericht 10385288)
Told ya so. Ge staat niet alleen tegen Rusland. De ganse wereld verzamelt zich tegen deze generatie fascisten zoals tegen die fascisten met hun eugentica van weleer.

Het ganse oosten en het ganse zuiden is ons niet vergeten.
Onze laatste dagen zijn geteld. Repent! :lolabove:

(en nu trek ik me hier terug uit weg :p)

Ok, iemand gooit een emmer stront binnen en loopt dan snel weg. CUFI in actie.

djimi 11 juli 2024 15:42

Citaat:

...

1) De enige reden dat Oekraïne standhoudt is de massale logistieke en technologische steun vanwege de US en het UK. Dat wordt een eindeloos conflict en slachtpartij.

2) Iedereen weet wat de oplossing is:

1) Inmiddels wordt Oekraïne logistiek en technologisch gesteund door méér dan enkel de US en het UK.

Het 'eindeloos conflict en slachtpartij' kan echter VANDAAG NOG voorbij zijn:

de Zzombies stoppen onmiddellijk met hun Zzombie-streken

en

trekken zich carrément en zonder dralen terug in hun "Moederland".

De NMBS kan een handje & een tandje toesteken om het daarbij/daarvoor nodige transport te verzekeren & verzorgen.

Bonus: zo krijgt forumgenoot "tomm" misschien de kans om BETAALD te worden voor z'n verhuis naar de Groot-Russische Heimat.

:-P

2) Ik heb een véél - héél véél - bétere 'de oplossing':

de "Russische Federatie" wordt ASAP 'fundamenteel' 'gereorganiseerd':

- de "Stadsrepubliek Novgorod" komt opnieuw tot leven (en krijgt uitzicht op lidmaatschap van EU én NAVO)

- "Karelië" vormt een broeder-unie met Finland (en krijgt dus uitzicht op lidmaatschap van EU én NAVO)

- de gehele Kaukasus wordt 'bevrijd gebied' en de aldaar wonende volkeren organiseren zich zoals ze dat zélf willen

- de "Komi" krijgen hun eigen onafhankelijk land mét 'corridor sanitaire' tot een heel eind in de Noordelijke IJszee

- ten oosten van de Oeral worden de "Unie Van Siberische Republieken" én de "Vrijstaat Vladivostok" opgericht

- in een straal van pakweg 150 kilometer rond Moskou mogen nostalgische monarchisten en aanhangers van een autocratie zich voortaan verheugen & verkneukelen op een "Vorstendom Moskou" dat binnen z'n grenzen een gedemilitariseerde bufferzone van pakweg 20 kilometer breedte/diepte/hoogte herbergt

- de rest gaat - als 'herstelbetaling' - integraal naar Oekraïne

8-)

En ja, ik weet het ook wel: < Dat gaat nooit via onderhandelingen lukken >

Maar daarover kan ik - héél - kort zijn:

"Who the fuck cares?"

"The Bitch (aka "Mother Russia") Must Die!"

:|

jogo 11 juli 2024 20:20

Citaat:

Hee, Dadeemelee staat ge nog achter dit schrijfsel ?

CUFI 12 juli 2024 08:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 10385295)
Ok, iemand gooit een emmer stront binnen en loopt dan snel weg. CUFI in actie.

Tijd bewijst me alleen maar gelijk :( en ik wil géén gelijk hebben, echt niet.

Jan van den Berghe 12 juli 2024 08:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door CUFI (Bericht 10385442)
Tijd bewijst me alleen maar gelijk :( en ik wil géén gelijk hebben, echt niet.

Leg gerust eens het bewijs voor waardoor moet blijken dat u gelijk hebt.

CUFI 12 juli 2024 09:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 10385448)
Leg gerust eens het bewijs voor waardoor moet blijken dat u gelijk hebt.

Ik heb een tijd geleden een scenario voorgelegd. Dat voltooit zich nu.
Maar mensen volgen liever propaganda dat ons rechtstreeks naar wo3 leidt.

Is de grond in Oekraïne de dood van onze kinderen waard? Grond he...

Jan van den Berghe 12 juli 2024 09:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door CUFI (Bericht 10385463)
Ik heb een tijd geleden een scenario voorgelegd. Dat voltooit zich nu.
Maar mensen volgen liever propaganda dat ons rechtstreeks naar wo3 leidt.

Is de grond in Oekraïne de dood van onze kinderen waard? Grond he...

O ja, daar zijn we weer met die onzin over WO III. Weer zo'n debatfiche uit Moskou: "Jaag de westerlingen schrik aan." 't Is trouwens een oude debatfiche die u nu weer van het onder het stof haalt. Dus neen, u bent eraan voor de moeite. Dat "scenario" voltooit zich helemaal niet. Dat gedreig is maar een middel om het Westen te verlammen en onder druk te zetten zodanig dat men Oekraïne niet langer zou steunen.

Leuk artikel in dat opzicht. Maar, wacht, u zult weer afkomen met de vlucht vooruit, zoals al enkele keren toen u besloot met "Dat ga ik niet lezen".

Citaat:

Kremlin’s World War III Propaganda Meltdown Shows Putin Is Cornered
‘BUY CANNED FOOD’

The Kremlin’s well-oiled propaganda machine is reaching hysterical levels as Western sanctions bite.
Anna Nemtsova
Updated Sep. 26, 2020 10:07AM EDT

MOSCOW—Russia these days may look frightening to Americans, who hear often of election meddling and poisoning among other ill deeds. But consider for a moment the view from the other side of the divide, or at least the view presented to Russians by their television sets.

The looming potential for World War III has become a regular topic on Russian state propaganda shows. Night after night, Vladimir Soloviev, who is often described as the Kremlin’s top propagandist, condemns the West’s “economically suffocating” strategy of imposing sanctions and suggest war is the logical outcome.

The conclusion reached by Soloviev and his like-minded panel of guests is that the country’s politicians and titans of business should break all ties with the West, including communicating with their relatives. A long history of grievances spills out; Soloviev says the conflict between Russia and the West started in the 13th century: “They believe we are barbarians and they are civilized, so they have a right to point out to us how we should live and behave.”

The show, which is broadcast nightly on state channel 1, heats up quickly. This week, Sergei Kurginyan, a pro-Kremlin political expert close to the secret services, accused the West of tearing Russia apart by creating a fifth column in the Far East, where thousands of Russians have been marching in anti-Putin rallies for two months. Putin’s nemesis Alexei Navalny was out East bolstering the opposition rallies when he was poisoned with a deadly nerve agent.

Kurginyan has been consistently criticizing the Russian elite for pursuing naïve dreams about becoming part of European society: “Our elites have grown together with Europe through family connections, children, grandchildren. But in the current situation they will have to tear these connections apart. That will be terribly painful but you will have to do that,” he said.

A popular newspaper Komsomolskaya Pravda announced in plain language on Friday that: “The world is under a threat of the Third World War over the Russian COVID-19 vaccine.” The paper claimed the European Union and the U.S. were furious about Russia selling millions of doses of its vaccines to Brazil and Africa.

The Russian nationalist publication Tsargrad also carried an overheated headline on Friday, claiming an invented military victory: “NATO Exercises Failed: Russian Ships Scared Americans and Ukrainians Away.”

What has caused this latest storm of anti-Western propaganda?

This week, the U.S. imposed new commercial restrictions on Yevgeniy Prigozhin, the oligarch known as “Putin’s chef.” The companies operated by Prigozhin, one of Putin’s most trusted lieutenants, are linked to the Wagner mercenary army and troll farms responsible for U.S. election interference. U.S. Secretary of State Mike Pompeo also suggested this week that the order to poison Navalny came from senior Russian officials, the pressure grows on Putin to explain the poisoning or face yet more sanctions. Both the European Union and Britain are also preparing sanctions against Putin’s partner in Belarus, Alexander Lukashenko, after a violent crackdown on the opposition and a fraudulent election.

The age-old theme of a “conflict of civilizations” between East and West has been resurfacing on state media outlets. This undercurrent is at the core of the West’s issues with Russia, the propaganda outlets insist.

If the West continues to punish Vladimir Putin’s allies with economic sanctions and block Russian movement around the world, they say, Moscow will come up with a new strategy building on alliances with other Western antagonists. “We have not sent forces to Ukraine, to Kyiv only for the sake of our relations with Europe. By the new strategy we would deploy the forces and surely our allies in Turkey and China would respect us for such a strong decision,” prominent Kremlin-aligned political analyst Sergey Markov tells The Daily Beast.

The propaganda outlets portray Putin and his allies withdrawing from the world, as if in a besieged castle, to isolate and defend themselves.

Russia’s ability to respond in kind with sanctions is limited. A few weeks ago, the Chechen leader Ramzan Kadyrov imposed sanctions against Pompeo after the U.S. State Department sanctioned members of his family. But this was widely seen as little more than a joke since Pompeo has no property or bank accounts in Chechnya. Still, the story made the Russian-speaking news. Olga Skobeyeva, a host of one of the more popular political talk shows, 60 Minutes, praised Kadyrov’s “cool” sanctions.

Germany and France are demanding that the Kremlin investigate last month’s poisoning of Navalny with the Soviet-era chemical weapon Novichok. But the last two decades of Russian history show how strongly Putin resists any demand imposed by the West. Instead, they are ramping up the propaganda. “They say, ‘Oh, you once again want to tear us apart, here is our answer to you.’ And Putin comes out with a speech about the most powerful hypersonic weapon,” a commentator on independent Rain TV, Pavel Lobkov, told The Daily Beast.

Last weekend, on Russia’s Day of the Gunsmith—an obscure holiday which is usually ignored—Putin went on television to discuss Russia’s latest nuclear weapons. They can reach anywhere in the world, he said. The Avangard hypersonic glide vehicles can wipe out a territory the size of Texas or France, viewers were told. Putin blamed the U.S. for the withdrawal from the Anti-Ballistic-Missile treaty back in 2002. “We had to create these weapons in response to the U.S. deploying a strategic missile defense system, which in the future would be able to actually neutralize, nullify our entire nuclear potential,” Putin said.

On Friday, Putin asked the White House for a truce on the “information war,” which is laughable since Western intelligence agencies say the Kremlin has already been targeting the 2020 presidential election. Nonetheless, Markov explains that Moscow is expecting incoming rhetorical fire during the height of the American election season: “Russian intelligence has informed Vladimir Putin earlier this year of rough attacks on him personally coming up,” he said. “That might happen during the U.S. elections, the conflict might enter a hot phase, so it is time to buy canned food.”
https://www.thedailybeast.com/kremli...in-is-cornered

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:51.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be