Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   huiszoeking naar extreem rechts - prepper/goudhandelaar komt om (https://forum.politics.be/showthread.php?t=266489)

dalibor 28 september 2022 10:41

huiszoeking naar extreem rechts - prepper/goudhandelaar komt om

Bij de huiszoekingen naar uiterst rechts vannacht is Yannick V. omgekomen.

https://mailing.beleggersplaats.nl/m...0p5agRVcqkJYfa

Blijkt een goud- en zilverhandelaar te zijn, ook prepper en financieel expert die het discours van het grote Anglo-Amerikaans complot navertelt.

Doet me sterk denken aan wat sommige forumleden hier beweren.

Wat vinden jullie van dat soort theorieën? Zijn ze een gevaar voor de samenleving of zijn ze net een te weinig bekende waarheid? Of is een een analyse die in se juist is, maar doorschiet in zijn conclusie wat er moet gebeuren?

Xenophon 28 september 2022 11:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dalibor (Bericht 10040330)

Blijkt een goud- en zilverhandelaar te zijn, ook prepper en financieel expert die het discours van het grote Anglo-Amerikaans complot navertelt.

Wat vinden jullie van dat soort theorieën? Zijn ze een gevaar voor de samenleving of zijn ze net een te weinig bekende waarheid? Of is een een analyse die in se juist is, maar doorschiet in zijn conclusie wat er moet gebeuren?

Hoe is de man dan plots dood gegaan, normaal is een huiszoeking niet dodelijk.

Pandareus 28 september 2022 11:19

Citaat:

Preppers zijn mensen die van het paadje geraakt zijn. Enige jaren geleden waren er hier een paar notoire preppers actief, die bij hoog en bij laag beweerden dat de maatschappij ging instorten en dat zij in tegenstelling tot de rest zouden overleven.
Het fenomeen draait wel meestal rond websites (met webwinkel...) waar men grossiert in die onzin en waar men dan nutteloze junk kan aankopen voor te stockeren in hun hol of vluchtplaats...

Ondertussen zullen die hun ouwe voorraad conserven, rijst, betonkoeken, enz enz ook wel kunnen weggooien hebben :lol:

Jay-P. 28 september 2022 11:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus (Bericht 10040383)
Preppers zijn mensen die van het paadje geraakt zijn. Enige jaren geleden waren er hier een paar notoire preppers actief, die bij hoog en bij laag beweerden dat de maatschappij ging instorten en dat zij in tegenstelling tot de rest zouden overleven.
Het fenomeen draait wel meestal rond websites (met webwinkel...) waar men grossiert in die onzin en waar men dan nutteloze junk kan aankopen voor te stockeren in hun hol of vluchtplaats...

Ondertussen zullen die hun ouwe voorraad conserven, rijst, betonkoeken, enz enz ook wel kunnen weggooien hebben :lol:

Waar is den tijd.
Ik herinner me levendig de meer gegoede (niet noodzakelijk meer verstandinge) Zwitser uit de zeventiger jaren met hun prepper- en atoomkelder-fetisch.

Karel Martel B 28 september 2022 11:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 10040378)

Ge hoort uw deur ontploffen, ge grijpt uw wapen, en dan schieten ze U dood want ge had een wapen in uw hand.

Skobelev 28 september 2022 11:29

Een tweede Jurgen Conings? 't Was een extreem rechtse, een gevaar voor de linkse maatschappij hier. Wedden dat er geen haan zal naar kraaien uit officiële richting?
Blijkbaar is door de staat moorden omwille van gedachtengoed toegelaten hier in dit land.

Jay-P. 28 september 2022 11:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev (Bericht 10040399)
Een tweede Jurgen Conings? 't Was een extreem rechtse, een gevaar voor de linkse maatschappij hier. Wedden dat er geen haan zal naar kraaien uit officiële richting?
Blijkbaar is door de staat moorden omwille van gedachtengoed toegelaten hier in dit land.

Psssst. (niet verder vertellen)
Dat is zo in zowat alle landen, Skobbe. Uitschieter voor 't moment is Rusland en de vallende ziekte.

Skobelev 28 september 2022 11:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. (Bericht 10040400)
Psssst. (niet verder vertellen)
Dat is zo in zowat alle landen, Skobbe. Uitschieter voor 't moment is Rusland en de vallende ziekte.

"we" zijn dus eigenlijk geen haar beter. 't Is genoteerd. :?

Jay-P. 28 september 2022 11:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev (Bericht 10040403)
"we" zijn dus eigenlijk geen haar beter. 't Is genoteerd. :?

"We" (majestatische) vinden van wel want "we" hebben nog heel veel haar.

Pandareus 28 september 2022 11:43

Citaat:

Schieten op de politie lokt gepaste reactie uit hee Xeno.

Skobelev 28 september 2022 11:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. (Bericht 10040408)
"We" (majestatische) vinden van wel want "we" hebben nog heel veel haar.

Spreek voor uzelf! :-P

Jay-P. 28 september 2022 11:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev (Bericht 10040416)
Spreek voor uzelf! :-P

Wij nemen jouw raad ter harte, Skobbe.:-)

maddox 28 september 2022 11:56

Citaat:

Preppers zijn mensen die van het paadje geraakt zijn.

Of gewoon uw paadje niet willen bewandelen.
Citaat:

Enige jaren geleden waren er hier een paar notoire preppers actief, die bij hoog en bij laag beweerden dat de maatschappij ging instorten
Dat gaat gebeuren, da's niet de vraag, waneer is de echte vraag.
Citaat:

En dat zij in tegenstelling tot de rest zouden overleven.
Dat gaan we dan wel weten.
Citaat:

Het verschil tussen preppers en wannabe's:
  • Preppers vertellen het aan niemand. Wannabe's lopen ermee te koop.
  • Wannabe's starten met preppen via zo'n website, betaald met elektronisch geld, en dan in 1 keer grof. Bijvoorbeeld een pallet Mountain MRE's en gallon flessen water per wagenlading.
  • Preppers zorgen dat er geen papertrail is, en zorgen voor een gespreide aankoop en verwerking van de voorraden.

Skobelev 28 september 2022 11:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. (Bericht 10040418)
Wij nemen jouw raad ter harte, Skobbe.:-)

'k had het op dat we webben nog veel haar...:-P

Jay-P. 28 september 2022 12:00

@ #13

Beide systemen zijn goed voor de directe economie.

Jay-P. 28 september 2022 12:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev (Bericht 10040424)
'k had het op dat we webben nog veel haar...:-P

Niet te tellen maat.

Herr Flick 28 september 2022 12:03

Citaat:

acute loodvergiftiging...

Herr Flick 28 september 2022 12:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Karel Martel B (Bericht 10040397)
Ge hoort uw deur ontploffen, ge grijpt uw wapen, en dan schieten ze U dood want ge had een wapen in uw hand.

Uw wapen hoort dan ook niet naast uw zetel te liggen he,...

ik denk dat ik hier rapper een tafelpoot vast heb dan een geweer.

dalibor 28 september 2022 12:14

Ikzelf vind die kritiek op het monetair systeem voor een groot stuk terecht. Alleen vind ik het heel raar om daar extreem rechtse oplossingen uit af te leiden. Eigenlijk is dat een marxistische analyse, dat we allemaal in dat systeem van geld lenen worden gedwongen. Het is heel gek hoe alt right dat thema gebruikt om naar zogezegde oplossingen te gaan die dat probleem in wezen niet oplossen.

Xenophon 28 september 2022 12:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Karel Martel B (Bericht 10040397)

Ah ok, hij dus veel sneller moeten schieten.

Xenophon 28 september 2022 12:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick (Bericht 10040431)

Is het verboden van zo'n wapen te kuisen?

Jay-P. 28 september 2022 12:23

Citaat:

Mag dat niet? Van wie? 8O
Ik had (destijds in Belgenland) gedurende jaren een 5 shot Ruger in de la van mijn nachtkastje liggen. Geladen. (revolver).

patrickve 28 september 2022 12:23

Citaat:

De vraag is maar waarom je dat zou willen overleven. Dat je eindelijk eens wat moorden kan begaan is een laatste pleziertje dat je niet kan versmaden, maar om nadien nog veel te leven, waarom ?

Skobelev 28 september 2022 12:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. (Bericht 10040446)
Ik had (destijds in Belgenland) gedurende jaren een 5 shot Ruger in de la van mijn nachtkastje liggen. Geladen. (revolver).

Neen, dat mag niet, in principe. Thuis moeten wapens, in principe, in een kluis zijn opgeborgen, voorzien van een trekkerslot.

Maar ik zou, zeker aan de huidige energieprijzen, de bezitters van een vergund wapen geen warme maaltijd willen geven die dat ook, bij nacht en ontij, naast hun bed hebben liggen.

Karel Martel B 28 september 2022 12:41

Citaat:

Ge zijt niet echt een goede prepper als ge niet op alles voorbereid zijt hee.

Jay-P. 28 september 2022 12:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev (Bericht 10040459)
Neen, dat mag niet, in principe. Thuis moeten wapens, in principe, in een kluis zijn opgeborgen, voorzien van een trekkerslot.

In den tijd had ik een open wandrek met zestal geweren met opzij een vitrine hangkastje zonder slot met een aantal handvuurwapens. Munitie apart gehouden in lade met slot in slaapkamer.

Nooit enige aanmerking over gehad.

dalibor 28 september 2022 12:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Karel Martel B (Bericht 10040464)
Ge zijt niet echt een goede prepper als ge niet op alles voorbereid zijt hee.

Op alles voorbereid behalve dat de politie aan de deur staat.

Dadeemelee 28 september 2022 15:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev (Bericht 10040459)

Maar ik zou, zeker aan de huidige energieprijzen, de bezitters van een vergund wapen geen warme maaltijd willen geven die dat ook, bij nacht en ontij, naast hun bed hebben liggen.

Als die wapens vergund zijn voor gebruik in een schietclub dan horen die nooit gebruikt te worden voor ‘zelfverdediging’.
Dat wapen is daarvoor niet vergund.

Vette Pois(s)on 28 september 2022 15:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 10040559)
Als die wapens vergund zijn voor gebruik in een schietclub dan horen die nooit gebruikt te worden voor ‘zelfverdediging’.

waarvoor dienen wapens dan eigenlijk?

Henri1 28 september 2022 15:19

Citaat:

Wel als je als huisbewoner de Antwaarpse politie onder vuur neemt met een vuurwapen.

Herr Flick 28 september 2022 15:20

Citaat:

nee dat mag niet.

Ge moet uw wapen achter slot bewaren en het mag niet geladen zijn, de munitie mag er zelf niet bij liggen.

Maar dat wist u wel denk ik.

Herr Flick 28 september 2022 15:22

Citaat:

ge moogt die wel gebruiken voor zelfverdedeging maar het geweld moet proportioneel zijn.

Bovendien als die bewaard worden zoals ze moeten bewaard worden, dan is het bijna onmogelijk om die te gebruiken voor zelfverdediging.

Ge kunt dan beter met uw vrouw haren dildo gooien, die mag wel in het nachtkastje liggen.

quercus 28 september 2022 15:23

Citaat:

8O Ik heb eerst even moeten opzoeken wat een “prepper” eigenlijk is.

Dadeemelee 28 september 2022 15:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick (Bericht 10040570)
ge moogt die wel gebruiken voor zelfverdedeging maar het geweld moet proportioneel zijn.

Bovendien als die bewaard worden zoals ze moeten bewaard worden, dan is het bijna onmogelijk om die te gebruiken voor zelfverdediging.

Ge kunt dan beter met uw vrouw haren dildo gooien, die mag wel in het nachtkastje liggen.

Volgens mij enkel als je voor dat wapen een vergunning hebt voor zelfbescherming. Maar ik kan fout zijn. Als sportschutter mag je dat volgens mij niet buiten de schietclub gebruiken.

Dadeemelee 28 september 2022 15:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door quercus (Bericht 10040572)

Maar enfin quercus we hebben een paar bijna-preppers op dit forum. ;-)

quercus 28 september 2022 15:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 10040580)
Maar enfin quercus we hebben een paar bijna-preppers op dit forum. ;-)

Mijn “voorraden” strekken normaal voor 7 tot 10 dagen. Hoe dan ook, zowat wekelijks ga ik als mini-prepper naar de lokale Delhaize.

dalibor 28 september 2022 15:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door quercus (Bericht 10040572)

Ik ook. Ik dacht eerst aan mensen die Prep nemen, dat medicijn tegen HIV. Maar dat is het niet. :-D

De schoofzak 28 september 2022 15:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 10040442)
Ah ok, hij dus veel sneller moeten schieten.

Maar daarvoor moest hij beter zijn. Beter dan de flikken.
En dat was hij blijkbaar niet.

Hetzelfde probleem kon zich stellen, mocht hij een crimineel voor zich krijgen. Ook dan moest hij beter zijn dan de crimineel.

Hij moge in rusten in vrede, de simpele ziel.

quercus 28 september 2022 16:00

Citaat:

De Belgische wapenwetgeving heeft van ons eigenlijk weerloze sukkels gemaakt.

De schoofzak 28 september 2022 16:00

Citaat:

Was jij dat die dat ding meegenomen heeft bij een prostituthoer of zoiets?
En het ding op het nachtkastje gelegd met de loop in de richting van het hoofdkussen?
Zodat het meiske achteraf vroeg om dat ding voortaan thuis te laten, want ze had hem nogal genepen?
En jij antwoordde dan : "Wel, dat was de bedoeling". ????

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:16.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be