![]() |
Meer dan 3 maal meer laadconnectoren dan electrische wagens...
En ook in Limburg loopt het snel op, een verdrievoudiging op 1 jaar.
Citaat:
Zie ## laadkaart onderaan. Of iemand anders een andere uitleg? :? Privé laadpunten of op het werk natuurlijk niet meegerekend. De semi-publieke wel. Citaat:
vb ingave Hasselt https://chargefinder.com/nl/hasselt/oplaadpunten/zxn8yr ## Per laadpunt of -plaats vind je het aantal connectoren, welke soort en welk vermogen en of ze momenteel bezet zijn of niet. |
Hangen de bordjes "over te nemen" er al?
Zou wat voor u zijn he Micele? Stekkers opblinken, koffie schenken... |
Citaat:
Ik heb er verleden week een paar geplaatst. De privépersonen krijgen per slot van rekening subsidies als ze hun laadpaal openstellen voor andere mensen. |
Hoe meer hoe liever, en hoe sneller hoe liever, wat mij betreft.
Maar of het vlug genoeg gaat? Hoeveel laadpunten zouden nodig zijn voor de toeristen langs de Vlaamse kust? Zowel dagjestoeristen als bezitters van een tweede verblijf/appartement? |
Citaat:
Gaan ze genoeg brandstof hebben in de toekomst? |
1 op de acht steden en gemeenten loopt al voor op het laadpalenschema.
En bijna een op 3 heeft wel een tussensprint nodig. Citaat:
Hopelijk blijven die eeuwig bij hun plofkarrertje al moeten ze een halfuur omweg rijden om te kunnen tanken. :-P |
Citaat:
Lees hem nog eens na en bekijk de cijfers eens. |
Citaat:
|
Citaat:
Elec kan Europa in overvloed zelf opwekken. De eigenaars van BEV kunnen dat zelfs. Of net nu de ban begint op diesel vanuit Rusland. Kunnen we dat ergens opboren in Europa? Zijn daar oliezonnepanelen voor? lol Citaat:
https://carbu.com/belgie//index.php/...ngen?p=M&C=E95 En ik denk dat dit nog enkele jaren gaat aanhouden (Rusland is derde grootste olie-exporteur van de wereld), werd in april 2022 reeds voorspeld: Citaat:
Citaat:
|
Wat meer nuancering over die ban van Russische olie en in enkele dagen ook de ban Russische brandstof:
(dan begrijpen de leken ook wat meer) Citaat:
Het vrijgevige Westen zal hun luxe-hotels wel blijven betalen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
maar kom, dan is er nog de rit huiswaarts, dan zit ge op 200 a 300 km... dus ja, ge gaat het misschien net halen, maar misschien ook niet, want het is weekend en ge hebt de vrijdag nog gereden en commisies gedaan en daarna nog iets gaan eten en ja t is er dan niet meer van gekomen om te chargeren. ja en ge zijt niet alleen he daar ginder aan t zeetje, ... ik ga gewoon mijn tank volgooien met petrol kost me 5 minuten. De goede huisvader gaat dat wel voorzien hoor, die gaat zijn auto opladen tot de max en proberen van hem daar ergens aan een laadpaal te parkeren maar ja met veel goede huisvaders in Vlaanderen , staan die palen allemaal gas te geven natuurlijk. Gelukkig dat ze via de ventilus lijn rechstreeks stroom vanop zee krijgen. |
Citaat:
Het zou de eerste keer in de Vivaldigeschiedenis zijn dat ze nadachten vooraleer ze iets deden. |
Citaat:
BEV die gemakkelijk 350-500 km halen in de zomer. Citaat:
Toch raar dat mensen altijd problemen zoeken waar er helemaal geen zijn. *Bron: https://ev-database.org/nl/ zelfs de traagladende BEVs doen er 100 km bij op een kwartiertje aan een 100 kW-laadpunt. Citaat:
Dat zal uw appje of de wagen zelf jou wel vertellen. ;-) Of tinternet: Citaat:
Citaat:
https://www.google.com/maps/place/Al...g%2F11hzlztp9z Op de foto 2019 stonden er 2 ICEs fout geparkeerd, fotos 2020-2021 stonden er geen. |
Hoeveel 240V stekkers zouden er zijn in België?
|
Er gaan nooit laadstations genoeg zijn opladen is langer dan tanken van een fossiele https://www.vroom.be/nl/nieuws/repor...5db2-522260250
|
Citaat:
Een EV zal men ook niet horen, de buurman -op 4 meter- hoor ik ook niet meer sinds die een PHEV heeft. |
Citaat:
Dus niet zoals je denkt. Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ne vreemde zal zich daar de kloten van Schoof van aantrekken. |
Citaat:
Ik geloof ook niet dat voor elke plofwagen er 1 tankslang klaar staat, lol. En ik ben er zeker van dat niemand een tankzuil thuis heeft staan of op zijn oprit. Of op de parking in Plopsaland: https://chargefinder.com/nl/laadpaal...laan-68/x5yenj Nog eens een bevestiging van een dagelijkse EV-rijder: Citaat:
Hoofdrekenen is toch echt moeilijk hé. :lol: |
1 Bijlage(n)
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Mss weet Jochen ondertussen meer: Citaat:
|
Citaat:
Daar en enkel daar reageer ik op. Meer dan 3 maal meer laadconnectoren dan electrische wagens... Effe een formule toegepast op hetgeen u schreef in de opening. 90.000 EV's x 3 laadpunten per EV, dat maakt dat er 270.000 laadpunten zijn. Ik denk het niet!! |
Citaat:
Edit: En hoe ze aan die 1 op 10 komen weet je ook ondertussen. Citaat:
Citaat:
In het begin van de transitie zal quasi iedereen die een BEV koopt of krijgt een prive-laadpunt thuis/werk hebben = veel minder openbare laadpunten nodig. Maar eens > 40% van de huishoudens een BEV gaan willen rijden gaan er steeds meer bijkomen die in een rijhuis of appartement wonen zonder eigen parkeerplaats, staanplaats enz.. enz... |
Tijdens de lock down van het forum las ik nog een ervaring van twee mensen (journalisten?) die naar een vergadering in Nederland moesten.
Een van hen had een elektrische VW en ... in Nederland zijn er veel meer laadpalen dan hier. Wel, het werd toch een wreed fiasco. Spijtig dat ik het niet terugvind. |
En plezant dat dat is:
titel: Pechdiensten moeten elke dag minstens drie elektrische auto’s met lege accu depanneren https://www.gva.be/cnt/dmf20230201_91932515 Citaat:
![]() |
Citaat:
En hoeveel ICEs depanneren ze die niet meer willen starten? :lol: En bijkomend ook nog dat verhoudingsgewijs meer ICEs meer zonder naft vallen dan BEVs zonder elec: https://forum.politics.be/showthread.php?p=9739458 QED En-of de verkeerde brandstof tanken... # En plezant dat dat is: :rofl: van de elec-krant: Citaat:
https://wownieuws.nl/top-10-meest-vo...autoproblemen/ 1. Startbatrerij 2. Dynamo ... 6. Defecte startmotor 7. Kapotte brandstofpomp, of 4 van de top 10 gaat niet voorkomen bij een BEV. De grootste pannendienst van Europa: https://www.adac.de/rund-ums-fahrzeu...nnenstatistik/ |
Ook dat nog diesel tanken van een tankslang waar euro 95 op staat.
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
~ 3/4 van de problemen bij ICEs hebben "electrische oorzaken", pannenstatistiek ADAC. Bijna 50% is gewoon al de 12V startbatterij (en 9 kansen op 10 de fout van de eigenaar, een batterij kan men eenvoudig laten checken en-of men is aangesloten bij een vlotte pannendienst, lol) Kies maar een hoofdstuk eruit: (zoekfunctie werkt goed) zoals: https://www.mvwautotechniek.nl/sensortypes-en-signalen/ |
Platte start batterijen is een veel voorkomende oorzaak bij EV.
De laadpaal trekt die nml leeg als hij een tijdje aan de stekker hangt. En dankzij een ice kan die dan terug start hulp krijgen. Echter een EV kan geen Start hulp leveren aan een ice. |
Citaat:
Wel een extra 12V-batterij (kan Li-Ion zijn) voor data en andere 12V/5V/...V -verbruikers. Die wordt gemonitord en op tijd bijgeladen via de tractiebatterij en DC-DC converter naar 12V DC: Citaat:
Citaat:
EVs met V2L kunnen wel andere EVs (met bestuurder-Darwin-Award-winnaar) voldoende bijladen om tot aan de volgende laadpaal te geraken. Voor de Darwin Award bestuurder een tip: ICE: https://play.google.com/store/search...ken+app&c=apps BEV: https://play.google.com/store/search...efinder&c=apps Voor de Gentenaar-award: Citaat:
|
Een EV heeft een 12 v batterij.
Die geladen worden via hun grote batterij na contact. Maar met een platte 12 v batterij kan je geen contact maken en blijft hij leeg. De auto heeft de 12V-accu nodig om het contact in te schakelen en de systemen op te starten vóór hij geladen kan worden. En dat komt oa door te lang op te laden want hoewel de grote batterij zichzelf uitschakelt blijft de 12 v batterij stroom verbruiken om de connectie te behouden. |
Laadpunten zijn een beetje als leibanden voor kefferkes, je hebt er evenveel nodig als er kefferkes zijn haha.
In een naftestation tanken ze in een minuut, en nog wat jerrycans derbij en vala naar timboektoe. |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Dan laadt je best die 12 Volt best regelmatig wat bij met een druppellader zoals men met de ICE (oldtimer) ook doet. Ook 12 Volt jumpers kan men kopen: https://www.bol.com/be/nl/p/strex-12...YaAlA5EALw_wcB Deze demonsteert deze 12V-jumper in zijn BEV met platte 12 V batterij: https://www.youtube.com/watch?v=A4NUdNWyocM&t=146s En zo kreeg hij de deur open: https://www.youtube.com/watch?v=A4NUdNWyocM |
Eens elektrisch, nooit nog terug naar verbrandingsmotor. Is gewoon niet te vergelijken.
|
Citaat:
Komt dus voor bij bv vakantie of langdurig Ik denk niet dat je uw auto aan de stekker kunt houden en tegelijk een druppel lader kan gebruiken. Misschien wel, misschien niet? Toch opletten voor conflicten. |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
En uw auto niet in brand steken: https://www.regio8.nl/nieuws/man-aan...uto?category=6 |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:25. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be