Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Mobiliteit & verkeersveiligheid (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=210)
-   -   Einde elektrische deelsteps in Parijs? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=268519)

reservespeler 2 april 2023 09:28

Einde elektrische deelsteps in Parijs?
 
https://img-s-msn-com.akamaized.net/...=534&h=356&m=6




Drie verhuurbedrijven bieden in Parijs zo'n 15.000 e-steps aan, waar toeristen en inwoners vaak nogal slordig mee omgaan. Dat leidt tot ongelukken en chaos op de voetpaden, waardoor er stemmen opgaan voor een verbod. De vergunning van de verhuurbedrijven loopt eind augustus af.

Parijs beschouwt de uitslag van de bevraging als bindend, ongeacht de opkomst, beklemtoonde een woordvoerder van de stad. De uitslag wordt zondagavond bekendgemaakt.

Ik zie regelmatig in Brussel hoe er omgesprongen wordt met deze steps.
Mensen hebben totaal geen verantwoordelijkheidsgevoel meer als het gaat over hoe ze de steps achter laten.

Ook zijn ze vaak onveilig voor voetgangers, dit door hun redelijk hoge snelheid.

Henri1 2 april 2023 09:39

Ik ben voor een BAN van die rotdingen.

Veel te gevaarlijk voor de gebruikers en voor voetgangers.

reservespeler 2 april 2023 09:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 10141498)
Ik ben voor een BAN van die rotdingen.

Veel te gevaarlijk voor de gebruikers en voor voetgangers.

Hier ben ik het met u eens.

Oma 2 april 2023 09:49

Tja, de mentaliteit, hé?
Respect en discipline bestaan niet meer anders zou dat prima werken, toch?

Onzijdig 2 april 2023 09:52

Mogen ze in Antwerpen ook doen. Dat durft Bartje niet.

maddox 2 april 2023 10:39

Liever vandaag dan morgen, en dan nog Europees gezien.

Dat, of rigoureuze straffen voor de debielen dat die irritante dingen laten staan/vallen alsof ze koeien zijn die hun zeik en schijt ook gewoon laten gaan waar het hun uitkomt.

BigF 2 april 2023 11:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 10141483)
https://img-s-msn-com.akamaized.net/...=534&h=356&m=6




Drie verhuurbedrijven bieden in Parijs zo'n 15.000 e-steps aan, waar toeristen en inwoners vaak nogal slordig mee omgaan. Dat leidt tot ongelukken en chaos op de voetpaden, waardoor er stemmen opgaan voor een verbod. De vergunning van de verhuurbedrijven loopt eind augustus af.

Parijs beschouwt de uitslag van de bevraging als bindend, ongeacht de opkomst, beklemtoonde een woordvoerder van de stad. De uitslag wordt zondagavond bekendgemaakt.

Ik zie regelmatig in Brussel hoe er omgesprongen wordt met deze steps.
Mensen hebben totaal geen verantwoordelijkheidsgevoel meer als het gaat over hoe ze de steps achter laten.

Ook zijn ze vaak onveilig voor voetgangers, dit door hun redelijk hoge snelheid.

Ik weet niet of je de situatie kunt vergelijken (ben alweer enkele jaren niet in Parijs geweest) maar bij mijn laatste bezoek aan WashingtonDC heb ik me wel degelijk doodgeërgerd aan die deelsteps.
Je vind ze daar letterlijk overal. Op voetpaden, in tuinen, parken, fonteinen, metrostations, parkings,... De stad ligt er letterlijk vol mee. Ik zag er zelfs eentje liggen in een metrostation waar je 3 roltrappen naar beneden moest.

En dan worden die dingen al snel een pest ja.
Maar volgens mij is dat simpel op te lossen. Stop met de regel "laat de step eender waar je wil achter" en werk met 'haltes' waar je die deelsteps ophaalt en weer achterlaat. Laat je hem niet achter bij zo'n halte blijft de rekening lopen.
In Barcelona zag ik jaren geleden zoiets met deelfietsen. Steeds op te halen en achter te laten in speciaal daarvoor voorziene fietsenrekken. En die fietsen lagen helemaal niet zo verspreid door de stad als die deelsteps van tegenwoordig.

Vlad 2 april 2023 11:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Oma (Bericht 10141507)
Tja, de mentaliteit, hé?
Respect en discipline bestaan niet meer anders zou dat prima werken, toch?

De tragedie van de meent ... in sommige sferen, op sommige plaatsen, op sommige tijdstippen, in bepaalde groepen met bepaalde mensen wil dingen gemeenschappelijk doen wel eens lukken maar in het algemeen loopt het fout als er geen duidelijke eigendomsrechten, plichten en regels zijn.

Een ander voorbeeld dat voorlopig nog wel redelijk goed gaat is het autodelen. Men heeft er wel al meer rechten voor nodig dan de andere automobilisten hebben zoals de beste parkeerplaatsen. Het lukt dan wel voorlopig maar volgens mij ook maar omdat er vooral idealisten aan meedoen. Eens autodelen meer ingeburgerd raakt zit je met dezelfde miserie.

Vlad 2 april 2023 11:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BigF (Bericht 10141583)
Ik weet niet of je de situatie kunt vergelijken (ben alweer enkele jaren niet in Parijs geweest) maar bij mijn laatste bezoek aan WashingtonDC heb ik me wel degelijk doodgeërgerd aan die deelsteps.
Je vind ze daar letterlijk overal. Op voetpaden, in tuinen, parken, fonteinen, metrostations, parkings,... De stad ligt er letterlijk vol mee. Ik zag er zelfs eentje liggen in een metrostation waar je 3 roltrappen naar beneden moest.

En dan worden die dingen al snel een pest ja.
Maar volgens mij is dat simpel op te lossen. Stop met de regel "laat de step eender waar je wil achter" en werk met 'haltes' waar je die deelsteps ophaalt en weer achterlaat. Laat je hem niet achter bij zo'n halte blijft de rekening lopen.
In Barcelona zag ik jaren geleden zoiets met deelfietsen. Steeds op te halen en achter te laten in speciaal daarvoor voorziene fietsenrekken. En die fietsen lagen helemaal niet zo verspreid door de stad als die deelsteps van tegenwoordig.

In Antwerpen werkt het A-deelfietssysteem met de rode fietsjes ook goed en ik denk zelfs dat het rendabel is. Alle andere deelfietssystemen zijn er echter verlieslatend (bluebikes) of zijn even storend als de steps (mobib, donkey, ...).

fred vanhove 2 april 2023 14:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Onzijdig (Bericht 10141514)
Mogen ze in Antwerpen ook doen. Dat durft Bartje niet.


Ik heb me als voetganger nog nooit zo onveilig gevoeld dan toen ik er de laatste keer een jaar geleden was.

Van alle kanten komen van die gekken of e fietsen voorbijgescheurd aan snelheden waarvoor je met een auto bijna gevangenisstraf riskeert. Meer dan 1 keer moest ik springen voor mijn lijf....ook van die trotinetten die aan waanzinnige snelheden op nog geen halve meter aan je voorbijscheuren.


Wat heb ik heimwee naar voetpaden met voetgangers en al de rest gewoon op straat. Veel veiliger toen er alleen maar auto's en voetgangers waren. Voor oudere mensen is dat de hel denk ik. En dat allemaal voor die groene halve garen tegemoet te komen. Die debielen hebben ons al wat gelapt de laatste jaren

cookie monster 2 april 2023 15:51

Als ze ik ze hoor komen of zelfs fietsers op het voetpad , ik geef niet af ,
ik loop er recht op af !! En dan zijn sommige pist off ?? :-D
Ik moet maar beter uitkijken en opzij gaan ?? 8O
Ik heb zelfs al meegemaakt iemand met een bromfiets op het voetpad !!
Kleine kindjes op de fiets op het voetpad , dat snap ik wel !!
https://www.vlaanderen.be/met-de-fiets-naar-school
https://www.politie.be/5417/vragen/p...-en-de-wegcode

Onzijdig 3 april 2023 05:26

Geen deelsteps meer in Parijs, 85% van de opgekomen kiezers willen de steps uit het straatbeeld.

reservespeler 3 april 2023 06:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Onzijdig (Bericht 10141832)
Geen deelsteps meer in Parijs, 85% van de opgekomen kiezers willen de steps uit het straatbeeld.

Strak plan.

Karel Martel B 3 april 2023 06:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 10141483)
Ik zie regelmatig in Brussel hoe er omgesprongen wordt met deze steps.
Mensen hebben totaal geen verantwoordelijkheidsgevoel meer als het gaat over hoe ze de steps achter laten.

Dit is een gekend economisch principe, genaamd "Tragedy of the commons"

https://en.wikipedia.org/wiki/Tragedy_of_the_commons

Herr Flick 3 april 2023 06:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 10141498)
Ik ben voor een BAN van die rotdingen.

Veel te gevaarlijk voor de gebruikers en voor voetgangers.

Voor 1 keer ben ik het 100 % met u eens.

Weg met die klote steps !

Vlad 3 april 2023 06:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove (Bericht 10141643)
Ik heb me als voetganger nog nooit zo onveilig gevoeld dan toen ik er de laatste keer een jaar geleden was.

Van alle kanten komen van die gekken of e fietsen voorbijgescheurd aan snelheden waarvoor je met een auto bijna gevangenisstraf riskeert. Meer dan 1 keer moest ik springen voor mijn lijf....ook van die trotinetten die aan waanzinnige snelheden op nog geen halve meter aan je voorbijscheuren.


Wat heb ik heimwee naar voetpaden met voetgangers en al de rest gewoon op straat. Veel veiliger toen er alleen maar auto's en voetgangers waren. Voor oudere mensen is dat de hel denk ik. En dat allemaal voor die groene halve garen tegemoet te komen. Die debielen hebben ons al wat gelapt de laatste jaren

De deelsteps zouden in Antwerpen zo geprogrammeerd zijn dat ze slechts traag kunnen rijden in bepaalde (drukke) zones. In park spoor noord zie je de gebruikers soms verbaasd proberen meetrappen omdat hun rotding plots zo traag gaat. :lol:

(Boven dat park loopt trouwens een mooi fietspad dat in het noorden echter een aansluiting mist waardoor al de tweewielers door het park rijden. Elk jaar worden bij aanvang van het schooljaar waarschuwingsborden gehangen door stadsarbeiders en politieacties gehouden om tot traag rijden aan te zetten. Die hebben al meer gekost dan de aansluiting aanleggen vermoed ik. Wat we zelf doen doen we beter.)

Herr Flick 3 april 2023 06:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove (Bericht 10141643)
Ik heb me als voetganger nog nooit zo onveilig gevoeld dan toen ik er de laatste keer een jaar geleden was.

Van alle kanten komen van die gekken of e fietsen voorbijgescheurd aan snelheden waarvoor je met een auto bijna gevangenisstraf riskeert. Meer dan 1 keer moest ik springen voor mijn lijf....ook van die trotinetten die aan waanzinnige snelheden op nog geen halve meter aan je voorbijscheuren.


Wat heb ik heimwee naar voetpaden met voetgangers en al de rest gewoon op straat. Veel veiliger toen er alleen maar auto's en voetgangers waren. Voor oudere mensen is dat de hel denk ik. En dat allemaal voor die groene halve garen tegemoet te komen. Die debielen hebben ons al wat gelapt de laatste jaren

De dag gaat komen dat ik zo een mongool van zijn step mep bvb in het station of zo waar ze niet mogen rijden maar als gekken tussen het volk door laveren.

Laatst was er zo een shit for brains die dacht dat ik voor hem opzij zou gaan... die lag bekanst met zijn kloten in den decor.

patrickve 3 april 2023 07:20

Ik moet zeggen dat ik dat niet goed begrijp. Hier in Grenoble werkt dat prima. Maar ik heb ook al gezien als ik in Parijs kom dat het daar een boeltje is.

De reden hier dat het in Grenoble vrij goed werkt, is dat als je die step niet keurig op een daartoe voorziene parkeerplaats zet, je "huurgeld" blijft doorlopen. En als je in verboden zones komt, je ook een "boete" krijgt op je huurgeld. Kortom, als je daar gekke dingen mee doet kost U dat nogal een duit.

Je moet de step op een daartoe voorziene parking afzetten, en het is de GPS van die step, samen met een foto die je moet maken van hoe je die geparkeerd hebt, die een einde stelt aan uw huurperiode. Ik begrijp dus niet dat mensen die dingen kunnen laten slingeren zonder zich blauw te betalen, want je moet je credit card verbinden met je abonnement. Er zijn ook zones waar je niet mag komen, en doe je dat toch, dan krijg je om de minuut een boete.

Henri1 3 april 2023 07:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door patrickve (Bericht 10141868)
Ik moet zeggen dat ik dat niet goed begrijp. Hier in Grenoble werkt dat prima. Maar ik heb ook al gezien als ik in Parijs kom dat het daar een boeltje is.

De reden hier dat het in Grenoble vrij goed werkt, is dat als je die step niet keurig op een daartoe voorziene parkeerplaats zet, je "huurgeld" blijft doorlopen. En als je in verboden zones komt, je ook een "boete" krijgt op je huurgeld. Kortom, als je daar gekke dingen mee doet kost U dat nogal een duit.

Je moet de step op een daartoe voorziene parking afzetten, en het is de GPS van die step, samen met een foto die je moet maken van hoe je die geparkeerd hebt, die een einde stelt aan uw huurperiode. Ik begrijp dus niet dat mensen die dingen kunnen laten slingeren zonder zich blauw te betalen, want je moet je credit card verbinden met je abonnement. Er zijn ook zones waar je niet mag komen, en doe je dat toch, dan krijg je om de minuut een boete.

Of het nu een deelstep (gehuurd) of een step die eigendom is maakt geen reet uit hé.

Probleem is dat die rotdingen levensgevaarlijk zijn. Zowel voor de gebruikers als voor de voetgangers.

Skobelev 3 april 2023 07:45

Ik zie al firma's die in die rotdingen geïnvesteerd hebben naar de rechtbank trekken voor een schadevergoeding als die dingen uit het stadsbeeld moeten verdwijnen na ze eerst aan te moedigen.

Henri1 3 april 2023 07:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev (Bericht 10141885)
Ik zie al firma's die in die rotdingen geïnvesteerd hebben naar de rechtbank trekken voor een schadevergoeding als die dingen uit het stadsbeeld moeten verdwijnen na ze eerst aan te moedigen.

De overheden hebben ook al sjoemeldiesels aangemoedigd.

Skobelev 3 april 2023 08:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 10141889)
De overheden hebben ook al sjoemeldiesels aangemoedigd.

De overheden wisten niet dat die diesels sjoemelden...dat is pas achteraf boven water gekomen.

Oma 3 april 2023 08:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 10141889)
De overheden hebben ook al sjoemeldiesels aangemoedigd.

Yep, om dan te melken...zo moedigen ze nu ook de BEVkes aan om ook te kunnen melken maar met een andere drogreden: de schaarste van elektriciteit, die er niet is.

Oma 3 april 2023 08:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev (Bericht 10141912)
De overheden wisten niet dat die diesels sjoemelden...dat is pas achteraf boven water gekomen.

Inderdaad, maar ze wisten wel dat diesels vervuilden en toch werd het aangemoedigd...maar toen telde het milieu nog niet en moest de planeet nog niet gered worden? :roll:

Skobelev 3 april 2023 09:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Oma (Bericht 10141916)
Inderdaad, maar ze wisten wel dat diesels vervuilden en toch werd het aangemoedigd...maar toen telde het milieu nog niet en moest de planeet nog niet gered worden? :roll:

Elke reden extra om de bevolking hun zakken leeg te schudden is lekker meegenomen.

BigF 3 april 2023 10:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door patrickve (Bericht 10141868)
...
De reden hier dat het in Grenoble vrij goed werkt, is dat als je die step niet keurig op een daartoe voorziene parkeerplaats zet, je "huurgeld" blijft doorlopen. En als je in verboden zones komt, je ook een "boete" krijgt op je huurgeld. Kortom, als je daar gekke dingen mee doet kost U dat nogal een duit.
...

Exactly my plan.

Ik heb ook nooit de werkwijze van "gooi 'em maar ergens neer" begrepen. Dat is vooraf al gewoon vragen om problemen.
En de gevolgen dragen de verhuurfirma's nu in Parijs.
Stom, want in principe zijn die deelsteps wel een goei idee.

Herr Flick 3 april 2023 12:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BigF (Bericht 10141988)
Exactly my plan.

Ik heb ook nooit de werkwijze van "gooi 'em maar ergens neer" begrepen. Dat is vooraf al gewoon vragen om problemen.
En de gevolgen dragen de verhuurfirma's nu in Parijs.
Stom, want in principe zijn die deelsteps wel een goei idee.

heb ze hier al in de spoorbedding zien liggen, echt ge houd het niet voor mogelijk, over de afsluiting van een of ander fabriek. Nog net niet in de bomen.

maar nu moet ik wel zeggen als die gasten die step nog een keer op het zebrapad net voor het station parkeren en ik moet daar passeren dan kunnen ze hunne step ook ergens op een dak gaan recupereren.

patrickve 5 april 2023 14:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 10141879)
Probleem is dat die rotdingen levensgevaarlijk zijn. Zowel voor de gebruikers als voor de voetgangers.

Dat kan je van fietsers ook zeggen.

Herr Flick 5 april 2023 14:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door patrickve (Bericht 10143171)
Dat kan je van fietsers ook zeggen.

https://www.euronews.com/next/2022/0...nd-study-finds

Ik heb het ook wel eens uit 2' hand gehoord van een hersenchirurg, ... om een of andere reden is het gevaarlijker om te vallen van zo een step dan van een velo

Erw 6 april 2023 20:20

Ja die steps zijn een plaag. Ik zie steeds meer winkels bordjes uithangen dat ze ze buiten moeten laten, en terecht. Daarmee tussen rekken gaan rijden is te zot voor woorden. Hoe lui moet je daar wel niet voor zijn? Wat rondstappen in een winkel is al te lastig.
Eerder dit jaar heeft er zo 1 me op mijn velo aangereden.
Hoek van gebouw, ik wil links afslaan en zie die op 5 meter komen aanrijden met zijn hoofd naar beneden kijkende naar een computerke of zo midden op zijn stuur. Situatie waar je niks kan doen om te vermijden. Ik riep nog maar afstand en tijd te kort. Patat met velo en al opzij geramd, midden op mijn linkercrank, pedaal bleek later kapot en octalink 1 crankarm de dagen nadien enkele malen moeten terug aanspannen.
Ie vroeg of ik in orde was, ik zei ik wel maar koopwaar gebroken, trok ie em nie aan en weg was ie.
Steps horen niet tussen voetgangers en elektrische fietsen niet tussen fietsen, ze verrassen teveel door de motor die snelheid loskoppelt van situatie.
Als er bvb sterke tegenwind is, rijdt een fietser maar de helft zo snel, zij niet. En omgekeerd, als er meewind is, rijdt een fietser twee keer zo rap, zij niet, hun motor slaat af en zonder die rijden die plots 10 per uur minder.
En dan heb je nog de vele zeurders zonder nummerplaat, die rijden je aan 10 voorbij in terwijl je 25 rijdt. 35 halen met een elektrische fiets zonder dat de motor helpt, dat kan niet. Al die factoren samen maken dat voet en fietspaden grillige onvoorspelbare bedoeningen zijn geworden. Vooral de twee richtings, er komen tegenliggers af, met ertussen die elektrische die plots veel rapper kunnen rijden. Het is gevaarlijk geworden. In Gent langs de Coupure als het druk is rij ik op de autobaan, das veel veiliger, alleen moet je af en toe een auto de ruimte geven om te passeren.

De schoofzak 6 april 2023 21:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vlad (Bericht 10141848)
De deelsteps zouden in Antwerpen zo geprogrammeerd zijn dat ze slechts traag kunnen rijden in bepaalde (drukke) zones. In park spoor noord zie je de gebruikers soms verbaasd proberen meetrappen omdat hun rotding plots zo traag gaat. :lol:

(Boven dat park loopt trouwens een mooi fietspad dat in het noorden echter een aansluiting mist waardoor al de tweewielers door het park rijden. Elk jaar worden bij aanvang van het schooljaar waarschuwingsborden gehangen door stadsarbeiders en politieacties gehouden om tot traag rijden aan te zetten. Die hebben al meer gekost dan de aansluiting aanleggen vermoed ik. Wat we zelf doen doen we beter.)

Daar mag je eens een link van geven.
Theoretisch perfect mogelijk, maar praktisch ... ik schat simpelweg onmogelijk.

De schoofzak 6 april 2023 21:45

Ik blijf me afvragen hoe het mogelijk is dat zo'n systeem van deelsteps economisch rendabel kan zijn.

patrickve 7 april 2023 06:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 10143898)
Daar mag je eens een link van geven.
Theoretisch perfect mogelijk, maar praktisch ... ik schat simpelweg onmogelijk.

Dat is hier in Grenoble ook zo hoor. Zones van 10 km/u.

https://ridedott.com/ride-with-us/gr...de-local-rules

Herr Flick 7 april 2023 09:42

Hoeveel van die steps zijn er de afgelopen dagen al opgestookt in Parijs ?

Micele 7 april 2023 09:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick (Bericht 10144057)
Hoeveel van die steps zijn er de afgelopen dagen al opgestookt in Parijs ?

Is het zo koud in Parijs?

maddox 7 april 2023 10:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick (Bericht 10144057)
Hoeveel van die steps zijn er de afgelopen dagen al opgestookt in Parijs ?

Niet genoeg.

Herr Flick 7 april 2023 10:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Micele (Bericht 10144064)
Is het zo koud in Parijs?

Het is zo koud dat ze zelf de zonnewering van de Macron zijn favoriet restaurant in de fik hebben gestoken.

Rudy 7 april 2023 11:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 10141879)
Of het nu een deelstep (gehuurd) of een step die eigendom is maakt geen reet uit hé.

Probleem is dat die rotdingen levensgevaarlijk zijn. Zowel voor de gebruikers als voor de voetgangers.

De ergste zijn deze die lucratief worden gebruikt.
In Spanje zie ik de steps netjes achter elkaar rijden, richting werk.
De step is een praktisch vervoermiddel zolang ze rijden waar het mag.

patrickve 7 april 2023 12:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy (Bericht 10144113)
De ergste zijn deze die lucratief worden gebruikt.
In Spanje zie ik de steps netjes achter elkaar rijden, richting werk.
De step is een praktisch vervoermiddel zolang ze rijden waar het mag.

Eerlijk gezegd, ik ben een occasioneel gebruiker van die dingen, ik zie ze veel gebruikt worden hier, en daar zijn geen problemen mee. Die rijden allemaal op het fietspad of op de weg zoals een fietser, ik heb nog nergens zo een ding op een voetpad zien rijden, laat staan in 't station of zo. Het enige "verwijt" dat ik eraan heb is dat het gebruik ervan vrij duur is. Maar om U onbezorgd in 't stad te verplaatsen als het openbaar vervoer moeilijk is of het laat afweten, beter kan je niet vinden.

Het voordeel ten aanzien van een eigen fiets is dat je die dingen kan afzetten, en dan moet je niet bang zijn dat uw fiets gestolen wordt ; ook voor eenrichtingsverplaatsingen is het handig, bijvoorbeeld als ge naar 't station moet.

Herr Flick 7 april 2023 13:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door patrickve (Bericht 10144147)
Eerlijk gezegd, ik ben een occasioneel gebruiker van die dingen, ik zie ze veel gebruikt worden hier, en daar zijn geen problemen mee. Die rijden allemaal op het fietspad of op de weg zoals een fietser, ik heb nog nergens zo een ding op een voetpad zien rijden, laat staan in 't station of zo. Het enige "verwijt" dat ik eraan heb is dat het gebruik ervan vrij duur is. Maar om U onbezorgd in 't stad te verplaatsen als het openbaar vervoer moeilijk is of het laat afweten, beter kan je niet vinden.

Het voordeel ten aanzien van een eigen fiets is dat je die dingen kan afzetten, en dan moet je niet bang zijn dat uw fiets gestolen wordt ; ook voor eenrichtingsverplaatsingen is het handig, bijvoorbeeld als ge naar 't station moet.

Ik versta het nut er wel van, en als het beschaafd gebruikt wordt is het natuurlijk ook ok.

Maar, ... In een aantal stations en je weet wel wie de usual suspects zijn die op die krengen rijden, ... vlammen ze als zotten er gewoon door. Eentje kwam laatst recht op mij af, was nochtans plaats genoeg naast.

Die "jongere" is dus vol in de ankers moeten gaan en lag bekanst op zijn kloten, spijtig dat hij hem kon rechthouden, maar wat nen afgang tegenover zijn vriendjes, sukkel.

zijn mediteraan kleurke was op slag serieus weggebleekt... (oei ne Christenhond die gene schrik heeft en niet opzij gaat... ) Ja dat zijn ze niet gewoon he.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:40.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be