![]() |
Geluidmakers zwaar beboeten!
Ge hebt een uitlaat, en ge hebt iets dat door merg en been gaat.
Ik begrijp niet waarom het mogelijk is om met zoveel lawaai op straat te rijden. Er slapen baby's, kindjes, er broeden vogeltjes, mensen hebben hun raam open en horen net iets interessant op tv, ... Elke avond opnieuw hetzelfde liedje... Pain!!! |
Er zijn wettelijke normen rond. Indien een oetlul met een gat in de uitlaat, of met een "custom" uitlaat elke dag onnozel doet in je straat, dan is het inlichten van de politie wel een optie.
Die schrijven met plezier een extra bonnetje. (natuurlijk, als het een bontkraaghyena is, dan zijn onze agenten wat minbder happig) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
En dat is niet verbazingwekkend. EV's hebben veel stillere motoren, maar moeten elke gram kunnen besparen om een enigzins bruikbaar rijbereik te halen, dus is er veel te winnen met lichtere geluidsisolatie. En dus is dat ook gedaan. Helaas is een auto meer dan alleen motorgeluid. |
Een BEV is in de regel stiller tot 20-30 kmu. Dan overheersen rolgeluiden en windgeruis naargelang snelheid en wegdek.
BEV moet men eigenlijk zelfs wat extra isoleren omdat het motorgeluid er helemaal niet is... Soit is helemaal geen wetenschappelijke proef maar ik weet dat ADAC geluidsmetingen - interieur - doet bij 130 kmu, ik neem aan dat dan windgeruis overheerst, maar toch kunnen er verschillen zijn, wslk door de banden en nog wat van de motor. Tja de verschillende banden is ook zo een ding, toch als ze meten op hetzelfde wegdek. Elke test ga ik niet checken he. Ik zoek het even op en ik denk dat de BMW X3 in BEV (iX3) en zijn ICE-versies het objectiefste model is. Natuurlijk kent men de test-weers-omstandigheden niet.... Diesel- Benzine- Plug-in hybride- BEV Citaat:
|
Citaat:
En da's natuurlijk ideaal in Blegië, files gaan zelden sneller dan 30km/u |
Citaat:
Geen hoorbaar verschil bij die snelheid. De aerodynamica zal wel het verschil kunnen maken als we naar de betere aeromodellen gaan... |
Geef geen boete van 1000 euro aan iemand die er geen overlast mee veroorzaakt, anders dan de gutmensch zijn superioritieitsgevoel aan te tasten....
Geef boetes van 1000 euro aan wie de rust verstoort van goede burgers, hun huisdieren en alle biodiversiteit daar rond. Die uitlaten worde aangepast extra veel lawaai te maken. Wee de vogeltjes en God houdt van Zijn vogeltjes. |
Citaat:
Verwittig de politie, en geef een nummerplaat op. Indien de "eigenaar" geen speciaal handje boven het hoofd heeft. |
Citaat:
En met tollenaars bedoel ik mensen die in high tech ronde doen om parkeerboetes te innen waar geen vogel last van heeft. Passeert schoon aan de Turnhoutsebaan waar des tijds mensen op straat sliepen in een inham tegen de kou en 2km verder ene stierf aan ontbering. |
Citaat:
Emigreren naar rustigere oorden? |
Citaat:
En dat kan nooit de wettelijke norm zijn. |
Citaat:
En de wettelijke norm is het resultaat van democratie Corruptistaanse stijl. |
Citaat:
|
Citaat:
(grapje hoor ... de rolgeluiden van de banden overtreffen het motorgeluid) |
Citaat:
Maar tegelijk: de jeugd rijdt nu op elektrische steps en ... elektrische fietsen. Ik heb bijzonder weinig last van geluidshinder. (op een koppel blaffende honden na, omdat de eigenaar een oen is) |
Citaat:
Of wie die lawaaimakers zouden kunnen zijn. |
Citaat:
|
Citaat:
Dit zal nog wel anders zijn met een oude diesel. |
Citaat:
Over zoiets in Brussel de politie verwittigen :-D Succes:-D |
Citaat:
|
Citaat:
Mijn enige keer ik een boete gekregen heb wegens te snelle brommer, was met mijn vaders brommer, die we hadden van voor de de "40km/u" wetgeving. Citaat:
Citaat:
Voor de rest valt het hier al een paar jaar goed mee. Geen knetterende brommerkes meer, geen Boenke Boenke Golfkes 2-3, en de Kech roepende bontkraaghyena's zijn ook ter orde geroepen door de lokale moskee. Helaas voor mij, was dat pas nadat ik geen nachtwerk meer deed. |
Citaat:
Ook burenlawaai. Stelt de ploitie vast dat je na 22 uur stoort is de boete niet mals zijnde 350 euro Persoonlijk vind ik dat niet slecht want geluidsoverlast is naar het schijnt ergernis nummer 1 bij de meeste mensen. |
Citaat:
Welke figuren rijden er nu rond met een luid knallende uitlaat? Toen ik jong was, zowat elke hormonaal gestoorde puber. Maar het werd voor velen te dure hobby, als geld het punt niet was, dan wel de verspilde tijd. Voor brommerkes, waren de "rollekes" samen met de transitie naar volledig 4 takt de doodsteek. 2 takterkes opdrijven naar een "leuk niveau" was betaalbaar met een basis kennis "dit is een steeksleutel, en dit een schroevendraaier, en het ronde stuk moet in het ronde gat". 4 Takt vergt meer kennis en inzicht (ergo intelligentie), en duurdere gereedschappen alswel meer tijd. En met een knetterende uitlaat gestopt worden bij elke combi die je hoorde.... Zelfs al reed je niet te snel, of nog erger, kon je niet "te snel", dat vreet ook tijd. Voor auto's.... Tof, race-uitlaat, nieuwe podfilter met cold air shield. Grotere carburateur, of gechipte injectoren, tot je bij de controle kwam, en de geluids/emissienorm niet haalde, of ze begonnen wel te zeiken over de bredere banden dan origineel etc etc. Laat staan over een sticker waar ze vonden dat het niet pastte. Maar nu, ge moet al als een totale debiel met een veel te snelle illegale step met je smoel 20 meter goot vervuilen wil de politie in een "grote agglomeratie" er nog iets over willen zeggen. |
Ik ben dus wel kapot gepest geweest door beleidmakers, (ok soms terecht, SOMS), gecriminaliseerd, gemarginaliseerd. Ik heb me als een garnaal in een hoek gewrongen, wachtende op de LEGALE kruimel naar rijkdom.... Ge kunt dan toch op zijn minst zorgen dat ik niet verder en dieper in mijn ptsd zak door al da laweit oept straat dat 1001 maal erger is dan het pestbeleid toegepast op mij...
|
En ik heb het niet over belleken trek, want ik vind dat grappig. Maar over echte zware uitlaten he...
|
Hetgeen ik net het vervelendste aan mijn hybride wagen vind is het gebrek aan geluid als hij elektrisch rijdt.
En dan heb ik het vooral over rijden door woonwijken of -straten. Er rijden 2 fietsers in't midden van de baan, je komt zo dichtbij dat je ze bijna van hun fiets kan duwen maar ze horen je niet. Even kort op de toeter duwen heb ik ook al afgeleerd. Omdat je er zo vlak achter hangt verschieten die mensen zich een ongeluk, rijden ze ei zo na de kant in en krijg je iets tussen boze blikken en de middelvinger als je ze dan voorbij rijdt. Te weinig geluid is dus ook niks. |
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Uit het folderke van Volvo: Citaat:
|
Citaat:
Dat zijn de storende elementen niet, maar das hier een zone 30 waar ge best onder de 2000 toeren kunt bollen. Al die showstreken maken onnodig veel lawaai. Pain!!!! |
Citaat:
ik heb ook last van klokkengelui. Wat is eigenlijk de christelijke boodschap van (ook 's nachts) om het uur een aantal slagen te laten horen, plus op het half uur telkens één slag ? Weten die pastoors niet dat sedert de laatste oorlog elk gezin een klok in de living en in de keuken heeft; aangevuld met een wekker naast de sponde en een gsm met alarm-functie? Komt daar nog bij dat ik op de 2de verdieping op gelijke afstand zit van twee kerktorens, die elk hun deuntje ten beste brengen. (ik vond het wel aangenaam te vernemen en te horen dat de doodsklokken geluid worden als er een dorpsgenoot overleden is, EN als de pastoor of assistent verwittigd wordt. Mooi geluid.) |
Citaat:
Voer geen war on drugs! Voer een war tegen laweit! |
Citaat:
Dan spreek ik nog niet over het vervoer van de watercontainers om die elektrische wagens in onder te dompelen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:42. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be