![]() |
Shoot-out in the USA: Man schiet 22 mensen af.
Robert Card, wapen instructeur bij de reserve eenheden van het amerikaanse leger heeft de puntjes op de i gezet. 22 doden en 60 gewonden dank zij zijn AR 15. In tegenstelling tot wat er gebeurt is in Brussel, heeft hij de reputatie van de AR 15 hoog gehouden.
![]() |
Het is nu eens geen moslim maar een andere mentaal gestoorde zot, maar nu eentje met training, ze zijn hem zelfs nog aan het zoeken.
|
Misschien een linkje?
En ik denk dat het geen tapijtkopper was. |
|
Vandaag in de USA, binnen een paar jaar ook hier.
|
Citaat:
Rip, die 22, maar heeft 1 van hen trachten terug te schieten? We hadden het de schutter ook kunnen verbieden, dat geweer natuurlijk. DAT had alles opgelost. Soit, de debatfiches zijn al geschreven, uiteraard. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
HBVL doet het weer!
Titel LIVE. Man schiet zeker 16 mensen dood op twee plaatsen in Maine, klopjacht op gevluchte ex-militair In Lewiston, in de Amerikaanse staat Maine, zijn bij een nieuwe schietpartij minstens 15 doden gevallen en tientallen mensen gewond geraakt. Er vindt een klopjacht plaats op de schutter, die na de feiten gevlucht is. Volg het hier LIVE. gjs Wat is het nu? In de titel 16 doden In het artikel 15 doden In werkelijkheid 22 doden, akkoord mss waren het er toen minder, of waren ze nog niet allemaal geteld. Drie uur geleden 22 doden bij schietpartij In Lewiston, in de Amerikaanse staat Maine, zijn bij een nieuwe schietpartij minstens 22 doden gevallen en tientallen mensen gewond geraakt. Er vindt een klopjacht plaats op de schutter, die na de feiten gevlucht is. Volg het hier LIVE. Eén uur geleden Hoewel er nog geen officiële bevestiging is van het aantal slachtoffers, zouden er minstens zestien mensen om het leven gekomen zijn na de schietpartijen in Maine. Dat melden politiebronnen. Tientallen anderen raakten gewond. |
Citaat:
"An intensive manhunt is underway in Maine after two mass shootings left at least 22 people dead and dozens injured on Wednesday night." Idem bij Fox News. |
Citaat:
|
Citaat:
Het wapenbezit is eerder beperkt bij de linkie-winkies, die zich dus vrolijk kunnen laten afknallen. Nu ik het zelf schrijf, moeten we misschien alles maar laten zoals het is.... |
Citaat:
Geen moslim, dus het is de schuld van de anderen. Inch Allah. En Maine heeft een verbod op wapenverbieding. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Dus uiteraard, als ge dan géén wapen hebt om U te verdedigen tegen die gek of die crimineel dan is het uw eigen domme fout. En als ge voor politiekers stemt in Maine die wapenbezit voor "law-abiding-citizens" wil verbieden, dan zijt ge nog ne grotere idioot. Want die gek daar tegenover U, die trekt zich allemaal geen kloten van de schoof aan van dat "wapens doden" geneuzel. |
Citaat:
|
militairen verbieden?
|
Citaat:
USA: Death by firearms 12.2 per 100,000 inwoners Guns per 100 inwoners: 120 Belgium: Death by firearms 1.4 per 100,000 inwoners Guns per 100 inwoners: 6.9 |
Citaat:
|
Citaat:
Death by firearms 7,36 per 100.000 inwoners Guns per 100 inwoners: 3,5 In Barbados zijn er ongeveer de helft minder wapens per inwoner dan in België, maar zijn er bijna 7 keer meer overlijdens waarbij wapens in het spel zijn. In Barbados zijn maar een beetje minder overlijdens met wapens in het spel dan in de US, maar ze hebben bijna 40 X minder wapens in bezit. Bovendien, als er in België 120 wapens per 100 inwoners zouden zijn, dan zouden er 24,3 wapengerelateerde overlijdens moeten van komen. Dus als ge een Belg een wapen in zijn handen duwt, dan wordt het, gewoon door het wapenbezit hé, een moordlustige gek... Uw poging om wapenbezit en overlijdens door wapens aan mekaar te correleren faalt dus weer miserabel. |
Vuurwapens, zoals een AK, die plukt men toch gewoon van de bomen in Brusselse stadsparken.
De lijsten van vuurwapens onder de bevolking, wie heeft die opgemaakt. Ja hoor, de (r)Overheid, die de vergunningen uitschrijft. Die kwispel die als zeef in zijn auto lag , was die neergeschoten met een vergund wapen? Die laatste allahoe snackbaard, die zijn wapenvergunning was nog vers van de gouverneur? |
Citaat:
1,4 per 100.000 inwoners is nog best veel. En als er ene radicaliseert, dan zal hij waarschijnlijk geen wapen kopen met een vergunning. Wapens genoeg te krijgen, liet ik me onlangs vertellen. Ze worden gewoon het land in gesmokkeld. |
Citaat:
|
Citaat:
Het causaal verband erkennen tussen het aantal wapens en het aantal wapendoden is een beetje onnozel imo. Ja, er gaan uiteraard nog andere factoren zijn die bijdragen ook, het zal zeker geen lineair verband zijn (zoals u in uw simplistische berekening probeert te doen). |
Citaat:
t scheelt dat het daar zal beginnen winteren. |
Citaat:
Ik ben VOORstander van vrij wapenbezit, en zou het zelfs durven verplichten/aanraden, naar Zwitsers voorbeeld (bestaat dat daar nog?) |
Citaat:
|
Citaat:
Maar dat is een ding, de opleiding is een andere. |
Citaat:
|
Citaat:
Hoeveel boogschutters zijn er in België, die met bogen schieten die meer lijken op een ruimteschip dan op een originele boog. Of als we echt groot willen gaan, de St -Jansboogschutters (de Middeleeuwse Bazooka om kantelen van de muren te knallen). En natuurlijk.... als ge Joerg Sprave kent... :) |
Citaat:
' t Zal dan wel rap gedaan zijn. Dat hebben ze bewezen in de Limburgse oerwouden op zoek naar Jürgen. |
Amai zeg, de lijken zijn nog niet koud, en rioolvod hln weet al hoe het allemaal zo ver is kunnen komen;
https://www.hln.be/buitenland/niet-a...tond~acd355b6/ Nog een paar uur en roep om “minder wapens voor mensen die GEEN massamoorden plannen,” zal oorverdovend zijn. |
Citaat:
U leek te beweren dat er helemaal geen verband was. If not, my bad. |
Citaat:
|
Citaat:
Omdat mensen wapens MAKEN is het utopisch te denken dat NIEMAND (schiet)wapens zal bezitten. Het zins-gedeelte "als NIEMAND een geweer heeft" BESTAAT gewoon niet. Het is UTOPIE. Bovendien, dadee trachtte aan te tonen (zoals men al sinds het ontstaan van het 2nd amendment tracht aan te tonen) dat het loutere bezit van wapens een verhoging van wapengerelateerde overlijdens impliceert, terwijl zijn eigen link het tegendeel bewijst. En ten derde, aangezien ik niet kan verwachten en eisen dat "de vijand" géén wapens heeft, rest er maar 1 oplossing, en dat is zelf gewapend zijn. Mijn standpunt is dus dat 1. Wapens zijn inert, en je hebt een mens nodig om een andere mens met een wapen dood te schieten. In extreme uitzondering zou misschien een soort van "zelfontbranding" mogelijk kunnen zijn, maar dat is irrelevant voor deze discussie. Als er 2 mensen zijn, met elks 1 wapen, dan nog is het idioot te denken dat er 100% kans is dat beide zullen sterven door deze wapens. 2. GEEN mensen met wapens, bestaat niet. 3. Ik ben eigenaar van mijn lichaam, en heb het absolute en ondeelbare recht dit lichaam tegen een agressor te verdedigen. De enige limiet daarbij is mijn eigen angst om zelf een wapen te gebruiken om mijn lichaam te beschermen. Als je die 3 zaken naast mekaar bekijkt dan is de enige logische conclusie dat "NIEMAND een (schiet)wapen" zou moeten zijn "IEDEREEN een (schiet)wapen." |
Citaat:
De kans is derhalve erg klein dat ik neergeknald wordt. En mocht ik het in mijn hoofd halen om in het wilde weg beginnen te schieten, dan zou ik zeer snel neergeschoten worden door een volgende "passant." En hetzelfde zou overal waar wapenbezit VERPLICHT is gebeuren, in tegenstelling tot de plaatsen waar wapenbezit beperkt is tot mensen die zich geen zak van een verbod op wapenbezit aantrekken. Bedankt om mijn punt mee te bewijzen. |
Voor wanneer de betogingen "White Lifes Matter?"
Met begeleidende leeggeplunderde en uitgebrande buurten? Want er zijn zelfs geen motieven of "caucasian" politie-agenten nodig om zulke "blanke" mensen om te knallen Gewoon een of andere zot. Dat kan toch niet verder zo? |
Aandoenlijk, de klavierkrijgers die denken dat ze in een fight or flight situatie overtuigd zijn dat ze gaan terugschieten
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:39. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be