![]() |
Audi Brussel
Raar is dat. 1 op de 3 jonge mensen in Brussel is werkloos. Er moet toch iets grondig fout lopen met die Brusselse bevolking en of onderwijs:roll:
De autofabriek heeft het streefdoel om het aantal Brusselse werknemers op de site te verhogen, maar samenwerkingen met arbeidsbemiddelaar Actiris en opleidingsdienst Bruxelles Formation ten spijt, blijft het contingent Brusselaars bij Audi Brussels al jaren rond een tiende van het personeel hangen. Veel werkloze Brusselse jongeren vinden er geen baan omdat ze niet over de juiste vaardigheden beschikken. In totaal zijn er drieduizend vaste en vijfhonderd tijdelijke werknemers aan de slag in de autofabriek. Het aantal Brusselaars is beperkt tot 350 ?525. https://www.bruzz.be/actua/economie/...sel-2024-02-05 |
Citaat:
Het is exact hetzelfde probleem daar als hier hoor.... Jonge mensen vinden die zelfs maar een elementaire "schroevendraaiermentaliteit" hebben,iets (ver)maken of monteren,zo in een werkplaats....wel...vind ze maar....Zelfs met de belofte van een prima loonzakje.. Voor de bureaus echter kan je ze per ton verkrijgen.....no problemo.. Dit is ook logisch,ons onderwijs,of het nu in Wallonie,Brussel of Vlaanderen is,levert in hoofdzaak kandidaat bureautijgertjes af..... Wat denk je dat er dan gebeurt? Maar ik wil ons schoolsysteem niet te hard afkraken,er is een OORZAAK,en die is terug te voeren naar midden de jaren negentig vorige eeuw toen ons bedrijfsleven vrij breed begon aan een minstens 10 jaar durende cyclus van zich zo onaantrekkelijk mogelijk te maken...... De oogst komt nog steeds binnen....nu in de vorm van de kinderen van de generatie die toen midscheeps getroffen werd.... |
Citaat:
|
ik heb er 7 jaar gewerkt bij VW , er werkte 1 afrikaan en 1 arabier op 7000 man
|
Das toch geen probleem...want binnenkort en na reorganisatie door de nieuwe audi CEO verkast de productie van audi Vorst toch naar Thailand en Mexico en dan komen er in brussel nog eens 3.500 werklozen bij.
|
Citaat:
|
Citaat:
Dan kunnen ze hun streefdoel om het aantal Brusselse werknemers op de site te verhogen toch meteen opbergen. :roll: Je draad is overbodig of dacht je dat niet geweten was dat (brusselse) hangjongeren niet graag werken voor een peuleschil in een fabriek? Dan kunnen ze geen patserbakken kopen..:twisted: Heet van de naald: https://p-magazine.com/nl/articles/d...-meer-in-vorst "Directie Audi bevestigt gerucht: geen nieuwe Q8 e-tron meer in Vorst." |
De essentie is dat Vorst een NOODZAAK moet blijken voor Audi....zoals het ooit was toen ze indertijd van de VW groep de naamplaat mochten veranderen omdat Audi een "niche" van iets kleinere modellen wilde bedienen (wegens vooral wettelijke redenen was dat toen)....
Dus,WAAROM is Audi in Vorst aanwezig... IEDERE lokatie van een autofabriek,ook in Goedkopistan,komt dergelijke invraagstelling zowat ieder decennium wel tegen....want in dergelijke periodes veranderen de marktomstandigheden soms al fenomenaal... Ik verwijs nog even naar Ford Genk (remember....anyone?)....Ooit,in de ninetees,de tweede grootste Ford fabriek op de planeet,in de lucht opgehemeld voor zijn moderniteit en efficiency......en nu spoorloos verdwenen..... Groot of klein,geen enkele autofabriek kan voor eeuwig zijn... |
in '97 zei een kenner : binnen 15 jaar zijn alle autofabrieken hier dicht
|
Citaat:
Helemaal niet. Die Ford fabriek uit Genk werd verkast naar turkije en werd daar met europese steun van subsidies, dus met de belastingen van de werkloze ford arbeiders, opnieuw opgestart. |
De beslissing,deel 1,is gegeven...De produktie van Audi Vorst wordt beperkt en honderden interims gaan moeten vertrekken...
https://www.brusselstimes.com/belgiu...temporary-jobs De "onzekere economie" en "onduidelijkheid omtrent subsidies" maken het moeilijk.. Ik ben blij dat de directie zo eerlijk is.... De Kelten kopen geen EV's genoeg,terwijl onze eigen regeringen,in samenwerking met de "managers" het de autofabrikanten en zichzelf in de EU echt wel moeilijk gemaakt heeft om op een verantwoord tempo de omschakeling te maken....(ik verwijs naar het dieselschandaal,dat aantoonde dat er eigenlijk meer dan een decennium verloren was gegaan aan verkeerde dingen,en ik blameer de europese overheden evenzeer als de autofabrikanten daarvoor) De invoer van Chinese batterijpakketten om die dan te vijzen in een "Europese" wagen (hetgeen eigenlijk is wat gebeurt) is geen economisch nuttige bezigheid....Het staat nauwelijks boven het "rebranden" van electronische Chinese spullen met een "Europese" naam... Dan kopen "we",de consumenten,dan maar direct Chinees......De Kelten WETEN tenslotte dat "Europese EV's" gewoonweg niet bestaan en ons zuurverdiende geld (al dan niet met subsidies erbij) wordt efficienter besteed..... ER zal nog wel een "deel 2" komen...Mensen die werken bij Audi Vorst en anders iets kunnen weten al wel wat ze dienen te doen.....voor zichzelf....:| "Toegevoegde waarde" creeren aan geimporteerde technische dingen is hetzelfde als een oude jungle-stam die een geweer ,dat ze zelf niet zouden kunnen maken ,"versiert" met allerlei "native" markeringen en sierlinten gezegend door de sjamaan van de stam..... Die laatste en zijn croonies hebben dan wel werk,maar eigenlijk is er niks gecreeerd en de stam zal verder kogels moeten kopen,want die kunnen ze ook niet zelf maken.....De sjamaan zal voor zichzelf wel werk creeeren daaromtrent.(zegeningen en zo) en zorgen dat anderen daar niet in tussenkomen. ergo......wat rest van onze "Europese industrie".....ganse afdelingen sjamanen maar geen smeden meer.. :-( |
Het is allemaal wat concreter nu...
De Q8e die in Vorst samengebuffeld wordt verkoopt niet goed,kost is een factor en Audi zou die produktie liever in Mexico laten doen.... Ik kan me voorstellen dat ,behalve kosten,een reden zou kunnen zijn dat Noord-Amerika een betere markt is voor dergelijke "m'a tu vue" voitures dan Westelijke Europa....... Het is inderdaad een zeer bekwame kleine fabriek daar ,reeds van ten tijde van VW,maar zelfs daarvoor is het nu moeilijk..... Men mag Audi dankbaar zijn voor de extra 10-15 jaar die ze de site gegeven hebben... De Premier is blijkbaar persoonlijk bezig te proberen de meubelen te redden.Maar ik ben van mening dat mijn belastingsgeld niet moet dienen om ,uiteindelijk,de winstmarges van VW groep aandeelhouders veilig te stellen door werklieden te subsidieren die ook elders wel emplooi gaan vinden.... |
pluspunt van Audi brussel is de kwaliteit : autos die daar van de band rollen hebben minder foutjes dan de duitse
|
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Er werd slecht nieuws gevreesd en slecht nieuws kwam er. Audi Brussels overweegt vroeger dan voorzien te stoppen met de productie van het enige model dat er gemaakt wordt en zal herstructureren. Volgens Bart Van Craeynest, econoom bij VOKA, is dit symptomatisch voor de Europese en vooral Belgische industrie. ‘Hopelijk komt dit op tafel bij de regeringsonderhandelingen.’
|
Citaat:
En Vivaldi heeft steunmaatregelen voorzien: https://www.demorgen.be/nieuws/reger...voor~bad2975f/ Dat helpt niet, de autofabrieken zijn de nieuwe koolmijnen. |
Citaat:
Het gaat niet alleen om wat een werknemer netto verdient maar al de lasten die er bij komen en de rigiditeit en financiële afstraffing als men iemand wil ontslaan. |
Citaat:
|
Citaat:
Jammer, maar helaas. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
De auto wordt hier ook steeds meer verketterd. Wegen worden steeds smaller en of worden afgesloten. Steden worden verboden terrein. Nog een beetje en je mag hier met een auto alleen nog stilstaan en of max 20 km/u. Die vijandigheid tegenover de auto begint zijn sporen na te laten .... Allen dan maar op de Chinese fiets fatbike of trotinette:roll: Audi vertrekt naar Mexico. |
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Als De Croo met zijn gevolg een afspraak maakt met de leiding van Audi komen de grote bazen van Duitsland niet eens. Audi wil competitief blijven en België is te duur. |
Citaat:
En de mensen die die herstellen , ombouwen en omprogrammeren, dat zijn alvast geen onetrick boutenaandraaiers of ramenplakkers. |
Citaat:
|
Audi Vorst, weer en het zoveelste bedrijf in bel-ziek dat de deuren sluit...
En dan nog blijven sommigen koppig beweren dat het met onze economie zo goed gaat...:roll: Ook de stekkerautootjes verkopen steeds meer en zo vlot gelijk warme broodjes....:rofl: Europeanen gaan wef-swab nog gelijk moeten gaan geven: "you will own nothing" maar of we dan happy zullen zijn, is twijfelachtig..:twisted: |
Het is genoeg uitgelegd geweest,er is in Europa gewoon geen markt genoeg voor dergelijke electrische patserbakken om zich een eigen fabriek te veroorloven en het is blijkbaar onwaarschijnlijk dat die markt zich nog zal materialiseren.....Audi zit in het hoekje waar de klappen vallen.
Bovendien kan Audi Vorst onmogelijk eventueel groeien om van eventuele marktvraag en verbeterende kostenomstandigheden te profiteren.......het was,het is,een kleine site die totnogtoe altijd een niche binnen het VW concern kon opvullen....de laatste 10 jaar voor het Audi merk. En tenslotte...met het verdwijnen van de VEEL grotere fabrieken van Renault,Opel en Ford is tevens de ervaren toeleveranciersketting zowat verdwenen....ze mochten bij Audi onderhand voorzeker zelfs de dagelijkse zak autobandventieldopjes en de spatborden invoeren uit Verwegistan.... Er is blijkbaar meer markt in de VS voor e-patserbakken,en dus volstaat de Mexikaanse fabriek ongetwijfeld... Daar is ongetwijfeld,behalve betere kostenvoorwaarden, ook PLAATS.....en al de toeleveranciers,en hun schoonmoeder,zitten daar ook wel mag ik postuleren.... Het wordt inderdaad tijd dat de linkse politiekers en de vakbonden eens ergens demonstreren hoe je dat doet,een maakbedrijf in Belgie open houden......want de rest weer het echt niet hoor... |
1 Bijlage(n)
Audi Vorst heeft eigenlijk pech dat ze wslk de dikste en duurste electrische SUV maken van de VW Group.
Want VW Gp had maar een zeer licht dalende verkoop qua BEVs (slechts 1,37% minder (-4,4k)) maar dat hadden andere automerken zeker ook, zelfs meer, onder andere Tesla. directe bron: https://www.volkswagen-group.com/en/...rs-level-18529 Maar het plobleem van VW Gp is dat ze geen winst maken op de meeste EV-modellen. En de Audi Q8 e-tron zal er zeker ook bij zijn... btw het nieuws van Audi Vorst haalde zelfs US media (zoals Teslarati...) Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Melexis, de Westvlaamse maker van ultra-moderne chips (18.000.000 per maand) voor de auto-industrie over de GANSE wereld, wordt geleid door een ingenieuze vrouw, Françoise Chombar... Zo'n mensen hebben we broodnodig ! |
USA steunt zijn fabrieken die EV-projecten opzetten en vakbonden hebben. Dus Tesla niet, die zorgen voor zichzelf.
Dit voor een totaal van meer dan $ 1,7 miljard, waarvan de grote autobedrijven zoals GM, Stellantis (Fiat-Chrysler) en Volvo tesamen ca. $ 1,3 mrd binnenrijven. Ford staat er deze keer niet bij, want die hebben reeds een $9,2 mrd lening gekregen voor 3 batterijfabrieken, en wslk nog wat. # Citaat:
|
Citaat:
|
En blijven sukkelen met software.
Veel modellen lopen jaren vertraging op, en het betert niet. Nu hopen ze op de expertise van de Amerikaanse startup Rivian. Hoe is het mogelijk. VW Gp was ooit de grootste "autogroep" van de wereld, in 2017 verkochten ze zelfs nog 10,7 miljoen wagens per jaar. H1 2024 zitten ze aan 4,35 miljoen, dus 9 miljoen gaan ze niet halen. Nochtans heeft ex-CEO Diess indertijd vroeg genoeg de waarde van software geroeptoeterd, en dit niet alleen bij stekkerwagens maar bij alle. Audi Vorst zal dan als eerste geslachtofferd worden. :cry: Citaat:
Citaat:
|
Geen nieuw model voor Audi Brussels: “Dit betekent een sluiting van de fabriek.
de vakbond heeft de sfeer daar serieus verziekt in de jaren 1994-2004 |
En ze wilden Tesla een lesje leren...
Hoogmoed komt voor de val... 6 jaar geleden: Citaat:
Citaat:
https://www.teslarati.com/tesla-kill...on-update/amp/ |
Je ziet wat er gebeurt als er TE veel "beschermende wetgeving" bestaat....
Tientallen VW-groep onzinjobbers,ambtenaren,politici en vakbondslui zitten al wekenlang te "overleggen" terwijl ,hoor ik vandaag al evenzolang er geen produktie meer is.... Moet er nog zand zijn.....een fabriek die blijkbaar niks hoeft te produceren....wat zegt dat over het nut van die fabriek,het is daar toch de staat niet? Dit moet stoppen.....stoppen met spelen met de mensen... Geef hen hun ontslagpremie en doek dat spel op op......Audi Vorst is DOOD....BEGRAAF het! Zou er nog één klant zijn die nog een auto zou DURVEN bezitten die daar afgemonteerd is dit kwartaal? 8O Op die plaats kan dan in het dynamische Brusselse ondernemingsweefsel ongetwijfeld weer iets van wereldklasse komen........wat sociale woonblokken en een gedenkparkje of zo..... Al dat getetter ,kwestie van de gewone werknemer nog wat meer in de put te duwen....na een lijdensweg en twijfel die nu al maanden duurt....Want de overheid zal wel weer iets vinden om een deel van de ontslagpremie per direct aan te slaan voor zichzelf en een ander deel reeds vooraf te "helpen bestemmen " |
Chinese merken zoeken gespecialiseerde fabrieken/werknemers in Europa om de EU-importtaksen te vermijden.
Die geruchten zijn er alvast al sinds juli/augustus: Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:25. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be