![]() |
Antwerpen blijft Vlaanderen leegzuigen via bedrieglijke lening.
De bakken subsidies die Antwerpen krijgt volstaan niet voor Koen Kennis en NVA consoorten.
Ze gaan nu via ‘creatieve’ boekhuiding nog meer geld naar TStad pompen. En dan maar schimpen op de Walen. https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20240220_97314885 Citaat:
|
Citaat:
Walen spenderen liever geld aan uitkeringen die niks opbrengen, en gaan liever vissen. |
Citaat:
Antwerpen ontvangt op grote schaal en nu zelfs met bedrieglijke akties geld van hardwerkende Vlaamse gemeenten. En waarom? Omdat De Grote Leider Bart Van Antwerpen daar bougemestre is. De NVA statuten zouden best aangepast worden: Artikel 1: zoveel mogelijk Vlaams geld versluizen naar Antwerpen. |
Wat een geleuter weer !
In feite krijgt Antwerpen per inwoner minder in vergelijking met andere gemeentes in Vlaanderen. Maar goochelen met bedragen is leuker om de mensen een foute indruk te geven. Trouwens een balans lezen is tegenwoordig niet velen meer gegeven, zeker niet bij de groenen. Later als alles uitgeklaard is interesseert er zich geen hond meer voor. Maar de stemming is gemaakt en daar gaat het om. Citaat:
Zie ook (op website Stad Antwerpen) BOEK2_Toelichting_jaarrekening_2022 (1) https://www.vvsg.be/nieuws/145-miljo...januari%202022. https://www.vvsg.be/kennisitem/vvsg/fusies?query=fusie |
Citaat:
Link? |
Citaat:
|
Citaat:
Bart Van Antwerpen en zijn trawant Koentje pikken het geld in van hardwerkende Vlaamse gemeenten. |
Citaat:
Zoals we in de jaren 80 hadden En dit wordt aangemoedigd door eenmalige schulden overname En u haalt de niets opbrengende blijvende transfer erbij naar Wallonië Ja, scherper kan u het contrast niet stellen |
Met de werken van de Oosterweel in volle bedrijf vind ik het maar raar dat de stad zulke begrotingstrucks moet toepassen om dat waar ze recht op heeft ook daadwerkelijk te krijgen. Blijkbaar tellen de leningen die men voor die werken ongetwijfeld aangaat niet mee ?
|
Citaat:
|
Citaat:
Dit is gegraai is zelfbediening door de stad, ten nadele van de Vlaamse belastingbetaler. Die Koen Kennis is voor Antwerpen wat Stéphane Moreau was voor Luik. |
Citaat:
|
Hoeveel keer moeten we hier eigenlijk nog ter sprake brengen dat de metric BBP de motor is van welvaartscreatie?
|
Citaat:
Iedere Vlaming en elke Vlaamse partij aanvaardt dat steden die een centrum-functie vervullen, daarvoor steun moeten krijgen. Vanzelfsprekend zal elke burgemeester wel argumenten vinden om zijn stad of gemeente meer in de verf te zetten. Daar moet/kan dan maar onderhandeld worden op de hogere niveaus (voorlopig nog provinciaal, Vlaams en voorlopig nog federaal) om tot een vergelijk te komen. Nu ben ik zelf ook nogal tegenstander van te grote steden. Antwerpen, Gent, Brugge en Hasselt mogen van mij dimmen. Zelfs Mechelen, Aalst, Kortrijk ... vind ik net te groot om een leefbare stad te zijn. Ik hoop dat alle gemeenten rond die steden zelf vrijwillig onder mekaar fusies aangaan, om "grote broer" zijn grote honger wat te stillen. Maar ik besef dat ik daarbij niet overal een meerderheid heb aan medestanders. |
Citaat:
Vooral blijven schimpen op de Vlamingen, Dadee! Het brengt ongetwijfeld stemmen op voor de partijtjes die het dichtst de kiesdrempel naderen. |
Citaat:
En als men daarbovenop nog oneigenlijk gebruik gaat maken van overheidssteun dan kan je het eigenijk niet meer dulden. En hou er ook rekening mee dat hierdoor de Vlaamse Overheid 21 miljoen misloopt, bovendien komt daar nog eens de interest op die lening bovenop die de Vlaamse begroting nog meer in het negatief brengt. |
Citaat:
|
Citaat:
Wat moet een stad meer krijgen van mensen die daar geen deel van uit maken ? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Wat betreft de spuigaten uitlopen. Hebben we jou al één keer hier over horen piepen? Citaat:
|
Citaat:
1) de wederzijds overeengekomen transactie. Handel. 2) het "collectieve verzekeringsprincipe" waarbij men tot een gemeenschappelijke pot bijdraagt in functie van zijn eigen RISICO op nood op bijstand. Individueel kunnen er dus transfers zijn, maar de STATISTISCHE VERWACHTINGSWAARDE VAN TRANSFER IS 0. Daarnaast bestaat er natuurlijk nog de "gifte": iemand met bezit kan beslissen dat over te maken aan een behoeftige maar dat is altijd OP INITIATIEF VAN DE SCHENKER. |
Citaat:
|
Citaat:
Trouwens de sociale zekerheid hier was bij zijn ontstaan nog een mengeling van een collectief verzekeringsprincipe met een sociale achtergrond (de bijdragen van de hoge lonen waren begrenst, doch hoger dan deze van de lage lonen), terwijl het nu meer een ordinaire belasting is (bijdragen van de hoge lonen zijn onbegrenst, terwijl de bijdragen van de lage lonen dikwijls vrijgesteld zijn). Blijkbaar is geweld helemaal niet nodig om dingen van anderen eigen te maken. |
Citaat:
En onmiddellijk daarna zijn er medeforummers die vragen "waarom?". Wel, het stond er en het staat er nog: omdat ze een centrum-functie vervullen. Is dat hier een forum voor debielen misschien? |
Citaat:
Ik heb al gezegd dat steden wat meer mogen krijgen dan kleinere gemeenten omdat inwoners van de kleinere gemeenten soms wel eens beroep moeten doen van de ‘diensten’ van de ‘steden’. Maar dat lijken mij toch wel zeeeeeer beperkte ‘diensten’. Bijvoorbeeld in Leuven staat één van de grootste ziekenhuizen van België. En ik heb daar wel eens gebruik van gemaakt. Maar is het Leuven die daarvoor betaalt? Dus concreet: welke objectieve kosten voor niet inwoners van Antwerpen zit in die ‘centrumfunctie’? |
Citaat:
ps, de foutjes zijn te wijten aan een nieuw toetsenbord oftewel sloten sterke drank binnen.:lol: |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Noden van anderen zijn middelen om tot hun eliminatie te komen he. Dat moet gevrijwaard worden. |
Citaat:
|
Citaat:
https://www.standaard.be/cnt/dmf20240221_96522915 Citaat:
|
Citaat:
Dat lijkt er inderdaad op. Maar kijk, wanneer je geconfronteerd wordt met een diehard-belgicist genre Dadee zijn dergelijke reacties te verwachten. |
Citaat:
Dus schrijf je volksvertegenwoordiger en vraag hem een wetsontwerp in te dienen. |
Citaat:
Welke DIENSTEN krijgt een inwoner die niet in een stad woont, van die stad, waardoor hij met belastingen subsidies moet geven aan die stad ? En waarom verkoopt men hem gewoon die dienst niet ? |
Goegel "centrumfunctie" en krijg 38.000 hits.
Ik geef nu 1 vb.je, de studenten van univs en hogescholen. Veel last en beperkt inkomen via horeca. |
Citaat:
En welke overlast? |
Citaat:
Als studenten "last" veroorzaken moeten die daar maar voor betalen zou ik denken. Maar welke "last" veroorzaken studenten waarvoor burgers die niet in de stad wonen moeten bijdragen ? Als je het hebt over de kosten zelf van een hogeschool, dat heeft niks met de stad te zien maar met de hogeschool zelf. Die moet zelf gefinancierd worden vanuit het ding dat "hogescholen" als dienstverlening wil voorzien (bijvoorbeeld het ministerie van onderwijs). Als je het hebt over "logies voor studenten" dat moeten die studenten maar voorzien, of de instellingen die studenten willen steunen. Dat heeft niks met "de stad" te maken als leefgemeenschap van mensen die in die stad wonen. Het blijft mij ontgaan waarom mensen die niet in een stad wonen, zouden moeten belastingen betalen voor die stad, en niet voor de eventuele dienstverlening die ze zouden krijgen van die stad wat dat ook moge wezen. |
ik ben het met Reekmans eens, Antwerpen leeft te veel op kosten van de andere Vlamingen
https://www.tscheldt.be/geld-gebakke...en-geschennis/ https://doorbraak.be/de-oneerlijke-v...nva-de-ps-werd |
en nog een voorbeeld:
eerst verkopen ze in Antwerpen elk stukje groen, voor enkele tientallen miljoenen, aan projectontwikkelaars om te bebouwen en daarna kan Vlaanderen enkele miljarden meebetalen om de ring te overkappen en er parken en hondentoiletten van te maken ps wanneer gaan ze hun parkeergeld eens betalen aan "de rest is parking" |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:07. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be