![]() |
OpenVLD steunt antisemitische partij in Brussel
Abou Jahjah gaat opkomen voor de verkiezingen in Brussel, dankzij een OpenVLD handtekening.
Élections régionales : Viva Palestina, la liste de Dyab Abou Jahjah, déposée grâce au soutien d’une députée de l’Open VLD Citaat:
https://twitter.com/GLBouchez/status...08809760280822 Citaat:
|
Dit is wat OpenVLD per sé wil steunen met een handtekening:
https://twitter.com/MarcReisinger1/s...51662179524870 ![]() |
"Viva Palestina" ...
Rare naam trouwens voor een partij die opkomt in de lokale verkiezingen in Brussel. Ik moet plots aan de woorden van Sven Gatz denken. https://www.dezondag.be/actua/svengatz2023/ Citaat:
|
Koekiebakkie was niet het laatste blauwe krulkonijn en niet de laatste blauwe boemerang voor de OpenVLD.
![]() |
Dit is wat OpenVLD steunt. De gebeurtenissen van 7 oktober 2023 volgens Dyab Abou Jahjah:
https://twitter.com/Aboujahjah/statu...79162706866528 Citaat:
![]() |
Citaat:
|
Citaat:
|
Abou Jahja heeft veel teveel noten op zijn zang.
|
Real-politiek? Een poging om de sossen en groensels te verzwakken?
En dan maar toeteren dat voor een niet-eens zo extremistische, maar wel flamingante partij, een schutskring gepast is. |
Da's toch diezelfde die regelmatig zijn ding mocht doen bij de VRT en De Standaard?
|
Citaat:
Je lijkt wel een chihuahua die op zoek is naar aaikes en goedkeurende knuffels ? Waarom ben je zo onzeker ? |
Jah Jah heeft onze nationaliteit op onrechtmatige manier verkregen, door een schijnhuwelijk. Het wordt tijd dat die wordt afgenomen en hij in de gevangenis belandt.
|
Citaat:
< la valise ou le cercueil > :| |
Citaat:
Tot zover "één en ondeelbaar"... |
Er ligt een oceaan tussen een handtekening leveren zodat een partij kan meedoen met de verkiezingen en met het programma instemmen.
Als ik politicus was zou ik op zo een vraag ook ingaan omdat het onzinnig is dat er een drempel is om aan de verkiezing te mogen deelnemen. Een linkse lijst, een rechtse lijst, een libertaire lijst, een etnische lijst, maakt me niet uit. Wie wil deelnemen aan de verkiezingen ^moet dat zonder extra voorwaarde mogen doen. |
Wat personen betreft is er al een heldere regeling met de voorwaarde dat je niet kan deelnemen als je politieke rechten zijn afgenomen door een rechter.
Abou Jahjah heeft zijn politieke rechten en het is niet aan Bouchez om inquisiteur te spelen. Niet de eerste keer dat die zich een buitenmaats aura aanmeet. |
Citaat:
JJ is een illegale kolonist, en die mag gerust een nekschot krijgen. |
Gelukkig zei Aboebie Jar-Jar gewoon maar dat hij geen zak geeft om de holocaust en dat die zionistische jood mag kiezen tussen haar valies of een doodskist.
Stel je voor dat hij een meme had gedeeld. Dan had hij een jaar cel gekregen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Zijn grootouders vluchtten in de Nakba (1947-49) van Palestina naar Libanon.
|
Citaat:
|
Citaat:
Hoewel, slechte vergelijking want blijkbaar is die in Italië geboren. Neem dan Elio Di Rupo. |
Citaat:
Als ik dat principe moest hanteren, dan was Frankrijk "mijn land". En kon ik het weer opeisen in naam van mijn verjaagde voorouders. |
Citaat:
|
Citaat:
Rocco Granata vluchtte niet naar Italië, hij was er geboren. Abou Jahja is in Libanon geboren, niet in Palestina. |
Dat zijn hier nogal democraten.
Ik ben het met een hoop partijen en bewegingen oneens. Maar als die aan de verkiezingen willen deelnemen, wat is daar verkeerd aan? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Alleen al om die aberratie uit de wereld te helpen zou ik iedereen die dergelijke vraag stelt principieel een handtekening geven. Of is het normaal dat je alleen dokter zou mogen worden als 5 andere dokters daar eerst de toelating voor geven? |
Citaat:
|
Citaat:
Destijds hebben er ook een handtekening geleverd aan Karel Dillen, terwijl dat een regelrechte fascist was. |
Citaat:
Een politica die niet meer opkomt, en dus finito is bij ovld beslist in eigen naam van haar handtekening te plaatsen. Punt. De partijvoorzitter heeft in alle duidelijkheid bevestiging gegeven dat dit in eigen naam is en NIET het standpunt van ovld weergeeft. En vraagt daarenboven dat zij dit zou willen herroepen. En verder ben ik het eens met wat dalibor schreef : indertijd hebben wij zelfs handtekening geplaatst voor een fascist als Dillen toe te laten naar de gunst van de kiezer te dingen. Dus : ja, ik vind dat een liberale politicus daar -als individu- zijn handtekening voor kan en mag plaatsen. Ook als dat voor chez nous is. Dit vormt géén standpunt van de partij, zoals men het hier probeert te framen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Denk maar aan ROSSEM, het Front National van Féret, communisten, trotskisten en maoisten, Islam in Brussel, en wat weet ik nog allemaal. Ik kan er in komen dat je via rechtbanken een systeem hebt dat bepaalde figuren het recht ontzegt aan verkiezingen deel te nemen. Dat hebben we met de voorwaarde van politieke rechten. Maar dat handtekeningensysteem trekt toch op niets? Deelname aan de verkiezingen doen afhangen van de instemming van andere deelnemers. |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:53. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be