Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Israëlisch-Palestijns conflict (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=229)
-   -   Israël neemt genoegen met Noord Gaza en de gasvelden (https://forum.politics.be/showthread.php?t=271877)

Hoofdstraat 8 april 2024 08:40

Israël neemt genoegen met Noord Gaza en de gasvelden

Er blijkt geen internationale politieke oplossing mogelijk om binnen te vallen in Zuid Gaza omdat Egypte geen vluchtelingen wil doorlaten en Israël heeft geen zin om regeringske en politie te spelen over 2-3 miljoen vijandige Palestijnen.

De nadruk zal nu liggen op het vrij krijgen van de gijzelaars en de huidige oorlog in Gaza te stoppen. Na al die moeite het Noorden terug verlaten zie ik echter niet gebeuren, dit wordt een stuk van Israël.

De komende jaren zal alles met de grond gelijk worden gemaakt, tunnels verwijderen (hopelijk houden ze enkele mooie als toeristische attractie) en het uitbouwen van een beachfront met jachthaven. De locatie is goud waard, in de juiste handen.

Samen met het Noorden verliest Gaza ook zijn kans op het ontginnen van de gasvelden in het Noorden, hun “geschenk van Allah” zijn ze nu definitief kwijt. Israël zal die velden nu wel ontginnen via de toegang aan Israëlische kant (de velden lopen over de grenzen heen).

Zo, we zijn er, dat is wat Hamas en de Palestijnen bereikt hebben met de 7 oktober aanval. Een dikke proficiat!

Eberhard Leclerc 8 april 2024 08:44

De grote vraag is of de Westerse wereld dit blijft accepteren.

Nogal nare beelden elke dag...

Hoofdstraat 8 april 2024 08:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc (Bericht 10338988)

Inderdaad, het lijkt er op dat er geen onbeperkte Westerse steun meer is voor de oorlog, die lijkt nu voorbij. Hamas zal wel gijzelaars moeten vrijlaten, anders gaan die ook steun verliezen.

Maar dan nog, Noord Gaza verlaten zie ik niet meer gebeuren na al die doden en moeite. Gaza is de helft kleiner geworden, toch half het doel bereikt.

atmosphere 8 april 2024 09:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat (Bericht 10338985)
Er blijkt geen internationale politieke oplossing mogelijk om binnen te vallen in Zuid Gaza omdat Egypte geen vluchtelingen wil doorlaten en Israël heeft geen zin om regeringske en politie te spelen over 2-3 miljoen vijandige Palestijnen.

De nadruk zal nu liggen op het vrij krijgen van de gijzelaars en de huidige oorlog in Gaza te stoppen. Na al die moeite het Noorden terug verlaten zie ik echter niet gebeuren, dit wordt een stuk van Israël.

De komende jaren zal alles met de grond gelijk worden gemaakt, tunnels verwijderen (hopelijk houden ze enkele mooie als toeristische attractie) en het uitbouwen van een beachfront met jachthaven. De locatie is goud waard, in de juiste handen.

Samen met het Noorden verliest Gaza ook zijn kans op het ontginnen van de gasvelden in het Noorden, hun “geschenk van Allah” zijn ze nu definitief kwijt. Israël zal die velden nu wel ontginnen via de toegang aan Israëlische kant (de velden lopen over de grenzen heen).

Zo, we zijn er, dat is wat Hamas en de Palestijnen bereikt hebben met de 7 oktober aanval. Een dikke proficiat!

Waar baseerd u op dat israel het recht heeft gebieden in te nemen? En.mensen te verjagen

Vlad 8 april 2024 09:41

Spijtig. Dit lost niets op.

atmosphere 8 april 2024 09:45

Het gaat niet gebeuren dat israel gaza in neemt of een deel er van.

maddox 8 april 2024 09:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc (Bericht 10338988)

Als dat aardgas goedkoop naar Europa en het Verre Oosten gaat vloeien, hoor je vanuit die politieke hoek niet te veel meer.

Eberhard Leclerc 8 april 2024 09:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere (Bericht 10339021)
Het gaat niet gebeuren dat israel gaza in neemt of een deel er van.

Ik zou het niet uitsluiten.

Maar Israel zal er op lange termijn zelf alleen slechter van worden. Ze zijn vooral zichzelf compleet aan het verwoesten.
Treurig om te zien.

Hoofdstraat 8 april 2024 11:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc (Bericht 10339026)
Ik zou het niet uitsluiten.

Maar Israel zal er op lange termijn zelf alleen slechter van worden. Ze zijn vooral zichzelf compleet aan het verwoesten.
Treurig om te zien.

Misschien, maar hebben ze een andere keuze?

Ik hoor nergens werkbare alternatieve oplossingen.

Hoofdstraat 8 april 2024 11:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vlad (Bericht 10339019)
Spijtig. Dit lost niets op.

Toch voor een deel, Hamas is de helft van z'n tunnelnetwerk kwijt en de te bewaken grens is de helft kleiner geworden. Het is maar half werk maar Hamas zal toch blijven raketten smijten dus het werk kan later nog steeds afgewerkt worden.

Eberhard Leclerc 8 april 2024 11:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat (Bericht 10339096)
Misschien, maar hebben ze een andere keuze?
.

Ze hebben gekozen voor genocide.

En ja ze hadden heel veel andere opties.

Hoofdstraat 8 april 2024 11:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc (Bericht 10339103)

En ja ze hadden heel veel andere opties.

Alvast niet zolang Hamas er is, die willen Israël weg.

atmosphere 8 april 2024 11:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat (Bericht 10339106)
Alvast niet zolang Hamas er is, die willen Israël weg.

Iedereen die door israel bezet en geblokkerd wordt wil israel weg.

U kijkt uitsluitend naar oplossingen in het belang israel , why?

atmosphere 8 april 2024 11:49

Error

E. Gidius 8 april 2024 12:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc (Bericht 10339103)

Net als "racisme" en "fascisme" is het woord "genocide voortaan ook van al zijn betekenis ontdaan door veelvuldig misbruik en politieke instrumentalisatie.

E. Gidius 8 april 2024 12:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere (Bericht 10339117)

Goeie vraag. Ik vermoed omdat de Joden "er van ons zijn", Europese roots hebben, grotendeels dezelfde normen en waarden hebben, en democratisch bestel hebben etc. etc.

Nr.10 8 april 2024 13:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius (Bericht 10339145)
Goeie vraag. Ik vermoed omdat de Joden "er van ons zijn", Europese roots hebben, grotendeels dezelfde normen en waarden hebben, en democratisch bestel hebben etc. etc.

Het zionisme is een genocidaire kanker.

maddox 8 april 2024 15:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 (Bericht 10339204)

Minder doden door alle Joodse "genocidairen" tesamen dan door welke Belgische premier dan ook.

Hoofdstraat 8 april 2024 15:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere (Bericht 10339117)
Iedereen die door israel bezet en geblokkerd wordt wil israel weg.

Ze mogen van mij beiden blijven bestaan maar m'n voorkeur gaat naar Israël omdat ze westers zijn en meer vrijheden hebben voor vrouwen en homo's. Het is eigenlijk simpelweg leuker om een slim volk te steunen dan inteelt barbaren.

Zoals Hamas het zegt is er geen plaats voor beiden, dan kies ik voor Israël, met grote overtuiging. Als jij liever kiest voor barbaren die homo's van gebouwen gooien en kinderen uithuwelijken dan zegt dit veel over jou.

E. Gidius 8 april 2024 16:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 (Bericht 10339204)

Tout ce qui est excessif, est insignifiant (bis).

atmosphere 8 april 2024 16:12

De staat israel staat niet voor 'de joden" er zijn er velen buiten israel .

Israel staat.niet voor westerse waarden , hamas ook niet.

maddox 8 april 2024 16:13

[palywood Mode]Het waren helemaal geen hamas vrijheidsstrijders die het niet bestaande festival hebben overvallen, dat waren allemaal Mossad agenten met als doel Hamas en de Gazanen te portretteren als een stel barbaren, die uitgeroeid mogen worden, om zo het gas in te pikken[/palywood Mode]

Maar volgens mij.

Israëli politici en hun broodheren, de grootindustriëlen: Hey, da's geniaal van die kwispels, met hun oktober 7 actie, nu hebben we een excuus. Hier dat gasveldje.

E. Gidius 8 april 2024 16:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere (Bericht 10339299)

Het is wel de thuisstaat, het vaderland van de Joden.

Citaat:

Israel staat.niet voor westerse waarden
Staan voor niet, maar Israël is toch een pak meer toegewijd aan de westerse liberale waarden (bv. rechten en vrijheid voor vrouwen, homo's e.a.) dan Hamas en alle landen daar in de regio.

atmosphere 8 april 2024 16:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat (Bericht 10339269)
Ze mogen van mij beiden blijven bestaan maar m'n voorkeur gaat naar Israël omdat ze westers zijn en meer vrijheden hebben voor vrouwen en homo's. Het is eigenlijk simpelweg leuker om een slim volk te steunen dan inteelt barbaren.

Zoals Hamas het zegt is er geen plaats voor beiden, dan kies ik voor Israël, met grote overtuiging. Als jij liever kiest voor barbaren die homo's van gebouwen gooien en kinderen uithuwelijken dan zegt dit veel over jou.

Tx
Dat ik tegen bezetting en blokade ben e.d. zegt niet dat ik beleid van moslims steun.

Wat ik niet begrijp is de hypocrisie , dat de babaren maar aan een kant zitten, en dat het verhongeren van een hele bevolking niet barbaars is, maar zelfs wenselijk.

maddox 8 april 2024 16:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere (Bericht 10339307)
Tx
Dat ik tegen bezetting en blokkade ben e.d. zegt niet dat ik beleid van moslims steun.

Het is wel hetzelfde resultaat.
En zoals een paar dozijn keer aangetoond, u bent wel zeer selectief in uw boze brieven sturen". Alleen Israël krijgt die.

Citaat:

Wat ik niet begrijp is de hypocrisie
Spijtig voor u dat u niet snapt hoe mensen in elkaar zitten.
Citaat:

Dat de barbaren maar aan een kant zitten
Bah nee gij. In elke "groep" zitten wel sadisten en achterlijken. En dat hoeft niet hetzelfde te zijn.
En we hebben ook nog de "Nobele Wilden". Een groep die door de extreem groenen bejubeld word.

Maar als een politiek systeem de sadisten en mysogenen boven alles prijst, daar stopt het ook voor mij.
Citaat:

, en dat het verhongeren van een hele bevolking niet barbaars is, maar zelfs wenselijk.
Het voeden van vijanden is idioot en barbaars ten opzichte van het "eigen volk".

E. Gidius 8 april 2024 16:33

Citaat:

Wat ik niet begrijp is de hypocrisie , dat de babaren maar aan een kant zitten, en dat het verhongeren van een hele bevolking niet barbaars is, maar zelfs wenselijk.

Ik vind dat niet wenselijk en ook niet menselijk, en toch steun ik Israëls recht om Hamas met wortel en al uit te roeien.

Eberhard Leclerc 8 april 2024 16:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius (Bericht 10339306)
Het is wel de thuisstaat, het vaderland van de Joden....

Het is een racistische apartheidsstaat. We moeten dat blijven benoemen.
Er moet scheiding zijn tussen religie en staat.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius (Bericht 10339306)
Staan voor niet, maar Israël is toch een pak meer toegewijd aan de westerse liberale waarden (bv. rechten en vrijheid voor vrouwen, homo's e.a.) dan Hamas en alle landen daar in de regio.

Zeker. Alles is relatief.
Maar dat is geen vrijbrief voor een apartheidsstaat die probeert dat andere volk eruit te drukken met alle mogelijke middelen tot aan blinde moordpartijen aan toe.

Als je graag een Westers land wil zijn schept dat ook verplichtingen. Die lat ligt hoger.

E. Gidius 8 april 2024 16:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc (Bericht 10339318)
Als je graag een Westers land wil zijn schept dat ook verplichtingen. Die lat ligt hoger.

Israël tikt toch een flink aantal boxjes af van wat kan gezien worden als westerse waarden en normen. Veel meer dan al zijn buurlanden en het hele Midden-Oosten trouwens. Dat is voor mij een goeie reden om Israël te steunen.

Hoofdstraat 8 april 2024 17:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc (Bericht 10339318)
Het is een racistische apartheidsstaat. We moeten dat blijven benoemen.
Er moet scheiding zijn tussen religie en staat.

Zeker. Alles is relatief.
Maar dat is geen vrijbrief voor een apartheidsstaat die probeert dat andere volk eruit te drukken met alle mogelijke middelen tot aan blinde moordpartijen aan toe.

En als Israël nu niet Westers maar Joods wil zijn, wat dan?

Ik denk niet dat ze daar wakker liggen van de benaming.

Hoofdstraat 8 april 2024 17:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius (Bericht 10339321)
Israël tikt toch een flink aantal boxjes af van wat kan gezien worden als westerse waarden en normen. Veel meer dan al zijn buurlanden en het hele Midden-Oosten trouwens. Dat is voor mij een goeie reden om Israël te steunen.

Inderdaad

Hoofdstraat 8 april 2024 17:44

Citaat:

Tx
Dat ik tegen bezetting en blokade ben e.d. zegt niet dat ik beleid van moslims steun.

Wat ik niet begrijp is de hypocrisie, dat de babaren maar aan een kant zitten, en dat het verhongeren van een hele bevolking niet barbaars is, maar zelfs wenselijk.

Moesten de Palestijnen hun zin krijgen zou het veel erger zijn, dat kan zelfs jij niet ontkennen. Verhongeren doen ze in bepaalde streken van Afrika, in Gaza hebben ze honger.

Israël werd al vanaf de start aangevallen door moslim barbaren, het is nooit gestopt. Israel is een land in constante oorlog en dat vereist een speciale aanpak en wetten, ik begrijp dat. We gaan dat uiteindelijk hier ook moeten doen om de islam in te perken, zachte heelmeesters, stinkende wonden.

Ik zie Israël als een eiland van moderniteit en vrijheid in een zee van barbarij, om dat te behouden is blijkbaar oorlog nodig, dan is dat maar zo, dan moet het met oorlog.

Eberhard Leclerc 8 april 2024 20:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat (Bericht 10339350)
Ik zie Israël als een eiland van moderniteit en vrijheid in een zee van barbarij,...

Het op grote schaal vermoorden van kinderen is niet zo modern hoor.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat (Bericht 10339345)
En als Israël nu niet Westers maar Joods wil zijn, wat dan?....

Ja wat dan?

quercus 8 april 2024 20:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere (Bericht 10339017)
Waar baseerd u op dat israel het recht heeft gebieden in te nemen? En.mensen te verjagen

Israël werd op 7 okt 23 aangevallen door Hamas.,Dat is ruim voldoende. Voor u misschien niet, but who cares?

Ke Nan 8 april 2024 20:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc (Bericht 10339386)

Ja wat dan?

Herodes de Grote, vazalkoning over Judea voor de Romeinen, deed het Israël zo'n een tweeduizend jaar geleden al eens voor.

maddox 9 april 2024 02:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ke Nan (Bericht 10339399)
Herodes de Grote, vazalkoning over Judea voor de Romeinen, deed het Israël zo'n een tweeduizend jaar geleden al eens voor.

Misschien hebben de joden de les geleerd, en uit gulheid delen ze nu uit wat ze al zo lang hebben gekregen.

Hoofdstraat 9 april 2024 05:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc (Bericht 10339386)

Volgens Westerse oorlogsregels wel hé, Hamas is schuldig aan die doden, niet Israël. Die inteelters gaan nog net niet met een harnas van kindjes ten strijde.

Israel ‘abides by rule of law’ but UK’s support not unconditional, says Stride
https://www.standard.co.uk/news/poli...b1150035.html#

TREBRON 10 april 2024 19:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere (Bericht 10339299)

Israel staat.niet voor westerse waarden , hamas ook niet.

God heeft de Joden 40 jaar door de woestijn gejaagd om ze dan te laten stranden op zowat het enige stuk waar GEEN OLIE in de grond zat.
De staat Israël is geboren op afgepakte grond van de Palestijnen.
Israel is pas ontstaan na de laatste WO; Toen de Joden met een boot de hele wereld rondgevaren zijn om een woonst te zoeken maar niemand wilde ze in huis nemen. Uiteindelijk heeft Frankrijk en Engeland besloten om ze neer te poten op een stuk grond waar nomanden zonder vaste staatsstructuur woonden.
Die hebben niet zien aankomen wat er later met hen zou gebeuren.

atmosphere 10 april 2024 21:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat (Bericht 10339491)
Volgens Westerse oorlogsregels wel hé, Hamas is schuldig aan die doden, niet Israël.

U bedoeld dat het volgens de Israelische zelf bedachte versie van het oorlogsrecht de schuld van hamas is.

In het internationale oorlogsrecht is dat zeker niet het geval.

atmosphere 10 april 2024 21:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door quercus (Bericht 10339396)
Israël werd op 7 okt 23 aangevallen door Hamas.,Dat is ruim voldoende. Voor u misschien niet, but who cares?

Waarom was het niet ruim voldoende voor de Palestijnen toen ze in 2014 bijvoorbeeld werden aangevallen door Israel?

Voor u is alleen een aanval op Israel iets dat Israel een vrijbrief geeft om te doen wat ze willen.

atmosphere 10 april 2024 21:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat (Bericht 10339350)
Moesten de Palestijnen hun zin krijgen zou het veel erger zijn, dat kan zelfs jij niet ontkennen.

u steld het met zekerheid , hetgeen onzin is .
Citaat:

Verhongeren doen ze in bepaalde streken van Afrika, in Gaza hebben ze honger.
Hieruit blijkt dat u echt niet weet wat er daar gaande is, en blijkbaar alleen Israelische media leest.

Citaat:

Israël werd al vanaf de start aangevallen door moslim barbaren,
Toen hun land werd ingenomen voor het vestigen van een staatje waar zij nooit voor hebben gekozen.

Citaat:

Ik zie Israël als een eiland van moderniteit en vrijheid in een zee van barbarij, om dat te behouden is blijkbaar oorlog nodig, dan is dat maar zo, dan moet het met oorlog.
Oorlog volgens de middeleeuwse methode moet helemaal niet, ook omdat Israel zelf daar niet beter van word, maar dat dringt niet erg door.
Joden buiten Israel zijn er vaak ook geen voorstander van , juist nu , sinds 7 oktober.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:25.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be