Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   IQ-test Voor Politici (https://forum.politics.be/showthread.php?t=28425)

Wolfgang Meister 25 januari 2005 05:50

IQ-test Voor Politici

Ik pleit ervoor van alle politici zowel een IQ-test als een Emotionele Intelligentie-test af te nemen en beide resultaten eenvoudig af te drukken naast hun naam op het stembiljet bij de verkiezingen, met daarnaast nog eens het gemiddelde van beide uitslagen.

De kiezer in het stemhokje heeft het recht te weten wie zijn/haar land wil gaan
regeren en deze toelichting is een veel handiger criteria ter beoordeling dan louter een nietszeggende naam of foto.

Wedden dat dit de stembusuitslag aanzienlijk zou beinvloeden? Nobele maar snuggere onbekenden zullen zo meer kans maken om de top te bereiken terwijl
de domme Tv-coryfeeen die alleen maar stemmen binnenhalen vanwege hun naambekendheid flink door de mand zullen vallen...!

maddox 25 januari 2005 06:38

De ouwe rotten zullen dan wel een achterpoortje inbouwen, waardoor die cjfers ook weer nikszeggend en misleidend zijn.

ancapa 25 januari 2005 07:13

wat gaat je dat wijzer maken in politiek ?

Knuppel 25 januari 2005 08:30

Het feit dat er door de politiek zelfs niet aan gedacht wordt om zichzelf in zijn blootje te zetten voor het 'domme kiesvee' dat, in dit land, nog altijd verplicht wordt alle macht aan zijn vertegenwoordigers af te staan, zegt voldoende, zeker?

Bhairav 25 januari 2005 08:34

Ik ben tegen: liever domme mensen die het voor het zeggen hebben: die bedot men het gemakkelijkst.
Anderzijds zouden mensen met een IQ onder 120 beter niet stemmen.

Geertje 25 januari 2005 09:55

Men zou hen beter eerst een proef met de leugendetector laten ondergaan.

Nitroke 25 januari 2005 10:15

De IQ test vind ik wel een leuk idee, maar de Emotionele misschien beter niet, soms is het beter emoties niet te mengen in politiek en moet je nu eenmaal hard zijn, het is zoals een bedrijf leiden he. Je verstand zegt dat je 100 mensen moet ontslaan om terug gezond te worden maar als je je emoties laat meespelen en het niet over je hart krijgt dan zit je met een probleem, waardoor misschien 250 mensen hun job verliezen doordat het bedrijf failliet is.

instromaniac 25 januari 2005 10:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Geertje
Men zou hen beter eerst een proef met de leugendetector laten ondergaan.

Toch niet zo'n goed idee want dan schiet er niet één meer over ;)

doornroosje 25 januari 2005 10:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav
Ik ben tegen: liever domme mensen die het voor het zeggen hebben: die bedot men het gemakkelijkst.
Anderzijds zouden mensen met een IQ onder 120 beter niet stemmen.

gij zult dan 2x moeten gaan zeker?

instromaniac 25 januari 2005 10:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nitroke
De IQ test vind ik wel een leuk idee, maar de Emotionele misschien beter niet, soms is het beter emoties niet te mengen in politiek en moet je nu eenmaal hard zijn, het is zoals een bedrijf leiden he. Je verstand zegt dat je 100 mensen moet ontslaan om terug gezond te worden maar als je je emoties laat meespelen en het niet over je hart krijgt dan zit je met een probleem, waardoor misschien 250 mensen hun job verliezen doordat het bedrijf failliet is.

Dat is dan ook emotionele intelligentie. Emotionele intelligentie betekent hoe goed je met je emoties omgaat in bepaalde situaties, daartoe behoort dus ook het onderdrukken ervan wanneer nodig.

Persoonlijk vind ik dat niet zo'n goed idee omdat die tests nogal heel relatief zijn. Daarbij, het is niet omdat je een hoog IQ of EQ hebt dat je er ook iets zinnigs mee zal doen. Ik denk wel dat de meerderheid van de politici zeer verstandige en intelligente mensen zijn (behalve die vetzak Flahaut ;)) maar ze gebruiken die zaken niet altijd waarvoor ze dienen.

Goldband 25 januari 2005 10:21

Een idioot idee die IQ-test.

1. Een IQ-test is maar wat hij is en zegt weinig over de oordeelkundigheid van een persoon.

2. Hebben slimme mensen altijd gelijk?

3. Is democratie voor het volk of voor de bollebozen van de klas?

4. Is het okee dat persoon "IQ 152" in het parlement meer aanzien en geloofwaardigheid krijgt dan persoon "IQ 120"?

5. Is het niemand opgevallen dat de meeste mensen vinden dat de overgrote meerderheid dommer is dan hen? Dat terwijl 50% van de bevolking een IQ onder de 100 heeft. In het parlement ligt het gemliddelde IQ fors hoger. De meeste politici zijn sowieso al slimmer dan Jan modaal. Daarom niet verstandiger.

6. Slimme mensen trekken aan dezelfde kar. Ze maken programma's op Klara of Canvas, ze gaan naar de opera, ze ijveren voor miljarden ter renovatie van gebouwen van "onschatbare historische waarde". Wanneer je ze officieel bestempelt als 'slimme mens' (via IQ-test) dan houdt niets hen nog tegen zich aan te sluiten bij het gild van slimme mensen en te denken 'ocharme die domme mensen, ze weten niet beter'.

De wereld is al verdeeld genoeg het is niet nodig hem ook nog eens in te delen in slimme en domme mensen. Een IQ-test zou daartoe leiden.

instromaniac 25 januari 2005 10:23

Ik denk niet dat 50% een IQ lager heeft dan 100, want dan ben je mentaal gehandicapt. ;)

doornroosje 25 januari 2005 10:27

Kijk Kijk een kiek met verstand;-)

Maar volgens mij arme domoor,wel heel juist!

Griffin 25 januari 2005 10:27

Wat moet de kennis over het IQ van een politicus bijdragen aan het beleid?

instromaniac 25 januari 2005 10:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Griffin

Ze kunnen dan nog een grotere dikke nek opzetten dan nu.

doornroosje 25 januari 2005 10:33

Citaat:

De eenvoudigste oplossingen zijn dikwijls de beste.

Het beste bewijs van een hoog IQ krijgen we al bijna 6 jaar voorgeschoteld!

Griffin 25 januari 2005 10:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door doornroosje
De eenvoudigste oplossingen zijn dikwijls de beste.

En jij denkt dat een laag IQ onmiddellijk tot de eenvoudigste oplossingen leidt? Het is eerder door voldoende doorzicht en dus een hoger IQ dat men tot de eenvoudige oplossingen komt. Als men die natuurlijk wil uitvoeren... ;)
Citaat:

Het beste bewijs van een hoog IQ krijgen we al bijna 6 jaar voorgeschoteld!
Wie zegt dat die politici in de regering nu allemaal een hoog IQ hebben, ik ben daar allerminst van overtuigd.

doornroosje 25 januari 2005 10:43

Citaat:

En jij denkt dat een laag IQ onmiddellijk tot de eenvoudigste oplossingen leidt? Het is eerder door voldoende doorzicht en dus een hoger IQ dat men tot de eenvoudige oplossingen komt. Als men die natuurlijk wil uitvoeren... ;)
Wie zegt dat die politici in de regering nu allemaal een hoog IQ hebben, ik ben daar allerminst van overtuigd.

zo doen ze zich toch voor!

neen ,maar verstandige mensen hoeven ook geen ongemeen hoog IQ hebben,maar wel de gave hebben om in sommige situaties het juiste te doen.
Mensen met verstand zijn onmisbaar maar mensen met doorzicht en met een hart zijn dat eveneens.
En het is niet onvoorwaardelijk of noodzakelijk dat het ene aan het andere gekoppeld is.

Goldband 25 januari 2005 10:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door instromaniac
Ik denk niet dat 50% een IQ lager heeft dan 100, want dan ben je mentaal gehandicapt. ;)

Pleaze, maniac, doe niet zo achterlijk :-)

Als grap is je post geslaagd, maar voor het geval je het echt meent: Zoek eens op hoe het IQ berekend wordt en zie: 100 is het gemiddelde IQ binnen een bevolkingsgroep. In principe heeft de helft een lager en de andere helft een hoger IQ. Klopt eigenlijk niet want de meeste mensen hangen rond de 100 (Gauss-curve) maar je snapt het idee hé. Een IQ van 100 heeft dus niks te maken met 'mentaal gehandicapt' zijn. Tenzij je vindt dat de meerderheid van de bevolking achterlijk is, wat ik dan wel weer kan volgen. :-)

instromaniac 25 januari 2005 13:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Goldband
Pleaze, maniac, doe niet zo achterlijk :-)

Als grap is je post geslaagd, maar voor het geval je het echt meent: Zoek eens op hoe het IQ berekend wordt en zie: 100 is het gemiddelde IQ binnen een bevolkingsgroep. In principe heeft de helft een lager en de andere helft een hoger IQ. Klopt eigenlijk niet want de meeste mensen hangen rond de 100 (Gauss-curve) maar je snapt het idee hé. Een IQ van 100 heeft dus niks te maken met 'mentaal gehandicapt' zijn. Tenzij je vindt dat de meerderheid van de bevolking achterlijk is, wat ik dan wel weer kan volgen. :-)

Sorry, ik kan er ook niet aan doen dat ik maar een IQ van 100 heb :p
(alle gekheid op een stokje, natuurlijk ben je dat maar vanaf +/- 70)

khaled 25 januari 2005 13:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Wolfgang Meister
Ik pleit ervoor van alle politici zowel een IQ-test als een Emotionele Intelligentie-test af te nemen en beide resultaten eenvoudig af te drukken naast hun naam op het stembiljet bij de verkiezingen, met daarnaast nog eens het gemiddelde van beide uitslagen.

regeren en deze toelichting is een veel handiger criteria ter beoordeling dan louter een nietszeggende naam of foto.

Wedden dat dit de stembusuitslag aanzienlijk zou beinvloeden? Nobele maar snuggere onbekenden zullen zo meer kans maken om de top te bereiken terwijl
de domme Tv-coryfeeen die alleen maar stemmen binnenhalen vanwege hun naambekendheid flink door de mand zullen vallen...!

Beter een kolommeke naast de namen met daarin hoeveel belastingsgeld de personen in kwestie (bij benadering want juist zullen we het toch nooit weten) achterover gedrukt/opgesouppeerd/verkwist... hebben.

Misschien gewoon een corruptheidsindex koppelen aan de naam ?

Geertje 25 januari 2005 14:10

Men kan eerst al testen doen per partij :

SP.a : 10 pintjes kunnen tellen en lachen met de moppen van Steve
Groen! : prei kunnen planten en per fiets rijden
VLD : kunnen tellen boven het miljoen om de intrest te kunnen optellen
CD&V : 3 weesgegroetjes kunnen lezen
VB : het Vlaams volkslied kunnen zingen en uw gewassen hebben zodat ge niet zwart ziet
BUB : kunnen kaarten zodat je kan invallen als één van de leden ziek is
LSP : het inkomen van een werkloze steevast 80 % te laag inschatten

Tegendradigaard 25 januari 2005 14:12

Ik vind als ze dat er bijzetten dat men per groep van 10 iq punten een stem zou moeten uitbrengen.
kandidaten zouden dan per iq groep moeten gerangschikt woren.

bvb de groep met een iq tussen 30 en 39 en dan ne lijst met
x van partij z
y van partij a
z van partij d

en zo ook van 40 tot 49 enz enz enz

en dan per groep 1 kandidaat aanduiden he

Geertje 25 januari 2005 14:34

Naast het ritssysteem van man en vrouw op de eerste plaatsen wil ik ook een ritssysteem aan de hand van kleur van haar.

Er zal wel iemand een computerprogramma kunnen schrijven zodat de lijsten volledig kunnen voldoen aan allerlei eisen zoals sexe, iq, haarkleur, huidskleur, grootte, cup-grootte, ... Na de verkiezingen dienen deze groepen dan ook volledig gelijk aanwezig in het parlement te zijn waarvoor weer een ander programma dient geschreven te worden.

En zo ontstond er politieke correcte democratie die uiteindelijk niets meer kon beslissen omdat eerst alle strekkingen gelijkmatig in een wet moesten voorkomen en dit nooit in praktijk mogelijk bleek.

Tegendradigaard 25 januari 2005 14:38

cup grootte tsss seksist....... en ook penislengte zeker... om over de dikte niet te spreken...

Tegendradigaard 25 januari 2005 14:43

1 ste plaats iemand met zwart haar, donkere kleur, iq 100 man lengte 17 cm en dikte 3 cm of vrouw cup grootte b
2de plaats iemand met bruin haar, blanke, iq 90 man lengte 15 cm dikte 2.5 cm of vrouw met cup grootte a
3de plaats iemand met blond haar, blanke kleur iq 80 man lengte 19 cm en dikte 3.5 cm of vrouw met cup c (vrouw iq mag ook nog minder zijn - lap daar gaat de eerste uitzondering...)
4de plaat rood haar, gele huidskleur, iq 110 lengte +25 cm en dikte 5 cm of vrouw met cup d

Ik denk dat ik mij ga opgeven voor de nieuwe job met toekomst : politieke kandidaten keurder.....zeker van de vrouwelijke kandidaten wil ik mij van de echtheid vergewissen van de maten...

Fonske 25 januari 2005 14:45

Einstien had ongetwijfeld een groot IQ, net als Newton en andere grote wetenschappers en denkers. De vraag is echter of ze dan bestuurders/politici zouden zijn dan andere?

cashflow 25 januari 2005 14:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard
1 ste plaats iemand met zwart haar, donkere kleur, iq 100 man lengte 17 cm en dikte 3 cm of vrouw cup grootte b
2de plaats iemand met bruin haar, blanke, iq 90 man lengte 15 cm dikte 2.5 cm of vrouw met cup grootte a
3de plaats iemand met blond haar, blanke kleur iq 80 man lengte 19 cm en dikte 3.5 cm of vrouw met cup c (vrouw iq mag ook nog minder zijn - lap daar gaat de eerste uitzondering...)
4de plaat rood haar, gele huidskleur, iq 110 lengte +25 cm en dikte 5 cm of vrouw met cup d

Ik denk dat ik mij ga opgeven voor de nieuwe job met toekomst : politieke kandidaten keurder.....zeker van de vrouwelijke kandidaten wil ik mij van de echtheid vergewissen van de maten...

zeker van?

Tegendradigaard 25 januari 2005 14:47

't is maar een voorstel he... het moet nog getoetst worden door het CGKR he... stel je voor dat ik iemand of een bevolkingsgroep zou vergeten hebben...ik zou niet van racisme willen beschuldigd worden.

Maar die rossen chinees... da zal nie gemakkelijk worden denk ik...

Geertje 25 januari 2005 15:00

Citaat:

1ste plaats : Patrick Janssens
2de plaats : Fientje Moerman
3de plaats : Marino Keulen
4de plaats : Mieke Vogels ('s morgens)

Je mag ze allemaal testen van mij !

cashflow 25 januari 2005 15:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Geertje
1ste plaats : Patrick Janssens
2de plaats : Fientje Moerman
3de plaats : Marino Keulen
4de plaats : Mieke Vogels ('s morgens)

Je mag ze allemaal testen van mij !

Magda Aelvoet, Caroline Genez, Els Van Weert, Annemie Neyts, Margriet Hermans, Jeannine Leduc

k weet het niet zene

de limburgse leeuw 25 januari 2005 15:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door khaled
Beter een kolommeke naast de namen met daarin hoeveel belastingsgeld de personen in kwestie (bij benadering want juist zullen we het toch nooit weten) achterover gedrukt/opgesouppeerd/verkwist... hebben.

Misschien gewoon een corruptheidsindex koppelen aan de naam ?

Awel, dat is een idee dat eens verder uitgewerkt zou kunnen worden.

Tegendradigaard 25 januari 2005 16:09

ik zal Freya wel testen... oeps die is al getest....

cashflow 25 januari 2005 16:10

Citaat:

ik zal Freya wel testen... oeps die als getest....

Test gij hilde vautmans...of is die ook al getest?

Tegendradigaard 25 januari 2005 16:13

Anke VDMeersch... shit ook al getest...

en dan maar zeggen dat het geboortecijfer daalt....

Geertje 25 januari 2005 17:39

Citaat:

Anke VDMeersch... shit ook al getest...

en dan maar zeggen dat het geboortecijfer daalt....

Inge Vervotte is nog kandidaat, maar het moet in het donker gedaan worden.

Aereal 25 januari 2005 18:03

Wolfgang er staat een fout in jouw 'life and works' tekstje:

Citaat:

Zijn eerste bekroning, in 1997, op 15-jarige leeftijd, was als tekenaar/ontwerper in een grote wedstrijd, georganiseerd door de Aalsterse scholengemeenschap in samenwerking met het Stedelijke zwembad, waaraan bijna duizend leerlingen deelnamen.
Als bedankje mag je me voorstellen aan één van die vele staatshoofden waaraan je advies verstrekt! ;-)

Citaat:

Daarnaast is Wolfgang Meister privé een gepassioneerd kunstverzamelaar en verstrekt hij zo nu en dan advies aan diverse staatshoofden en regeringen wereldwijd.

cashflow 25 januari 2005 18:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door cashflow
Test gij hilde vautmans...of is die ook al getest?

Na combinatie van
- het artikel van Koen Meulenaere in Knack van enkele weken geleden over Guy V.
- de lijst met adressen van VLD kamerleden

begint het me te dagen hoe de VLD top zijn Kamerleden in het gareel houdt

ofte: hoe maak ik carriere op m'n rug in de VLD

Jampie 25 januari 2005 19:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Wolfgang Meister

Ik pleit er voor dommekloten hun stemrecht af te nemen. Wedden dat dit de stembusslag nog veel meer zou beïnvloeden....

Jampie 25 januari 2005 19:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door cashflow
Na combinatie van
- het artikel van Koen Meulenaere in Knack van enkele weken geleden over Guy V.
- de lijst met adressen van VLD kamerleden

begint het me te dagen hoe de VLD top zijn Kamerleden in het gareel houdt

ofte: hoe maak ik carriere op m'n rug in de VLD

Ook wel gekend als het Anke en Marie-Rose-systeem.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be