![]() |
Popie jopie jo, Popie jopie jee
Toen Paus Paulus 2 in 1985 Nederland en België bezocht, werd in Nederland een single uitgebracht met als titel "Popie jopie jo". Er werd ook een Belgische versie van dat liedje uitgebracht, waarin de zin "De Paus die komt naar Nederland, dan staan we zij aan zij" vervangen werd door de zin "De Paus die komt naar België, dan staan we zij aan zij". Zowel in Nederland, als in Vlaanderen werd dat liedje een grote hit, het was zeer vaak te horen op radio en TV. Misschien zou het een goed idee zijn dat nummer nog eens opnieuw uit te brengen bij wijze van eerbetoon aan onze overleden Paus.
|
Citaat:
Hahaha da menen ze nu toch niet. Nooit van gehoord, maar moet geniaal zijn. Van 'eerbetoon' gesproken... ben ik ff blij da'k geen paus ben. "De Paus die komt naar België, dan staan we zij aan zij". *hoera* Jeez, waarom hebben liedjes op kleuter-niveau altijd zoon verschrikkelijk succes??? Neem nu die tsunami-brol. ('geef een teken' of was dat van holland?). Een verbod op benefiet-singels, daar zouden mensen pas geld voor geven! |
Citaat:
Dat melig tsunami-benefietliedje "geef mij een teken van leven" was niet bepaald mijn lievelingsliedje. Telkens als dat liedje op de radio was, zette ik mijn radio gedurende enkele minuten uit. |
Citaat:
|
Gelet op het aantal ramptoeristen dat nu dag en acht in de file staan om 1 seconde naar het pauslijk te kijken, zou men beter Ken uit de rekken halen, en een Paus-versie in de Barbie-reeks lanceren. Met bijhorende kleedjes en mijtertjes.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
De nu overleden Franse zanger Pierre Bachelet had op het einde van de jaren 80 ook een liedje over de Paus gemaakt : "L'homme en blanc". De man in het wit dus.........Er waren toen helemaal geen slechte reacties over zijn liedje, dat een zekere success in Frankrijk en Franstalige België kende.
|
Citaat:
Ik dacht ook dat het verboden was op de BRT. De geschiedenis verandert niet, de VRT was toen al hondstrouw aan de regering. Zo hebben ze toen ook Urbanus buiten gesmeten bij de BRT omdat hij het aangedurfd had een sketch over het laatste avondmaal te maken en een lied "kribbe vol met stro" had gecomponeerd. Tja, het belerende bij de BRT is nog niet verdwenen. :roll: |
Eergisteren ging het geschiedenisprogramma Andere Tijden over het bezoek van de paus aan Nederland. Ik heb mij terugkijkend enorm verbaasd over de ophef die het bezoek van de paus toen veroorzaakte. Ik kan me nauwelijks voorstellen dat zoiets nu nog zou gebeuren. Anderzijds viel het in de Vlaamse journaalbeelden wel op hoe enthousiast de paus in Vlaanderen daarna werd onthaald en hoe kritisch men nu is in Vlaanderen over de katholieke kerk, terwijl men in Nederland veel onverschilliger is en het geloof hier en daar zelfs een beetje terugkomt. Misschien kunnen we dat laatste in Vlaanderen over twintig jaar verwachten?
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Heimwee,soms wel hoor :-( |
Citaat:
|
Citaat:
Overigens kwam de vraag naar zo'n verwijzing meer vanuit protestantse dan vanuit katholieke hoek volgens mij. |
Citaat:
|
ik zou het willen horen!
link iemand? (waarschijnlijk ni) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
geïnteresseerden kunnen de mp3 van mij krijgen 8) (wel e-mail adres per pm geven)
|
Citaat:
|
refr.:
Popie Jopie Jo Popie Jopie Yeah Popie Jopie Jo Popie Jopie Yeah Mijn naam is Popie Jopie 'k Reis vrolijk in het rond En altijd als ik aankom Kus ik spontaan de grond Nu moet ik weer naar Holland toe Het land van Johan Cruijff Van haring, tulp en Friese koe refr. De paus die komt naar Nederland Dan staan wij zij aan zij Vier dagen kussen wij zijn hand Dan is het weer voorbij Mijn naam is Popie Jopie De baas van het Vaticaan Ben vaak op televisie Het is een leuke baan Nu moet ik weer naar Holland toe Het land van zeg 's aaa Van 1-2-3 en veel gedoe refr. De paus die komt naar Nederland Dan staan wij zij aan zij Vier dagen kussen wij zijn hand Dan is het weer voorbij refr. |
Citaat:
Nu je het zegt het was wel plezant om toen jong te zijn, alhoewel de meisjes van toen waren wel meestal van die trutten die dachten in de trant van verloofd, getrouwd, kinderen, gescheiden. Er leek eigenlijk niemand enige ambitie te hebben om iets van carriere in werk of sport te willen bereiken. De vrouwen van nu zijn toch 10 keer beter dan toen, een veel ruimer gezichtsveld op het leven. |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:00. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be