Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Immigratie en integratie (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=16)
-   -   Moet ik hiervoor rascist worden? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=3265)

Het Skill Effect 15 mei 2003 16:14

Ik ben onlangs in Lissabon overvallen door een groepje Arabiertjes.
nu weet ik dat ik niet om 3.30u op straat in een stad moet rondhangen.

Maar toen op die dag had Sporting Lissabon de landstitel op dezelfde dag dat Racing Genk deze won. Aangezien ik fan ben van Genk en ik met de Sporting fans mee wenste te vieren, heb je niet door dat het zo snel laat is.

Dus ik zat op het plein met een kerel van Mozambique te praten over de voetbal, komt dat groepje jongeren op mij af.

Ze haalde mijn portefeuille uit mijn broekzak (ik kon maar weinig of geen verzet bieden tegen deze groep.) en gingen aant lopen.

Die kerel van Mozambique was zelf enorm geschrokken van wat er gebeurde en probeerde die jongeren te kalmeren.
Hij ging zelfs achter die groep jongeren aan om mijn papieren terug te krijgen.

Gelukkig had ik enkel nog wat kleingeld op zak, de rest lag nog op hotel.

Nu ben ik na dit voorval enorm boos geweest op alles wat er een beetje bruin uitzag, maar ik weet ook dat als die kerel van Mozambique er niet bij was, dat dit verhaal niet zo positief afgelopen zou zijn.

Daarom blijf ik bij mijn standpunt dat rascisme een veralgemening is van de realiteit.

Ik zie twee categorieën van mensen op deze wereld.
:arrow: De klootzakjes waar ik totaal geen respect voor heb.
:arrow: alle anderen waar ik maar zelden bij stilstond.

En met die klootzakjes mogen ze van mij doen wat ze willen, maar besef dat die anderen er ook zijn (ze vallen niet op) en dat zij je op een dag wel goed van pas kunnen komen.

alpina 15 mei 2003 16:23

Hier kan ik het volledig mee eens zijn!

Het probleem is natuurlijk wel dat er in sommige buurten in Antwerpen echt wel heel vaak problemen zijn met klootzakjes, van welke origine die zijn doet er niet toe. Als je er constant mee geconfronteerd wordt kan ik begrijpen dat het je allemaal wat te veel wordt en dat je begint te veralgemenen.

Het Skill Effect 15 mei 2003 16:26

Daar waas ik ook bijna ingetrapt...
Dat moet ik eerlijk toegeven.

Maar dat is dan wel absurpt in mijn geval.

Bobke 15 mei 2003 16:41

Het probleem is natuurlijk dat de slechte voorbeelden het meeste opvallen.
Allochtonen die geassimileerd zijn vallen minder op, men staat er zelfs niet bij stil dat het allochtonen zijn.
Pas wanneer ze problemen veroorzaken wordt daar de aandacht op gevestigd.

ydde 15 mei 2003 16:42

chill:
ydde:
't Is omdat ons links gouvernement altijd de allochtoontjes van uw eerste categorie gepardoneert en mij tot "meer tolerante" gevoelens verplicht heeft, dat ik racist ben geworden!

Tantist 15 mei 2003 16:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door chill
En met die klootzakjes mogen ze van mij doen wat ze willen, maar besef dat die anderen er ook zijn (ze vallen niet op) en dat zij je op een dag wel goed van pas kunnen komen.

Das klappen zie!!! Aanpakken wie aangepakt moet worden, en in vrede laten wie in vrede gelaten moet worden.

Ik herinner mij een verhaal van onze godsdienstleraar over een Marokkaans boefje, die (want de moslims kennen een strenge vader-zoon discipline) zwaren toek had gekregen van de papa omdat hij uit pikken was gegaan (en nadat de politie hem quasi direct had laten gaan). Een of andere linkse wereldvreemde idioot van een of ander jongerenhulpcentrum heeft deze mens laten oppakken wegens kindermishandeling. Gevolg: de vader doet geen poging meer om de zoon onder controle te houden, dus deze duikt dieper de criminaliteit in. Een Urban Legend? Misschien, maar het geeft wel treffend de misplaatste naïviteit van sommige "wereldverbeteraars" weer.

Guderian 15 mei 2003 16:47

Citaat:

(...)
Dus ik zat op het plein met een kerel van Mozambique te praten over de voetbal, komt dat groepje jongeren op mij af.

:lol:
Soort zoekt soort zegt men... :lol:

Het Skill Effect 15 mei 2003 16:53

Denk u dat enkel Belgen last hebben van de klootzakjes die er rondlopen?

Ik ken veel vriendelijke marrokanen en turken die wonen in sociale wijken en zelf dikwijls lastig gevallen worden.
De jongens worden gepest als ze niet meedoen en de meisjes worden lastig gevallen als ze zich te westers kleden.

Zij blijven doorgaans binnen en komen enkel in hun wijk buiten als het echt moet.
Deze personen zie je dus niet vaak, maar ze zijn er wel (en in grotere aantallen dan de crimineelkes.)

en wat bereft die vader die zijn zoontje een zware toek gaf... die mag gerust aangepakt worden. Jij zou toch ook niet willen dat je vader je in elkaar slaat. Er bestaan andere manieren om je kinderen iets duidelijk te maken.

thePiano 15 mei 2003 16:54

Citaat:

Iedereen heeft rechten (en plichten) dus ook de klootzakjes. Laat dat beoordelen ervan aan mensen over die daartoe opgeleid zijn (rechters, advokaten enz..). Ook in het EVRM staat dat iedereen RECHT heeft op een menswaardige behandeling. Alles begint uiteraard bij respect, en ik geef toe, ik heb soms ook moeite met mensen (vooral Blokkers) die zelfs de meest elementaire zaken enkel voor het Eigen Volk (=VBlokkers) wensen voor te behouden.

Het Skill Effect 15 mei 2003 16:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Guderian
Soort zoekt soort zegt men... :lol:

Leest de rest dan pipo ...

thePiano 15 mei 2003 16:55

Ps: het is niet "rascist" maar "racist".

Het Skill Effect 15 mei 2003 16:57

Citaat:

Alles begint uiteraard bij respect
Daar ben ik het helemaal mee eens. ik vertrek ook vanuit respect voor de ander. Als de ander dit aan zijn laars lapt, ben ik zo vrij om mij mening over die persoon te herzien...

Het Skill Effect 15 mei 2003 16:58

Citaat:

Ps: het is niet "rascist" maar "racist".
Whatever, ik zal het niet snel worden.

Quicky 15 mei 2003 17:00

Citaat:

Precies het standpunt van het Vlaams Blok, de brave allochtonen die hier vredig leven, hebben we totaal geen problemen mee, maar die "klootzakjes" zoals gij ze noemt, daar willen wij iets aan doen.

Het Skill Effect 15 mei 2003 17:07

Dat gelooft uzelf toch niet?

datri 15 mei 2003 17:08

Citaat:

en waarom dan niet ????

TomB 15 mei 2003 17:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door datri
Citaat:

en waarom dan niet ????

Omdat als het u om klootzakjes te doen is, mensen de bewoording klootzakjes gebruiken. Het maakt immers niets uit welke huidskleur een klootzakje is; het is een klootzakje.

Door specifiek een onderscheid te maken tussen allo and autochtone klootzakjes, in appreciatie zowel als bestraffing; maakt men het zeer duidelijk dat het doel niets te maken heeft met het klootzak zijn, dan wel met regelrechte discriminatie van een bevolkingsgroep.

Het Skill Effect 15 mei 2003 17:17

thank Tom,

Dat is exact wat ik bedoel.

datri 15 mei 2003 17:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door TomB
Citaat:

Citaat:

en waarom dan niet ????

Omdat als het u om klootzakjes te doen is, mensen de bewoording klootzakjes gebruiken. Het maakt immers niets uit welke huidskleur een klootzakje is; het is een klootzakje.

Door specifiek een onderscheid te maken tussen allo and autochtone klootzakjes, in appreciatie zowel als bestraffing; maakt men het zeer duidelijk dat het doel niets te maken heeft met het klootzak zijn, dan wel met regelrechte discriminatie van een bevolkingsgroep.

Wie heeft het woord 'klootzakjes' gelanceerd ?

Waar het mij om gaat is het deel van die zogenaamde nieuwe 'belgen' die zich weigert aan te passen, hier enkel is om te profiteren van ons sociaal systeem en onze samenleving naar de kloten helpen.
Zij mogen voor mijn part met de eerste de beste c130 vertrekken.

Klootzakjes heb je inderdaad bij elke bevolkingsgroep, en mogen voor mijn part allemaal even hard aangepakt worden.

Bobke 15 mei 2003 17:46

The piano schreef:
Citaat:

Iedereen heeft rechten (en plichten) dus ook de klootzakjes. Laat dat beoordelen ervan aan mensen over die daartoe opgeleid zijn (rechters, advokaten enz..). Ook in het EVRM staat dat iedereen RECHT heeft op een menswaardige behandeling. Alles begint uiteraard bij respect, en ik geef toe, ik heb soms ook moeite met mensen (vooral Blokkers) die zelfs de meest elementaire zaken enkel voor het Eigen Volk (=VBlokkers) wensen voor te behouden.
Rechters en advocaten hebben daarvoor geen tijd.
Tot groot jolijt van sommigen met minder goede bedoelingen.
Ik hoef geen hoge opleiding genoten te hebben om te weten dat stelen niet mag.

Enne, het is advocaten in plaats van advokaten. 8)

Het Skill Effect 15 mei 2003 17:56

Citaat:

Waar het mij om gaat is het deel van die zogenaamde nieuwe 'belgen'
Maak er dan een nieuwe topic van.

Hier gaat het niet enkel over nieuwe belgen.

datri 15 mei 2003 18:04

Citaat:

Citaat:

Waar het mij om gaat is het deel van die zogenaamde nieuwe 'belgen'
Maak er dan een nieuwe topic van.

Hier gaat het niet enkel over nieuwe belgen.

Ik heb de evolutie van jou topic niet bepaalt hé, of ga jij zeggen wat men hier mag antwoorden en wat in een andere topic moet?

Thomas 15 mei 2003 18:19

Het vlaams blok gebruikt vooral dit soort termen in samenhang:

de vreemdeling, de illegaal, de onaangepaste, de migrant, de moslimfundamentalist, terrorisme, bendeleiders, bendekes, straatcriminaliteit, carjackings door oosteuropeanen, jonge dealerkes, onveiligheid, meer blauw op straat, 'men moet de taal leren' (de meesten kennen de taal beter dan sommige ministers en europeanen die enkel Emgels spreken en de nationaliteit kado krijgen), mafia, drugs en illegalen, vreemdelingen en mensenhandel en prostitutie.

Dat men de mensen van een andere origine moet promoten en de beeldvorming errond moet opvijzelen is duidelijk. De negatieve associaties worden als een mantra afgedreund door het blok.
Continu wordt het hebben van een andere origine geassocieerd met criminaliteit.

een opvallende gelijkenis met de Joden van toen. Een jood was een onaangepaste, hij moest die baard laten scheren, het was een sluwe verkoper, een crimineel die met ons geld juwelen kocht...

Enfin de gelijkenissen met wat het blok van plan is en met wat de nazis deden is voldoende bewezen.

TomB 15 mei 2003 18:20

Citaat:

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door TomB
Citaat:

Citaat:

en waarom dan niet ????

Wie heeft het woord 'klootzakjes' gelanceerd ?

Waar het mij om gaat is het deel van die zogenaamde nieuwe 'belgen' die zich weigert aan te passen, hier enkel is om te profiteren van ons sociaal systeem en onze samenleving naar de kloten helpen.
Zij mogen voor mijn part met de eerste de beste c130 vertrekken.

Klootzakjes heb je inderdaad bij elke bevolkingsgroep, en mogen voor mijn part allemaal even hard aangepakt worden.

Waar het u om gaat heeft hier helemaal niets mee te maken.

Kotsmos 15 mei 2003 18:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Quicky
Citaat:

Precies het standpunt van het Vlaams Blok, de brave allochtonen die hier vredig leven,

HOOW maar!
de brave allochtonen die hier vredig leven én assimileren. Doe nu niet onnozel he. Een brave allochtoon die hier vredig leeft maar naar Blok-normen niet geintegreerd genoeg is, moet óók verdwijnen voor jullie.

vlaanderen72 15 mei 2003 18:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kotsmos
Citaat:

Citaat:

Precies het standpunt van het Vlaams Blok, de brave allochtonen die hier vredig leven,

HOOW maar!
de brave allochtonen die hier vredig leven én assimileren. Doe nu niet onnozel he. Een brave allochtoon die hier vredig leeft maar naar Blok-normen niet geintegreerd genoeg is, moet óók verdwijnen voor jullie.

Voor mij wel.

Kotsmos 15 mei 2003 18:39

serieus?

Het Skill Effect 15 mei 2003 19:10

Ik ben nog steeds overtuigd dat rascisme op vooroordelen is gebaseerd. :!:

numarx 15 mei 2003 19:36

Ben je daar helemaal zelf achter gekomen?

vlaanderen72 15 mei 2003 19:37

Citaat:

serieus?

Ja.

Activist 15 mei 2003 19:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door alpina
Hier kan ik het volledig mee eens zijn!

Het probleem is natuurlijk wel dat er in sommige buurten in Antwerpen echt wel heel vaak problemen zijn met klootzakjes, van welke origine die zijn doet er niet toe. Als je er constant mee geconfronteerd wordt kan ik begrijpen dat het je allemaal wat te veel wordt en dat je begint te veralgemenen.

Antwerpen ...ik heb een hekel aan Antwerpen ... alsof alle problemen zich in Antwerpen bevinden ...ma ja ...in Brussel is de situatie hetzelfde ...behalve groter.

Als de realiteit niet overeenkomt met politiek correct denken dan ben je een van de volgende :

- Racist
- Facist
- Mestkever
- Zwetzak
- Blok-gespuis
- Ondemocraat
...enz.

datri 15 mei 2003 19:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Thomas
Enfin de gelijkenissen met wat het blok van plan is en met wat de nazis deden is voldoende bewezen.

ha ja ?????

Kotsmos 15 mei 2003 19:52

en als je mening niet overeenkomt met die van het Blok ben je een extreem-links rat, een naieveling, een politiek-correcte lul, een leugenaar, een illegaal, een volksverrader, een dommerik (verstand komt met de jaren, hoor ik hier al lachend fluisteren), een terroristenvriend, een communist met miljoenen doden op zijn geweten, en van die dingen.

Het komt van twee kanten schat.

datri 15 mei 2003 19:53

Citaat:

Citaat:

Citaat:

HOOW maar!

ze MOETEN zich aanpassen willen ze blijven punt!

Kotsmos 15 mei 2003 19:56

voila, quicky kent het standpunt van z'n eigen partij niet...

Activist 15 mei 2003 20:01

Citaat:

en als je mening niet overeenkomt met die van het Blok ben je een extreem-links rat, een naieveling, een politiek-correcte lul, een leugenaar, een illegaal, een volksverrader, een dommerik (verstand komt met de jaren, hoor ik hier al lachend fluisteren), een terroristenvriend, een communist met miljoenen doden op zijn geweten, en van die dingen.

Tja ....oog om oog , tand om tand ...wie is er eerst begonnen

linkse ratte :)

datri 15 mei 2003 20:03

Citaat:

In die lijst kan je de meeste terugvinden....... :wink: :lol:

(btw dat lachend fluisteren van dat verstand zal wel van mij komen, maar ja, 'k was vergeten dat je hier altijd serieus moet zijn)

Kotsmos 15 mei 2003 20:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Activist

nutteloze vraag en dat weet ge
geen reden om in de slachtofferrol te kruipen in elk geval.

datri 15 mei 2003 20:05

Citaat:

voila, quicky kent het standpunt van z'n eigen partij niet...

't zou kunne dat ik erover lees, maar heeft quicky ergens gezegd dat ze zich niet moeten aanpassen ???
Dat ze zich gedragen ja, da's één voorwaarde, maar de andere is aanpassen.

Activist 15 mei 2003 20:05

Citaat:

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Activist

nutteloze vraag en dat weet ge
geen reden om in de slachtofferrol te kruipen in elk geval.

Geen nutteloze vraag ....schrik misschien dat uwe kant uit de bus gaat komen als eerste ?

Ik neem geen slachtoffer rol aan .

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:48.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be