Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   VLD steunt Plan Vinck (https://forum.politics.be/showthread.php?t=3863)

Mieke 79 12 juni 2003 09:27

Bron: Ik benadruk nadrukkelijk dat deze info gebaseerd is op de VRT nieuws site... (ik hoop dat ik correct ben volgens het auteursrecht?! :? )

De VLD schaart zich volledig achter het ondernemingsplan van NMBS-topman Karel Vinck. VLD-voorzitter Karel De Gucht zegt dat de liberalen het plan door dik en dun zullen verdedigen tijdens de federale regeringsonderhandelingen.
Steun voor Vinck uit liberale hoek. De VLD heeft bij monde van Karel De Gucht immers laten weten het ondernemingsplan een "goed plan" te vinden. " De Gucht kan ook leven met een duurder treinkaartje. Op die mogelijke prijsverhoging kwam eerder scherpe kritiek van SP.A-voorzitter Steve Stevaert. Die verklaarde in TerZake dat "hogere prijzen een domme aangelegenheid zijn". "De NMBS zou beter meer reizigers aantrekken. De spoorwegen zijn er niet om winst te maken, maar om mensen te vervoeren."
Kritiek op het plan kwam er ook van de vakbonden, die intussen een actieplan opstelden. Woensdag volgt een werkonderbreking van 10 tot 12 uur om het spoorwegpersoneel in te lichten.

----------------------------------------------------------------------------------

Goed of slecht? Realistisch of onrealistisch?
1. een verminderd personeelsbestand voor de NMBS met 10.000 man.
Hoe gaan ze het met zoveel man/vrouw minder stellen en hoe gaat onze economie dit aankunnen, zoveel afdankingen.
2. weer een duurder ticket... zoals meermaals de laatste jaren.
3. VLD steunt dit.

fernand 12 juni 2003 10:00

Ik denk dat men wat nieuwe treinstellen moet kopen, wat nieuwe locomotieven, en het logo en naam moeten veranderen. Dat zal de kaartjesverkoop wel stimuleren. :oops:
Wanneer dat niet voldoende blijkt te zijn, kunnen ze een 50 tal crisis mannagers aanstellen; en 15.000 man ontslaan inplaats van 10.000. :oops:


Dat men eerst eens begint met de grote lonen die verlieslatend en niets bijdragen aan de productiviteit buiten te wippen.
Dat men dan, zoals in het verleden gebeurde, mensen vanuit het bedrijf promoveerd. Mensen die het klappen van de zweep kennen.
En dat men stopt met dit bedrijf op te vullen met politiek benoemde onbenullen en groot geldverdieners die van heel de structuur, gene ene bal afkennen, maar wel met dikke diploma 's staan te zwaaien.

solidarnosc 12 juni 2003 10:00

Tuurlijk steunt de VLD dit. Als ze de kans krijgen om een staatsbedrijf te ontmantelen zullen ze dit zeker niet nalaten te doen. Remember Sabena?

Bobke 12 juni 2003 10:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fernand
Ik denk dat men wat nieuwe treinstellen moet kopen, wat nieuwe locomotieven, en het logo en naam moeten veranderen. Dat zal de kaartjesverkoop wel stimuleren. :oops:
Wanneer dat niet voldoende blijkt te zijn, kunnen ze een 50 tal crisis mannagers aanstellen; en 15.000 man ontslaan inplaats van 10.000. :oops:


Dat men eerst eens begint met de grote lonen die verlieslatend en niets bijdragen aan de productiviteit buiten te wippen.
Dat men dan, zoals in het verleden gebeurde, mensen vanuit het bedrijf promoveerd. Mensen die het klappen van de zweep kennen.
En dat men stopt met dit bedrijf op te vullen met politiek benoemde onbenullen en groot geldverdieners die van heel de structuur, gene ene bal afkennen, maar wel met dikke diploma 's staan te zwaaien.

:lol:
Als ze Vinck buitenwippen kunnen ze met dat loon 30 man aan het werk houden. 8)
Heeft men werkelijk een manager nodig om dergelijke voorstellen te bedenken. :?

Bobke 12 juni 2003 10:59

Is er dan echt niets te bedenken om het goederenvervoer via het spoor te stimuleren??
Vermindert meteen ook het vrachtwagenprobleem.

alpina 12 juni 2003 11:05

Hoe je het nu draait of keert er zullen een hele hoop mensen afgedankt moeten worden bij de NMBS. De NMBS is geen opvangdienst voor werklozen of zoiets he! Het is nog steeds een bedrijf dat op zijn minst moet proberen om rendabel te zijn.

Mieke 79 12 juni 2003 11:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bobke
Is er dan echt niets te bedenken om het goederenvervoer via het spoor te stimuleren??
Vermindert meteen ook het vrachtwagenprobleem.

Het goederenverkeer van het spoor doet het nog relatief goe. Het zijn de mensen onder ons die gewoon de trein niet genoeg nemen...

Ik vind trouwens dat men es af moet van de stelling dat men denkt dat mensen die werken bij de NMBS of een andere overheidsdienst niet werken. Wie zegt dat de NMBS een goede dienstverlening kan garanderen met 10.000 man minder? Terwijl Vinck idd zowat het loon van zo'n 30 van de gewone werknemers krijgt.
Trouwens, ik zie ook het probleem van hoe we dat moeten betalen? Want, ok, de NMBS zal het dan niet meer moeten doen, maar het zal toch extra pensioenkosten en werkloosheidskosten opleveren. Dus komt het toch onrechtstreeks op ieders kap terecht.

alpina 12 juni 2003 11:18

Citaat:

Ik vind trouwens dat men es af moet van de stelling dat men denkt dat mensen die werken bij de NMBS of een andere overheidsdienst niet werken. Wie zegt dat de NMBS een goede dienstverlening kan garanderen met 10.000 man minder? Terwijl Vinck idd zowat het loon van zo'n 30 van de gewone werknemers krijgt.
Als men er in Duitsland in slaagt om met even veel mensen als bij de NMBS werken het volledige Duitse spoorwezen te onderhouden zou dat in Belgie toch ook mogen lukken!!

solidarnosc 12 juni 2003 11:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door alpina
Hoe je het nu draait of keert er zullen een hele hoop mensen afgedankt moeten worden bij de NMBS. De NMBS is geen opvangdienst voor werklozen of zoiets he! Het is nog steeds een bedrijf dat op zijn minst moet proberen om rendabel te zijn.

Ken jij ergens ter wereld rendabele spoorwegen, die betaalbaar zijn? Er zijn wel bepaalde activiteiten die rendabel zijn en waar de privé op zit te azen maar je denkt toch niet dat je ooit de lijn de Poperinge-Ieper-Kortrijk rendabel kan maken zeker etc.......

percloride 12 juni 2003 11:20

Het probleem van de NMBS is hetzelfde probleem van ex-SABENA. Wie de problemen van ex-SABENA kent, kent ook de problemen van de NMBS.

Bobke 12 juni 2003 11:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mieke 79
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bobke
Is er dan echt niets te bedenken om het goederenvervoer via het spoor te stimuleren??
Vermindert meteen ook het vrachtwagenprobleem.

Het goederenverkeer van het spoor doet het nog relatief goe. Het zijn de mensen onder ons die gewoon de trein niet genoeg nemen...

Ik vind trouwens dat men es af moet van de stelling dat men denkt dat mensen die werken bij de NMBS of een andere overheidsdienst niet werken. Wie zegt dat de NMBS een goede dienstverlening kan garanderen met 10.000 man minder? Terwijl Vinck idd zowat het loon van zo'n 30 van de gewone werknemers krijgt.
Trouwens, ik zie ook het probleem van hoe we dat moeten betalen? Want, ok, de NMBS zal het dan niet meer moeten doen, maar het zal toch extra pensioenkosten en werkloosheidskosten opleveren. Dus komt het toch onrechtstreeks op ieders kap terecht.

Zo denk ik er ook over.
Door de prijzen op te trekken zullen er weinig nieuwe reizigers bijkomen, zeker wanneer de dienstverlening nog slechter wordt door personeels tekort.

alpina 12 juni 2003 11:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door alpina
Hoe je het nu draait of keert er zullen een hele hoop mensen afgedankt moeten worden bij de NMBS. De NMBS is geen opvangdienst voor werklozen of zoiets he! Het is nog steeds een bedrijf dat op zijn minst moet proberen om rendabel te zijn.

Ken jij ergens ter wereld rendabele spoorwegen, die betaalbaar zijn? Er zijn wel bepaalde activiteiten die rendabel zijn en waar de privé op zit te azen maar je denkt toch niet dat je ooit de lijn de Poperinge-Ieper-Kortrijk rendabel kan maken zeker etc.......

Ik zeg het toch, je moet op zijn minst het doel hebben om de NMBS rendabel te maken....

Mieke 79 12 juni 2003 11:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door alpina
Citaat:

Ik vind trouwens dat men es af moet van de stelling dat men denkt dat mensen die werken bij de NMBS of een andere overheidsdienst niet werken. Wie zegt dat de NMBS een goede dienstverlening kan garanderen met 10.000 man minder? Terwijl Vinck idd zowat het loon van zo'n 30 van de gewone werknemers krijgt.
Als men er in Duitsland in slaagt om met even veel mensen als bij de NMBS werken het volledige Duitse spoorwezen te onderhouden zou dat in Belgie toch ook mogen lukken!!

Het Belgische net is zowat het meest dichte en uitgebreide van de hele wereld. Van dienstverlening niet te vergelijken...
Dus je zal een keuze moeten maken: minder mensen, betekent ook minder stations, minder treinen, lijnen die gestopt worden, ...

@percloride: wanbeheer o.a.?! Dan moet de regering daar iets aan doen hé. Ipv het maar dood laten gaan zoals bij Sabena. Dat Daems daar niet op het matje voor is geroepen door de kiezer, is mij een groot raadsel. Al zijn de problemen natuurlijk van lange duur geweest, heeft ie niks kunnen oplossen... integendeel...

Celebfin 12 juni 2003 11:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc
Tuurlijk steunt de VLD dit. Als ze de kans krijgen om een staatsbedrijf te ontmantelen zullen ze dit zeker niet nalaten te doen. Remember Sabena?

Sabena is de schuld van de Zwitsers, slecht bestuur, te veel personeel, slechte beslisiingen die allemaal door de CVP werden goedgekeurd. De schuld bij dat faillisment ligt eerder bij onze christen-democraten dan bij de liberalen.

En ik vind het plan van Vinck ni slecht. Beter 10.000 via brugpensioenen laten afvloeien da 40.000l te ontslagen. Een overheisbedrijf moet in de eerste plaats diensten verlenen en geen werkgelegnheid verschaffen. Wel spijtig dat er geen tweede spoortoegang komt to de haven. Schaf die belachelijke 60-40(weer een kolder van de federale staat)regel af en laat de regios mee investreren, dan zijn ze voor iets goed.
Meerr geld voor de NMBS, dat is mijn devies en geen privatiseringen!!!

fernand 12 juni 2003 11:54

Bub, de schuld ligt hem niet bij de CVP maar bij het geheel van de traditionele partijen die er allemaal hun politiek benoemde sjarels in geplaceert hebben. Sjarels die zelf niet wisten wat een vliegtuigvleugel was, maar toch boven de mensen welke hun werk kenden zijn geparachuteerd. Sjarels die een groot diploma konden voorleggen, en die dan de werkende ging coeoneren. waarna deze geen goesting meer had om zijn werk kwijt te raken. Den sjarel gelijk gaf, en gans de firma heeft verziekt.
Waarom was het vroeger allemaal wel betaalbaar???
Tuurlijk, dan zaten er nog geen politiek benoemde creaturen in.
Een politieker moet de controle hebben op overheidsinstellingen, maar mag niet rechtstreeks kunnen ingrijpen.

zorlac 12 juni 2003 12:53

Citaat:

Dat men eerst eens begint met de grote lonen die verlieslatend en niets bijdragen aan de productiviteit buiten te wippen.
Dat men dan, zoals in het verleden gebeurde, mensen vanuit het bedrijf promoveerd. Mensen die het klappen van de zweep kennen.
En dat men stopt met dit bedrijf op te vullen met politiek benoemde onbenullen en groot geldverdieners die van heel de structuur, gene ene bal afkennen, maar wel met dikke diploma 's staan te zwaaien.
Niets aan toe te voegen :wink: !

percloride 12 juni 2003 14:35

het plan Vinck is niet tegen te houden, of je er nu voor of tegen bent er is maar één weg, en dat is de pijn, hoe zwaar dit ook mag zijn.De huidige toestand kan gewoon niet verder, tenzij....... men tot federalisering van de NMBS overgaat, zodat de lasten over de twee gemeenschappen gespreid word.

Celebfin 12 juni 2003 14:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fernand
Bub, de schuld ligt hem niet bij de CVP maar bij het geheel van de traditionele partijen die er allemaal hun politiek benoemde sjarels in geplaceert hebben. Sjarels die zelf niet wisten wat een vliegtuigvleugel was, maar toch boven de mensen welke hun werk kenden zijn geparachuteerd. Sjarels die een groot diploma konden voorleggen, en die dan de werkende ging coeoneren. waarna deze geen goesting meer had om zijn werk kwijt te raken. Den sjarel gelijk gaf, en gans de firma heeft verziekt.
Waarom was het vroeger allemaal wel betaalbaar???
Tuurlijk, dan zaten er nog geen politiek benoemde creaturen in.
Een politieker moet de controle hebben op overheidsinstellingen, maar mag niet rechtstreeks kunnen ingrijpen.

Ik vind Sabena toch nog een ander dossier hoor. ik vind niet dat ze bij de NMBS goochelen met het geld zoals bij Sabena.Of althans nu niet meer.
Bazen van overheidbedrijven zijn gelukkig niet altijd uit de politiek, kijk maar naar Vinck. ik vind het echter nog alltijd schandalig wat ze met schouppe hebben gedaan.

fernand 12 juni 2003 14:58

Celebin, denkt U nog dat Vinckt niet politiek benoemt is na heel die klucht met DURAND,en WIJSMANN???

boer_bavo 12 juni 2003 15:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door alpina
Hoe je het nu draait of keert er zullen een hele hoop mensen afgedankt moeten worden bij de NMBS. De NMBS is geen opvangdienst voor werklozen of zoiets he! Het is nog steeds een bedrijf dat op zijn minst moet proberen om rendabel te zijn.

Ken jij ergens ter wereld rendabele spoorwegen, die betaalbaar zijn? Er zijn wel bepaalde activiteiten die rendabel zijn en waar de privé op zit te azen maar je denkt toch niet dat je ooit de lijn de Poperinge-Ieper-Kortrijk rendabel kan maken zeker etc.......

Met de bus.

solidarnosc 12 juni 2003 16:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door percloride
het plan Vinck is niet tegen te houden, of je er nu voor of tegen bent er is maar één weg, en dat is de pijn, hoe zwaar dit ook mag zijn.De huidige toestand kan gewoon niet verder, tenzij....... men tot federalisering van de NMBS overgaat, zodat de lasten over de twee gemeenschappen gespreid word.

Wat is het probleem eigenlijk? Is de kwaliteit van de dienstverlening slecht? NEEN Rijden de treinen niet op tijd? NEEN Zijn de kaartjes te duur? (zelfs voor de paar sukkels zoals ik die de volle pot mogen betalen) NEEN.

Het probleem is gewoon dat de overheid de staatsschuld heeft afgebouwd door de schuldenlast door te schuiven naar de spoorwegen en dat een paar liberale fundamentalisten de spoorwegen per sé willen onmantelen omdat ze 1) de beste brokken willen verkopen aan hun zakenvriendjes 2) de 'macht' van de bonden willen breken 3) de B van de NMBS niet meer zien zitten etc..........

joske 12 juni 2003 18:03

hoezeer het mij tegenstaat, maar deze maal moet ik solidarnosc gelijk geven,hoe gaat in godsnaam de spleet 200.000 banen scheppen als ze al beginnen met 10.000 banen te schrappen.maar ge weet :een volle buik denk niet op een lege,en zij zijn binnen die oudjes van de vld.en wat gaan de spasten daartegen doen,want die zijn toch voor de werkman. :lol:

fernand 12 juni 2003 18:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door joske
hoezeer het mij tegenstaat, maar deze maal moet ik solidarnosc gelijk geven,hoe gaat in godsnaam de spleet 200.000 banen scheppen als ze al beginnen met 10.000 banen te schrappen.maar ge weet :een volle buik denk niet op een lege,en zij zijn binnen die oudjes van de vld.en wat gaan de spasten daartegen doen,want die zijn toch voor de werkman. :lol:

Dat is toch héél simpel. Eerst 300.000 buiten gooien, en dan 200.000 aanvaarden. moeilijk is dat toch nie.
En die 100.000 overschot..... een nepstatuut, zodanig dat ze niet bij de werklozen worden gerekend, zoals de leraars welke moeten wachten tot er een ziek is. Ge weet wel zeker? vervangingspool. Ook nepstatuten. zitten niet in de werloosheidscijfers!!!!

Celebfin 12 juni 2003 19:52

Ik ben tegen politieke benoemingen, maar Vinck is toch ook ni partijgebonden zoals Schouppe nu bij CD&V.

fernand 12 juni 2003 19:55

Is er een examen uitgeschreven voor zijn post?????
En hoe noemt U dan zo een benoeming??? :lol:

Celebfin 12 juni 2003 19:56

Politieke benoeming, maar geen slechte keuze.

Jan van den Berghe 12 juni 2003 20:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mieke 79
Het Belgische net is zowat het meest dichte en uitgebreide van de hele wereld.

Ooit was het inderdaad het dichtste en uitgebreidste van allemaal. Sedert de jaren zeventig, toen men vele lijnen heeft ontmanteld en buiten gebruik heeft gesteld, is dat echter niet langer het geval.

fernand 12 juni 2003 20:05

Celebin, dat is Uw mening. Ik ben meer voor mensen uit het bedrijf. die zich niet moeten inwerken, en luisteren naar mensen die mischien niet al te correct zijn.
Ik ben voor mensen met ervaring, en geen politieke benoemde beesten!

Jan van den Berghe 12 juni 2003 20:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc
[2) de 'macht' van de bonden willen breken.

Het lijkt inderdaad geen slechte zaak de macht van de vakbonden bij de NMBS wat in te dijken; die is immers nu heel groot. Tevens ben ik de mening toegedaan dat de vakbonden weinig constructief zijn: wanneer hebben nog eens een constructief voorstel gedaan om de NMBS uit de problemen te helpen? De vakbonden wentelen zich in hun macht, en brullen af en toe eens wanneer er iets dreigt te veranderen. Maar zelf voorstellen indienen, neen, dat is blijkbaar niet aan hen besteed.

fernand 12 juni 2003 20:07

Celebfin, dit is mischien iets voor U:

Citaat:

Noodzaak regionalisering van de NMBS eindelijk aanvaard

Minister bevestigt dat ‘provocatieve’ nota-Vinck Antwerpen en Vlaanderen benadeelt

Vlaams Blok blijft ijveren voor splitsing NMBS


Naar aanleiding van het plan-Vinck voor de NMBS interpelleerde Vlaams Volksvertegenwoordiger Jan Penris vandaag minister Bossuyt.

Op een ogenblik dat wordt uitgekeken naar milieuvriendelijke alternatieven voor de stijgende overbelasting van onze wegen, wordt gedacht aan het schrappen van de tweede spoortoegang tot de Antwerpse haven. Penris hekelde deze benadeling van Vlaanderen en Antwerpen, verwierp de nefaste verdeelsleutel 60/40, en stelde dat Vlaanderen zelf een spoorbeleid moet kunnen voeren.

De Minister bevestigde dat de nota-Vinck een ‘provocatieve’ nota is, die Antwerpen fors benadeelt, en dat de verdeelsleutel 60/40 moet verdwijnen. De minister verklaarde zich ook voorstander van een regionalisering van de NMBS, maar meende dat de federale overheid daar dan wel de nodige middelen voor moet ter beschikking stellen.

Het Vlaams Blok is tevreden over deze evolutie in de geesten die zich blijkbaar voltrekt. Het Vlaams Blok pleit al jaren voor een eigen Vlaams spoorwegbeleid, maar werd jarenlang uitgelachen met clichés als ‘men wil de treinen laten stoppen aan de taalgrens’.

Het is jammer voor de belastingbetaler dat men de Vlaams Blok-oplossingen blijkbaar pas onder ogen wil zien nu de financiële Belgische ramp bij de NMBS compleet is…

Het Vlaams Blok dient nu een met reden omklede motie in, opdat het Vlaams parlement de thans gegroeide inzichten ook duidelijk zou vastleggen voor de toekomst.


Filip Dewinter
Fractievoorzitter

Jan van den Berghe 12 juni 2003 20:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fernand
Ik ben voor mensen met ervaring, en geen politieke benoemde beesten!

Heeft Vinck dan geen ervaring in het saneren van noodlijdende bedrijven? Ja, toch?!

fernand 12 juni 2003 20:20

Mischien wel, voor denboel op te doeken op de best mogelijke manier voor de opdrachtgever.
Eerst laten afvloeien, Dan wat inleveren en dan den boel toe.
Resultaat, na de inlevering zijn er terug de helft weggelopen, dan nog wat weg met den goude handdruk. En dan moeten er maar een 10% meer uitbetaald worden. Geen faling, maar alleen een sluiting bedrijf.
Resultaat. NIEUMAND MAG DE BOEKEN INKIJKEN.
En waar zijn de centjes naartoe? :?:
Opgegaan aan reorganisator, cvurator en advocaten. :!:

solidarnosc 12 juni 2003 20:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc
[2) de 'macht' van de bonden willen breken.

Het lijkt inderdaad geen slechte zaak de macht van de vakbonden bij de NMBS wat in te dijken; die is immers nu heel groot. Tevens ben ik de mening toegedaan dat de vakbonden weinig constructief zijn: wanneer hebben nog eens een constructief voorstel gedaan om de NMBS uit de problemen te helpen? De vakbonden wentelen zich in hun macht, en brullen af en toe eens wanneer er iets dreigt te veranderen. Maar zelf voorstellen indienen, neen, dat is blijkbaar niet aan hen besteed.

Wie denk je zit er al jaren te zagen om de schuldenlast van de NMBS te verminderen? Wie maakte er altijd die opmerkingen over de verspilzucht van Schouppen met zijn ABX. Ik snap trouwens nog altijd niet wat het probleem is (behalve de schuldenlast) met de NMBS.

Ze willen de NMBS gewoon klaarstomen om de boel te kunnen verkopen. Eerst zadelen ze de NMBS op met miljarden schulden. Dan stampen ze er bij de bevolking in dat het spoorpersoneel een stelletje incompetente luiaards zijn en dan zullen ze de boel in kleine stukjes verdelen (dat de boel compleet om zeep zal helpen) en dan zullen ze de beste brokjes verkopen aan de privé.

De macht van de vakbonden is na de privatiseringen van het spoor in het VK trouwens toegenomen. Ze spelen gewoon de ene maatschappij tegen de andere uit. Een vakbond, tientallen spoormaatschappijen........ . :lol:

Jan van den Berghe 12 juni 2003 20:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc
Dan stampen ze er bij de bevolking in dat het spoorpersoneel een stelletje incompetente luiaards zijn ...

In een aantal gevallen is dat inderdaad ook zo. Niet ik, als oningewijde, beweer dat, maar wel twee mensen die in de technische dienst van de NMBS te Oostende werken. Reeds meerdere malen hebben die mensen me verzekerd dat er bij de spoorwegen veel te veel mensen werken die eigenlijk niets uitspoken. Als dat al gezegd worden door personeelsleden die de inwendige keuken kennen...

Jan van den Berghe 12 juni 2003 20:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc
De macht van de vakbonden is na de privatiseringen van het spoor in het VK trouwens toegenomen. Ze spelen gewoon de ene maatschappij tegen de andere uit. Een vakbond, tientallen spoormaatschappijen........ . :lol:

Daarom dat de vakbonden ze woedend zijn op een aantal grootwarenhuizen in Vlaanderen die hun afdelingen opsplitsen in een aantal kleine ondernemingen... waar die vakbonden geen voet binnen mogen zetten.

Ook in de nieuwe goederenvervoersmaatschappij die onlangs van start ging bestaat er geen vakbondsvertegenwoordiging.

Jan van den Berghe 12 juni 2003 20:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc
Ik snap trouwens nog altijd niet wat het probleem is (behalve de schuldenlast) met de NMBS.

Neen?

Kent u dan zo weinig af van elementaire economische wetten?

solidarnosc 12 juni 2003 20:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc
Ik snap trouwens nog altijd niet wat het probleem is (behalve de schuldenlast) met de NMBS.

Neen?

Kent u dan zo weinig af van elementaire economische wetten?

Grapjas. Die wetten zijn (nog) niet van toepassing op de NMBS. Maar ja een tweede Sabena, waarom niet hé.

solidarnosc 12 juni 2003 20:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc
De macht van de vakbonden is na de privatiseringen van het spoor in het VK trouwens toegenomen. Ze spelen gewoon de ene maatschappij tegen de andere uit. Een vakbond, tientallen spoormaatschappijen........ . :lol:

Daarom dat de vakbonden ze woedend zijn op een aantal grootwarenhuizen in Vlaanderen die hun afdelingen opsplitsen in een aantal kleine ondernemingen... waar die vakbonden geen voet binnen mogen zetten.

Ook in de nieuwe goederenvervoersmaatschappij die onlangs van start ging bestaat er geen vakbondsvertegenwoordiging.

Er is een groot tekort aan treinbestuurders in het VK (en België). Vraag en aanbod. U kent het wel hé.

Jan van den Berghe 12 juni 2003 20:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc
Die wetten zijn (nog) niet van toepassing op de NMBS.

En waarom zou de NMBS niet als een normale onderneming moeten functioneren?

solidarnosc 12 juni 2003 20:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc
Die wetten zijn (nog) niet van toepassing op de NMBS.

En waarom zou de NMBS niet als een normale onderneming moeten functioneren?

Omdat er belangrijker zaken zijn dan winstmaximalisatie. Veiligheid bijvoorbeeld.......


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:40.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be