Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Partijdiscussies (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=121)
-   -   Ook Spirit-parlementslid is tegen homo-adoptie (https://forum.politics.be/showthread.php?t=39911)

De Knut 7 september 2005 13:14

Ook Spirit-parlementslid is tegen homo-adoptie

Brussel | 10:46 | 07-09-2005 Brussels parlementslid Fouad Ahidar (Spirit) spreekt zich openlijk uit tegen adoptie door holebi-paren. Hij tekende eveneens een petitie tegen holebi-adoptie en gaat daarmee in tegen het standpunt van zijn partij Spirit.

Hij heeft geen bezwaren tegen een huwelijk tussen twee personen van hetzelfde geslacht, zegt Brussels parlementslid Fouad Ahidar. Adoptie door een homo-paar gaat voor het Spirit-lid echter een stap te ver. Eerder plaatste Ahidar zijn naam onder een petitie tegen holebi-adoptie.

Ahidar gaat met deze stelling lijnrecht in tegen het standpunt van zijn partij Spirit die wil dat het adoptierecht voor holebi's opgenomen wordt in het volgende federaal regeerakkoord.

Zaterdag organiseert de beweging Actie Gezin een zogenaamde mars voor het gezin. Ahidar is lid van de beweging maar stapt op vraag van Spirit niet mee op. Spirit-voorzitter Geert Lambert wil de zaak nu met Ahidar verder bespreken.

Bron: BrusselNieuws

Ahidar is links, bruin en islamiet. verdorie, daar gaat het argument van onze lokale rozedrempelaars, dat alleen conservatieve katholieken en andere nazi's tegen homo-adoptie zouden zijn. :lol:

Mosasaurus 7 september 2005 13:17

nu komt de aap uit de mouw!!!! (letterlijk)

:rofl:

Apocalyps 7 september 2005 13:21

Straks is Spanje nog het meest vooruitstrevende land van gans Europa op dat gebied.

Levertraan 7 september 2005 13:27

Citaat:

Ahidar is links, bruin en islamiet
Ja.. m'n oor.. :lol:

solidarnosc 7 september 2005 13:31

Ik snap uw problem niet Knut. Net alsof er geen conservatieve moslims zouden bestaan. En we weten allemaal dat veel moslims niet op 'progressieve' lijsten gezet worden omdat ze persé progressief zouden zijn. Het is in ieder geval een probleem voor Spirit. Misschien moet je hem eens een belleke geven Knut aangezien jullie tegenwoordig alles binnenpakken.[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by solidarnosc on 07-09-2005 at 14:32
Reason:
--------------------------------

Ik snap uw problem niet Knut. Net alsof er geen conservatieve moslims zouden bestaan. En we weten allemaal dat veel moslims niet op 'progressieve' lijsten gezet worden omdat ze persé progressief zouden zijn. Het is in ieder geval een probleem voor Spirit. Misschien moet je hem eens een belleke geven Knut aangezien jullie tegenwoordig alles binnenpakken.[/size]

[size=1]Before any edits, post was:

Ik snap uw problem niet Knut. Net alsof er geen conservatieve moslims zouden bestaan. En we weten allemaal dat veel moslims niet op 'progressieve' lijsten gezet worden omdat ze persé progressief zouden zijn. Het is in ieder geval een probleem voor Spirit. Misschien moet je hem eens een belleke geven Knut.[/size]
[/edit]

cashflow 7 september 2005 13:33

Eric Feremans gevraagd, kassa 2

napoleondegrote 7 september 2005 13:47

"Mijnheer Eric, droge voeding...":lol: Of zou hij eerder 'nattigheid' voelen...[edit]
[size=1]After edit by napoleondegrote on 07-09-2005 at 14:47
Reason:

"Mijnheer Eric, droge voeding...":lol: Of zou hij eerder 'nattigheid' voelen...[/size]

"Mijnheer Eric, droge voeding...":lol:[/size]
[/edit]

Droopy 7 september 2005 13:53

Waw, een spiritlid is tegen...

Mosasaurus 7 september 2005 13:58

"links, bruin en islamiet "

kan het nog lager???

Turkje 7 september 2005 15:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De Knut
Ahidar is links, bruin en islamiet. verdorie, daar gaat het argument van onze lokale rozedrempelaars, dat alleen conservatieve katholieken en andere nazi's tegen homo-adoptie zouden zijn.

Waarom zou daar "het argument gaan"? Volgens vele Blokkers zijn islamieten immers even erg als nazi's. Het verheugt ons, linkselaartjes, dus enorm dat nu eindelijk het Blok en de islam één groot nazi-front tegen de homo's gaat vormen. Kwestie van alles in het juiste perspectief te zien... :-P

Vlaams Belang en islamfundamentalisten: "We sturen die homo's hand in hand terug naar chocostoempersland !!" 8)

Musketo 7 september 2005 15:35

Seg De Knut, nu voel ik mij bedreigd se, niet te schatten.

garfield 7 september 2005 15:38

ha

Jong N-VA'er 7 september 2005 15:39

Citaat:

Brussel | 10:46 | 07-09-2005 Brussels parlementslid Fouad Ahidar (Spirit) spreekt zich openlijk uit tegen adoptie door holebi-paren. Hij tekende eveneens een petitie tegen holebi-adoptie en gaat daarmee in tegen het standpunt van zijn partij Spirit.

Hij heeft geen bezwaren tegen een huwelijk tussen twee personen van hetzelfde geslacht, zegt Brussels parlementslid Fouad Ahidar. Adoptie door een homo-paar gaat voor het Spirit-lid echter een stap te ver. Eerder plaatste Ahidar zijn naam onder een petitie tegen holebi-adoptie.

Ahidar gaat met deze stelling lijnrecht in tegen het standpunt van zijn partij Spirit die wil dat het adoptierecht voor holebi's opgenomen wordt in het volgende federaal regeerakkoord.

Zaterdag organiseert de beweging Actie Gezin een zogenaamde mars voor het gezin. Ahidar is lid van de beweging maar stapt op vraag van Spirit niet mee op. Spirit-voorzitter Geert Lambert wil de zaak nu met Ahidar verder bespreken.

Bron: BrusselNieuws

Ahidar is links, bruin en islamiet. verdorie, daar gaat het argument van onze lokale rozedrempelaars, dat alleen conservatieve katholieken en andere nazi's tegen homo-adoptie zouden zijn. :lol:

Je denkt toch niet dat IK rekening ga houden met een moslim hé? Die zijn sowieso tegen homo's uit dogmatische geloofsoverweging dus een nutteloos voorwerp in de discussie

De Knut 7 september 2005 15:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Musketo
Seg De Knut, nu voel ik mij bedreigd se, niet te schatten.

Da's normaal voor een aandachtshoer als jij.

Musketo 7 september 2005 15:41

Citaat:

Da's normaal voor een aandachtshoer als jij.

Ik vind dat 'aandachtshoer' nogal veel gebezigd wordt de laatste tijd. Stop daar maar mee.

Jong N-VA'er 7 september 2005 15:58

Hoeren, sletten, sloerie's, slettenbakken, ...
Wat een taalgebruik hier soms aan de dag wordt gelegd...

Liesje1984 7 september 2005 16:09

Dat homo's trouwen of lesbi's kan mij nie schelen,maar ik vind niet dat zij kinderen mogen opvoeden...

Ambiorix 7 september 2005 16:13

hihi, ze hebben daar wat binnengehaald bij hunne 'Spirit' :rofl:
Nu moeten ze niet gaan wenen.

Bad Attila 7 september 2005 16:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mosasaurus

kan het nog lager???

Bah, neen natuurlijk, 'rechts, wit, katholiek' had de bodem reeds bereikt... :lol:
Nu ze met twee zijn, kunnen ze een 'centrum, lichtbruine kruistocht' organiseren. 8)

Ambiorix 7 september 2005 16:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila
Bah, neen natuurlijk, 'rechts, wit, katholiek' had de bodem reeds bereikt... :lol:

ah tuurlijk, want eigen volk laatst hé:x
:lol:

Bad Attila 7 september 2005 16:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ambiorix
ah tuurlijk, want eigen volk laatst hé:x
:lol:

Da's nog een idee voor een nieuwe partij, zie: Islam Behang met als slogen 'eigen volk laatst' (en de homo's en kletskoppen nog verder). 8)

bartje 7 september 2005 16:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jong N-VA'er
Hoeren, sletten, sloerie's, slettenbakken, ...
Wat een taalgebruik hier soms aan de dag wordt gelegd...

Indd jong N-Va'er, maar m'n weet van welke kant dit taalgebruik komt hé; m'n heeft in die kant nu eenmaal totaal geen respect voor niets of niemand die hun mening niet deelt.

Knuppel 7 september 2005 17:00

Citaat:

Hoeren, sletten, sloerie's, slettenbakken,
Wie gebruikte in deze draad die woorden dan nog buiten N-Va-er?

bartje 7 september 2005 17:06

De Knut heeft het woord aandachtshoer gebruikt en jong n-va'er had het over alle holebitopics hier op het forum waar het taalgebruik soms enorm de wensen over laat; het zijn ook mensen hé maar blijkbaar wordt dit niet altijd beseft!

Fieseler 7 september 2005 17:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Liesje1984
Dat homo's trouwen of lesbi's kan mij nie schelen,maar ik vind niet dat zij kinderen mogen opvoeden...

Dat is het nu net Liesje...zij voeden volgens mij geen kinderen op [size=1](alhoewel ik er van overtuigd ben dat vele holebi's het zéér goed voorhebben met die kleine mannen maar da's een andere discussie)[/size] neen: zij "nemen" kinderen... (ik bedoel: zij willen kinderen "hebben" om de hetero's te immiteren).

En btw: ik heb er ook hoegenaamd niets op tegen dat ze een "samenlevingscontract" tekenen als ze hun leven samen willen doorbrengen.
Ik vind dit zelfs zeer raadzaam wegens wettelijk veel gemakkelijker (successie enz).

Maar noem het dan niet "trouwen" hé: want ook dit woord wordt naar mijn aanvoelen best (=liefst) voorbehouden voor koppels van man en vrouw.[edit]
[size=1]After edit by Fieseler on 07-09-2005 at 18:25
Reason:

Citaat:

Dat is het nu net Liesje...zij voeden volgens mij geen kinderen op [size=1](alhoewel ik er van overtuigd ben dat vele holebi's het zéér goed voorhebben met die kleine mannen maar da's een andere discussie)[/size] neen: zij "nemen" kinderen... (ik bedoel: zij willen kinderen "hebben" om de hetero's te immiteren).

En btw: ik heb er ook hoegenaamd niets op tegen dat ze een "samenlevingscontract" tekenen als ze hun leven samen willen doorbrengen.
Ik vind dit zelfs zeer raadzaam wegens wettelijk veel gemakkelijker (successie enz).

Maar noem het dan niet "trouwen" hé: want ook dit woord wordt naar mijn aanvoelen best (=liefst) voorbehouden voor koppels van man en vrouw.[/size]

Citaat:

Dat is het nu net Liesje...zij voeden volgens mij geen kinderen op [size=1](alhoewel ik er van overtuigd ben dat vele holebi's het zéér goed vorhebben met die kleine mannen maar da's een andere discussie)[/size] neen: zij "nemen" kinderen... (ik bedoel: zij willen kinderen "hebben" om de hetero's te immiteren).[/size]
[/edit]

Supe®Staaf 7 september 2005 17:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler
Dat is het nu net Liesje...zij voeden volgens mij geen kinderen op [size=1](alhoewel ik er van overtuigd ben dat vele holebi's het zéér goed vorhebben met die kleine mannen maar da's een andere discussie)[/size] neen: zij "nemen" kinderen... (ik bedoel: zij willen kinderen "hebben" om de hetero's te immiteren).

Dit klinkt heel bevooroordeeld.
Ik zou niet graag de heterostelletjes te eten geven die kinderen eveneens 'nemen' voor:
  • sociaal aanzien
  • fiscale redenen (3e!)
  • zelfbevestiging
  • bevredigen van autoritaire neigingen
  • bevestiging van rolmodel
  • onder sociale druk
  • etc. etc.

Bad Attila 7 september 2005 17:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bartje
De Knut heeft het woord aandachtshoer gebruikt en jong n-va'er had het over alle holebitopics hier op het forum waar het taalgebruik soms enorm de wensen over laat; het zijn ook mensen hé maar blijkbaar wordt dit niet altijd beseft!

Ik vind btw dat het voor één keer nogal meevalt wat taalgebruik betreft. :-)

Fieseler 7 september 2005 17:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf
Dit klinkt heel bevooroordeeld.
Ik zou niet graag de heterostelletjes te eten geven die kinderen eveneens 'nemen' voor:
  • sociaal aanzien
  • fiscale redenen (3e!)
  • zelfbevestiging
  • bevredigen van autoritaire neigingen
  • bevestiging van rolmodel
  • onder sociale druk
  • etc. etc.

*wegens geen contraceptiva
*wegens te dom om neen te zeggen
*wegens: "als ik zwanger ben dan moet hij wij wel nemen en heb ik zijn status"
*wegens: "als ze zwanger is gaat ze tenminste niet vreemd"
*
*

honderden verkeerde redenen Staafje,

En als je rond je kijkt en je ziet hoe sommigte hetero-klootzakken hun kinderen opvoeden...welnu: dan vind ik dat er sommigen zeker onmiddellijk hun kinderen mogen worden afgenomen.

Maar dit alles is hardly een argument om de kinderwens van eenelke gezinssituatie in te willigen...
Volgens mij is dit alles zelfs een aansporing om afwijkende gezinssituatie te weigeren en de hetero's nog beter voor- en in te lichten (en desnoods zelfs te controleren maar dit mag ik niet zeggen want dan noemt men mij uiteraard een nazi...).

jan hyoens 8 september 2005 07:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc
Ik snap uw problem niet Knut. Net alsof er geen conservatieve moslims zouden bestaan. En we weten allemaal dat veel moslims niet op 'progressieve' lijsten gezet worden omdat ze persé progressief zouden zijn. Het is in ieder geval een probleem voor Spirit. Misschien moet je hem eens een belleke geven Knut aangezien jullie tegenwoordig alles binnenpakken.

Het is gewoon weer een voorbeeld van dubbele moraal : wanneer er vanuit katholieke hoek kritiek komt op het homo-huwelijk en -adoptie is het kot te klein en vliegen de scheldwoorden langs alle kanten maar dezelfde kritiek vanuit islamitische hoek wordt met de mantel der liefde toegedekt en in het beste geval afgedaan als uiting van een kleine minderheid van moslims.

solidarnosc 8 september 2005 08:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens
Het is gewoon weer een voorbeeld van dubbele moraal : wanneer er vanuit katholieke hoek kritiek komt op het homo-huwelijk en -adoptie is het kot te klein en vliegen de scheldwoorden langs alle kanten maar dezelfde kritiek vanuit islamitische hoek wordt met de mantel der liefde toegedekt en in het beste geval afgedaan als uiting van een kleine minderheid van moslims.

Tja dit klopt wellicht maar dat komt wellicht omdat de zogenaamde 'progressieve' partijen wel stemmen krijgen van moslims en niet/minder van conservatieve katholieken. Ik zou het eerder politieke moraal (geen) noemen dan een dubbele moraal.

snoodaard 8 september 2005 09:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mosasaurus

kan het nog lager???

Alleen als hij pro adoptie voor homolesbobifreaks is.

De Knut 8 september 2005 09:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bartje
m'n heeft in die kant nu eenmaal totaal geen respect voor niets of niemand die hun mening niet deelt.

Moest dat zo zijn, dan zou ik wel VLD'er zijn. Dan kunt ge tenminste journalisten afdreigen, zodat ze alleen maar positief over u zouden schrijven.

Maar speciaal omdat gij het zijt zal ik 'aandachtshoer' in 't vervolg lekker politiek-correct omschrijven als "aandachtsbetaaldegezelschapsdame". Dat zal in uw PC-oorkes al wat beter klinken zeker?

Weet je wat.. laat me in 't vervolg Verhofstadt geen leugenaar meer noemen, maar een alternatieve waarheidsverteller. En Patrick Dewael is geen overspelige man, maar een relationeel progressief geöriënteerd persoon.

bartje 8 september 2005 18:11

Citaat:

Moest dat zo zijn, dan zou ik wel VLD'er zijn. Dan kunt ge tenminste journalisten afdreigen, zodat ze alleen maar positief over u zouden schrijven.

Maar speciaal omdat gij het zijt zal ik 'aandachtshoer' in 't vervolg lekker politiek-correct omschrijven als "aandachtsbetaaldegezelschapsdame". Dat zal in uw PC-oorkes al wat beter klinken zeker?

Weet je wat.. laat me in 't vervolg Verhofstadt geen leugenaar meer noemen, maar een alternatieve waarheidsverteller. En Patrick Dewael is geen overspelige man, maar een relationeel progressief geöriënteerd persoon.

Je mag je mening hebben over de VLD, en Verhofstadt, tja die is nog effe premier en het is over en out; en Patrick Dewael, tis zijn leven hé.
Nu één ding wil ik hier toch wel zeggen, ik ben sindskort geen VLD'er meer! Ik wens geen lid meer te zijn van een partij die geen respect meer heeft voor de basis en alles in de kiem smoort!

Knuppel 8 september 2005 19:34

Je zult je nu wel rot voelen, Bartje.
Er is maar één ding goed aan en dat is, dat wat er gebeurde met de VLD, je niet plots heeft overvallen.

bartje 8 september 2005 19:44

Indd en de VLD zal héél hard hun best moeten doen EN met ANDERE mensen om mij terug te overtuigen want een liberaal ben ik en blijf ik; momenteel gaat mijn symphatie naar de N-VA uit maar heb het ontzettend moeilijk met hun kartelpartner; zie ze liever alleen naar de verkiezingen gaan wat volgens mij hen aardig zou lukken hoor. Nu ik begin hier serieus off topic te gaan het ging over die Spirtist die tegen homo-adoptie is, bwa, is zijn goed recht maar tzal ook wel met zijn afkomst te maken hebben zeker.

Knuppel 8 september 2005 21:28

Het wordt een tripartite van de drie groten, Bartje.
Ze zullen de N-VA dus niet eens nodig hebben.
Bovendien wordt het de laatste, federale regering.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:04.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be