![]() |
Bub houdt Waals feestje in Antwerpen
Waals feestje
Het Belgicistisch mini-partijtje BUB is van plan om op 18 september in Antwerpen de Waalse feestdag te vieren. In hun lokalen in de Keizerstraat organiseren ze een debat over Wallonië, maken ze kennis met Waalse gerechten en dranken en ontvangen ze de Waalse chansonnier Freddy Birset. Eind augustus probeerden BUB-leden de hevig Vlaams-gezinde IJzerwake te verstoren, door beschilderd in de Belgische driekleur het podium te beklimmen. Het wordt nu afwachten of de Vlaams-nationalisten ook terugslaan in de Sinjorenstad. uit De Standaard commentaar : kortelings verwacht : -abortuspleidooien in het Vaticaan -pedofiliepleidooien bij ChildFocus -privatiseringspleidooien NMBS op een vakbondsmeeting -pro-GAIA pleidooien en in de vleessector en omgekeerd -pro-ganzenleverpleidooien bij GAIA -pro-Beerschot outing bij de Antwerp spionkop zouden ze die mannen van Bub zo stillekensaan niet beter afvoeren in de dwangbuis ? |
Zoals reeds uitgelegd in een ander topic (DS: kwaliteitskrant?), heeft de B.U.B. hier niets mee te maken. Dit is een organisatie van Bplus, waar de B.U.B. niet aan meedoet. Doe eerder uw beklag bij De Standaard wegens verkeerde informatie van de burger.
|
Citaat:
|
Citaat:
arme Hans |
Citaat:
Voor mij mag DS elke dag zo'n vergissingen maken. Gratis en voor niks publiciteit! |
De mensen zullen denken: 'Eerst de Ijzerwake verstoren, maar wel Wallonië promoten? Het zullen weer Franstalige Belgen zijn!'µ
Dat zullen ze denken, dus allesbehalve goede publiciteit. |
Citaat:
|
Is het nu BUB of Bplus ????
|
Citaat:
Liegen en bedriegen is dat. bah.... |
Citaat:
|
Ja komaan, ga nu niet zeggen dat jullie van de BUB geen B-plussers zijn hé..
|
B-plus is een beweging. BUB is een partij. Het een sluit het andere niet uit.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Waarom maakt Kim er zelfs op dit forum reclame voor als de bub er toch niks mee te maken heeft? Niet dat het veel aarde aan de dijk zet want er reageert geen kat op. http://forum.politics.be/showthread....06#post1297906 |
Citaat:
Zowel op dit forum als op haar eigen site maakt ze reclame voor het Waalse feest in Antwerpen. Kijk maar: http://forum.politics.be/showthread...906#post1297906 |
Citaat:
|
Tja hypocriet: als je belgie promoten moet ge zeker de waalse feestdag toch niet vieren?
En als het nu b-plus of bub is die dat organiseert laat ik in het midden |
Vraagt de BUB inkomstgeld voor hun Waals feest in Vlaanderen?
|
Citaat:
misschien eens een boekje schrijven, of een reportage 'onderzoeksjournalistiek' brengen die B-plus ontmaskerd als 'mantelorganisatie van Bub of omgekeerd !!! lol al eens aan B-bub gedacht ? of Bub-plus ? misschien iets voor onder de leuzen 'eendracht maakt macht' ;-) lol !!! |
Citaat:
misschien eens een boekje schrijven, of een reportage 'onderzoeksjournalistiek' brengen die B-plus ontmaskerd als 'mantelorganisatie van Bub of omgekeerd !!! lol al eens aan B-bub gedacht ? of Bub-plus ? misschien iets voor onder de leuzen 'eendracht maakt macht' ;-) lol !!! |
U denkt dat u grappig bent, maar dat is helaas voor u niet het geval.
|
Ik vraag me af of de goede Belgen ook een Vlaams feestje houden in Wallonië?
|
Citaat:
ik herinner me zoiets vaag van een zo'n topic op elf juli. Ik denk zelfs dat het echt heeft plaatsgevonden. |
Citaat:
zelfrelativering is een schoon goed, triestige plant ! |
Citaat:
Dit is overigens géén actie van BUB, maar van BPlus. Ik zal niet aanwezig zijn, en ik moet ook bekennen dat ik er gemengde gevoelens bij heb. Ik ben geen federalist, en kan dus moeilijk de gewesten (er is immers geen Waalse gemeenschap) gaan vieren die we willen afschaffen. Anderzijds is het wel een mooie gelegenheid om Vlamingen kennis te laten maken met Wallonië, en zo wat onbegrip weg te nemen, zoals vorig jaar en het jaar daarvoor gebeurde in Wallonië over Vlaanderen. |
Het is een actie van B-plus, met volle overtuiging gesteund door bub-bestuurslid Kim.
OOk al willen jullie de gemeenschappen afschaffen. De Vlamingen die willen kennis maken met Wallonië doen dat wel ter plaatse. In Wallonië dus inplaats van in Antwerpen. De bub heeft dus, voor de zoveelste keer, de gelegenheid te baat genomen om het verschil te laten zien tussen zijn Vlaams -en Waalsvriendelijkheid. |
Citaat:
Begrijpe wie kan:roll: |
Citaat:
|
Dank u. U kan ongetwijfeld al groen lachen als ik het Vlaams-nationalisme op de korrel neem, niet?;-)[edit]
[size=1]Edit:[/size]
|
dat is idd een goeie toepassing van zelfrelativering !
trouwens noodzakelijk hé hans, als je zowel binnen de Vlaamse Beweging, maar ongetwijfeld heb je die binnen Bub+ ook, zo van die gelijkhebbers bezig ziet, kan je toch niet anders dan, in het beste geval, eens minzaam glimlachen, ... als je soms al niet in een deuk van 't lachen ligt :-) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Het is niet 'ons' Waals feestje. |
Citaat:
|
Citaat:
ik denk toch dat u in de geest van wederzijds respect best andere woorden gebruikt om hem aan te spreken . |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:03. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be