![]() |
Na het homohuwelijk... polygamie!!!
Het huwelijk voor de staat moeten we eerder leren zien als een contract (in verband met erfenisrechten enz.), waarmee iedereen doet wat zij/hij wil. Hier moet individuele (en dus ook culturele) vrijheid heersen. Daarom vind ik dat polygamie moet mogelijk zijn. Ik wil hier een discussie op gang brengen: - over het politieke aspect en LOS DAARVAN ook - over het levensbeschouwelijke aspect (hoe sta jij tegenover polygamie?) Uiteraard moet het voor biseksuelen mogelijk zijn om zowel met jongens als met meisjes te trouwen. |
Citaat:
|
Raadpleeg een psychiater
|
Citaat:
|
Ik ben voor natuurlijk, voor polyandrie wel te verstaan.
Inclusief de verplichting tot gehoorzaamheid en het eenvoudige scheidingsrecht waarbij de vrouw in dat geval driemaal na elkaar "hoepelop" kan zeggen en floeps... daar staat de echtgenoot in kwestie op straat. In ruil voor het recht op eten en kleding (net zoals bij polygamie) zou ik dan met een metser, een stukadoor, een huisman en een garagist huwen. Nadat de metser en de stukadoor klaar zijn, zeg ik driemaal hoepelop en huw ik met de binnenhuisarchitect, en de schilder, die kunnen later dan weer ophoepelen en vervangen worden door een huisarts en een masseur. Ja hoor! best te doen! In realiteit wordt dit systeem nu natuurlijk ook al toegepast, maar dan simpelweg één per één! Het wordt tijd dat die monogamie wordt afgeschaft: wie moet er anders de metser zijn eten gaan koken? |
Citaat:
|
Ik kon zoals gewoonlijk niet stemmen, maar ik ben voor.
Hoewel ik mij afvraag welk nut het huwelijk heeft. |
Enkele bedenkingen en vragen.
Aangezien we geen seksisten zijn moet het natuurlijk zo zijn dat zowel mannen als vrouwen meerdere echtgenoten kunnen hebben. Dan stelt zich volgende vraag. Stel dat mijn vrouw een extra man wil nemen en er mee huwt. Ben ik dan ook gehuwd met die man ? Stel dat ik een extra vrouw wil nemen en dat ik iemand huw die ook al gehuwd is (moet toch kunnen nietwaar) ben ik dan ook met die haar man gehuwd ? Is mijn eerste vrouw dan ook met die man gehuwd ? Tot hoeveel mannen of vrouwen mag men bij huwen ? Tot daar enkele boedserieuze opmerkingen op een heel serieus onderwerp. :wink: |
Citaat:
En overdag gedragen jullie zich als twee goede maten en doen jullie gewoon samen de afwas. Citaat:
als jij een tweede (gehuwde) vrouw erbij wil nemen, dat zal ofwel die vrouw "hoepelop" tegen haar man moeten zeggen, ofwel die man "al taleq" tegen die vrouw (hetgeen meer waarschijnlijk is, als ze met jou gaat trouwen). Je eerste vrouw heeft er dus niets mee te maken! tenzij ze dan weer tegen jou "hoepelop" gaat zeggen omdat jij met een tweede vrouw naar huis komt! Je ziet! het lost zichzelf gewoon op! |
Jamaar neen he Circe.
Zo ondergraaf je de polygamie. :wink: Ik vind dat men trouwens het huwelijk moet vereenvoudigen als men gewoon kan uit mekaar gaan door 'hoepelop' dan moet men ook gewoon kunnen huwen met te zeggen 'ikwilje'. Maar stel dat ik nu eens een man wil huwen, en mijn vrouw vind dat goed, wat dan als die man ook gehuwd is met nog een andere man (bvb) heeft mijn vrouw dan plots 3 mannen ??? En kan zij dan tegen nr. drie bijvoorbeeld gewoon 'hoepelop' zeggen ? Tjonge wat ingewikkeld allemaal.. :wink: Doe mij maar mijn enige vrouw. Daar heb ik meer dan genoeg aan. Op alle gebied. Dus reken maar 1 stem extra voor helemaal geen polygamie. :wink: |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Stel dat een vrouw een nieuwe bijverdienste zoekt, en ze huwt met 6 mannen, één voor elke dag van de week en de zondag als rustdag. In hun huwelijkscontract staat dat al die mannen in 16 procent van haar levensonderhoud moet voorzien in ruil daarvoor mogen ze één dag van de week komen sjokkelen. Spreek men hier dan nog van een huwelijk of gewoon van een prostituee met een vast contract? |
Stel dat ik via incestueuze weg, door een piepjonge kleinzoon verwekt werd bij zijn nauwelijks 36-jarige bomma. Vervolgens, een achttiental jaar later huw ikzelf mijn eigen moeder, verwek er een kindje bij, dat ondergeschoven wordt bij de dochter die uit haar tweede huwelijk door haar schoonbroer geconcipieerd werd, die zelf in rechte lijn afstamt van de stiefdochter uit haar onechte zoons tweede huwelijk.
Ben ik dan mijn eigen grootvader, wanneer ik mijn natuurlijke vader, (tevens kleinzoon van mijn intussen overleden ega die zijn bomma was) op hoge leeftijd adopteer om fiscale redenen? :? 8O :twisted: |
Citaat:
Met dat verschil, als je het gangbare tarief bekijkt, dat alle getrouwde vrouwen luxe-hoeren zijn. :P |
Citaat:
je bent toch niet getrouwd voor de seks alleen hoop ik? |
Maar Kevin wat is dan de relatie tussen mijn eerste vrouw en die twee andere mannen waar ik mee zou huwen.
Wat als ik komt te sterven ? Wie gaat er erven ? Eingelijk zijn gewoon al mijn vraagjes bedoeld om je ogen te laten opengaan : het is gewoon niet werkzaam. |
Citaat:
Het is niet zo simpel als wij als monogamisten zouden denken hé! |
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Eerst het huwelijk man & vrouw => daarna man/man - vrouw/vrouw, nu volgens Kevin man/vrouw/vrouw/... of vrouw/man/man/...., wat is het volgende? man/kind - vrouw/kind of kind/kind , of misschien nog een stapje verder man/schaap of groeps huwelijken van bv 20 mensen die allemaal met elkaar trouwen, enz..... |
Citaat:
:evil: :evil: :evil: Citaat:
|
Ik kan al raden waar de heer Van Eeckelen zijn inspiratie vandaan haalt.
Ik vind trouwen met meerdere personen, een beetje een contradicio in terminis. U kunt inderdaad trouw blijven aan 5 mannen of vrouwen, maar dan gaat u toch wel een beetje voorbij aan de oorspronkelijke betekenis van "trouwen" of "trouw zijn". Verder stel ik vast dat er een soort overschatting, ja zelfs obsessie is voor "trouwen". Trouwen is gewoon een officieel, plechtig moment waarbij je kenbaar maakt om met iemand te willen samenleven tot de "dood hen scheidt" (je reinste hypocriet in sommige gevallen). Trouwen is gewoon een documentje waarop staat dat je bij elkaar hoort maar het zal niets veranderen aan de situatie: het bij elkaar wonen en elkaar liefhebben. Indien u een commune wil vormen naar aloude hippietraditie dan staat u niets in de weg om dat te doen. Indien u polygamie officieel wil erkennen, dan kan dit leiden tot nodeloos ingewikkelde constructies, denk alleen al maar aan het invullen van uw belastingsbrief of het innen van kindergeld ed... Bovendien kunt u dan een piramidestructuur vormen waarbij u "trouwt" met twee vrouwen en dan kunnen die twee vrouwen op hun beurt trouwen met twee mannen (of vrouwen) etc... Indien u dan pech heeft dat u moet scheiden van een 4-tal vrouwen en dan nog alimentatiegeld moet betalen voor de kinderen die u heeft bij elke vrouw, dan bent u gewoon berooid, misschien moeten we daar dan ook een solidariteitsfonds voor oprichten? Ook zal er dan een klasseverschil zijn: Rijkere heren kunnen zich permitteren meerdere vrouwen te onderhouden, terwijl armere heren het maar moeten stellen met één vrouw. Deze constructie kan ook onderwerp zijn van haat en jalouzie tussen de vrouwen binnen die harem met als gevolg nog meer passionele drama's en een overbelasting van ons gerechtelijk apparaat waarbij de ene vrouw klacht indient wegens verwaarlozing tov haar rivale. Ook een constructie van de pooier en zijn prostituées behoort tot de mogelijkheid. Ik denk niet dat er vraag is onder de samenleving naar zulke constructies, een paar zonderlinge types niet te na gesproken. Enkel Agalev zie ik ertoe in staat om zulk bizar en nutteloos wetsvoorstel in te dienen. |
[quote="Kevin Van Eeckelen"]
Citaat:
:evil: :evil: :evil: [quote] Een artikel op PI, ik zal eens zien of ik het kan terug vinden. ;) |
Heeft Kevin hier een beetje pedofilie proberen goed te praten ? Of laat staan promoten ?????? :evil: :evil: :twisted: :roll:
Ik weet niet hoe oud Kevin is, maar als puber fantaseerde ik ook wel eens van meerdere vrouwen te hebben, maar als men (ware) Liefde leert kennen dan gaan zulke gedachten wel over. Kevin, zoek U dus een goed lief of ne vriend en probeer al eens met 1 ander menselijk wezen een liefdevolle relatie op te bouwen. En als je oude bent en op je sterfbed ligt hoop ik dat je van jezelf kan zeggen : ik heb gelukkig geleefd en mijn vrouw (vriend,...)heeft met mij gelukkig geleefd. En al die, inderdaad, puberale gedachten van meerdere vrouwen of mannen zijn juist wat ze zijn : puberale wensdromen. |
Citaat:
Als jij iets wil dat alles toelaat tussen volwassen, dieren en kinderen noemt het dan anders hé, maar dan spreek je niet meer over een huwelijk. |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
PS: Het zou ook kunnen opbrengen... Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
[quote="Intruder"][quote="Kevin Van Eeckelen"]
Citaat:
:evil: :evil: :evil: Citaat:
PEDOSEKS IS ALTIJD AF TE KEUREN, EN KORDAAT OOK. |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
[quote="Kevin Van Eeckelen"][quote="Intruder"]
Citaat:
Ik heb nog maar een stuk gevonden, de rest is gewist vermoed ik. Citaat:
|
Citaat:
Ja, ik reageer gewoon op jouw mening op basis van mijn mening. Logisch, niet? |
Citaat:
In diezelfde topic (of een andere) wees iemand erop dat in Nederland seks al mogelijk is vanaf twaalf jaar. En ik vind dat we niet hypocriet moeten doen: als we jongeren op veertienjarige leeftijd rijp achten voor seks (wat mij redelijk lijkt en wat ook het standpunt is van bijvoorbeeld Agalev), dan moeten ze ook maar zelf weten met wie ze vrijen. |
Citaat:
Wat heeft met meerder mensen een verbintenis aangaan met het huwelijk te maken? Ik wil alleen aantonen dat men het huwelijk volledig aan het uihollen is. Eerst het homohuwelijk en dit? :roll: Jij mag van mij altijd uw mening geven maar waarom zou ik het dan niet mogen. |
[quote="Kevin Van Eeckelen"][quote="Intruder"]
Citaat:
|
Citaat:
Het huwelijk voor de staat is een contractje, niets meer. Sentiment en moraal hebben niets met politiek te maken. "Uithollen" is een ledig begrip. Het homohuwelijk is voorts een evidentie (geen discriminatie). |
Citaat:
Wie is hier dan de perverse puber? |
Citaat:
Geen lasterpraatjes, alstublieft. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:46. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be