![]() |
Ik heb deze vraag al eens eerder gesteld in een andere topic, doch geen bevredigend antwoord verkregen.
Wat is het nut van revisionisme? Wie heeft er belang bij revisionisme? Wie financiert die 'wetenschappelijke' onderzoeken? |
pompompom..
|
Moet iets nut hebben om te bestaan?
|
ik wil wel antwoorden maar ik weet niet wat revisionisme betekent :lol:
mischien dat je er goed aan doet om mij dat te leren . |
Citaat:
|
Wat is het nut van mediëvistiek voor onze samenleving? Wat is het nut van de studie van Oud-Akkisch voor onze samenleving? Wat is het nut van de archeologie voor onze samenleving? Wat is het nut van paleografie voor onze samenleving? Enzovoort?
Mogen deze wetenschappen niet gewoon en zonder meer naar de geschiedkundige waarheid zoeken? Ik dacht dat geschiedschrijving niet zomaar te vatten was in termen van "nut" en "winst". |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Wat kunst met het nut van revisionisme te maken heeft... :? |
Citaat:
Het verwondert mij niet. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
De geschiedenis willen HER-schrijven ? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Het nut van revisionisme? [size=7]EUH...????[/size]
Het bestaat wel, maar nut??? Ik weet het niet, maar blijkbaar heeft het zo'n nut en verschaft het zo'n voordeel aan bepaalde groepen, dat men het verbiedt. Selectief uiteraard, want de Belgische revisionisten die beweren dat België een democratie was vanaf 1830 mogen dat ongestraft doen. De communisten mogen ontkennen dat Stalin 20 miljoen man heeft afgemaakt zonder de kans een proces aan hun been krijgen. Heeft het nut de geschiedenis te herzien? Blijkbaar wel, anders deed men het niet, of ie nu belgicist is, neonazi of communist. |
Citaat:
Revisionisten herschrijven niet de geschiedenis, maar toetsen de bestaande beeldvorming in de geschiedschrijving aan een ruim palet elementen. Hierdoor blijkt dat er iets aan de hand is met die beeldvorming die dringend bijgestuurd moet worden. |
Citaat:
:wink: :wink: Sorry, kon ik niet laten liggen. Ik zal nu braaf zwijgen. |
Citaat:
Goed, nu het revisionisme. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Iets wat 50+ jaar geleden gebeurd is, waar zovele bronnen van zijn, moet dat reeds heronderzocht worden? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Niet genoeg bevredigend? kabouter? Harder trekken, harder!!!!!!!! :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: |
Citaat:
|
Citaat:
Het nut? Beweging, verandering, conflict, evolutie, discussie, debat, polemiek, dialectiek,... In mijn visie noodzakelijk voor het voortbestaan, voor het leven (van individu of gemeenschap). Tja, ik noem het zelfs noodzaak, 't gaat dus zelfs nog verder dan nut... Alleen wat dood is, beweegt niet meer. In die optiek ben ik trouwens de eerste om met revisionisten de strijd aan te binden (mocht ik geschiedkundige zijn). Polemos pater pantoon. Zoiets. En uiteraard ook voor discussie vatbaar. |
Citaat:
|
Citaat:
Dat verklaart misschien mijn gebrekkig gevoel voor humor waardoor ik de grap van 'Ambetanterik' -what's in a name?- niet inzie... :wink: |
Linkse logica at work. :lol:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:07. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be