Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Staatsinrichting (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=17)
-   -   Welke staat is voor jullie acceptabel? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=44769)

djimi 9 januari 2006 17:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tantist (Bericht 1501083)
Dan kent u niet veel van de historie. In Zwitserland heeft men zelfs toegestaan dat het kanton Jura werd gemaakt. Dat is wel wat meer dan een kieskring.

Die politici vertegenwoordigen wel die bevolkingsgroepen. En dat gekrakeel is ongeëvenaard en systematischer dan in andere landen. Dat kunt u zelfs niet wegrelativeren, terwijl u en passant de Vlaamse eisen dramatiseert. Dat is een ambigue houding, vriend...

Waarom verkiezen die burgers, die dat gekrakeel toch zo moe zijn, dan telkens weer die dwaze politici? Dat klopt niet echt he...

Het kanton Jura werd 'gemaakt', ja, maar het is niet 'los van Zwitserland' of 'terug bij Frankrijk', hé. En ik heb 'in principe' niets tegen een opslitsing van de kieskring BHV waarbij men in de eerste plaats aan ALLE betrokkenen vraagt wat ZIJ ervan denken. Het is ongelooflijk gemakkelijk om vanuit Koekelare, Opglabbeek, Tielen of Stekene stoere uitspraken te gaan doen over wat er met Brussel allemaal moet gebeuren, hé. Wie al eens vaker in Wemmel en Kraainem (faciliteitengemeenten) of Grimbergen en Asse ('gewone' randgemeenten) rondloopt/fietst beseft algauw dat 'eenvoudige' oplossingen hier meer kwaad dan goed gaan stichten.

In sommige andere landen worden (huur)moordenaars 'georganiseerd' om politieke tegenstanders uit de weg te ruimen. Zelfs in West-Europa wordt er niet geaarzeld over te gaan tot geweld om een politiek doel te bereiken (Ulster, dat ken je wellicht ?). Geef mij dan maar het gekrakeel van onze Belgische politici. Maar ja, ik ben dan ook maar 'nen Brusseleir', nietwaar. Dat verklaarde alles, niet?

Tja, waarom die burgers altijd maar weer die 'dwaze' politici stemmen? Dat zou je eigenlijk aan al die burgers moeten vragen. Misschien is het net vanwege het feit dat het nooit verder gaat dan 'wat gekrakeel' ? Misschien houdt die burger niet echt van 'ware veldslagen' ?

Ambigu, wel, euh, ja, waarschijnlijk wel, hé. Zoals de werkelijkheid, zou ik zeggen. Nooit zwart-wit, en ook nooit grijs.

Menapius 9 januari 2006 19:11

1) Een onafhankelijke Vlaamse republiek
2) Een confederatie tussen Vlaanderen en Nederland, maar aangezien ik de pest heb aan monarchieën, dus ook die van Nederland, is dit een tweede keuze

Federator 10 januari 2006 09:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Egidius (Bericht 1500016)
Aan je discussiepartner verwijten wat je net zelf gedaan hebt, komt niet bijzonder sterk over. :-(

Neen meneer, DIT hierboven komt niet sterk over.

Federator 10 januari 2006 09:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Egidius (Bericht 1500031)
Godwin => you lost.

En je hebt jezelf meteen gediskwalificeerd als redelijk gesprekspartner.

Nogal een uitspraak van mensen die zelf niet aan die kwalificaties voldoen. Holle woorden.

Egidius 10 januari 2006 09:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Federator (Bericht 1502063)
Neen meneer, DIT hierboven komt niet sterk over.

Misschien niet, het was gewoon een beschrijving van de realiteit.

Egidius 10 januari 2006 09:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Federator (Bericht 1502065)
Nogal een uitspraak van mensen die zelf niet aan die kwalificaties voldoen. Holle woorden.

O o o, wat zwakjes.

Waar is je argument voor het bovenstaande?

Jij hebt zonder de minste reden iemand van nazi-sympathieën beschuldigd. Dat was het argument om je te diskwalificeren.

Het staat je nog steeds vrij om ook een argument aan te halen om mij te diskwalificeren.

Ambiorix 10 januari 2006 09:43

Egidius, wat je in zo'n geval doet is zeggen dat het u geen barst kan schelen nazi genoemd te worden. Meestal druipen ze dan af.
(je laat je teveel doen :wink: )

pursang 10 januari 2006 10:04

pfff ik denk dat ik al te lang van school ben.
Ik kan dus niet volgen als jullie zeggen dat Antwerpen mee in Brabant ligt.
kan iemand mij dat eens uitleggen?
dacht dat Antwerpen een provincie op zich was?

pursang 10 januari 2006 10:04

pursang 10 januari 2006 10:05

pursang 10 januari 2006 10:05

pursang 10 januari 2006 10:08

lombas 10 januari 2006 10:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door pursang (Bericht 1502123)

Historisch en taalkundig gezien is de provincie Antwerpen nu, samen met de provincie Noord-Brabant in Nederland (Breda, Eindhoven) verwant aan het 'Brabant' dat we nu nog als provincie zien.

lombas 10 januari 2006 10:13

Citaat:

Historisch en taalkundig gezien hoort het bij de Belgische Brabanden en Noord-Brabant in Nederland.

Knuppel 10 januari 2006 11:34

Citaat:

Jij hebt zonder de minste reden iemand van nazi-sympathieën beschuldigd. Dat was het argument om je te diskwalificeren.
Juist.
Diskwalificatie wegens overduidelijke partijdigheid en dus ongeloofwaardig.

Cunning linguist 10 januari 2006 11:49

Citaat:

Tegenwoordig is Antwerpen administratief gezien een aparte provincie. Maar vraag je je eens even af hoe dat komt dat die provincie in het noorden aan Noord-Brabant grenst en in het zuiden aan Vlaams-Brabant.

Jaani_Dushman 10 januari 2006 11:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door stab (Bericht 1500430)
Eigenlijk is dat nu al mogelijk: een coalitie tussen Vlaams Kartel en Belang.

Denkt u dat CD&V -om nog te zwijgen van Spirit- bereid is om samen te werken met hardcore-racisten zoals Filip De Man? De meest geloofwaardige optie lijkt mij een VB-light (met mensen als Gerolf Annemans bv) op te richten. Zolang het VB racisme blijft propageren (en laat ons eerlijk zijn, De Winter zal dat bl�*jvn doen...) zal geen enkele andere partij er een coalitie mee willen vormen.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door stab (Bericht 1500430)
1) gaat flamingantisch links hieraan meewerken?
2) zoniet, gaat dat gemist worden?

Als het gaat over een breed Vlaamse front, denk ik wel dat flamingantisch links daaraan wil meewerken. Als het verworden is tot "VB plus een paar medewerkers uit andere partijen" (Matthias Storme, Hugo Coveliers,...), dan zal flamingantisch links daar geen steun aan geven.

Knuppel 10 januari 2006 12:21

Ik volg helemaal.

Egidius 10 januari 2006 12:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ambiorix (Bericht 1502111)
Egidius, wat je in zo'n geval doet is zeggen dat het u geen barst kan schelen nazi genoemd te worden. Meestal druipen ze dan af.
(je laat je teveel doen :wink: )

Ten eerste ging het niet over mij (maar over Knuppel).

Ten tweede noemde Federator de eisen inzake BHV "dezelfde als die van het VNV" en dus geïnspireerd door de de nazi's.

Ten derde is Federator iemand voor wie ik respect heb, en in dat geval vind ik het wel nodig om op het oneerlijke gebruik van de nazi-connectie te wijzen. Als hij daar niet op ingaat, dan is er nog tijd om de persoon in kwestie als discussiepartner af te schrijven.

Egidius 10 januari 2006 12:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel (Bericht 1502219)
Diskwalificatie wegens overduidelijke partijdigheid en dus ongeloofwaardig.

Ik zou eerder zeggen: wegens misbruik van de nazi-suggestie bij gebrek aan argumenten. Het is normaal Federators stijl niet, vandaar dat het me zo opviel.

Ambiorix 10 januari 2006 13:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman (Bericht 1502252)
Denkt u dat CD&V -om nog te zwijgen van Spirit- bereid is om samen te werken met hardcore-racisten zoals Filip De Man? De meest geloofwaardige optie lijkt mij een VB-light (met mensen als Gerolf Annemans bv) op te richten. Zolang het VB racisme blijft propageren (en laat ons eerlijk zijn, De Winter zal dat bl�*jvn doen...) zal geen enkele andere partij er een coalitie mee willen vormen.

Als het gaat over een breed Vlaamse front, denk ik wel dat flamingantisch links daaraan wil meewerken. Als het verworden is tot "VB plus een paar medewerkers uit andere partijen" (Matthias Storme, Hugo Coveliers,...), dan zal flamingantisch links daar geen steun aan geven.

:lol:
"VB light"
snap je niet dat dit een Volksunie scenario wordt waarbij de radicaalste en dus geloofwaardigste aan het langste eind zal trekken? Daarbij niet in absolute zin (van "gelijk hebben") maar wel in electorale zin8)

Knuppel 10 januari 2006 14:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Egidius (Bericht 1502348)
Ik zou eerder zeggen: wegens misbruik van de nazi-suggestie bij gebrek aan argumenten. Het is normaal Federators stijl niet, vandaar dat het me zo opviel.

Iemand met een dubbelnick die door de mand valt dus.

Federator 10 januari 2006 15:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Egidius (Bericht 1502098)
Misschien niet, het was gewoon een beschrijving van de realiteit.

U weet even goed als ik dat u die begrippen verdraait.

Federator 10 januari 2006 15:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Egidius (Bericht 1502102)
O o o, wat zwakjes.

Waar is je argument voor het bovenstaande?

Het staat je nog steeds vrij om ook een argument aan te halen om mij te diskwalificeren.

Knuppel vergeleek mij met de BUB, ik vergeleek haar dan maar met de nazi's om haar met de neus op de feiten te drukken dat haar vergelijking onterecht is. Haar diskwalificeer je niet, mij wel. Als ik al waarde zou hechten aan uw uitermate subjectieve oordeel. Want u probeert uw eigen nu te redden uit een discussie die u aan het verliezen bent door mij persoonlijk met mij te ruziën.

Als er dus iemand gediskwalificeerd is, zijn jullie het wel. You lose!

Egidius 10 januari 2006 16:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Federator (Bericht 1502595)
U weet even goed als ik dat u die begrippen verdraait.

Ik verdraai nooit begrippen.

Nooit.

Als mensen hun eigen politieke agenda proberen binnen te smokkelen in de betekenis van woorden, dan gaan mijn haren wél rechtstaan. Democratie is zo een woord waar autoritairen van alles insmokkelen. Solidariteit ook, Belgicisten steken er hun eigen politieke doeleinden in.

Vreemd dat u niet inging op mijn suggestie om de betekenis van het woord solidariteit eens op te zoeken in Vandale of een encyclopedie.

Egidius 10 januari 2006 16:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Federator (Bericht 1502597)
Knuppel vergeleek mij met de BUB, ik vergeleek haar dan maar met de nazi's om haar met de neus op de feiten te drukken dat haar vergelijking onterecht is.

En passant besmeur je dus de hele strijd van de burgemeesters en de bevolking van BHV voor een eigen kiesarrondissement als zijnde een nazi-programmapunt.

Overigens hou ik zelf evenmin veel van de BUB, maar ik zou ze persoonlijk nooit op dezelfde hoogte stellen als de nazi's. Als Knuppel u nu nog met Leopold II vergeleken had...

Federator 10 januari 2006 16:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tantist (Bericht 1500802)
U vertelt nuttige dingen, maar waarom past u dat niet toe op uw eigen Belziek? Laat ons de wonden geslagen in 1830 helen. Of is uw antiseparatistisch discours enkel geldig in het hier en nu?

Om echt eerlijk te zijn: ja, dat is ook geldig op 1830. Maar we mogen een hereniging niet onverhoeds laten gebeuren. Een te haastige hereniging zal opnieuw tot separatisme leiden.

Om te herenigen, moet er toenadering zijn tot de drie landen van de Benelux. België mag niet opgeslokt worden en Luxemburg mag niet opgeslokt worden. Dat vereist een heel nieuwe modaliteit, niet die van Nederlander, niet die van Belg, niet die van Luxemburger en zeker niet die van Vlaming of Waal. Dat vereist de modaliteit van Bourgondiër om het even zo te stellen. Die nieuwe staat moet niet Nederlands zijn, maar én Nederland én Belgisch én Luxemburgs. Er moet een lijm zijn die de drie delen bij elkaar houdt.

Die lijm kan bestaan in een gezamelijk belang en het aanmoedigen van het geïntegreerde culturele leven. Dat vereist weerom een federatie en zelfs een losse federatie, waarbij we beter een andere indeling aanhouden dan de driedeling België, Nederland en Luxemburg of de vierdeling Vlaanderen, Wallonië, Nederland en Luxemburg. Ik pleit voor provinciale decentralisatie, waarbij de decentralisatie federale of zelfs confederale vormen aanneemt. Een Benelux eenheidsstaat is achterhaald.

Eer de Bourgondische mentaliteit volwassen is, zal er veel water naar de zee moeten stromen, zeker met de onverantwoordelijkheid en het egoisme dat in deze tijd universeel lijkt geworden te zijn.

Ik snap niet hoe sommigen België willen splitsen om later toch een soort Verenigd Koninkrijk der Nederlanden te willen, mét Wallonië. Wallonië wordt na de Vlaamse onafhankelijkheid toch geannexeerd door Frankrijk en dat zou de grootste definitieve verovering van onze gebieden zijn ooit (want 1795 was niet definitief).

Ik wil België dus bewaren als integrerend deel van onze streken, want België en Wallonië zijn een brug naar Luxemburg, de derde staat van de Lage Landen.

De geesten zijn echter niet rijp voor hereniging en te haastig handelen zal zeker geen gunstige invloed hebben op onze veiligheidssituatie. Daarom pleit ik nu voor de status quo of het provinciaal federaliseren van België, van waaruit verder een Bourgondische mentaliteit en besef kan groeien.

Ik hoop op uw vraag geantwoord te hebben.

Federator 10 januari 2006 16:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Egidius (Bericht 1502629)
En passant besmeur je dus de hele strijd van de burgemeesters en de bevolking van BHV voor een eigen kiesarrondissement als zijnde een nazi-programmapunt.

Waar haalt u dat nu weer?

Citaat:

Overigens hou ik zelf evenmin veel van de BUB, maar ik zou ze persoonlijk nooit op dezelfde hoogte stellen als de nazi's. Als Knuppel u nu nog met Leopold II vergeleken had...
Ach vriend, ik wou enkel het schandalige aan haar vergelijking tentoonstellen en aan de graad van irritatie dat bij jullie veroorzaakt heeft, heb ik genoegdoening dat jullie haar methoden die ik enkel op jullie projecteerde schandalig vinden.

Federator 10 januari 2006 16:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Egidius (Bericht 1502616)
Ik verdraai nooit begrippen.

Nooit.

Dit wordt teveel een welles-nietes spelletje.

Ik hoop dat het u niet vergaat als Jan van den Berghe, die heeft me ooit ook verkeerde woorden in de mond gelegd en heeft sindsdien mij uit schaamte gemeden als de pest.

Ik hoop dat u uw hoofd fier kan houden en dat woorden niet moeten verbergen dat het slap hangt.

Egidius 10 januari 2006 17:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Federator (Bericht 1502644)
Ik hoop dat het u niet vergaat als Jan van den Berghe, die heeft me ooit ook verkeerde woorden in de mond gelegd en heeft sindsdien mij uit schaamte gemeden als de pest.

Ik ben blij dat u uw gevoel voor humor teruggevonden heeft. :-)

Citaat:

Ik hoop dat u uw hoofd fier kan houden en dat woorden niet moeten verbergen dat het slap hangt.
U wenst een duel?

Federator 10 januari 2006 21:54

Ik vrees dat deze discussie een klucht wordt door uw toedoen. Een gemiste kans, want ik vond net dat we er wat van konden maken.

Mocht u van goede wil zijn: altijd bereid de draad terug op te namen waar u hem heeft laten vallen.

Knuppel 11 januari 2006 00:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Federator (Bericht 1502597)
Knuppel vergeleek mij met de BUB, ik vergeleek haar dan maar met de nazi's om haar met de neus op de feiten te drukken dat haar vergelijking onterecht is. Haar diskwalificeer je niet, mij wel. Als ik al waarde zou hechten aan uw uitermate subjectieve oordeel. Want u probeert uw eigen nu te redden uit een discussie die u aan het verliezen bent door mij persoonlijk met mij te ruziën.

Als er dus iemand gediskwalificeerd is, zijn jullie het wel. You lose!

Godwins's law is niet van toepassing op de bub maar wel op de nazi's.

Jij werd dus terecht gediskwalificeerd.

Het valt wel op hoe voorzichtig jij bent geworden in het nazifiëren van je tegenstanders.

Citaat:

De nazi's (en ik haat het u daarmee te moeten vergelijken, maar nu is het treffend
Citaat:

Dat u hetzelfde wil als het met de nazi's collaborerende VNV is ook toeval.[/b] Ik zoek daar echter niets achter en neem aan dat u geen nazi bent.

Toch leuk om zien dat jij het nog erger vindt vergeleken worden met de bub dan ik met de nazi's.
Ik voel me door jouw suggestie toevallig niet in het minst aangesproken.

Tantist 11 januari 2006 13:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door djimi (Bericht 1501130)
Het kanton Jura werd 'gemaakt', ja, maar het is niet 'los van Zwitserland' of 'terug bij Frankrijk', hé.

Sinds wanneer gaat BHV over "los van België". Er klopt iets niet in uw uitleg he?

Citaat:

In sommige andere landen worden (huur)moordenaars 'georganiseerd' om politieke tegenstanders uit de weg te ruimen.
Blij dat u het Wallonië van André Cools en Julien Lahaut als een ander land beschouwd ;-)

Citaat:

Ambigu, wel, euh, ja, waarschijnlijk wel, hé. Zoals de werkelijkheid, zou ik zeggen. Nooit zwart-wit, en ook nooit grijs.
En altijd als het je goed uitkomt ;-)

Tantist 11 januari 2006 13:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel (Bericht 1503597)
Godwins's law is niet van toepassing op de bub maar wel op de nazi's.

Euhm, wat is die wet van Godwin?

Tantist 11 januari 2006 13:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tantist (Bericht 1504027)
Euhm, wat is die wet van Godwin?

Laat maar:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Wet_van_Godwin

;-)

Tja, ik begrijp die pippo ergens wel, jij vergeleek hem met BUB. Verwarring met de aanhangers van snorremans is begrijpelijk.

Tantist 11 januari 2006 13:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Federator (Bericht 1502633)
Om echt eerlijk te zijn: ja, dat is ook geldig op 1830. Maar we mogen een hereniging niet onverhoeds laten gebeuren. Een te haastige hereniging zal opnieuw tot separatisme leiden.

Als je de geschiedenis ziet, heeft 1830 aan een zijden draadje gehangen. Het is pas nadat het Nederlandse leger Brussel overliet aan de opstandelingen, dat het hele land in anarchie verviel (en dan vooral in Wallonië). Als je weet dat in 1831 het Franse leger, dat het VKN nooit graag gezien heeft, heeft moeten tussenbeide komen, dan weet je dat dit een opstand was met heel weinig kracht. Als je dan weet dat er een sterke repressie was tegen orangisten juist door de collaborateurs met de Fransen, dan weet je genoeg. Feitelijk had 1830 op zich al niet tot separatisme moeten leiden, maar door externe factoren gebeurde dat wel.

Citaat:

Om te herenigen, moet er toenadering zijn tot de drie landen van de Benelux. België mag niet opgeslokt worden en Luxemburg mag niet opgeslokt worden. Dat vereist een heel nieuwe modaliteit, niet die van Nederlander, niet die van Belg, niet die van Luxemburger en zeker niet die van Vlaming of Waal. Dat vereist de modaliteit van Bourgondiër om het even zo te stellen. Die nieuwe staat moet niet Nederlands zijn, maar én Nederland én Belgisch én Luxemburgs. Er moet een lijm zijn die de drie delen bij elkaar houdt.
Dat is allemaal zo, maar concreet?

Citaat:

Die lijm kan bestaan in een gezamelijk belang en het aanmoedigen van het geïntegreerde culturele leven. Dat vereist weerom een federatie en zelfs een losse federatie, waarbij we beter een andere indeling aanhouden dan de driedeling België, Nederland en Luxemburg of de vierdeling Vlaanderen, Wallonië, Nederland en Luxemburg. Ik pleit voor provinciale decentralisatie, waarbij de decentralisatie federale of zelfs confederale vormen aanneemt.
Word eens goede maatjes met Doomy ;-)

Citaat:

Een Benelux eenheidsstaat is achterhaald.
Inderdaad.

Citaat:

Eer de Bourgondische mentaliteit volwassen is, zal er veel water naar de zee moeten stromen, zeker met de onverantwoordelijkheid en het egoisme dat in deze tijd universeel lijkt geworden te zijn.
90% van de mensen (wilde gok) geeft geen moer om in welke staat ze wonen, of dat nu in België, Groot-Nederland of Vlaanderen is. Die Bourgondische mentaliteit kan enkel groeien uit een actief samenleven. Dat samenleven gebeurt al 175 jaar in België en daar is géén band gegroeid tussen Vlamingen en Walen, tenzij gedurende de 90 minuten die een voetbalmatch duren.

Misschien zal een hereniging van al de Nederlanden er wel toe leiden dat men minder 101 zit en dat men de problemen multipolariseert. Ik heb dus in principe niets tegen een herenigde Benelux, maar ik denk dat Wallonië altijd een passief aanhangsel zal blijven.

Citaat:

Ik snap niet hoe sommigen België willen splitsen om later toch een soort Verenigd Koninkrijk der Nederlanden te willen, mét Wallonië. Wallonië wordt na de Vlaamse onafhankelijkheid toch geannexeerd door Frankrijk en dat zou de grootste definitieve verovering van onze gebieden zijn ooit (want 1795 was niet definitief).
Who cares?

Citaat:

Ik wil België dus bewaren als integrerend deel van onze streken, want België en Wallonië zijn een brug naar Luxemburg, de derde staat van de Lage Landen.
Moeten we die brug slaan? Ik denk dat Luxemburg een staat is die een beetje tegen wil en dank in de onafhankelijkheid geduwd is, maar die er het beste bij gevaren is. Ik vrees dat Luxemburg, zeker met haar isolationistische traditie, niet echt veel zin heeft om bij een Beneluxstaat te komen.

Vlaanderen en Nederland lijken steeds meer en meer op elkaar en vullen elkaar mooi aan zonder zwaar te conflicteren. Ik zie nog altijd meer in een Groot-Nederland dan in Heel-Nederland.

1handclapping 11 januari 2006 13:49

Ons aller Verhofstad pleegde een boekje over de Staat : Verenigde Staten van Europa.

Om ernstig te blijven zou men dan in de eerste plaats kunnen streven naar een vereniging van de Benelux.. Het toenemend verschijnsel van Nederbelgen en Belgolanders werkt dit overigens reeds volop in de hand
(er zijn ongetwijfeld ook talrijke Nederluxers en Belgiluxers).

Opmerkenswaard zijn ook de talrijke "incidenten" tussen belgische en nederlandse regeringen.. wat eigenlijk inhoudt dat de diverse regeringen elkaar met meer aandacht beschouwen dan die van andere "buitenlanden"
m.a.w. we "hebben" wel wat met elkaar.. Benelux een mooi land
van Friesland tot de Gaume..

Maar als we een daadwerkelijke vereniging tot doel willen stellen, moeten we nagaan hoe de diverse wetten kunnen convergeren en zullen we naar
een compatiliteit moeten streven ipv naar een verder uit elkaar groeien dat zich nu voordoet vb. een unificatie van de politieke partijen :

DB =Diets Belang ipv. Vlaams Belang ?
AP =Arbeiderspartij ipv PS, PVDA en SPa
CDA = ipv CD + V / NVA +CDH
VVD =: ipv MR, VLD
LLP = ipv Spirit, D66 (Links Liberale Partij)

Door een nauwere partijpolitieke samenwerking zal er op die manier automatisch een meer op éénmaking gerichte politiek ontstaan.

Egidius 11 januari 2006 14:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Federator (Bericht 1503268)
Ik vrees dat deze discussie een klucht wordt door uw toedoen. Een gemiste kans, want ik vond net dat we er wat van konden maken.

Het ontspoort op het moment dat u uw discussiepartner van kwade trouw (*) beticht. Lees het maar eens na.

(*) Sommigen gaan dan schelden of heel hard ontkennen. Ik doe dat al een tijdje niet meer. Ik post dan liever iets van het zelfde niveau terug.

Egidius 11 januari 2006 14:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door 1handclapping (Bericht 1504087)
LLP = ipv Spirit, D66 (Links Liberale Partij)

Zal moeilijk liggen. D66 heeft niet de gewoonte te gaan plassen als er over meer democratie moet gestemd worden.

Hertog van Gelre 11 januari 2006 18:25

dubbel

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:31.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be