Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Ondragelijk bedrog van Spirit ! (https://forum.politics.be/showthread.php?t=4509)

luc broes 12 juli 2003 20:54

Spirit keurt dus het regeerakkoord goed. Omdat oa het regeerakkoord 'uitgesproken pacifistisch' is. En ook omdat overheveling naar de gewesten (van oa de wapenexportlicenties) wordt in het vooruitzicht gesteld.
Het getuigt van een ondragelijk bedrog te beweren dat een regeerakkoord met de door Wallonië geëiste overheveling van de wapenexportlicenties pacifistisch is. Nu kan de PS ongehinderd wapens uitvoeren. Gelijktijdig stelt men het zo voor alsof een overheveling ook zou tegemoetkomen aan door Vlaanderen geëiste overhevelingen .
De goede Belgen onder ons zullen hopelijk ook aanklagen dat er overgeheveld wordt. Dat vinden ze verkeerd, tenzij ze om de lieve vrede (met de PS) geen bezwaar maken tegen wapens om prille democratieën te helpen.

Ambetanterik 12 juli 2003 21:07

Het enige wat bij Spirit telt is dat bertje gouden pamper zijn ministerpostje heeft, de rest interesseert hen niet.

volgend jaar met de Vlaamse raad is het de beurt aan Elsje.

Zakkenvullers, Vlaamse volksverraders.

:evil: :evil: :evil: :evil:

Johan C. 12 juli 2003 21:39

De verzuurden snappe het weer niet! Het past nu net in een regionalistische logica dat de deelgebieden kunnen beslissen over hun buitenlandse handel. Wapenexport behoort hier ook toe, nogal wiedes dat de FN moet gecontroleerd worden door de eigen Waalse gewestregering.

Ambetanterik 12 juli 2003 21:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Johan C.
De verzuurden snappe het weer niet! Het past nu net in een regionalistische logica dat de deelgebieden kunnen beslissen over hun buitenlandse handel. Wapenexport behoort hier ook toe, nogal wiedes dat de FN moet gecontroleerd worden door de eigen Waalse gewestregering.

Waarom wordt de haven van Antwerpen niet geregionaliseerd?
Waarom wordt de luchthaven van Zaventem niet geregionaliseerd?

Waarom wordt tabaksreclame nu toch toegelaten in Francochamps?

enz enz

Waarom? Omdat het de belangen dient van onze Waalse heersers van PS en MR. :evil: :evil:

Paulus de Boskabouter 12 juli 2003 21:54

Citaat:

Komkomkom, zegt het zoals het is;

Jullie hebben jullie in't zak laten zetten om te mogen meedoen! :lol: :lol:

En nu even FN aandelen kopen! :wink: :D

Ambetanterik 12 juli 2003 22:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Paulus de Boskabouter
Citaat:

Komkomkom, zegt het zoals het is;

Jullie hebben jullie in't zak laten zetten om te mogen meedoen! :lol: :lol:

En nu even FN aandelen kopen! :wink: :D

Ja boskabouter ik moet je gelijk geven, dat het goed is zeg ik het ook.

:evil: :evil:

Paulus de Boskabouter 12 juli 2003 22:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ambetanterik

8O wél zwaar tegen de goesting precies hé

TomB 12 juli 2003 22:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door luc broes
Spirit keurt dus het regeerakkoord goed. Omdat oa het regeerakkoord 'uitgesproken pacifistisch' is. En ook omdat overheveling naar de gewesten (van oa de wapenexportlicenties) wordt in het vooruitzicht gesteld.
Het getuigt van een ondragelijk bedrog te beweren dat een regeerakkoord met de door Wallonië geëiste overheveling van de wapenexportlicenties pacifistisch is. Nu kan de PS ongehinderd wapens uitvoeren. Gelijktijdig stelt men het zo voor alsof een overheveling ook zou tegemoetkomen aan door Vlaanderen geëiste overhevelingen .
De goede Belgen onder ons zullen hopelijk ook aanklagen dat er overgeheveld wordt. Dat vinden ze verkeerd, tenzij ze om de lieve vrede (met de PS) geen bezwaar maken tegen wapens om prille democratieën te helpen.

Hoor ik hier een Vlaams Nationalist zeggen dat Vlamingen inspraak moeten hebben in Waalse aangelegenheden? :lol:

Johan C. 12 juli 2003 22:21

Citaat:

Hoor ik hier een Vlaams Nationalist zeggen dat Vlamingen inspraak moeten hebben in Waalse aangelegenheden?
Dat was mijn bedenking dus ook.

Alvader 12 juli 2003 22:56

Citaat:

Citaat:

Hoor ik hier een Vlaams Nationalist zeggen dat Vlamingen inspraak moeten hebben in Waalse aangelegenheden?
Dat was mijn bedenking dus ook.

Wow J.C. denkt , maar dan wel verkeerd ! Zie je, Walen moeten ook geen inspraak hebben in Vlaamse aangelegenheden.

zorroaster 12 juli 2003 23:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door TomB
Citaat:

Hoor ik hier een Vlaams Nationalist zeggen dat Vlamingen inspraak moeten hebben in Waalse aangelegenheden? :lol:

Uiteraard niet. Als de Waalse verkozenen er geen problemen mee hebben wapens uit te voeren naar derdewereldlanden in burgeroorlog in naam van Wallonië is dat hun zaak...
Maar vreemd genoeg wordt deze bevoegdheid pas overgeheveld nu de Franstaligen door hebben dat zij ermee gebaat zijn, omdat die vervelende Vlamingen hun handeltje saboteren. De Vlamingen die al tientallen jaren gesaboteerd worden op vlak van spoorwegen en justitie, krijgen echter nooit de regionalisering zo vlotjes toegeworpen.

Ambetanterik 13 juli 2003 00:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Paulus de Boskabouter
Citaat:

8O wél zwaar tegen de goesting precies hé

Niet persè :lol:

Ambetanterik 13 juli 2003 00:40

Citaat:

Citaat:

Waarom wordt de haven van Antwerpen niet geregionaliseerd?
Waarom wordt de luchthaven van Zaventem niet geregionaliseerd?

Waarom wordt tabaksreclame nu toch toegelaten in Francochamps?

enz enz

Waarom? Omdat het de belangen dient van onze Waalse heersers van PS en MR. :evil: :evil:

akanit 13 juli 2003 01:15

Wel,ik vind dat Bert niet volledig op de buik is gegaan deze keer. :D
Hij kan lager hoor.Zoals bij vorige verkiezing toen even bleek dat hij geen minister kon worden voor VU-ID in de Vlaamse regering.Toen begon hij namelijk publiekelijk voor de camera te huilen.
Deze keer heeft hij zijn gesmeek voor een postje binnenskamers kunnen houden :twisted:

akanit 13 juli 2003 01:21

Stom van de Walen eigenlijk.Ze hadden aan Bert moeten vragen om in ruil voor een ministerspostje de Belgische driekleur op zijn voorhoofd te tatoeëren,hij had het waarschijnlijk gedaan. :wink:

Inderdaad ,ik heb het dus niet voor Bert maar wat wil je.

Toestemmen voor een Forum ipv beslissngen af te dwingen,
FN wapenleveringen als pacifistische partij goedkeuren,Waalse tabaksreclame mag ook ineens en dat dan allemaal nog met een brede smile op TV komen verkondigen als een overwinning voor Vlamingen.

Jan van den Berghe 13 juli 2003 02:06

Citaat:

Ongetwijfeld. Maar welke meerwaarde geeft die akkoord nu aan Vlaanderen?

Ambetanterik 13 juli 2003 09:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door akanit
Stom van de Walen eigenlijk.Ze hadden aan Bert moeten vragen om in ruil voor een ministerspostje de Belgische driekleur op zijn voorhoofd te tatoeëren,hij had het waarschijnlijk gedaan. :wink:

Inderdaad ,ik heb het dus niet voor Bert maar wat wil je.

Toestemmen voor een Forum ipv beslissngen af te dwingen,
FN wapenleveringen als pacifistische partij goedkeuren,Waalse tabaksreclame mag ook ineens en dat dan allemaal nog met een brede smile op TV komen verkondigen als een overwinning voor Vlamingen.

Die brede smile was eigenlijk bedoeld voor KASSA, KASSA.

Het zal niet lang duren voor gouden pampertje, in de kortste keren heeft hij ambras met peetvader Steve gratiis stunt, deze heeft elke nacht natte dromen, hoe hij de restjes van agalev gaat binnenhalen, en dan is Bertje bleiter overbodig geworden, wordt hij overboord geworpen. Het einde is in zicht voor bleitertje.
Kan dan is proberen bij Blub, die hebben de wind in de zeilen. :lol: :lol:

luc broes 13 juli 2003 11:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door TomB
Citaat:

Neen, dat hoort u niet zeggen. Ik zeg wel dat het vals is te beweren dat een regeerakkoord pacifistisch is als men FN toelaat wapens te leveren aan gelijk wie.
En dan stelt men het nog voor als een Vlaamse overwinning omdat iets gesplitst werd. Huichelaars!

Maxwell Rain 13 juli 2003 11:35

Mij lijkt het alsof iederee 'Vlaams Nationalist' hier er niet tegen kan als Wallonië vooruitgaat :?

Ik sta zelf ook achter het regionalisme (mits enige aanpassingen, maar daar gaan we nu best niet op in ;) ), en mij lijkt het logisch dat ook Wallonië enkel van zijn punten kan verwezenlijken.

Daarbij:
- tabacsreclame voor een dagje autokoersen, dat is toch niet nefast voor Vlaanderen. En zeg nu niet dat je liever ziet dat Wallonië zijn Francorchamps moet verliezen ?
- FN. Ik had liever een federale commissie gezien die zou beslissen over zulke aangelegenheden. Waarbij elke levering grondig zou nagetrokken worden. Dat is immers het voordeel van een federale instellingen, je kan de regio's op de vingers tikken wanneer het nodig is.

Het probleem NMBS & Sociale Zekerheid zijn nog niet opgelost, maar dat betekent toch niet dat we haatdragend moeten zijn tov de andere regio in dit land. Zo gaan we er nooit komen.

Regionalisme kan enkel werken als beide regio's erop vooruit gaan. Trouwens, het Vlaams Nationalisme kan ook enkel werken als je dit doet met ontzag voor Brussel en Wallonië. Misschien eens constructief meewerken ipv met modder naar elkaar smijten ? :?

luc broes 13 juli 2003 12:20

abc

luc broes 13 juli 2003 12:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Maxwell Rain
Mij lijkt het alsof iederee 'Vlaams Nationalist' hier er niet tegen kan als Wallonië vooruitgaat :?
Het probleem NMBS & Sociale Zekerheid zijn nog niet opgelost, maar dat betekent toch niet dat we haatdragend moeten zijn tov de andere regio in dit land. Zo gaan we er nooit komen.

De discussie wordt weer oneerlijk gevoerd. Niemand is ertegen dat Wallonië vooruitgaat, wel integendeel.
En wij zijn ook niet haatdragend tov de andere regio.
Wij willen enkel dat Vlaanderen en Wallonië naar eigen inzicht kunnen besturen.
Freddy Willockx zegt dat Spoorwegen en Post op de rand van het faillissement staan, alleen te wijten aan Wallonië.
Wij wilen dat dit opgelost wordt, dat heeft niets te maken met haat of met modder gooien.

Johan C. 13 juli 2003 13:34

Citaat:

- FN. Ik had liever een federale commissie gezien die zou beslissen over zulke aangelegenheden. Waarbij elke levering grondig zou nagetrokken worden. Dat is immers het voordeel van een federale instellingen, je kan de regio's op de vingers tikken wanneer het nodig is.
Mijnheer Maxwell dit is nu juist wel een materie die naar de regio's moest worden overgeheveld. In Vlaanderen en Wallonië heerst er een andere cultuur inzake wapenleveringen. Enerzijds omdat Wallonië een economische afweging moet maken die niet van tel is voor Vlaanderen. Anderzijds omdat de Fracophone traditie blijkbaar anders denkt over dit soort vraagstukken. Hier moeten we respect voor opbrengen en het subsidiariteitsprincipe onverkort toepassen.

Hans1 13 juli 2003 13:39

De Brabanders willen ook dat de Vlamingen hun gebied besturen en de Antwerpenaren willen hun eigen belangen verdedigen.

Vandaar ons voorstel tot provinciale decentralisatie na afschaffing van de gewesten.

Nog nooit is de pertinentie van die opmerking weerlegd.

luc broes 13 juli 2003 13:56

Citaat:

Mijnheer Maxwell dit is nu juist wel een materie die naar de regio's moest worden overgeheveld. In Vlaanderen en Wallonië heerst er een andere cultuur inzake wapenleveringen. Enerzijds omdat Wallonië een economische afweging moet maken die niet van tel is voor Vlaanderen. Anderzijds omdat de Fracophone traditie blijkbaar anders denkt over dit soort vraagstukken. Hier moeten we respect voor opbrengen en het subsidiariteitsprincipe onverkort toepassen.

Wij moeten dus RESPECT opbrengen voor het feit dat de Walen het niet zo nauw nemen met wapenleveringen bv aan Nepal, een ontwikkelingsland in burgeroorlog.
Ik wil graag iedereen respecteren, en zeker ook de Walen. Maar dan liever niet voor zoiets. Daarvoor respecteer ik ze te veel.

Maxwell Rain 13 juli 2003 15:23

Inderdaad Luc Broes,

aan de enke kant willen we als Belgen de wereld verbeteren met mooie idealen (zie de genocidewet), maar aan de andere kant zijn we plots voor de regionalisering zodra er geld te rapen valt, en vergeten we onze idealen.

Ik zei al eerder, regionalisering: ja, maar vergeet de goede punten van het federale systeem niet. Het zijn net deze (belangrijke) zaken die zo gecontroleerd kunnen worden.

Mijnheer Johan C.,
dit heeft niets te maken met verschillende cultuur. Dit heeft te maken met fundamentele waarden: kies je voor een vreedzaam, pacifistisch, diplomatisch beleid of voor een geldelijk, alles ontziend beleid? De weg is nu vrijgemaakt voor weer mee wapenhandel, en dit terwijl Spirit het privé-wapenbezit volledig wil intrekken. Dit is toch pure hypocrisie ?

Johan C. 13 juli 2003 15:34

Citaat:

Mijnheer Johan C.,
dit heeft niets te maken met verschillende cultuur. Dit heeft te maken met fundamentele waarden: kies je voor een vreedzaam, pacifistisch, diplomatisch beleid of voor een geldelijk, alles ontziend beleid? De weg is nu vrijgemaakt voor weer mee wapenhandel, en dit terwijl Spirit het privé-wapenbezit volledig wil intrekken. Dit is toch pure hypocrisie ?

Beste Maxwell, we hebben het al vaker gehad over dit soort dingen. Jij gelooft heel sterk in universele waarden, ik geloof daar ook in maar met een nuance. Die universele waarden worden heel vaak cultureel ingekleurd. Het heeft geen zin om die universele waarden te gaan opdringen aan andere volkeren. Ik ben er trouwens van overtuigd dat de Walen ook voor pacisfisme zijn maar ze hebbe de economische afweging gemaakt om toch wapenleveringen te doen. Dit is enkel hun verantwoordelijkheid! Indien de wapenleveringen in het federale België zouden tegengehouden worden dan zou dit enkel het werk van de Vlaamse lobby zijn! Idem met Francorchamps! Hoe graag dat jij en ik ook zouden hebben dat we onze principes ook in Wallonië willen doen gelden: dit is op termijn een onhoudbare situatie en kan een aanleiding zijn om de aloude wafelijzerpolitiek terug op het toneel te brengen.

Ambetanterik 13 juli 2003 17:35

Hou het gewoon simpel.

Belgie barst, Vlaanderen republiek.

Dat ieder zijn eigen potje kookt. :lol: :lol: :lol:

numarx 13 juli 2003 18:04

De realiteit is net iets ingewikkelder dan een paar voorgekauwde slogans, beste Ambetanterik.

Maxwell Rain 13 juli 2003 18:23

Citaat:

Indien de wapenleveringen in het federale België zouden tegengehouden worden dan zou dit enkel het werk van de Vlaamse lobby zijn! Idem met Francorchamps!

Ik zie zulke federale controle eerder als een waar teken van democratie. Democratie draait net rond het debat, en zaken die zulke ethische belangen aankaarten (wat wapenleveringen zeker doen) moeten in dat debat opgenomen worden.
We staan als land wel achter een ontwikkelingssamenwerking vertrekkend vanuit het europees humanistisch ideaal, maar als het op eigen economie aankomt schuiven we diezelfde idealen achteruit voor een communautair spelletje.
Zoals je aangeeft sta ik inderdaad universele waarden woorden, en dit doe ik op grond van de reeds door Kant's filosofische moraal met zijn principe van universaliteit. Wel, het is nu net die universaliteit die teniet werd gedaan door een zeer voor zich sprekende contradictie.

Dit draait niet om communautaire spelletjes, maar om fundamentele beslissingen inzake de invulling van een mogelijk verdere regionalisering. Als regionalisering inhoudt dat ieder zomaar doet waar hij zin in heeft, hoeft het voor mij niet. Ik zie liever een open, op duidelijke principes gestoeld debat om een gezamenlijke regionalisering te bewerkstelligen. Regionalisering is in mijn ogen niet synoniem met onafhankelijkheid, maar met afspraken en samenwerking. Deze 'exportatie' van de wapenleverings-regeling is een voorbeeld van hoe het niet moet.

[Even tussen haakjes: ik zie zelf hierin ook een gelijkenis met de gebeurtenissen rond de genocide-wet, een wet die ik heel goed vond, maar praktisch onhoudbaar was. Al vind ik natuurlijk wel dat België nu voluit moet gaan in het verdedigen en uitbrengen van het Internationaal Gerechtshof. Dat is nu hun morele plicht]

Johan C. 13 juli 2003 19:04

Citaat:

Als regionalisering inhoudt dat ieder zomaar doet waar hij zin in heeft, hoeft het voor mij niet.
Hoe hard het ook mag klinken maar een regionalisering houdt toch zeker voor een gedeelte een soort onafhankelijkheid in! Dit is echter niet zomaar een vrijgeleide. U weet net zo goed als mij dat er internationale verdragen bestaan inzake de wapenhandel. En dat zijn nu net die universele waarden waar ik en u achter staan. Zolang Wallonië deze verdragen niet overtreedt is er wettelijk niets aan de hand. De universele ethiek inzake wapenleveringen is dan gerespecteerd om het zo maar even uit te leggen. De interne discussie in België ging over een striktere toepassing van die verdragen of universele waarden. Hier werd de tegenstelling echter een communautaire. Het is niet werkbaar dat de ene regio de andere onder druk zet om de algemeen aanvaardde regels scherper toe te passen dan eigenlijk zou moeten.

Maxwell Rain 13 juli 2003 19:26

[size=2]We zijn sterk aan het afwijken van het oorspronkelijke topic, maar uiteindelijk staat Spirit voor regionalisme, dus dit moet nog kunnen ;)[/size]

Citaat:

Hoe hard het ook mag klinken maar een regionalisering houdt toch zeker voor een gedeelte een soort onafhankelijkheid in!
Het regionalisme moet pogen de fouten vermijden die Europa heeft gemaakt. Nl dat het samenwerking gestoeld is op het verdedigen van de eigen nationale belangen. De Natiestaat is volgens Spirit - zoals u ongetwijfeld weet - een achterhaald begrip. Daar is natuurlijk veel tegen te zeggen, zie de opkomst van het moderne nationalisme.
Nationalistische gevoelens kunnen echter gekanaliseerd worden door een gezond internationaal regionalisme. Maar dat vereist internationale samenwerking, en verdragen moet dan ook hun uitwerking vinden in controlerende organen. Daarom dat ik hartstochtelijk het Internationaal
Gerechtshof verdedig.

Samengevat in een oneliner : Onafhankelijkheid moet verdwijnen ten gunste van universele Samenwerking.

luc broes 13 juli 2003 19:47

Citaat:

Inderdaad Luc Broes,
aan de enke kant willen we als Belgen de wereld verbeteren met mooie idealen (zie de genocidewet), maar aan de andere kant zijn we plots voor de regionalisering zodra er geld te rapen valt, en vergeten we onze idealen.
Ik zei al eerder, regionalisering: ja, maar vergeet de goede punten van het federale systeem niet. Het zijn net deze (belangrijke) zaken die zo gecontroleerd kunnen worden.
?

Ik zie niet in waar Vlaanderen hier idealen verloochent voor geld. Wij willen wel beter bestuur en het geld naar eigen goeddunken besteden. Daarvan moet een behoorlijk bedrag naar doelgerichte ontwikkelingshulp gaan;
Vlaamse onafhankelijkheid sluit zeker niet uit dat een internationaal organisme belangrijke zaken controleert.

fernand 20 juli 2003 17:50

Citaat:

Citaat:

Inderdaad Luc Broes,
?

Ik zie niet in waar Vlaanderen hier idealen verloochent voor geld. Wij willen wel beter bestuur en het geld naar eigen goeddunken besteden. Daarvan moet een behoorlijk bedrag naar doelgerichte ontwikkelingshulp gaan;
Vlaamse onafhankelijkheid sluit zeker niet uit dat een internationaal organisme belangrijke zaken controleert.

Luc Ik kan U in veel zaken volgen, maar wanneer de walen geen wapens mogen verkopen aan landen in oorlog. Waar moeten ze hun wapens dan kwijt??
Dat men stopt met te zeggen dat ze ploegen moeten maken voor die landen, want ik denk dat er daar niemand zal mee werken.
Maar als men zo vcerder denkt in die richting van de onderontwikkelingslanden te helpen.
Waarom sturen we niet al onze industrie naar die ontwikkelingslanden? Waarom laten we die ontwikkelingslanden dan niet onze materialen maken?
Het gaat hem toch ook om het geld dat we onze industrieën hier willen houden! Dat men een wet heeft gemaakt, dat klopt. En dat men die wet dan ook carect toepast akkoord. Maar men kan ook die wet veranderen he.
Wapens worden per definitie gemaakt om oorlog mee te voeren. wanneer men niet mag leveren aan landen in oorlog, wil dat zeggen dat men ANDERE landen zal moeten laten leveren.
De FN Heeft op leveringen IMI zijn percentage, De wapenonderdelen worden dan in herztal gemaakt, en de wapens worden in Portugal, of Spanje geasambleerd. Met het gevolg, terug hier in walonië mensen op de keien. Verder gevolg, ook in Vlaanderen mensen op de keien.
Mischien weet U het niet meer. Maar de Stad Brugge heeft zelfs een munitiefabriek gehad van FN. In de jaren 68 met actie "gebroken geweer" is die zelfs in de lucht gegaan.
Gevolg, tientallen doden en honderden arbeidsplaatsen verloren.
De walen hebben het zelfs doorgetrokken tot hun bedrijf in Gent, breigoedafdeling. een welvarendende afdeling. deze hebben ze ook gesloten.
Dus men kan soms in de andere regionen akties plannen, maar dan hebben ze ook soms een weerslag, waar U geen weet van hebt.

Knuppel 20 juli 2003 19:38

Het beste wat ik tot nu toe over Spirit las is dat ze akkoord gaan met wapenhandel naar het buitenland maar het wapenbezit in eigen land aan banden leggen.

Het lijkt er haast op dat de Spirituelen denken dat de 'Belgen' er beter misbruik van maken dan de Nepalezen en dat ze daarom ginder wapens moeten krijgen maar ze hier niet eens mogen bezitten. :lol: :lol: :lol:

fernand 20 juli 2003 20:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Het beste wat ik tot nu toe over Spirit las is dat ze akkoord gaan met wapenhandel naar het buitenland maar het wapenbezit in eigen land aan banden leggen.

Het lijkt er haast op dat de Spirituelen denken dat de 'Belgen' er beter misbruik van maken dan de Nepalezen en dat ze daarom ginder wapens moeten krijgen maar ze hier niet eens mogen bezitten. :lol: :lol: :lol:

In het land der dwazen; is de grootste zot koning!

akanit 20 juli 2003 20:32

Hmmm, het ziet er naar uit dat SPIRIT de nieuwe groenen gaan worden van deze regering.Daarmee bedoel ik dan vooral dat zij bliksemafleider gaan spelen en alle schuld in hun schoenen geschoven gaat worden als er iets fout loopt.

Met dit verschil dat dan in dit geval de SPA gaat delen in de klappen.

luc broes 20 juli 2003 20:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fernand
Luc Ik kan U in veel zaken volgen, maar wanneer de walen geen wapens mogen verkopen aan landen in oorlog. Waar moeten ze hun wapens dan kwijt??

Wat mij betreft doen de Walen wat zij willen, en de Vlamingen ook.
De wapenverkoop wordt internationaal geregeld en bepaald

Knuppel 20 juli 2003 22:12

Citaat:

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fernand

Wat mij betreft doen de Walen wat zij willen, en de Vlamingen ook.
De wapenverkoop wordt internationaal geregeld en bepaald

Akkoord. Alleen steken de Walen steevast een stokje voor wat de Vlamingen willen.

Wat Spirit betreft, 'Seems Promising In Reality It's Trash.

luc broes 22 juli 2003 08:53

Toen Lionel voorzitter was van het Yzerbedevaartcomité zei hij tot de Vlaamse politieke partijen niet aan een regering deel te nemen zonder concrete maatregelen voor verdere staatshervorming.
Nu zit hij als senator in de regering waar van een staatshervorming geen sprake is. Dus duidelijk woordbreuk.
Wat denken goedmenende Yzerbedevaarders en Spiritisten daarvan?

fernand 22 juli 2003 13:02

Citaat:

Toen Lionel voorzitter was van het Yzerbedevaartcomité zei hij tot de Vlaamse politieke partijen niet aan een regering deel te nemen zonder concrete maatregelen voor verdere staatshervorming.
Nu zit hij als senator in de regering waar van een staatshervorming geen sprake is. Dus duidelijk woordbreuk.
Wat denken goedmenende Yzerbedevaarders en Spiritisten daarvan?

Hop naar Ijzerwake op 24 augustus
www.ijzerwake.org

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be